Elisa ja outo laskutus

hyrpeli

Elokuussa 2007 avasin Elisa laajakaistan 1M nopeudella. Pakettiin kuului siis modeemi yms. härpäkkeet ja kuukausilaskutus. Maaliskuussa 2008 otin 12kk sopimuksen 2M nopeudelle, tosin nyt maaliskuun alussa irtisanoin Elisan laajakaistan, koska en enää tarvitse nettiyhteyttä (muutin viime kuun alussa, uudessa taloyhtiössä on nettiyhteys ja netti kuuluu vuokraan). Asiakaspalvelussa sanottiin, että tuo 12kk sopimus saatiin irtisanottua, vaikka sopimusta olisi ollut vielä n. viikko jäljellä. Allekirjoitin irtisanomispaperit ja sanoivat, että edelliset laskut on maksettu ajallaan ja homma on sillä selvä.

Tänään tuli kuitenkin lasku Elisalta, ajanjaksolta 1.3.-30.4. - ja mä irtisanoin liittymän ihan maaliskuun alussa, joten ko. ajanjaksona en ole enää edes ollut Elisan asiakas!! Että mitäs nyt sitten, pitänee aloittaa soittokierros asiakaspalveluun ja kysellä, mikä mättää, onko tiedonkulku katkennut ja irtisanomispaperit jääneet jonnekin kasan pohjalle vai pissitäänkö ihmistä silmään ja pistetään maksamaan tyhjästä... Sähköpostia on jo laitettu asiakaspalveluun, tosin vastaus tulee lienee huomenissa.

Olen kuullut Elisan palvelusta pelkkää huonoa, en itse uskonut siihen, mutta nyt alan uskomaan muita... Tähän asti homma toiminut, mutta näköjään ongelmat alkavat heti, kun liittymä sulkeutuu ja käännät selän ko. firmalle...

6

1392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • c52007A

      sanonut irti helmikuun puolella?

    • sopimuspapereissasi

      Meidänkin piti kerran irtisanoa yksi ylimääräiseksi jäänyt liittymä ja teimme sen viimeistä käyttökuukautta edeltävän kuukauden lopussa. Tämä johtuu sopimuksessa kerrotusta irtisanomisajasta. Tosin Elisan laskutus ei tiennytkään irtisanomisesta ja sopimuksen päättymisestä ja laskussa oli yksi ylimääräinenkin kuukausi, jota sentään ei joutunut maksamaan eli kaikki meni hyvin.

      Kumma jos sinulle ei sanottu laajakaistaa irtisanoessasi, että irtisanomispäivää seuraavan kokonaisen kuukauden laskun joudut kyllä vielä maksamaan.

    • Elisa BOIKOTTIIN!!

      Olin elisan asiakas n. 10 vuotta, ehkä vuoden vajaa. Puhelinliittymä tuli sieltä, sekä internet. Tänävuonna olen saanut joka-ikinen-kuukausi soittaa Elisalle ja kysellä että mistäs tälläset laskut koostuu ja mikä on homman nimi. Lopputulos: revin laskut eikä tarvinnut maksaa, he olivat tehneet virheen. No, virheet eivät tähän loppuneet. Tuossa n. 2 kk. sitten tein tuplasuorituksen eräästä laskusta, ja soitin samantien Elisalle, ja he sanoivat että hyvittävät seuraavista laskuista kyseisen summan. Asia pihvi. Tällä viikolla tuli karhukirje elisalta mikä pitää maksaa samantien. Soitin hieman suutuksissani sinne, että missä on nämä minun hyvitykseni niinkuin sovittiin. Asiakas"palvelija" soitti jonnekkin ja siinä kesti n. muutama minuutti, tämän jälkeen hän sanoi että olen laittanut viitenumeron väärin mikä ei ole mahdollista, kun maksoin laskun viivakoodinlukijalla, ja toisen tuplasuorituksen pankissa. Kysyinkin että onko myös pankin asiakaspalvelijat tehneet virheen, näin kummastakin laskusta että viitenumero on oikein. Taas meni hetki, ja nainen toisessapäässä sanoi sitten että maksut ovat menneet internetpuolelle (kyseessä on siis matkapuhelinlasku). Ihmettelin siinä ääneen, että kun n. kaksi kuukautta sitten asia oli sillä selvä, eikä pitänyt enään tulla minkäänlaisia "virhelaskuja" minulle. He sanoivat, että minun pitää maksaa tämä kyseinen lasku, koska se on mennyt jo ulosottoon, kiitos Elisalle näistä 10 vuodesta. Jälleen kerran asiakas"palvelija" sanoi, että he hyvittävät minun tuplasuorituksen seuraavista laskuista. Eli kun maksoin laskun tuplasti, niin 3 kk. kestää, että he voivat hyvittää jälleen kerran tulevista laskuista kyseisen summan. Eikä tämä ole ensimmäinen kerta kun tälläistä käy, sanoinkin asiakas"palvelijalle" että katkaisen suoraan internet- ja matkapuhelinliittymän Elisalta kokonaan. Puhelun jälkeen painuin Soneran sivuille ja vaihdoin kummatkin, tämän kuun lopussa vaihtuvat internet ja matkapuhelin. Saa nähä laskuttavatko minua vielä ensikuusta. Rahat oisin saanut takaisin tilille, mutta tässä olisi mennyt 1 - 2 viikkoa, ja maksu piti suorittaa heti, tai pahimmassa tapauksessa luottotiedot menevät, mitä en halua.
      Myös moni ystäväni on haukkunut Elisan totaalisesti, ja vaihtanut johonkin muuhun. En suosittele Elisaa kenellekkään, koska he tuplalaskuttavat, asiakaspalvelu on arvoasteikolla 1 - 10 täysi 0.
      Jos olette hankkimassa puhelin- tai internetliittymää, niin älkää missään nimessä langetko Elisan monopolisysteemiin! Minulle riitti.

