Avioliitto on kulissia

pettämiselle

Aivan. Kun saadaan se tuki ja turva sidottua siihen viereen, silloinko voi aloittaa seikkailemaan omiaan?

Meidän tuttavapiirissä mentiin naimisiin kaksin kappalein viime kesänä. Ja nyt on meille paljastunut että toisen liiton mies ja toisen nainen pettää aviopuolisoaan. Onneksi eivät sentään yhdessä. Vaikka jollakin sairaalla tavalla olisi jopa yksinkertaisinta niin, ainakin näin lähipiirin silmin katsottuna.

Itse en enään edes usko avioliittoon instituutiona niin paljon liikaa on nähnyt viime vuosien aikana. Olenkin sanonut miehelleni että naimisiin en mene koskaan vaikka kuinka rakastan ja olen onnellinen kanssaan.

Pahinta näissä petostapauksissa on se, että pettäjät tietää meidän tietävän. Niinpä illanistujaiset ovat tämän myötä muuttuneet todella vaivaantuneiksi. Nykyään jo välttelemme molempia, kun ei vaan pysty katsomaan petettyä silmiin ja esitää että kaikki on hyvin.

31

1716

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskollinen jo kauan

Kyllästyttää nämä yleistämiset. Ei avioliitto laita ihmistä pettämään. Yhtälailla sitä voi pettää, jos seurustelee tai asuu avoliitossa. Kyllä se on jokaisesta ihmisestä itsestään kiinni pettääkö vai ei eikä sillä ole mitään merkitystä silloin onko suhde virallinen liitto vai ei.

• Avioliitto on toimiva liitto, mutta se vaatii kaksi aikuista ihmistä!
      Menkää naimisiin kaikki jotka mietitte!!!!!

• moralisoija olet!

Mitäs ne naapurin pettämiset sinulle itseasiassa edes kuuluvatkaan? Eivät sitten mitään.

Ja jos totta puhut, et noista väitetyistä pettämisistäkään oikeastaan mitään tiedä, vai oletko ollut peittoa reunalta pitelemässä?

Mutta ei sinun silti tarvitse toki avioliittoon astua, heikko sivistystasosi jo kertoo, ettet ole arvoinen sen instituutin lailliseen suojaan. Ole vaan "miehesi" huorin pimperona edelleenkin.

• a-peee

Sivistystasosta. Lue oma kirjoituksesi ja mieti kommenttiasi. Ja mikä naapuri. Kyse ei ole naapureista. Yritätkö tulkita tätä nyt omaan tarinaasi jotenkin? Sille en mahda mitään. Tämä oli vain sivullisen kokemus asiasta.

En todellakaan halunut itse tätä yleissivistävää tietoa toisten pettämisestä. Olisivat edes yrittäneet varjella salaisuuttaan paremmin. Kauanko menee ennenkuin aviopuolisot tulee loukatuiksi??? Minä en aio ainakaan toimia sanansaattajana tässä, eiköhän se ole pettäjien itsensä tehtävä.

• tätä mieltä!
        a-peee kirjoitti:

Sivistystasosta. Lue oma kirjoituksesi ja mieti kommenttiasi. Ja mikä naapuri. Kyse ei ole naapureista. Yritätkö tulkita tätä nyt omaan tarinaasi jotenkin? Sille en mahda mitään. Tämä oli vain sivullisen kokemus asiasta.

En todellakaan halunut itse tätä yleissivistävää tietoa toisten pettämisestä. Olisivat edes yrittäneet varjella salaisuuttaan paremmin. Kauanko menee ennenkuin aviopuolisot tulee loukatuiksi??? Minä en aio ainakaan toimia sanansaattajana tässä, eiköhän se ole pettäjien itsensä tehtävä.

vilases tosta alempaa, alhainen älykkyysosamäärä, koitin vain sanoa sen sinulle hienotunteisemmin.

Toki tiesin ettet halunnut tätä yleissivistävää tietoa toisten pettämisestä, MUTTA KUN TARVITSIT SEN. Tiedän toki ettet vajaalla järjelläsi sitä YMMÄRTÄNYT kuitenkaan.

• ......................
        tätä mieltä! kirjoitti:

vilases tosta alempaa, alhainen älykkyysosamäärä, koitin vain sanoa sen sinulle hienotunteisemmin.

