Kromiosien kunnostus

pöllikkö

Millähän saisi entisöityä kromattuja osia jotka ovat ottaneet pikkasen ja osa vähän enemmänkin ruostetta osakseen? Kyseessä 60 luvun solifer export..

7

6445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työ.

Kromin poisto, kiilloitus ja uudelleen kromaus.

• pöllikkö

kallista lystiä?

• Kromikalle
        pöllikkö kirjoitti:

kallista lystiä?

Tuo hinta tuollaisen piste-osan suhteen voisi olla 50-150€. Jos teet osan puhdistuksen ja pinnan kiillotuksen itse, niin hinta varmasti lähempänä tuota 50€. Luonnollisesti kaikki käsityö teetettynä maksaa, eli kannattaa siis hangata itse osat, jos haluaa halvalla. Tuo kromattava pinta pitää siis olla täysin tasainen, sillä pienetkin naarmut loistaa valmiissa osassa, eli viimeistely vasihiomapaperilla, jos haluaa ensiluokkaista jälkeä. Itse käytin rakentamiani prätkän osia Amoila oy:ssä. Minusta hinta oli ihan kohtuulliinen ja lopputulos oli suositeltavaa tasoa.

• on.
        pöllikkö kirjoitti:

kallista lystiä?

Periaatteessa, jos vastaava uusi osa on saatavilla, kannattaa hankkia uusi. Uudelleenkromaus järkevää vain silloin, kun kunnollista, vauriotumatonta osaa ei ole saatavilla tai haluaa itse hinkata ja kiilloittaa osia. Esim. vanteiden hionta ja kiilloitus on mieletön työ.

• ...jee
        on. kirjoitti:

Periaatteessa, jos vastaava uusi osa on saatavilla, kannattaa hankkia uusi. Uudelleenkromaus järkevää vain silloin, kun kunnollista, vauriotumatonta osaa ei ole saatavilla tai haluaa itse hinkata ja kiilloittaa osia. Esim. vanteiden hionta ja kiilloitus on mieletön työ.

Totta turiset, etenkin kun tuollaiseen Exporttiin taitaa saada nykyisin kaikkea kiiltävää uutena ihan järkevään hintaan.

• on oikeassa
        Kromikalle kirjoitti:

Tuo hinta tuollaisen piste-osan suhteen voisi olla 50-150€. Jos teet osan puhdistuksen ja pinnan kiillotuksen itse, niin hinta varmasti lähempänä tuota 50€. Luonnollisesti kaikki käsityö teetettynä maksaa, eli kannattaa siis hangata itse osat, jos haluaa halvalla. Tuo kromattava pinta pitää siis olla täysin tasainen, sillä pienetkin naarmut loistaa valmiissa osassa, eli viimeistely vasihiomapaperilla, jos haluaa ensiluokkaista jälkeä. Itse käytin rakentamiani prätkän osia Amoila oy:ssä. Minusta hinta oli ihan kohtuulliinen ja lopputulos oli suositeltavaa tasoa.

Itse tehtynä pintatöissä säästää pitkän pennin ja pääsääntö on, että kromaukseen vietävän osan tulisi näyttää kromatulta, että siihen pitäisi pyrkiä. Ongelma on vanhan kromin poisto "keittämällä", mutta niitä meininkejä ei kotiverstaalla ole, eli hiomalla. Kova on työ. Kuparointi alle ja avot....

• solikkana
        ...jee kirjoitti:

Totta turiset, etenkin kun tuollaiseen Exporttiin taitaa saada nykyisin kaikkea kiiltävää uutena ihan järkevään hintaan.

on vaan nuo uusituotanto osat jos niitä vaan saa, niin ihan kura kamaa .kromaus lähtee irti lastuina ja ruostuu jo vuoden parin aikana.pohjatyön laatukin ihan peestä.niitä ei ole edes hiottu yhtään,vaan suoraan prässistä kromikylpyyn.eipä ne osat tietenkään uutenakaan ole ollu kovin priimakamaa,joten meneehän ne jos orkinaalit ihan sökönä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6925
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3908
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3280
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2092
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2047
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      1980
    Aihe