antti-kuivuri

arii

en tiä kuuluuko tämä tänne mutta!
manttaali antti 34 putket kulua puhki jo 3v ja 150 tunnin käytöllä? pahin paikka on elevaattorin ja esiputsarin välinen putki korjattu jo kaksi kertaa,

10

2581

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vihtori Lettunen

Joop, laitoin imumyllyn kärsään HT-75:n 30*:en kulmat (siis harmaan viemäriputken kulmat). Oli muuten yllätys, että miten nopeasti ne kuluivat puhki, en olisi mitenkään uskonut. ---Kyllä sitä HT-putkea on ainakin halkaisijaltaan 160 millisenä. Suuremmasta ei ole tietoa.

• Korjaa putket..

Kun aikanaan laitoin uuden Antin, olin jo silloin tietoinen tuosta kulumisongelmasta, siksi merkitsin kaikki putket missä asennossa ne ovat ja miten päin. Kahden vuoden välein pyöräytin jokaista putkea 90 astetta, joten sain niiden kestävyyden nelinkertaiseksi. Valurautaiset kulmakappaleetkin kuluvat viljan tulosuunnasta, joten nekin kannattaa kääntää toisinpäin. Viljaputket kuluvat yleensä puhki liitoshuulloksen kohdalta, tämä kohta on helppo korjata noin 4-5 senttiselliä sisäputkella jossa on huullos joka tulee entisen huulloksen päälle. Jos itseltä ei nämä sisäputken teko onnistu, niin putki peltisepälle mittamalliksi, niin ei paljon maksa kappale kun tekee enemmän varastoon. Itse en tosin laittanut lainkaan Antin putkia, vaan laitoin koko putkituksen Kongskilden ja tämän pikaliitimillä, sopii hyvin Antin valukulmille.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4074
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      18
      3116
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      390
      2201
    4. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1929
    5. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1881
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      31
      1777
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1629
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      14
      1397
    9. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      68
      1250
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1211
    Aihe