Toki tiesin ettet halunnut tätä yleissivistävää tietoa toisten pettämisestä, MUTTA KUN TARVITSIT SEN. Tiedän toki ettet vajaalla järjelläsi sitä YMMÄRTÄNYT kuitenkaan.

Muista ottaa ne lääkkeesi. Tuo alkaa vaikuttaa jo todella vainoharhaiselta...

• oppeliini

Ihmiset jotka hyvin tietoisesti ja harkiten rikkovat antamiaan lupauksia ovat tunnettuja alhaisesta älykkyysosamäärästään. Se on todella ikävää kun lupaamalla yhteiseen, vain heidän kahden tulevaisuuteen, saadaan aviopuoliso uskomaan että luottamus on molemmin puolista.

Nuo huoraajat ovat kiimaisia eläimiä vain puoli astetta korkeammlla. Todennäköisesti heidän kykynsä kohottautua korkeammalle on jäänyt heidän DNAsta pois.

He aivan tarkoituksella tuhoavat luottajan uskon. Ja vielä jos he ovat niin äärettömän typeriä että tekevät lapsia, tuhoavat vielä käytöksellään lasten kuvan aikuisista.

Minä huoraan, sinä huoraat ... EI ole oikea eikä turvallinen tapa elää. Vaikka se onkin (prostituutio) maailman vanhin ammatti.

• oppeliinikin

noin tyhmä? En olis heti uskonut.

Menet noin täysillä keksittyyn juttuun.

• blaah
        oppeliinikin kirjoitti:

noin tyhmä? En olis heti uskonut.

Menet noin täysillä keksittyyn juttuun.

Pettämistä tapahtuu koko ajan, sitä ei tarvitse keksiä mitenkään. Vai väitätkö ettet tietäisi itse ketään joka käy vieraissa tai on joutunut toiseksi osalliseksi tässä.

• Ol Playa

Missäs sosiologisessa tutkimuksessa tämä lupausten rikkomisen ja alhaisen äo:n korrelaatio on tehty "tunnetuksi"?

Minä ainakin olen kuullut juttua esimerkiksi narsistisen persoonallisuushäiriöisten älykkyysosamääristä, että korkeita ovat, mutta siitä huolimatta lupaukset tuntuvat unohtuvan ;).

Kaikki ihmiset ovat elukoita nykyään, kun oppia otetaan eläinmaailmasta ja sanotaan "eivät eläimetkään ole yksiavioisia" ja "ihminen on apina".

Arvokasvatus on pielessä, ei älykkyys.

• paperi!!!!

Jolla turvataan etuja leskelle jos vaikkapa itselle jokin äkkikuolema yllättää. Turhaan tuomitset sillä kaikille se pettäminen ei mitään katastroofia merkitse, jotkut jopa tietoisesti sulkevat silmänsä kumppanin pettämisiltä. Ole niin kuin et tietäisi mitään ja anna pariskuntien elää mitenkä kukin tyylillään. Jos itselläsi on kovin uskonnollinen vakaumus moisen avioliittopaperin takia niin joillekkin se voi merkitä vaan taloudellista turvaa.

• a-peee

En ole mitään kertomassakaan. Miksi pilaisin toisten kuplan ja aiheuttaisin vain mielipahaa. Ei auta muu kuin vain jättää nämä pariskunnat rauhaan...sillä välttyy miettimästä koko asiaa..

Itse kyllä haluaisin tietää jos olisin petetty, mutta taidankin olla tasan se ainoa.

• Ei pinnallinen

Avioliitto ei ole paperi! Itsekeskeinen ihminen on häväissyt ja yhä häpäisee sen mikä on tarkoitettu pyhäksi ja kauniiksi suhteeksi kokonaisuudessaan.

• höpinöitä
        Ei pinnallinen kirjoitti:

Avioliitto ei ole paperi! Itsekeskeinen ihminen on häväissyt ja yhä häpäisee sen mikä on tarkoitettu pyhäksi ja kauniiksi suhteeksi kokonaisuudessaan.

Toiset uskoo noihin uskonnollisin satuihin ja minulle avioliitto on vain paperi jolla turvataan jonkun elämä tai verottaja iskee raskaammalla kouralla varallisuuteen. Onhan se turva alaikäisille lapsille ja leskelle parempi jos suhde on virallistettu.