      • emme boikotoi

        Hei,
        tarkennatko kohdan "virheet eivät tähän loppuneet... Tein tuplasuorituksen eräästä laskusta".

        Kummalla puolen se virhe sattui, laajakaista vai matkapuhelin?
        Kun luvattiin, ettei seuraavaa laskua tarvitse maksaa, jätitkö maksamatta seuraavasta laskusta vain sen osan, jonka verran maksoit ylimääräistä vai jätitkö maksamatta enemmänkin? Olin ollut siinä uskossa että jos maksaa ylimääräistä vahingossa (vaikka 10 eur), sen saman rahasumman voi jättää pois (-10 eur)seuraavaa laskua maksettaessa... (tietenkään ei voi sekoittaa laajakaista- ja matkapuh-laskuja siinä keskenään). Ehkä se ei sitten toimikaan.

        (hyvä tietää) Suoraveloitushan estää sen, ettei tuollaisia vahinkoja pääse sattumaan... Katsoo vaan ettå on rahaa tilillä maksupäivänä tai edes 1-2 päivää sen jälkeen.
        Kuulemma Soneran laskutus vasta toimiikin.. :-(

        Sorry, ehkä tästä ei ollut sinulle apua eikä lohtua.


      • netin laskutus
        emme boikotoi kirjoitti:

        Hei,
        tarkennatko kohdan "virheet eivät tähän loppuneet... Tein tuplasuorituksen eräästä laskusta".

        Kummalla puolen se virhe sattui, laajakaista vai matkapuhelin?
        Kun luvattiin, ettei seuraavaa laskua tarvitse maksaa, jätitkö maksamatta seuraavasta laskusta vain sen osan, jonka verran maksoit ylimääräistä vai jätitkö maksamatta enemmänkin? Olin ollut siinä uskossa että jos maksaa ylimääräistä vahingossa (vaikka 10 eur), sen saman rahasumman voi jättää pois (-10 eur)seuraavaa laskua maksettaessa... (tietenkään ei voi sekoittaa laajakaista- ja matkapuh-laskuja siinä keskenään). Ehkä se ei sitten toimikaan.

        (hyvä tietää) Suoraveloitushan estää sen, ettei tuollaisia vahinkoja pääse sattumaan... Katsoo vaan ettå on rahaa tilillä maksupäivänä tai edes 1-2 päivää sen jälkeen.
        Kuulemma Soneran laskutus vasta toimiikin.. :-(

        Sorry, ehkä tästä ei ollut sinulle apua eikä lohtua.

        perässä aina.lopetan soneran tän kuun lopulla,mutta maksan vielä kesäkuussa saman laskun koska juuri maksoin tammikuun laskun vasta.miksiköhän ei laskutus pysy reaaliajassa.olisko elisalla sama juttu.??


    • kokemusta on

      Hei tää on niin tuttua - Elisa laskuttaa miten sattuu, eli saa olla tosi tarkkana laskujen kanssa. Myös sopimusten irtisanominen on ihan mielivaltaista. Elisan asiakaspalvelussa ei edes tunneta määräaikainen sopimus ja toistaiseksi voimassa oleva sopimus.
      Katsokaa tarkkaan, kun teette Elisa/Saunalahden kanssa sopimuksia, että laskut menevät oikeina ja irtisanomisajat ovat selvillä. Nimenomaan määräaikaisella sopimuksella ei ole olemassa minkaanlaista irtisanomisaikaa. Kannattaa kuitenkin ilmoittaa asiakaspalveluun, ettei sopimus jatku määräajan jälkeen. He väittävät toista, mutta kuluttaja-asiamies on hyvä paikka mistä tarkistaa asioita. Ei kun tarkuutta asioihin - mihinkään ei voi nykypäivän luottaa...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6953
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3928
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3300
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2909
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2686
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2186
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2133
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2067
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2000
    Aihe