Mitä tukia yksinhuoltajalle?

kaksin aina kaunihimpaa?

Mitä tukea saa yksinhuoltaja-äiti jonka lapsen isää ei ole tunnistettu ollenkaan??
Ymmärsin ainakin sen että lapsilisää saa pikkasen enemmän... Paljon rahaa saa siis kuukaudessa,jos EI ole ollut palkkkatyössä ennen äitiyspäivärahan alkamista??

5

759

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapsen kanssa

saa lapsilisän yh-korotuksella kelalta 146,60 ja kunnan elari (siirtyy jossain vaiheessa kelalle) 136,41. Niihin ei vaikuta päivärahan suuruus eikä muutkaan tulosi. Kun et ole ollut palkkatyössä tulet saamaan minimipäivärahan jonka määrän löydät varmaankin kelan sivuilta.

• kaikki...

yksinhuoltajat lapsilisään korotuksen, oli isä tunnustettu tai ei. samat tuet saat, ku muutki, eli sen ä-päivärahan. ja sitte joko isältä tai kunnalta elatustukea. isältä saamasi voi olla enempi, ku kunnan maksama minimi, riippuu isän tuloista, jokatapauksessa vähintään sekin on se sama summa kuin kunnan maksama. olisko ollut jotain 120e kieppeillä.

• sghjgkj

Yh korotus lapsoslisukkeeseen ja kelalta 010409 alkaen elatustukiainen.
      ja asumistukeakin voi kerjätä netin kautta

• hakeminen

ei ole kerjäämistä, vaan laillinen oikeus, PAHVI!

• Yksin useamman edestä

Yksinhuoltajakorotus lapsilisään ja elatustuki kunnalta. Ei ne häävit rahat ole eikä niillä ainakaan elä. Että se niistä rahavirroista jotka yksinhuoltajalle virtaa ovista ja ikkunoista. Itse olen kolmen lapsen yh, joista enään yhdestä saan lapsilisää. Isä sitten maksaa mitä ja milloin jaksaa. Eli minun palkalla, netto 1400 kk, mennään koko 4 hengen porukka. Ennen joskus vielä 80-luvulla sai yh:t asumistukea vähän eri perusteilla, lehti, TV ja puhelin maksuihin apua yms. helpotuksia. No höylä on käynyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7715
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4273
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3745
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3210
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2906
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      68
      2632
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2508
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      57