ulkona sinisistä sinisin hetki,
puiden latvat piirtyy,
vasten taivasta
kotiinpalaavien autojen ääniä,
ruuantuoksua ikkunan raosta
katulamppujjen hämärässä,
nauttii jäniskin illallista,
ruusupensaan, omenapuun oksistoista
jäniksen illallinen
14
435
Vastaukset
- tee.
Runosi oli niin maalauksellinen, että sen saattoi nähdä. Minä näin.
- Belethiel
Olen iloinen, jos onnistuin sanoilla, näkemäni hetken, kuvaksi maalaamaan. Suuri kiitos sanoistasi!
- Ilolias Rohmantti
Mietin usein, missä lienee raja, joka erottaa ihmiset eläimistä, eläimistä, joiden sydän ei ymmärrä mitään puhuttua kieltä.
Minkähän paratiisin kautta kulkikaan aikojen sarastuksessa se polku, jolla heidän sydämensä seurustelivat keskenään, sillä nyt on tuo sukulaisuus ollut kauan unohdettu.
Tosin herää toisinaan vieläkin tuo hämärä muisto ja eläin katsahtaa liikuttavan antautuvasti ihmistä kasvoihin ja ihminen katsoo eläintä rakastaen.
Näyttää toisinaan kuin he seurustelisivat naamioituina ja kuin he hämärästi tuntisivat toisensa naamioitensa läpi.
Iltahämärissä ruskean kastikkeen tuoksua ilmassa ja jänis sai oksia syödäkseen, nautin table d'hôte sävyistäsi ;)- Belethiel
Kiitän kommentistasi ja mielenkiintoisesta pohdiskelusta, vai oliko se vain sinistä unta.
Ihmiset ja eläimet, uskon,
puhuvat yhä toisillensa,
kieltä sydämensä.
Ehkei unohtunut ole,
on vain liian kiire,
ei jää aikaa kuuntelulle.
Katseet kohtaa, ihmisen ja eläimen,
nyökäyttävät hiljaa, muistaen,
tunnistaen, toisiansa.
- lindalinda1
ja niin kuin Tee toteaa - maalauksellinen.
Nautinto !- Belethiel
Kiitos Linda kommentistasi, olen todella tyytyväinen, kun pystyin tuomaan sinisen hetken muillekin näkyville.
valon ja pimeyden herkkä kosketus,sen tässä runossasi tuntee jänön napostellessa iltapalaansa.
HIENOA! Kiitos.- Belethiel
Kiitos kun luit runoni. Jo yksistään se hetki, kun sinisyys syvenee kohti yötaivaan tummuutta, on uskomattoman kaunis.
työpäivän loppumisen
tietää ruuantuoksusta
jäniskin tietää
ulkona ruoka maistuu paremmalta
..... ainakin kesällä- Belethiel
Kiitän palautteestasi.
Se juuri, työpäivän päätös, illallisen tuoksun leijuessa vastaan. Mistähän sekin johtuu, että ruoka maistuu paremmalle ulkona? Belethiel kirjoitti:
Kiitän palautteestasi.
Se juuri, työpäivän päätös, illallisen tuoksun leijuessa vastaan. Mistähän sekin johtuu, että ruoka maistuu paremmalle ulkona?Samaa mietin?
Ehkä luonto tarjoaa
(ilman seiniä)
paremmat mausteet ?- Belethiel
j.uni kirjoitti:
Samaa mietin?
Ehkä luonto tarjoaa
(ilman seiniä)
paremmat mausteet ?Siitähän ihminenkin on alunalkuaan varmaan nauttinut...vapaudesta luonnonhelmassa...ja ehkä nauttisi vieläkin, jos ymmärtäisi jotain asialle tehdä. Ehdottomasti paremmat mausteet :-).
- vergeet-mij-niet
pupulussukat ovat sitten ahnaita. Urbanisoituneina yksilöinä eivät perusta autojen ohitteluista. Tykästyin kovin kirjoittamaasi.:)
- Belethiel
Totta urbaanit jänikset eivät juuri autoista piittaa todellakaan ja ruokaa on saatava jäniksenkin, autoja tai ei. Mukavaa että pidit tästä pupujussi-runostani.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391809En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421368Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81141
- 121058
- 20959
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 80899