Helmikuussa 2009 ensirekisteröitiin vain 7172 henkilöautoa. Pudotusta edellisvuodesta yli 40 %. Autoalan tiedotuskeskus tyytyi nyt jostakin syystä aika lyhyeen tiedotukseen...
Näistäkin helmikuun autoista osa oli myyty jo viime vuonna, joten on odotettavissa, että synkkyys yhä vain synkkenee. Sitä niittää, mitä kylvää.
http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/
Pohjalla ollaan
20
1612
Vastaukset
- heinänsiemeniä
ne on sitten kylväny??
- Saksa: 5 k€ autoja
Toinen linkki samaan asiaan:
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2009/03/02/rekisteroityjen-autojen-maara-sukelsi-helmikuussa/20095698/139?rss=uusimmat-uutinen
Saksassa asiat menossa parempaan, kiitos 2500 euron romutustuen. Polon vanhaa malliakin on tehty 40 000 enemmän kuin meinattiin, ja sitä saa 2000 egeä halvemmalla. Siis 4500 euroa säästyy, kun Saksassa ostaa Polon ja paalaa vanhan (lähde: Auto Motor und Sport, jota lueskelin). On alamäkeä sielläkin. Mutta -
Saksassa myydään jo paljon alle 5000 euron uusia autoja, ks.
http://www.auto-motor-und-sport.de/autokauf/abwrackpraemie-neuwagen-schon-ab-4-990-euro-943241.html
Siis 9-vuotiaan auton voi vaihtaa Saksassa uuteen maksamalla 2500 euroa. Repikää siitä Suomen pojat ja tytöt.- tuo AMS-jutun!
Tässä lainauksessa Auto Motor und Sportin jutusta "5 k€ autoista" Saksassa on virhe. Kyse on Umweltprämiepaket-autoista, joissa alennuksen lisäksi on laskettu tuo 2500 egeä mukaan.
Kuitenkin Dacia Loganin 4800 euron hinta tuntuu halvalta, kun ajattelee mitä Suomessa autot maksavat. Loganiahan ei täällä saa kai vieläkään...?
Chevy Matiz, Fiat Panda nekin alle 5 donalla. Myönnetään kyllä että se on halpaa, vaikkei ihan 2500 euroa riitä edes Angelan alennuksella.
Romubonarit saa, jos auto on ennen 14.1.00 rekisteröity ja ollut vuoden omistajalla, uuden täytyy olla Euro4-päästönormin mukainen, ja rahaa on vain 600 tuhannelle ensimmäiselle.
Kun tämä riemu lakkaa viimeistään syksyllä, nähdään missä Saksan automyynti liikkuu, ja sitten on syytä Suomi-pojan lähteä ostoksille. Jo nyt hinnanlasku näkyy muutaman vuoden ikäisissä liisareissa, samainen AMS kertoo.
- klubi...
Automyyjillä ei ole mitään rajaa valehtelussa.
Viitsivät valehdella ihan kirkkain silmin, että ovat tyytyväisiä näihin myyntimääriin. Jos myynti laskee 42% edellisestä vastavasta ajanjaksosta, niin miten hitossa sitä voi valehdella olevansa tyytyväisiä.
Vielä romahtaa enemmän myynti kevään aikana. Saas nähdä ollaanko tyytyväisiä ja uskotellaan että 92000 kpl uuden myynti saavutetaaan.- hinnat?
On se kumma että autoja käsitellään kuin litran maitopurkkeja, samanhintaisia ne eivät ole.
Lisäksi lamauhka panee ostamaan halvempia, joten jos tammi–helmikuussa Lapissa laskua on 49,4 prossaa ja Uudellamaalla mentiin pakkaselle -49,1 prosenttia autojen MÄÄRISSÄ niin paljonko myytyjen autojen ARVO sitten on laskenut?
Näkyyhän kännykkämyynnissäkin vastaava: myyntimäärä alas kuudesosan, mutta arvo puoliintui.
Mutta kuka kertoisi sen?
- miksi vahingonilo
Oletteko todella sitä mieltä, että tämä taantuma on oikein nimenomaan autokauppialle?
Tiesitkö, että euroopassa enemmän kuin joka kahdeksas ihminen saa leipänsä autokaupasta?
Pohjoisamerikassa luku on joka kymmenes?
En oikeen ymmärrä tätä vahingoniloa. Oletteko sitä mieltä, että kaverin jäädessä työttömäksi taantuman takia, oikeudenmukaisuus on toteutunut?
