Moi, Olen katsellut itselleni iäkkäämpää, isohkoa ja kohtuuhintaista nautiskeluautoa arkikulkupelini lisäksi.
Lexus kiinnostaa pelkistetyn tyylikkyytensä ja hyväksi kehutun laadun ja kestävyyden vuoksi.
Vanhanakin hinnat ovat kuitenkin sellaiset, että esim. 1998 mallisen Ls400n hinnalla saisi uuden suurehkon tavallisen auton, joten odotukset ovat vanhan Lexuksen osaltakin aika kovat.
Toki niiden hinta uutena on ollut huima, mutta sitä miettii, että laittaako uuden tavallisen (tylsän) auton verran rahaa kiinni yli 10v vanhaan (erikoisempaan) - vai ei - kun ei ole kokemusta käytännössä Lexuksesta. Vaikka järki ja tunteet ovat kilpasilla ja tunne tuppaa voittamaan, en haluaisi kuitenkaan aivan mahdotonta kankkulankaivoa saada käsiini, josta ei sitten olisikaan nautintoa vaan pelkkää ahdinkoa pahimmillaan.
Haluaisin kuulla mahdollisesti tuollaisia yli 10v ikäisten Lexusten omistajilta, millainen peli se on ollut ikääntyessään.
Jos lähden sellaista ostelemaan, mitä kannattaa katsoa erityisesti? Onko 90- luvun LS:ssä jotain erityisiä heikkoja kohtia? Paljonko menee normaaleihin huoltoihin ja/tai todennäköisiin "laukeaviin" osiin? Onko jotain erityisen ruostealttiita kohtia? Kestääkö ilmajouset? Paljonko olette jo ajaneet?
Koitin katsella vikasarjoja (esim. HS sivuilta), ja siellä lista oli kiitettävän lyhyt. Mutta rehellisiä totuuksia mielelläni kuulisin.
Kiitos!
-Lex-
Onko kellään LS400 1992-1998 vuodelta
7
1805
Vastaukset
- ollut
jo toistakymmentä vuotta sitten käytettynä ostettu Lexus käyttöautona, autolla lienee tällä hetkellä ajettu huomattavasti yli puolen miljoonan kilometrin.
Kilometrejä ei tule kovin paljon vuotta kohti, mutta kuitenkin.
Tietääkseni autossa ei ole ollut koskaan sen kummempaa vikaa.
Polttoainettahan se vie, varsinkin pyörityksessä, mutta maantiellä kulkee pintakaasulla ja "sukkasillaan". En tarkkoja kulutuslukemia tiedä.
Löytöjähän on mahdollista tehdä, ei ne ihan halpoja kuitenkaan ole.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=79862544&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=15200&makeModelVariant1.modelId=7&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=2 - BMW Peke
Kova peli on.
Tämä malli oli 1990 luvulla Lexuksen lippulaiva.
Auto on käsitykseni mukaan Maailman kestävin auto, koska vielä vuonna 1990 valmistetut LS pelittää kuin uudet Skoda Octaviat. - sisyfos1
Minulla on Ruotsista pari vuotta sitten ostettu vm. 1993. Maksoin autosta silloin Ruotsissa 100000 kr. Mittarilukema nyt n. 230 tkm. Ainakin seuraavat korjaukset olen saanut teettää normaalien huoltojen lisäksi:
EGR-putki vaihdettu, etupään tukivarren jokin nivel uusittu, polttoaineputken vuoto paikattu, tuulettimeen liittyviä hihnoja ja rullia vaihdettu, ilmamassan tunnistin vaihdettu.
Tällä hetkellä vaihtoa odottaa ohjaustehostimen pumppu (jonka onneksi sain uutena, mutta halvalla ulkomailta), korjausta odottaa starttimoottori, ilmajousissa lienee jotain vikaa, koska pari kertaa on takapää lysähtänyt matkalla, ja ilmapumppu käy liian usein ja auto on hitusen kallellaan. Radion bassokaiutin on rikki tai puuttuu, turvavyö ei rullaa kunnolla takaisin, mukiteline on murtunut.
Korjauksiin ja huoltoihin on uponnut karkeasti arvioiden jo 10000 euroa. En tiedä onko minulle myyty tavallista huonompi yksilö, kun kaikki tuntuvat ylistävän Lexua. Moottori lienee silti hyvä, kun päästöt ovat puhtaat ja ääni hyvä.
Miellyttävä sillä on ajaa, on riittävästi tehoa ja
tietyllä tavalla luotettavan tuntuinen. Jos onkin vikoja, niin ei ole jättänyt tien päälle ja viat ovat ilmaantuneet ikäänkuin hissukseen niin, että ne eivät ole suorastaan yllättäneet. On voinut silti jatkaa ajamista siihen asti, että on päässyt korjaukseen.
Ostaisin yhä samanlaisen, ellei minulla jo olisi.
Varmaan valitsisin saman vuosimallinkin, koska nuo
vanhimmat ovat parhaita ulkonäöltään. Värin tosin vaihtaisin.
Kojelaudan näppäimistö on silti toisessa autossani
(Rover 75) ergonomisesti parempi.- WillHighlander
Sulle myytiin huono yksilö, mutta ilmajousituksen kanssa on ollut ongelmia ja tiedän aika paljon niiden korjaamisesta.
- vastauksista
Kiitos teille kaikille vastanneille - ehkä vastauksia tulee vielä hiljalleen lisää, mutta oli oikein hyvä lukea näitä ensimmäisiä. Kokemusta oli suuntaan ja toiseen, mutta kaikissa oli lopulta sävy jonka mukaan ajatus ei tunnu hullummalta. Vanhempaan voi joutua remppaamaan yhtä sun toista, mutta jos mieli on silti hyvä, ei auto voi olla huono.
Hyvää jatkoa teille, alan hiljalleen etsiä omaa lexua. - Anonyymi
LS 400 -96 vasen takatolppa ruostunut ja vuotaa ilmat pihalle / perä maassa. Saakohan näitä alkuperäisiä ilmajousitusosia vielä, vai onko jokin korjaussarja fiksumpi kukkarolle?
- Anonyymi
Jenkeissä on ainakin paljon osia tarjolla:
https://www.airbagit.com/Air-Suspension-kits-Rear-axle-p/fbx-r-lex-08.htm
900 taalaa molemmat puolet alv tulli postikulut, eli ehkä 1300 euroa asennus päälle.
Heitän arvauksen että jos menet merkkiliikkeestä kysymään, et saa tuolla rahalla yhdenkään puolen osia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224864- 203935
- 272311
- 342134
- 371928
- 151818
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191547- 121471
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons191175Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101094