Otin viimesyksynä samettikukan siemeniä talteen ja ajattelin yrittää kasvattaa niistä. Pitääkö ne esikasvattaa ja jos niin millon siemenet pitäs laittaa multaan. Kiitos jo etukäteen vastauksista.
samettikukka
4
893
Vastaukset
alkaa olla jo kiire!
- alalämmöllä
Ehtii vielä hyvin, kun laitat kostean kylvöksen lämpimälle alustalle, tulevat taimelle toisena päivänä.
- Peikonpähkinäpensas
alalämmöllä kirjoitti:
Ehtii vielä hyvin, kun laitat kostean kylvöksen lämpimälle alustalle, tulevat taimelle toisena päivänä.
Ei paniikkia. Kylvin tiistaina ja perjantaina oli jo itäneet, sirkkalehdet hyvin pinnassa. Kosteus on kylvön A ja O. Kun olin levittänyt siemenet multaan, sumutin ne kosteiksi ja vasta sitten laitoin multaa siementen päälle. Muovikalvo keveästi päälle ja itivät pian vaikka laitoin pöydälle tavalliseen huonelämpöön. Monet siemenet kannattaa liottaa, käy tosin vain vähän kookkaammille. Päivänsini, aitoelämänlanka ja mustasilmäsusanna nousivat päälle yhdessä yössä, kun liotin siemeniä muutaman tunnin. Krassin siemenetkin laitan veteen ennen kylvöä.
- Alku aina vaikeaa
Peikonpähkinäpensas kirjoitti:
Ei paniikkia. Kylvin tiistaina ja perjantaina oli jo itäneet, sirkkalehdet hyvin pinnassa. Kosteus on kylvön A ja O. Kun olin levittänyt siemenet multaan, sumutin ne kosteiksi ja vasta sitten laitoin multaa siementen päälle. Muovikalvo keveästi päälle ja itivät pian vaikka laitoin pöydälle tavalliseen huonelämpöön. Monet siemenet kannattaa liottaa, käy tosin vain vähän kookkaammille. Päivänsini, aitoelämänlanka ja mustasilmäsusanna nousivat päälle yhdessä yössä, kun liotin siemeniä muutaman tunnin. Krassin siemenetkin laitan veteen ennen kylvöä.
Olen kasvattanut samettiruusuja useana keväänä,ja ei kiitollisempaa kukkaa ole kasvattaa. Tänä keväänä tosin se pieni sam.ruusu oli tempukas,en tiedä oliko syynä multa vai.Mutta vasta kolmas pussi iti hyvin. Ja semmosen kikan huomasin,että iti tosi nopsaan kun esikylvin isoon foliovuokaan(sain suur.keittiöitä).Oliko se lämpö joka nostatti ne nopsaan ylös,itivät parissa päivässä. Olen tosi paljon säästänyt kun kasvatan kesäkukat itse,ja saa nauttia omista kättem töistä! Iloa vaan kaikille kasvattajille!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427135
- 323988
- 503448
- 412988
- 172756
- 372248
- 162216
- 412183
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472167- 442133