Muistattehan, että taantumasta kärsivät kaikki. Ei pekästään autoala. Sinunkin alallasi voi kohdata työtömyyttä.
Ihme jengiä!- ekonom
Pitäisikö osataa uusia autoja joiden arvo laskee vuodessa jopa 25% tai sitten maksaa järjettömiä välirahoja joita kauppiaat pyytävät,vain sen takia että heidän työpaikkansa säilyvät??Eiköhän jokainen kuitenkin ajattele omalla rahapussillaan.
Suomi on tappanut sekä autokaupan että autot. Meistä on tullut vanhojen romujen hautuumaa kuten Kuubasta. Kuuba tosin saa uusia Ladoja kehitysapuna Venäjältä, jee.
Useimmille on varmaan mennyt jakeluun, että syynä maamme alennustilaan on autojen kova hinta. Veroilla sitä on nostettu. Ja kun kappalemäärä on pieni, täytyy kaupan kompensoida sitä kovilla katteilla, eli hinnat nousevat liian suuriksi.
Ihannetapauksessa joku käyttäisi järkeä ja tajuaisi, että autoveron poisto tai oleellinen lasku nostaisi myyntimääriä, katteiden määriä ja myös verotuloja. Näinhän on romubonarin johdosta käynyt Saksassa, jossa kansa on alkanut digata pikkuautoista kuin hullu puurosta, ainakin väliaikaisesti.
Nyt tapetaan sekä autoilijat turvattomiin purkkeihinsa, tuskastuneet yt-kierroksella olevat myyjät lasipalatseihinsa että Katainen virkamiesten neuvomana kuihtuviin verotuloihinsa. Kädet ristissä ollaan, ja samat kädet voidaan laittaa ristiksi henkilöautoilun haudalle maassa, joka tunnettiin nimellä Suomi.
Autoveron alkuperäinen peruste on se, ettei viennistä saatua valuuttaa tarvitsisi käyttää niin paljon ajoneuvojen tuomiseen ulkomailta. Tuontisäännöstely oli 50 v sitten juuri loppunut. Nyt meidän "pitäisi" olla Euroopan "yhteisössä" jossa kaikki ajattelevat yhteistä etua. Uutisia seuraava näkee tähän liittyvät sarkazmit.
Näin sinä nähtävästi ajattelet: meidän pitäisi tukea Saksan autoteollisuutta. Sano se Suomen pankille, niin olemme kaikki kiitollisia. Kiitos, kiitos vielä kerran.- Asiaa.
ekonom kirjoitti:
Pitäisikö osataa uusia autoja joiden arvo laskee vuodessa jopa 25% tai sitten maksaa järjettömiä välirahoja joita kauppiaat pyytävät,vain sen takia että heidän työpaikkansa säilyvät??Eiköhän jokainen kuitenkin ajattele omalla rahapussillaan.
"Pitäisikö osataa uusia autoja joiden arvo laskee vuodessa jopa 25% tai sitten maksaa järjettömiä välirahoja joita kauppiaat pyytävät,vain sen takia että heidän työpaikkansa säilyvät??Eiköhän jokainen kuitenkin ajattele omalla rahapussillaan"
Tämä oli ketjun paras viesti. - autokauppako
IngmarB kirjoitti:
Suomi on tappanut sekä autokaupan että autot. Meistä on tullut vanhojen romujen hautuumaa kuten Kuubasta. Kuuba tosin saa uusia Ladoja kehitysapuna Venäjältä, jee.
Useimmille on varmaan mennyt jakeluun, että syynä maamme alennustilaan on autojen kova hinta. Veroilla sitä on nostettu. Ja kun kappalemäärä on pieni, täytyy kaupan kompensoida sitä kovilla katteilla, eli hinnat nousevat liian suuriksi.
Ihannetapauksessa joku käyttäisi järkeä ja tajuaisi, että autoveron poisto tai oleellinen lasku nostaisi myyntimääriä, katteiden määriä ja myös verotuloja. Näinhän on romubonarin johdosta käynyt Saksassa, jossa kansa on alkanut digata pikkuautoista kuin hullu puurosta, ainakin väliaikaisesti.
Nyt tapetaan sekä autoilijat turvattomiin purkkeihinsa, tuskastuneet yt-kierroksella olevat myyjät lasipalatseihinsa että Katainen virkamiesten neuvomana kuihtuviin verotuloihinsa. Kädet ristissä ollaan, ja samat kädet voidaan laittaa ristiksi henkilöautoilun haudalle maassa, joka tunnettiin nimellä Suomi.