Muka "pyhäksi ja kauniiksi"...usko sinä vaan satuihin jos haluat ja anna muiden elää todellisessa elämässä. Aina löytyy näitä itse täydellisyyksiä jotka mustavalkoisten lasien läpi katselee. Itsekeskeinen tyhmä ihminen uskoo kaikenmaailman satuihin ajattelematta ollenkaan omilla aivoillaan. Uskonnot ovatkin vaarallisia sillä joku satukirjan kirjoittaja haluaakin ettei ihminen käytä omia aivojaan vaan elää hänen sanelemillaan ehdoillaan.

Suhde kun suhde, oli sitten kirkossa kuulutettu tai ei niin kumppanin terveydestä huolehtiminen on tärkeintä ettei levitä tauteja jos hairahtaa vieraalle polulle samoin ettei tule ei toivottuja lapsia. Vastuuntuntoinen ihminen ei riskeeraa itseään eikä lähimmaäistä omien himojen ja halujen takia. Pettämistä en niinkään tuomitse kuin sitä että elää vastuuntunnottomasti! Hiviä on tartutettu kumppaniin holtittomien seksi seikkailuiden takia ja se on törkeetä, vaikkei siihen kuolekkaan niin mitä maksaa yhteiskunnalle se lääkitys ja lääkkeet aina myrkyttää kroppaa? Miltä tuntuisi elää loppuelämä jostain lääkkeistä riippuvaisena? Samoin voi tulla kalliiksi ei toivotun lapsen elättäminenkin niin että joka riskejä ottaa niin tietääkö silloin mitä niistä voi seurata???

• Edellinen
        höpinöitä kirjoitti:

Toiset uskoo noihin uskonnollisin satuihin ja minulle avioliitto on vain paperi jolla turvataan jonkun elämä tai verottaja iskee raskaammalla kouralla varallisuuteen. Onhan se turva alaikäisille lapsille ja leskelle parempi jos suhde on virallistettu.

Muka "pyhäksi ja kauniiksi"...usko sinä vaan satuihin jos haluat ja anna muiden elää todellisessa elämässä. Aina löytyy näitä itse täydellisyyksiä jotka mustavalkoisten lasien läpi katselee. Itsekeskeinen tyhmä ihminen uskoo kaikenmaailman satuihin ajattelematta ollenkaan omilla aivoillaan. Uskonnot ovatkin vaarallisia sillä joku satukirjan kirjoittaja haluaakin ettei ihminen käytä omia aivojaan vaan elää hänen sanelemillaan ehdoillaan.

Suhde kun suhde, oli sitten kirkossa kuulutettu tai ei niin kumppanin terveydestä huolehtiminen on tärkeintä ettei levitä tauteja jos hairahtaa vieraalle polulle samoin ettei tule ei toivottuja lapsia. Vastuuntuntoinen ihminen ei riskeeraa itseään eikä lähimmaäistä omien himojen ja halujen takia. Pettämistä en niinkään tuomitse kuin sitä että elää vastuuntunnottomasti! Hiviä on tartutettu kumppaniin holtittomien seksi seikkailuiden takia ja se on törkeetä, vaikkei siihen kuolekkaan niin mitä maksaa yhteiskunnalle se lääkitys ja lääkkeet aina myrkyttää kroppaa? Miltä tuntuisi elää loppuelämä jostain lääkkeistä riippuvaisena? Samoin voi tulla kalliiksi ei toivotun lapsen elättäminenkin niin että joka riskejä ottaa niin tietääkö silloin mitä niistä voi seurata???

Satuisat kuvitelmasi elämän totuuksista ovat yhtä kaukana kuin itä on lännestä. Avioliittoa on osattava hoitaa oikealla tavalla! Satuja minulle on turha sepittää, olen ollut naimisissa pian 40 vuotta todellisessa elämässä, saduksi tässä jääkin vain sinun omat kuvitelmasi elämän totuuksista! Raukkaparka!

• Muttamuttamutta

Pettäminen on ihan yhtä väärin seurustelusuhteessa tai avoliitossa kuin avioliitossakin. Ei se, että menee naimisiin estä pettämistä tai tee siitä pahempaa pettämistä kuin avoliitossakaan.

On tietenkin outoa, että mennään naimisiin, vaikka aiotaan pettää. Toiset nyt vaan elää elämäänsä sillä tavalla. Mistä sitä tietää, tietääkö puolisot sivusuhteista vai ei ja hyväksyvätkö he ne.

