Käsittämättömiä laskuja

Elisalta...

Toisessa ketjussa joku kirjoittaa, että Elisa tuplalaskuttaa. Olen jo puolen vuoden ajan ihmetellyt kun laskua pukkaa joka välissä ja laskutus on aivan hemmetin sekavaa. Nyt alkoi pelottamaan, että olen maksanut tuplalaskuja ties kuinka monta. Voi vittujen vittujen vittu, että osaa olla perseestä koko systeemi.

Ne laskut ovat aivan uskomattomia. Otin kerran ne kaikki pöydälle, selivitin päivämäärät, katsoin kuitit laskuista ja tsekkasin vielä Oma Elistasta, vai mikä se on, että laskut on maksettu. No siitä Omasta Elisasta en viisastunut minkään vertaa, enkä saanut niihin laskuihin mitään tolkkua vaikka puoli tuntia pähkäilin niitä. Ongelma on siinä, että oikein mistään ei käy selville, miltä ajanjaksolta laskutetaan kun niillä on ne kaikki avoimet saldot sun muut. Saattaa olla, että olen maksanut jälkikäteen uudestaan jopa kolme kuukautta sitten maksettuja laskuja.

Ja kun tämä mokkulakin on niin ongelmaton läppärin kanssa...

5

972

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • odotat meidän

täällä tekevän hyväksesi?

Minä olen myös Elisan asiakas, ja laskutus on jo
      monta vuotta mennyt täysin asiallisesti.

Sinulla lienee Elisan kanssa joitain mutkallisempia
      sopimuksia?

• Elisan laskutus

aivan nappiin, KUNNES muutin paikkakunnalta ja sanoin Elisan laajakaistan irti, koska uudella paikkakunnalla ei ollut Elisan saatavuutta. Irtisanoin laajakaistan 17.2. maaliskuun loppuun. Eli siinä oli melkein 1,5 kk aikaa päättymiseen. No, hienostihan homma meni 1.4. ei Elisa toiminut, mutta minulla on vielä Kolumbus liittymä, joten pääsin Oma Elisaan. Sielläpä olikin jo 1.4. muodostunut ADSL-lasku huhtikuun loppuun, vaikka olisi pitänyt olla vain maaliskuun loppuun. Soitin heti ja sitä ei voinut enää perua (eräpäivä 17.4.) kaikenlisäksi se oli suoraveloituksessa. Tämä henkilö, jonka kanssa puhuin (otin vielä nimen ylös) sanoi hyvittävänsä sen kuukauden. Kävin verkkopankissa ottamassa suoraveloituksen pois ja lähetin maksuun sen kuukauden, eräpäivä siis tänään. Saapas nyt nähdä, karhuavatko sitä huhtikuuta!? Ei taida Elisalla toinen käsii tietää, mitä toinen tekee? Minun mielestäni siitä 17.2. lähtien olisi kerinnyt laskutuksen saattaa ihan oikeaan. Siitä irtisanomisesta tuli tilausvahvistuskin (poistovahvistus). Kunhan saan tuon laajakaista-asian päätökseen, lopetan Kolumbuksenkin! En aio olla missään tekemisissä Elisan kanssa enää.

• laskutussoftia korjaamaan
        Elisan laskutus kirjoitti:

aivan nappiin, KUNNES muutin paikkakunnalta ja sanoin Elisan laajakaistan irti, koska uudella paikkakunnalla ei ollut Elisan saatavuutta. Irtisanoin laajakaistan 17.2. maaliskuun loppuun. Eli siinä oli melkein 1,5 kk aikaa päättymiseen. No, hienostihan homma meni 1.4. ei Elisa toiminut, mutta minulla on vielä Kolumbus liittymä, joten pääsin Oma Elisaan. Sielläpä olikin jo 1.4. muodostunut ADSL-lasku huhtikuun loppuun, vaikka olisi pitänyt olla vain maaliskuun loppuun. Soitin heti ja sitä ei voinut enää perua (eräpäivä 17.4.) kaikenlisäksi se oli suoraveloituksessa. Tämä henkilö, jonka kanssa puhuin (otin vielä nimen ylös) sanoi hyvittävänsä sen kuukauden. Kävin verkkopankissa ottamassa suoraveloituksen pois ja lähetin maksuun sen kuukauden, eräpäivä siis tänään. Saapas nyt nähdä, karhuavatko sitä huhtikuuta!? Ei taida Elisalla toinen käsii tietää, mitä toinen tekee? Minun mielestäni siitä 17.2. lähtien olisi kerinnyt laskutuksen saattaa ihan oikeaan. Siitä irtisanomisesta tuli tilausvahvistuskin (poistovahvistus). Kunhan saan tuon laajakaista-asian päätökseen, lopetan Kolumbuksenkin! En aio olla missään tekemisissä Elisan kanssa enää.