Autoveron alkuperäinen peruste on se, ettei viennistä saatua valuuttaa tarvitsisi käyttää niin paljon ajoneuvojen tuomiseen ulkomailta. Tuontisäännöstely oli 50 v sitten juuri loppunut. Nyt meidän "pitäisi" olla Euroopan "yhteisössä" jossa kaikki ajattelevat yhteistä etua. Uutisia seuraava näkee tähän liittyvät sarkazmit.
Näin sinä nähtävästi ajattelet: meidän pitäisi tukea Saksan autoteollisuutta. Sano se Suomen pankille, niin olemme kaikki kiitollisia. Kiitos, kiitos vielä kerran.Aiemmin kirjoitettua: Useimmille on varmaan mennyt jakeluun, että syynä maamme alennustilaan on autojen kova hinta.
Siis ihan tosi! Oletko joskus työskennellyt autoalalla? Epäilen!
Muutama fakta:
Erotelkaa nyt hyvät ihmiset autokauppiaat ja suomen verokäytäntö toisistaan.
Autojen katteet ovat pudonneet viimeisen 20-vuoden aikana rajusti. Uusien autojen keskimääräinen kate on varmasti 7%. on autoja, joissa kate on 4%.
Vaihtoautojen katteista puhumattkaan.
On se kumma, kun jengi ei ymmärrä, että autoliikkeiden tulee myydä ja huoltaa autoja voitolla, jotta ne pysyvät pystyssä.
Ei pelkästään Saksassa työskentele autoalalla ihmisiä. Kyllä suomessakin on reilut 50000 työntekijää jotka saavat kuukausittaisen palkkapussinsa autoista. Kun se vielä kerrataan leasing- ja rahoitusyhtiöihin, korjaamoihin yms sekä heidän perheisiinsä on määrä todella kova.
Lukekaa autoliikkeiden tilinpäätöksiä, niin näette kuinka kannattavaa autokauppa suomessa on! - kuolen nauruun
autokauppako kirjoitti:
Aiemmin kirjoitettua: Useimmille on varmaan mennyt jakeluun, että syynä maamme alennustilaan on autojen kova hinta.
Siis ihan tosi! Oletko joskus työskennellyt autoalalla? Epäilen!
Muutama fakta:
Erotelkaa nyt hyvät ihmiset autokauppiaat ja suomen verokäytäntö toisistaan.
Autojen katteet ovat pudonneet viimeisen 20-vuoden aikana rajusti. Uusien autojen keskimääräinen kate on varmasti 7%. on autoja, joissa kate on 4%.
Vaihtoautojen katteista puhumattkaan.
On se kumma, kun jengi ei ymmärrä, että autoliikkeiden tulee myydä ja huoltaa autoja voitolla, jotta ne pysyvät pystyssä.
Ei pelkästään Saksassa työskentele autoalalla ihmisiä. Kyllä suomessakin on reilut 50000 työntekijää jotka saavat kuukausittaisen palkkapussinsa autoista. Kun se vielä kerrataan leasing- ja rahoitusyhtiöihin, korjaamoihin yms sekä heidän perheisiinsä on määrä todella kova.
Lukekaa autoliikkeiden tilinpäätöksiä, niin näette kuinka kannattavaa autokauppa suomessa on!Sano yksikin automalli, jonka jälleenmyyjän kate on 4%! Tämä legenda kuuluu samaan kategoriaan kuin Jäätteenmäen faksit -- niitäkään ei kukaan oikeasti ollut nähnyt.
Kate voidaan toki tarpeen tullen laskea miten vain. Useimmat meistä tajuavat katteeksi sisäänostohinnan ja myyntihinnan erotuksen.
Mutta jos tuosta katteesta vähennetään kulueriä niinkuin automyyjien Lapin laskettelureissut viinoineen sun muut sählingit, päästään aina kulloinkin tavoiteltuun kateprosenttiin, jota on kiva kertoa asiakkaille tälläkin palstalla.
Maahantuojalle 15 - 20 % ja jälleenmyyjälle saman verran. Siinä se on. - oiuyt
kuolen nauruun kirjoitti:
Sano yksikin automalli, jonka jälleenmyyjän kate on 4%! Tämä legenda kuuluu samaan kategoriaan kuin Jäätteenmäen faksit -- niitäkään ei kukaan oikeasti ollut nähnyt.
Kate voidaan toki tarpeen tullen laskea miten vain. Useimmat meistä tajuavat katteeksi sisäänostohinnan ja myyntihinnan erotuksen.
