195/50 R13C perävaunun renkaat

kalliit rengaskulut

Ostin perävaunun jossa oli KENDA Cargo 195/50
R13C renkaat. Renkaat kestivät yhden kesän ja
7000 ajokilometriä ja sen jälkeen olivat aivat kaljut. Yksi niistä räjähti vauhdissa ja meni ihan kappaleiksi. Olen kuullut että KENDA merkkiset kiinalaisrenkaat ovat ihan paskoja ja nyt alan uskoa siihen itsekkin. Vaihdoin vaunuun
14" 185 C8 renkaat ja olen nyt ajanut niillä
vähän yli 30 000 km ja ne ovat vielä kuin uudet.
Vetoautoni kulutus putosi keskimäärin 1 litra per
100 km ja vaunu tuntuu tulevan perässä paljon kevyemmin. Onkohan vika noissa KENDA merkkisissä renkaissa vai ovatko nuo 195/50 R 13C renkaat yleensäkin todella kalliita ja eivät kestä mitään. Kaverillani kun on 10" renkaat ja ne ovat sitten todella vieläkin paskempia kuin nuo 195/50 R13C renkaat. Onko jollain tietoa asiasta?

3

1891

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rengasprifiili

Onko noita edes myynnissä 195/50-13C. Käsitykseni mukaan C-renkaita saa vain melko korkealla profiililla. Mullakin 175/80-13C ja ne kyllä kestää vaikka ovatkin Mabor General.
      Miten vaihdoit ne 14 tuumaisiin korkeaprofiilisiin. Mahtuuko ne todellisuudessa edes pyörimään ja mistä toiset vanteet.
      Ei ne Ling longit ja Golwayt mitään rasitusta kestä. Muulin alla voivat toki pyöriä aikansa.
      JOssakin nopeuskokeessa voisi olla vaunun alla 50 sarjan renkaat ihan hyvät, mutta muuten ne ovat sopimattiomat.
      Kymmenen tuuman pyörillä varustetuilla lelumuuleilla voi kuljettaa korkeintaan pari roskasäkkiä lehtiä tai muutaman lapiolluisen hiekkaa.

• kalliit rengaskulut

Löysin kyllä netistä 195/50 R 13C renkaat www.comarcon.fi mutta olivat samoja Kendoja. Ostin nuo 14" renkaat Teohydrauli Oy:stä ja sopivat erinomaisesti vaunuuni joka on SARIS PL2027. Nyt oolen tyytyväinen ja päätelmäni on että noita pieniä matalia renkaita ei kenenkään kannata ostaa.

• kestää
        kalliit rengaskulut kirjoitti:

Löysin kyllä netistä 195/50 R 13C renkaat www.comarcon.fi mutta olivat samoja Kendoja. Ostin nuo 14" renkaat Teohydrauli Oy:stä ja sopivat erinomaisesti vaunuuni joka on SARIS PL2027. Nyt oolen tyytyväinen ja päätelmäni on että noita pieniä matalia renkaita ei kenenkään kannata ostaa.

Mulla on 80-luvun muulissa vielä ensiasennus rollsterit 155r13. Tosin aika vähän on vetopää nähnyt nuppia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6895
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3888
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3270
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2082
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2037
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      37
      1952
    Aihe