mitenkä on ku kuivatuissa luumuissa on säilöntäainetta E202 ja bona luumusoseessa ei ole käytetty säilöntäaineita mutta on tehty kuivatuista luumuista?
tarvitaan tietoa
4
1105
Vastaukset
- oma arvelu
Siis tää ei sitten ole mitään faktaa vai omaa päättelyä.
Luumusose on vakuumipakattu eli avaamaton pakkaus säilyy vaikka kuinka kauan, mutta koska siinä ei ole säilöntäaineita niin pilaantuu nopeasti avattuaan.
Kuivatut luumut on pussissa, säilyvät avattunakin pitkään kiitos säilöntäaineen.- ....
Mutta jos kuivatuissa luumuissa on säilöntäainetta, ja niistä tehdään sosetta, on siinä soseessa silloin se sama säilöntäaine kuin oli niissä luumuissa ennen soseen valmistusta.
Jos minä ostan kaupasta kuivattuja luumuja ja seen niistä sosetta, säilyy se jääkaapissa jopa vähemmän aikaa kuin Bonan luumusose, vaikka siinä minun tekemässä luumusoseessa on ihan vasmasti se säilöntäaine mikä niissä minun soseuttamissa luumuissa oli. - klhkgfk
.... kirjoitti:
Mutta jos kuivatuissa luumuissa on säilöntäainetta, ja niistä tehdään sosetta, on siinä soseessa silloin se sama säilöntäaine kuin oli niissä luumuissa ennen soseen valmistusta.
Jos minä ostan kaupasta kuivattuja luumuja ja seen niistä sosetta, säilyy se jääkaapissa jopa vähemmän aikaa kuin Bonan luumusose, vaikka siinä minun tekemässä luumusoseessa on ihan vasmasti se säilöntäaine mikä niissä minun soseuttamissa luumuissa oli.aika outoa, että bona mainostaa säilöntäaineettomuutta..mutta saahan suomilippu merkkiäkin käyttää vaikka tuotteesta osa on ulkomaalaisista raaka-aineista..
- ole niin?
Itse olen ajatellut että pussitettuihin luumuihin lisätään kuivattamisen jälkeen säilöntäaine, koska ne eivät pussiin pakattuna muuten kovin pitkään säily. Arvelisin että soseeksi tehtäviin luumuihin ei tota säilöntäainetta lisätä vaan ne soseutetaan pian ja pakataan vakuumipurkkiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3188170Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1006418Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1743693- 732622
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee402500- 452363
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222206- 1122082
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962024- 481595