Amsterdam ja kierrätys

aatu

Hei!

Olen menossa kesällä damiin ja tutustuminen paikalliseen kierrätyskäytäntöön olisi tavoitteena uusiokäyttömessujen lisäksi. Olen kolunnut monet sivut, mutta löydän vain parista kirpputorista maininnan.

Osaisiko joku siellä asustellut tai matkustellut opastaa löytyisikö Damista joitan muita kohteita, joista voisin kierrätysintoilijana saada jotain irti. Myös paikallinen jätehuolto kiinnostaa.

Tuhannet kiitokset etukäteen jo vastaajille!!

2

769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tmli

moi olen pidemmällä visiitillä täällä Amsterdamissa ja aika surkea on tämä jätteenhuolto. Pulloista vaan isot muoviset ja lasiset olutpullot käy kierrätykseen, purkit ja pienemmät muovipullot roskiin vaan. Samoin biojätettä ei tunneta.

• topias

Tilastotietojen mukaaan Hollannissa kaatopaikalle joutuvan jätteen määrä on minimaalinen verrattuna Suomen lukuihin (muistaakseni alle 5% jätteestä kun se Suomessa on jotain 30% luokkaa!). Ilmeisesti tämä johtuu suurelta osin jätteenpoltosta eli muodostunut sekajäte, biojätteet mukaan lukien, poltetaan. Toisaalta taas kierrätys ja uusiokäyttö on myös korkeammalla tasolla Hollannissa. Ehkäpä jätteenkäsittelylaitoksessa erotellaan hyödynnettävät materiaalit ja käytetään uusiotuotannossa jos talouksissa ei lajittelua tehdä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7352
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4068
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3605
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3120
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2806
    6. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2307
    7. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2299
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    9. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43