Se, että sinä et avioidu pettämisen takia on hieman outoa. Pettämistä kun voi tapahtua avoliitossakin ihan yhtä hyvin. Joillekin avioliitto tarkoittaa eri asioita kuin toisille. Ei se silti tee siitä kulissia. Voihan avoliittosikin olla kulissi, tietämättäsi. Mitä sinun miehesi puuhaa selkäsi takana? Keskitythän vain tuttaviesi sivusuhteisiin.

• a-peee

Et siis lukenut kirjoitustani kovin tarkkaan. Kerroin myös asenteeni johtuvan siitä, mitä olen avioliitoista nähnyt. Tämä pettäminen ei ole se ainoa epäkohta. Olen nähnyt unelmaliittoja, mitkä ovat kuitenkin romuttuneet pian häiden jälkeen, kun sitoutuu toisen elämään ja velkoihin ja joutuu liiton epäonnistuessa maksamaan huonosta suhteesta koko loppuikänsä ....jne. tarinoita on vain liikaa..

En ole sinisilmäinen, vaan realisti. Eli toki omassanikin suhteessa voi olla vaikka mitä tietämättäni. Tosin aika taitava mieheni pitää tällöin olla kun harrastuksemmekin ovat yhteiset. Mutta kyllähän sitä yölläkin voi livahtaa omille teileen. Nukun aika sikeästi.....

• ilmiantaa

petetyille vaikka nimettömällä kirjeellä jo heti liiton alkuvaiheessa, ennenkuin kerkiävät hommaamaan lapsia, jolloin eroaminen on jo paljon tuskaisempaa..

• Ol Playa

Tekstistäsi saa vähän sen kuvan, että et halua naimisiin, koska sitten ei saa pettää. Eli haluatko itse pettää vai antaa miehesi pettää sinua? Vai oletko pelkuri, ettet uskalla mennä naimisiin, koska jos toinen vaikkas pettäisikin, niin sitten olisi eroaminen hankalampaa?

Ihmetyttää todella monien avio-angstaajien syyt olla solmimatta liittoa. Itselläni ainakin avioliitto muutti paljon asioita parempaan suuntaan. Ei ole enää semmoista pelleilyä ja kiikunkaakun eipäsjuupas -mietintää, mitä aina sai ennen pyöritellä päässään. Nyt on kaksi aikuista ihmistä, jotka ovat toisileen osoittaneet, että haluavat sitoutua yhteen kaikessa, vaikeuksissakin. Eikä avioliitto pettämään laita, pikemminkin karisee kaikki jossittelut päästä. Ei tarvitse enää miettiä, kuka on se oikea, ja kuka on se sänkykumppani. Se lukee vasemman käden nimettömässä jos pääsee unohtumaan.

• ...vai?......a-peee

En aio pettää, en tiedä aikooko mieheni. Olemme onnellisia ja luotamme toisiimme. Tiedämme toisistamme jo seitsemän vuoden jälkeen paljon ja silti rakkaus kestää ja kukoistaa aina paremmin.

En siis usko avioliittoon, mutta hyvään ihmissuhteeseen. Olen vaan nähnyt liian paljon avioliiton jälkeisiä seurauksia ja vetänyt tästä omat johtopäätökseni, okei aika taikauskoisestikin. Mutta päätös on omani, ei äitini tai esi-isieni.

Tiedän paljon pariskuntia, jotka ovat olleet onnellisesti yhdessä vuosikymmenen. Tunnen myös pariskuntia, jotka ovat olleet onnellisesti yhdessä vuosikymmeniä, kunnes ollaan menty naimisiin ja erottu. Tiedän nyt aviopareja, jotka jo vuoden naimisiin menon jälkeen pettää aviopuolisoaan. Tunnen myös lähipiiristä pariskuntia, jossa miehen ottamat velat jäi eron myötä naisen maksettavaksi, kun mies keksi löytää uuden vaimon tai pankin. Olen vaan nähnyt liikaa avioliiton myötä pyöritettyä kulissia, minkä tausta on törkyä täynnä.

Tiedän myös, että aito ihmissuhde ei vaadi todistelua muiden edessä, jos kykenee muuten miettimään tulevaisuutta yhdessä ja sitoutumaan yhteiseen päämäärään. Siinä ei auta muu kuin yhteinen historia ja toisen mielenkuvan tunteminen.

On todella naiivia uskoa että sitoutuminen tarkoittaa vain naimisiinmenoa. Tai että sormus sormessa merkkaa sänkykumppania tai lopettaa jossittelut. Aikanaan sitä sinkkuna sai todistaa kuinka moni rengastettu mies etsi pikaista baarin nurkilla ja monelle se vessan ovi heilahtikin, tosin ei omasta toimestani. Sinänsä mukavaa kun oma mies ei edes harrasta baareja, niin ei näy syöttejäkään.

