Lukko-ongelma, vm?

Tapsa....,

Olen katselemassa käytettyä Poloa kakkosautoksi. Netissä on juttua oven lukkojen jäätymisongelmasta. Mikä on nykyisin tilanne, löytyykö siihen ratkaisu? Koskeeko ongelma vanhempia vuosimalleja vai myös malleja 2003->?

7

2043

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksi Polosta

Vanhemmassa vm.98 ei paljon muita vikoja ole ollutkaan kuin nuo ovien jäätymis- ja lukko-ongelmat( lukkopesä jouduttu vaihtamaan). Laitettiin viimein jouset, joka auttoi. Uudempi on vm.2005, jossa ei mitään ongelmia ole ollut.

• -98 polo

Kokeile seuraavaa.! Olen eka talvee polon kanssa tekemisissä.Ostin ad valmistamaa suoja ja voiteluainetta aerosolina.Sitä ruiskuttaen lukkotilaan, ei mitään ongelmia.Ovien tiivisteet voitelin silikoni öljyllä,niin ei ongelmia.Eli ei Suomen oloissa ole varmaan sellaista peliä,että huoltamata homma pelaa!!

• Pooloman

Kyllä ne lukot tosiaan toimii, kun niitä huoltaa.Mulla 2001 malli ja olen ainaki tähän asti päässyt ihan kuskin ovesta sisälle.Hyvä auto.

• tähän

-97 polon lukot tosiaan jäätyy välillä, itse puhdistin lukot ja voitelin uudestaan nyt odotellaan vaan pakkasia.

• tähän

-97 polon lukot tosiaan jäätyy välillä, itse puhdistin lukot ja voitelin uudestaan nyt odotellaan vaan pakkasia.

• LottAnna
        tähän kirjoitti:

http://www.seatclubfinland.com/filet/matti_t-cordoba-lukko-korjausopas.pdf

Asiallisesti asiasta.
        Itselläni on -01 Polo ja olen sen lukkojen kans taistellut muutaman vuoden. tänä vuonna meni hermo ja etsin helpotusta asiaan. Silmiini sattu tuo seatin ohje täältä keskustelusta (aiemmista viesteistä) ja päätin kokeilla. Mainittakoon että Vantaan VW autossa ei tiedetty tollaisesta lisä jousesta mitään ja ei niillä ollu hyllyssä Wurtin numerolla ainakaan tota jousta, Magneetin Seat liikkeessä en jasanu odotella ja MotoNettiin ajelin. Sieltä valikoimasta otin kaksi n. euron kolikon kokoista jousta ja hinta oli huikeat 0,10 € kappale.

Uuden vuoden päivänä värkkäilin seat ohjeen mukaan jouset paikalleen pesin lukkoja sisältä auton esipesu aineellla ja kuumalla vedellä, tuhrin lukon sisään -30 C kestävää vaseliinia ja -perään vielä aseöljyä ja eiku kasaan.

Voin sanoa, että juuri käytyäni laittamassa auton lämpenemään täällä Vantaalla -20 C (koko yön ilman roikkaa yms) ovet aukes ku kesä kuumalla. Tiedä sitten mitä ongelmaa voi tulla siitä lisäjousesta -> meneekö jokin muu kohta rikki tms.

mutta, "Kyllä on Poololla kiva ajaa vaikka on pakkasta kaksisataa"

• Paska juttu

Volkkareissa vika on mielestäni huoltoonkutsuun velvoittavaa lajia. En voi ymmärtää takkuamista 2000 luvun auton lukkojen kanssa. Lukko pulma on tiedossa ja varmasti niin monessa volkkarissa että olisi kuulunut ja kuuluisi maahantuojan hoidettavaksi ja veloituksetta.
      Autoon pääseminen on pulma sinällään... mutta VW autosta ei myöskään pääse toisinaan ulos. Saamatonta sakkia on VW kuskit kun haluavat ylläpitää hyvän auton mainetta... ja konttivat autoihinsa milloin mistäkin ovesta, minkä sattuu saada auki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6963
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3928
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3310
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2909
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2696
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2186
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2133
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2067
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2000
    Aihe