6 kk, 9 kk vai 12 kk?

mistä tietää

Eli mistä tietää, minkä ajan armeijassa viettää? Saako sen itse päättää? Voiko palveluksen suorittaa kahdessa jaksossa jossa olisi kuukausiakin välissä? Vituttaa kun tuntuu menevän aika hukkaan, pahimmassa tapauksessa tulisi välivuosi opiskeluun vielä intissä vietetyn ajankin lisäksi...

3

3857

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............................

Palvelusaikaa ei saa päättää itse. Toivomuksia saa esittää, mutta niitä ei välttämättä toteuteta. Palvelusaika kun määräytyy tehtävän mukaan, ja jos joihinkin pidemmän palvelusajan vaativiin tehtäviin ei ole tarpeeksi soveltuvia halukkaita, niin sitten pakotetaan.

Voit yrittää kesken palveluksen hakea henkilökohtaista syylomaa (HSL). Jos perusteet ovat riittävän hyvät niin sitä voi saada useampia kuukausiakin. En nyt muista mikä on maksimimäärä mutta mil.fi-sivuilta varmasti löytyy jos jaksaa etsiä. HSL:n aikana palvelusaika ei kulu, vaan kaikki päivät mitä on ennen sitä ollut jäljellä tulee suoritaa sitten HSL:n jälkeen.

• Sivarimajuri

Palvelusajan voi päättää itse alisuorittamalla testeissä ja olemalla epämotivoitunut.

Tietysti voit hakea kouluihin ja vastaanottaa paikan. Sitten menet inttiin ja ilmoitat että haluat vaihtaa siviilipalvelukseen. Kun pääset pois intistä niin aloitat opiskelun ja otat siviilipalvelukseen lykkäystä.

Opiskelun jälkeen voit saada siviilipalveluspaikan josta on hyötyä opiskelusi kannalta. Eli voit saada työkokemusta omalta alaltasi kun suoritat siviilipalveluksen oman alan hommissa.

Sitäpaitsi tuohon mennessä on voinut ilmaantua jokin asia jolla pystyt hakemaan vapautuksen koko hommasta.

Turha on kuluttaa aikaa leikkimiseen. Eihän pakollisessa asevelvollisuudessa ole enää mitään järkeä. Kun et mene sinne niin teet palveluksen itsellesi ja yhteiskunnalle.

• .............

Jos menet Santahaminaan eli Kaartin Jääkärirykmenttiin, palvelusaikasi on todennäköisesti vähintään 9kk, ellei sinulla ole B-terveysluokitusta, rikosrekisteriä tai maahanmuuttajataustaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5564
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4900
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2814
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2374
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2078
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2028
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1611
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1512
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1489
    Aihe