> Saapas nyt nähdä, karhuavatko sitä huhtikuuta!? > Ei taida Elisalla toinen käsii tietää, mitä toinen tekee? Meillä kävi ihan sama juttu eli lopettamisen (tehty ihan ajoissa, yli 1 kk etukäteen) jälkeen tulleessa viimeisessä laskussa oli ylimääräinenkin kuukausi. Sitä ei toki tarvinnut maksaa eli maksoimme vain sen kuukauden, mikä oikeasti pitikin. Mutta samaa ihmettelin. Perustelivat asiaa, että lasku oli muodostettu ennen kuin se laajakaista oikeasti päättyi. Mutta laajakaista oli kuitenkin irtisanottu jo kuukausi ennen laskun muodostamista. Eli olemassa ollut päättymistieto ei todellakaan ollut mennyt laskutukseen asti. Pitäisi olla ihan perusasia, että laskutus tietää, mitä pitää laskuttaa. Tämä siis tapahtui noin kolme vuotta sitten. Tarkoitat siis, että asia on edelleenkin sama? Toinen juttu. Muutettiin vuosi sitten. Soitin laajakaistan siirtoon liittyvässä asiassa, mutta heillä ei ollut tietokoneella minun tietoja, vaikka laajakaistani jo toimi uudessa osoitteessa. Kuulemma tiedot päivittyvät parissa päivässä. Mietin vaan, että miten ne sitten tiesivät kytkeä minulle laajakaistaa uuteen osoitteeseen, kun tietoja ei löytynyt puhelimessa kysyessäni... Eli minusta heillä on softassa ongelmia, kun tiedot eivät ole ajan tasalla. Mutta muuta ongelmaa näitä kahta "erikoistapausta" eli lopetus ja muutto, lukuunottamatta ei ole ollutkaan eli muutoin kyllä homma on pelannut oikein hyvin ja virheittä.

• että on tahallinen
        laskutussoftia korjaamaan kirjoitti:

> Saapas nyt nähdä, karhuavatko sitä huhtikuuta!? > Ei taida Elisalla toinen käsii tietää, mitä toinen tekee? Meillä kävi ihan sama juttu eli lopettamisen (tehty ihan ajoissa, yli 1 kk etukäteen) jälkeen tulleessa viimeisessä laskussa oli ylimääräinenkin kuukausi. Sitä ei toki tarvinnut maksaa eli maksoimme vain sen kuukauden, mikä oikeasti pitikin. Mutta samaa ihmettelin. Perustelivat asiaa, että lasku oli muodostettu ennen kuin se laajakaista oikeasti päättyi. Mutta laajakaista oli kuitenkin irtisanottu jo kuukausi ennen laskun muodostamista. Eli olemassa ollut päättymistieto ei todellakaan ollut mennyt laskutukseen asti. Pitäisi olla ihan perusasia, että laskutus tietää, mitä pitää laskuttaa. Tämä siis tapahtui noin kolme vuotta sitten. Tarkoitat siis, että asia on edelleenkin sama? Toinen juttu. Muutettiin vuosi sitten. Soitin laajakaistan siirtoon liittyvässä asiassa, mutta heillä ei ollut tietokoneella minun tietoja, vaikka laajakaistani jo toimi uudessa osoitteessa. Kuulemma tiedot päivittyvät parissa päivässä. Mietin vaan, että miten ne sitten tiesivät kytkeä minulle laajakaistaa uuteen osoitteeseen, kun tietoja ei löytynyt puhelimessa kysyessäni... Eli minusta heillä on softassa ongelmia, kun tiedot eivät ole ajan tasalla. Mutta muuta ongelmaa näitä kahta "erikoistapausta" eli lopetus ja muutto, lukuunottamatta ei ole ollutkaan eli muutoin kyllä homma on pelannut oikein hyvin ja virheittä.

teko! Moni ei ehkä edes huomaa tuota laskutusaikaa. Ei ainakaan vanhempi ihminen, joka on tottunut siihen, että laskut ovat oikein. Olisipa hauska tietää, kuinka paljon Elisa saa "ylimääräistä".

• sama ongelma

kytkypaketin (puhelin) kanssa kun hankin sellaisen 2006 ja loppui 2008 kesällä sopimus.. aivan helvetin sekavia oli nuo laskut ja tuntui välillä että elisa heitti niitä summia hatusta ja monesti mietin että olen myöskin maksanu tuplamäärän jollain laskulla vaikka en ollut sen luurin kaa puhunut paljon paskakaan koko kuukauden aikana...! sen kahden vuoden aikana oppisin niin paljon tuosta touhusta että kun sopimus loppui, kävelin kauppaan ostaa käteisellä huntin luurin ja sen jälkeen r-kioskille hakemaan dna arvo latausliittymän johon voi vanhan numeron siirtää ja hinnat on samat kuin laskutusliittymäs eikä yhtään kalliimpia.. jopa kk-maksu on jätetty pois.. ei oo mittään ongelmia ikinä ollut sen jälkeen laskutuksen kanssa ja joka kk kun lataan 30€ niin tietää että isompaa laskua ei voi tulla ! :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      38
      5038
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      511
      1635
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1090
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      933
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      911
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      793
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe