Kävellen tutustumaan Tukholmaan

Viking Linen terminaalista

Eli te jotka olette matkustelleet tukholmassa, minä olen ensikertaa keväämmällä lähdössä.

Tahtoisin vinkkejä, että millaista reittiä kannattaa edetä esim. vanhaan kaupunkiin ja mitä kannattaa käydä vaikkapa siinä södermalmin ympäristössä katselemassa?

Tarkoitus on siis liikkua jalan, kaksi köyhää nuorta lähtee reissuun, niin ei viitsitä tuhlailla mihinkään kuljetuksiin :)

Todennäköisesti tarkoitus on lähteä ihan huhtikuun loppupuolella.

Mutta kaikki vinkit ja vihjeet otetaan vastaan, ja saa ehdottaa myös hyviä ruokapaikkoja, löytyykö esim. suomalaisia ruokapaikkoja, tai mikä pitseria on mielestänne juuri SE johon kannattaa mennä?

Meidän laiva saapuisi ilmeisesti Stockholmaan kello 06.30 aamulla, lähtö takaisin vasta illalla, joten koko päivä olisi aikaa maissa kuljeskella, kun vain keksisi missä ja miten saa parhaiten ajan kulumaan.

3

803

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Suosittelen kyllä ostamaan yhden päivän SL-kortin, jolla voi ajella rajattomasti niin bussilla, tunnelbanalla kuin Djurgårdenin lautallakin. Kortin hinta on 100 sek eli tänään noin 9 euroa.

• mikä kiinnostaa

Bussi on helpoin tapa edetä keskustaan, mutta kävellenkin pääsee.
      Turun paatti on niin aikaisin perillä, että ajantappaminen on se pääongelma aamulla (ja toisella laivalla takaisin).

Södermalmilla on pienempiä liikkeitä eri makuun, niistä sitten oman mielenkiinnon mukaan.
      Södermalmilta näppärin kulkuväline keskustaan on metro.
      Vanhassa kaupungissa kahviloita ja pieniä putiikkeja, varo kuitenkin noppapelihuijareita.
      Museoita on muutama ja toinen mokoma kunkun linnassa.

Isommat kaupat keskustan alueella, mutta lähtöhinnat kovia, vaikka kurnu onkin halventunut...

• lehtolainen

usein kävelen rantatietä pitkin keskustaan kannatta ottaa laivalta Tukholman kartta käyn aina Tukholmassa sellaisella kävelykadulla kuin
      Drottninggatan siellä on paljon liikkeitä ja lähellä Hötorget joka on aina auki ja sieltä saa ihan mitä vaan ei pelkästään hedelmiä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5604
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4940
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2834
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2384
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2078
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2038
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1621
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      26
      1582
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1509
    Aihe