Mutta jos tuosta katteesta vähennetään kulueriä niinkuin automyyjien Lapin laskettelureissut viinoineen sun muut sählingit, päästään aina kulloinkin tavoiteltuun kateprosenttiin, jota on kiva kertoa asiakkaille tälläkin palstalla.
Maahantuojalle 15 - 20 % ja jälleenmyyjälle saman verran. Siinä se on.Siinä on katetta oltava paljon, kun lasipalatsista tavaraa myydään. Lasipalatsin luultavasti omistaa joku kiinteistösijoittaja, jonka voitot autonostajan myös pitää maksaa.
Autokaupan pitäsi karsia itse pöhötautiin nousukaudella sairastunutta kulurakennettaan. - huomaa
kuolen nauruun kirjoitti:
Sano yksikin automalli, jonka jälleenmyyjän kate on 4%! Tämä legenda kuuluu samaan kategoriaan kuin Jäätteenmäen faksit -- niitäkään ei kukaan oikeasti ollut nähnyt.
Kate voidaan toki tarpeen tullen laskea miten vain. Useimmat meistä tajuavat katteeksi sisäänostohinnan ja myyntihinnan erotuksen.
Mutta jos tuosta katteesta vähennetään kulueriä niinkuin automyyjien Lapin laskettelureissut viinoineen sun muut sählingit, päästään aina kulloinkin tavoiteltuun kateprosenttiin, jota on kiva kertoa asiakkaille tälläkin palstalla.
Maahantuojalle 15 - 20 % ja jälleenmyyjälle saman verran. Siinä se on.että kaveri ei todellakaan ole ikinä työskennellyt autoalalla ja silti kuvittelee tietävänsä autojen myymisestä kaiken. Voin kertoa sulle suuren salaisuuden: Uusissa autoissa ei todellakaan ole kate enempää kuin 7% ja niitä 4% autojakin löytyy vaikka kuinka paljon.
Voi hyvät hyssykät minkälaisia urpoja täällä tuo ajatuksiaan julki ja joku raukka vielä lukee niitä ja uskoo.
Kun suomessa on lasipalatseja, niin se ei johdu liikkeen omasta halusta vaan yleensä tehtaan certifikaatit vaativat myyntipaikan luonteen ja ulkoasun lamppuja ja laattoja myöden.
Edelliseen viestiin autojen katteista liittyen, lukekaa niitä autoliikkeiden tilinpäätöksiä jotta herää näkemys siitä, minkaläista businesta autokauppa suomessa on.
Oletteko te kateellisia vai miksi väitätte asioista peremmin tietäville noin tarmokkaasti vastaan? - entinen automyyjä
huomaa kirjoitti:
että kaveri ei todellakaan ole ikinä työskennellyt autoalalla ja silti kuvittelee tietävänsä autojen myymisestä kaiken. Voin kertoa sulle suuren salaisuuden: Uusissa autoissa ei todellakaan ole kate enempää kuin 7% ja niitä 4% autojakin löytyy vaikka kuinka paljon.
Voi hyvät hyssykät minkälaisia urpoja täällä tuo ajatuksiaan julki ja joku raukka vielä lukee niitä ja uskoo.
Kun suomessa on lasipalatseja, niin se ei johdu liikkeen omasta halusta vaan yleensä tehtaan certifikaatit vaativat myyntipaikan luonteen ja ulkoasun lamppuja ja laattoja myöden.
Edelliseen viestiin autojen katteista liittyen, lukekaa niitä autoliikkeiden tilinpäätöksiä jotta herää näkemys siitä, minkaläista businesta autokauppa suomessa on.
Oletteko te kateellisia vai miksi väitätte asioista peremmin tietäville noin tarmokkaasti vastaan?Katteet uusissa esim:Toyota 9% Kiat 11% Hyndait 11% Vollet 7-9% plus maahantuojien vuosihyvitteet joten älä puhu paskaa neljän prosentin katteista.
- Varusteiden kovat
entinen automyyjä kirjoitti:
Katteet uusissa esim:Toyota 9% Kiat 11% Hyndait 11% Vollet 7-9% plus maahantuojien vuosihyvitteet joten älä puhu paskaa neljän prosentin katteista.
katteet... renkaat, koukut, aluvanteet, lohkot, eberit,weberit...... Oho 2500 - 4000e meni ihan peruskamoihin ja kate 25-35 pinnaa/auto. Tohon auton kate ka.10 pinnaa maahantuojan hyvitykset. Sitten on vielä toimituskulut n. 500-700€... myös käytetyissä jokunen satku :) :) Kyllä se lasipalatsi pyörii näillä mutta nyt on kovat ajat. Corolla/Golf luokan 24-27te pelistä jää kun nämä kaikki laskee tommonen 3500 - 5000€/auto varusteista riippuen.
- mainita
Varusteiden kovat kirjoitti:
katteet... renkaat, koukut, aluvanteet, lohkot, eberit,weberit...... Oho 2500 - 4000e meni ihan peruskamoihin ja kate 25-35 pinnaa/auto. Tohon auton kate ka.10 pinnaa maahantuojan hyvitykset. Sitten on vielä toimituskulut n. 500-700€... myös käytetyissä jokunen satku :) :) Kyllä se lasipalatsi pyörii näillä mutta nyt on kovat ajat. Corolla/Golf luokan 24-27te pelistä jää kun nämä kaikki laskee tommonen 3500 - 5000€/auto varusteista riippuen.
Että maahantuoja ottaa myös samanlaisen siivun itselleen.
Luultavasti tuo katelaskelmasi oli jälleenmyyjän osalta aika oikeassa haarukassa. - noin se menee
mainita kirjoitti:
Että maahantuoja ottaa myös samanlaisen siivun itselleen.
Luultavasti tuo katelaskelmasi oli jälleenmyyjän osalta aika oikeassa haarukassa.Suurin kusetus on tapahtunu varusteiden hinnoittelussa. Moni kun ei laskenut hintaa veroalen verran vaan on jopa nostanut!!! Toyota esim. Tuohon toki täytyy vielä laskea vaihtoautosta saatava kate, mikä myös kova mutta tässähän se onkin se syy nihkeään autokauppaan! Välirahat ovat pompsahtaneet niin ei kukaan viitsi enää vaihdella 2-3 vuoden välein... Sitä saa mitä tilaa.
- Propagandaministerit viihdy...
Minä ainakin nautin sitä enemmän, mitä huonommin autokaupoilla menee. Syynä on se, että huonot uutiset saavat aina aikaan niin hauskoja selityksiä autokaupan edusmiehiltä median palstoille, että päivä on taatusti pelastettu. Parempaa huumoria ei ole meille tarjottu sen jälkeen kun Spede vaihtoi hiippakuntaa.
- Haluan tietää
huomaa kirjoitti:
että kaveri ei todellakaan ole ikinä työskennellyt autoalalla ja silti kuvittelee tietävänsä autojen myymisestä kaiken. Voin kertoa sulle suuren salaisuuden: Uusissa autoissa ei todellakaan ole kate enempää kuin 7% ja niitä 4% autojakin löytyy vaikka kuinka paljon.
Voi hyvät hyssykät minkälaisia urpoja täällä tuo ajatuksiaan julki ja joku raukka vielä lukee niitä ja uskoo.
Kun suomessa on lasipalatseja, niin se ei johdu liikkeen omasta halusta vaan yleensä tehtaan certifikaatit vaativat myyntipaikan luonteen ja ulkoasun lamppuja ja laattoja myöden.
Edelliseen viestiin autojen katteista liittyen, lukekaa niitä autoliikkeiden tilinpäätöksiä jotta herää näkemys siitä, minkaläista businesta autokauppa suomessa on.
Oletteko te kateellisia vai miksi väitätte asioista peremmin tietäville noin tarmokkaasti vastaan?Kuinka on mahdollista, että minulle on tarjottu järjestään 5-8% alennus auton hinnasta? Jos kate on max. 4% niin myyvätkö kauppiaat tappiolla.
Nyt kun katsotaan kauppalehden sivuilta autokauppojen liikevaihtoja ja tuloksia, niin ei näytä ihan pikkurahan pyörittämiseltä. Keskisuuret liikkeetkin takovat isoja summia. - vai valehteletko
Varusteiden kovat kirjoitti:
katteet... renkaat, koukut, aluvanteet, lohkot, eberit,weberit...... Oho 2500 - 4000e meni ihan peruskamoihin ja kate 25-35 pinnaa/auto. Tohon auton kate ka.10 pinnaa maahantuojan hyvitykset. Sitten on vielä toimituskulut n. 500-700€... myös käytetyissä jokunen satku :) :) Kyllä se lasipalatsi pyörii näillä mutta nyt on kovat ajat. Corolla/Golf luokan 24-27te pelistä jää kun nämä kaikki laskee tommonen 3500 - 5000€/auto varusteista riippuen.
Toimituskuluista on laissa säädetty kohta, jonka mukaan toimituskuluja saa periä enintään 600€
Se tietty peritäänkin täytenä aina, koska on alv. vapaata tuloa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391779En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81141
- 121048
- 20959
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 80899