ei värejä??

mistä

skannasin itelle lineartin mustavalko säädöllä, ja nyt kun rupesin sitä photoshopissa(7) työstään niin en saanu siihen mitenkään värejä. johtunee siitä että skannasin sen mustavalkosena, niin se ei nyt sitten siihen hyväksy värejä.. oisko mitään keinoa, millä sais sen kuvan hyväksyyn värit?

5

447

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jpg:si

Lineart-skannaus tulee automaattisesti muistaakseni bittikarttamuotoon. Tallenna kuva jpg:si, ja kokeile uudestaan.

• on jo

valmiiksi jpg..
        ja se minun skannaus ei ollut erityinen lineart-skannaus vaan normaali kuvan skannaus, mutta laitoin sen skannaamaan mustavalkoisena, jotta ääriviivoista tulisi selkeämmät..

Onko muita ideoita?

• missään nimessä :)

JPG on vain kuvan pakkaus, joka AINA huonontaa kuvan laatua ja listää kohintaa. Bittikarta on aivan samanlainen kuva, mutta se on pakkaamaton, toisinsanoen siinä on kaikki tieto tallella!

JPG on vain hyvä väline kuvien helppoon siirtelyyn ja tilan säästämiseen, mutta vielä muokattavaksi tulevaa bittikartaa ei kannata turhaan pilata. :)

Sen sijaan siellä pitäis olla jossain asetukset että mille väriasetuksille kuva on laitettu. Josset sitä millään photoshopista löydä, niin tee uusi kuva. Uutta kuvaa luodessa se värisyvyys kysytään ja laita se siinä riittäväksi. Sitten kopioi ja liitä se toinen kuvasi siihen niin johan alkaa värit pelittään.

• Jaska Perusjaska

Image -> Mode -> RGB

Tuo riittää, ei mitää turhia Jpeg-tallennuksia. Se ei edes auta, jos kuva on greyscale. Bitmapit se voi ehkä muuttaa jopa rgb:ksi tai ainakin greyscaleksi. Turhaa laadun heikentämistä kuitenkin.

• kiitoss

nyt rupes värit toimiin.. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7505
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4133
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3655
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3160
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2836
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      53
      2409
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2348
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40