• tagetessa
        ...vai?......a-peee kirjoitti:

En aio pettää, en tiedä aikooko mieheni. Olemme onnellisia ja luotamme toisiimme. Tiedämme toisistamme jo seitsemän vuoden jälkeen paljon ja silti rakkaus kestää ja kukoistaa aina paremmin.

En siis usko avioliittoon, mutta hyvään ihmissuhteeseen. Olen vaan nähnyt liian paljon avioliiton jälkeisiä seurauksia ja vetänyt tästä omat johtopäätökseni, okei aika taikauskoisestikin. Mutta päätös on omani, ei äitini tai esi-isieni.

Tiedän paljon pariskuntia, jotka ovat olleet onnellisesti yhdessä vuosikymmenen. Tunnen myös pariskuntia, jotka ovat olleet onnellisesti yhdessä vuosikymmeniä, kunnes ollaan menty naimisiin ja erottu. Tiedän nyt aviopareja, jotka jo vuoden naimisiin menon jälkeen pettää aviopuolisoaan. Tunnen myös lähipiiristä pariskuntia, jossa miehen ottamat velat jäi eron myötä naisen maksettavaksi, kun mies keksi löytää uuden vaimon tai pankin. Olen vaan nähnyt liikaa avioliiton myötä pyöritettyä kulissia, minkä tausta on törkyä täynnä.

Tiedän myös, että aito ihmissuhde ei vaadi todistelua muiden edessä, jos kykenee muuten miettimään tulevaisuutta yhdessä ja sitoutumaan yhteiseen päämäärään. Siinä ei auta muu kuin yhteinen historia ja toisen mielenkuvan tunteminen.

On todella naiivia uskoa että sitoutuminen tarkoittaa vain naimisiinmenoa. Tai että sormus sormessa merkkaa sänkykumppania tai lopettaa jossittelut. Aikanaan sitä sinkkuna sai todistaa kuinka moni rengastettu mies etsi pikaista baarin nurkilla ja monelle se vessan ovi heilahtikin, tosin ei omasta toimestani. Sinänsä mukavaa kun oma mies ei edes harrasta baareja, niin ei näy syöttejäkään.

>>En siis usko avioliittoon, mutta hyvään ihmissuhteeseen.

• hapatusta
        tagetessa kirjoitti:

>>En siis usko avioliittoon, mutta hyvään ihmissuhteeseen.

Sitoumus = sormus sormessa ja tärkkikauluksisen miehen sanat..ai niin.. ja nimet paperissa, SE TÄRKEIN! Siihen ei hani muuta tarvita.

Hyvin sinut todella aivopesty. Luottamus siihen että toinen on turvanasi ilman allekirjoituksia avioliittotodistuksessa on vasta todellista antautumista toisen varaan. Luottamus ja keskinäinen kunnioitus ei tarvitse todistelua.

On heikkoutta ja harhaa uskoa että sormus kertoo ihmisestä jotain. Tai kertoohan se. Itsellänikin on pari likkakaveria joille se kertoo huolista vapaata riistaa. Joten onnea vaan miehen duunireissuille..heh!

Vai oletko luulossa että sait avioon astuttuasi miehesi lisäksi jeesuksen, joka lohduttaa kun miehesi on poissa. Voi harhaoppisuus ja itsensä pettäminen. Tuolla asenteellasi voi toivottaa sinut tervetulleeksi kertomaan elämäntilanteestasi parin vuoden päästä.

Hyvää kesän odotusta sormuksen kanssa. Varo, ettei luiskahda järveen..hihheh!

• no-singles
        ...vai?......a-peee kirjoitti:

Siis naimisissa olevilta hemmoilta kun saa "kuulemma" taattua turvaseksiä. Tautivapaata, ehkäisystä huolehditaan satavarmasti.Ja lähtee mukaan jännityksen tarpeessa. Joten melko helppoo.

• tagetessa
        hapatusta kirjoitti:

Sitoumus = sormus sormessa ja tärkkikauluksisen miehen sanat..ai niin.. ja nimet paperissa, SE TÄRKEIN! Siihen ei hani muuta tarvita.

Hyvin sinut todella aivopesty. Luottamus siihen että toinen on turvanasi ilman allekirjoituksia avioliittotodistuksessa on vasta todellista antautumista toisen varaan. Luottamus ja keskinäinen kunnioitus ei tarvitse todistelua.

On heikkoutta ja harhaa uskoa että sormus kertoo ihmisestä jotain. Tai kertoohan se. Itsellänikin on pari likkakaveria joille se kertoo huolista vapaata riistaa. Joten onnea vaan miehen duunireissuille..heh!

Vai oletko luulossa että sait avioon astuttuasi miehesi lisäksi jeesuksen, joka lohduttaa kun miehesi on poissa. Voi harhaoppisuus ja itsensä pettäminen. Tuolla asenteellasi voi toivottaa sinut tervetulleeksi kertomaan elämäntilanteestasi parin vuoden päästä.

Hyvää kesän odotusta sormuksen kanssa. Varo, ettei luiskahda järveen..hihheh!

>>On heikkoutta ja harhaa uskoa että sormus kertoo ihmisestä jotain. Tai kertoohan se. Itsellänikin on pari likkakaveria joille se kertoo huolista vapaata riistaa. Joten onnea vaan miehen duunireissuille..heh! >Luottamus ja keskinäinen kunnioitus ei tarvitse todistelua.

• ...............
        tagetessa kirjoitti:

>>On heikkoutta ja harhaa uskoa että sormus kertoo ihmisestä jotain. Tai kertoohan se. Itsellänikin on pari likkakaveria joille se kertoo huolista vapaata riistaa. Joten onnea vaan miehen duunireissuille..heh! >Luottamus ja keskinäinen kunnioitus ei tarvitse todistelua.

Parhaat kirjoitukset perustuvat hyvin lainattuihin toisten teksteihin....

• Vaimo minäkin

Jos et usko avioliittoon instituutiona niin älä mutta entäpä kahden ihmisen sitoumuksena toisilleen? Riippumatta siitä, miten toiset avioliitossaan elävät. Avioliitto on aina kahden kauppa ja mistä tiedät, millaiset säännöt kenenkin avioliitossa on tai mitä pariskunnat pitävät tärkeänä.

Mielestäni otat itsellesi nyt turhan oikeuden moralisoida toisten tekemisiä ja ratsastat niillä aivan liikaa tehdessäsi omia arvovalintojasi.

Kautta aikain on tehty syrjähyppyjä ja niillä ei juurikaan ole ollut merkitystä, ainakaan ennen, nyt salarakkaiden aikaan, pettämiseen on alettu liittää tunteita ja ominaisuuksia mitä se ei sisällä.

• Pettäisin heti

Naimisiin pitää mennä silloin jos oikein rakastaa kumppaniaa. Rehelliset ihmist eivät mene naimisiin. Joka suhteessa on houkutuksensa!

Kulissit ovatkin erittäin hyviä!

• on avioliiitto

ja ihan ok näky menevän myötä ja vastaamäkineeen ikä kukaan ole eroamista miettiny. oletko nykyajan itsekäs oman navan tuijottaja? tämösiä ne on jotka ei onnistu tai eivät eres yritä..

• elämää olekaan

Niin minäkin kuvittelin joskus,ettei se ole
      mahdollista jos on naimisissa pettää toista.
      Vaan silmät on auenneet. Vuosien saatossa on nähnyt ihan muuta.
      Uskoisin sen jokaisen itse tietävän mitä tekevät.
      Anna olla. Kukaan ei tiedä todellisuutta toisten elämästä ennenkuin elää sen itse, niin se vain on.
      Pettäminen voi sattua vaikkei ole naimisissakaan,
      senkin olen nähnyt... se on elämää vain......

• itsellesi käy

samoin? Siksi olet päättänyt pienessä päässäsi että syy on avioliitossa, tietenkään kyse ei ole siitä että ihmisillä on vapaa tahto.

• .......................

Miksi tarvitaan todistus ja "pyhä"-paha instituutio pitämään yllä ennestään hyvää parisuhdetta? Taloudellisen sitoutumisenhan toiseen voi tehdä muutenkin kuin liiton kautta. Suhdehan on kuitenkin kahden ihmisen välinen, ei virantoimitus tai nimet paperissa.

Ai niin, paras mitä kuulin oli "sitten saatte paljon lahjoja". Siinäpä hyvä näkökanta asiaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4953
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      672
      4188
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2311
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2067
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1878
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      167
      1461
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      91
      1164
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94