Rev.Mc,coonilla on pointtiakin tuon kofeiinin suhteen.

psyk. sh.

Kofeiini on stimuloiva anksiogeeni (anksiogeeni eli ahdistuneisuutta aiheuttava aine). Jotkut reagoivat hyvinkin herkästi kofeiiniin. En tosin ole moniltakaan osin samaa mieltä hänen kanssaan. Kuitenkin. Rev... on kehoittanut jättämään kofeiinin pois bentsovieroituksessa. suosittelen itsekin tätä, sillä se voi auttaa ainakin vähän abstinenssioireisiin. Bentsot ovat anksiolyyttejä eli ahdistuneisuutta poistavia lääkkeitä, jotka vaikuttavat päinvastoin kuin tuo kofeiini. Ei ole tavatonta, että bentsovieroituksessa vähennetään taikka lopetetaan kahvin juonti ainakin vähäksi aikaa. "pastorilla" on kyllä pointteja tuossa kofeiinijutussa, vaikka olenkin monessa suhteessa eri mieltä hänen kanssaan. Kofeiini kannattaa jättää bentsovieroituksen ajaksi pois. Täytyy myös muistaa, että ihmiset reagoivat kofeiiniin eri tavalla! Ps. Älkää tuomitko tai naurako kaikille kyseisen henkilön kofeiinijutuille, sillä osa niistä on totta. Sen olen psykiatrian ammattilaisena huomannut vuosien saatossa.

40

1247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rev.McMoon

mielestäsi tökkii?

• psyk. sh.

Mutta. Varsinaisesta funktionaalisista psykooseista kärsivät (esim. eri skitsofreniat) juovat yleensä järkyttäviä määriä kahvia, ja sillä on selkeästi huono vaikutus kyseisiin potilaisiin. Kofeiinin ei varsinaisesti tiedetä aiheuttavan psykooseja, mutta ainakin se pahentaa monen oireita. Olet ensimmäinen maallikko joka on kiinnittänyt tähän huomiota. Pisteet siitä. Täytyy myös muistaa, että on olemassa ns. kofeiiniyliherkkiä ihmisiä. Hyvä kun olet ottanut kofeiininkin kaskusteluun mukaan, sillä se on tarkemmin tarkasteltuna päihde. Yleensä kofeiini sivuutetaan tyyliin, sehän on vain kahvia joka on nautinta-aine eikä päihde. Et ole todellakaan asiassasi täysin väärässä!

• psyk. sh.

, mutta älä välitä. Terveydenhuollon ammattilaisena voin sanoa, että et puhu pelkkää puutaheinää. Suuri osa palstalla olijoista ei ymmärrä eri psykotrooppisten aineiden vaikutuksia ja tämän takia he usein morkkaavat. Pidäpäs hauska rento päivä!

• Rev.McMoon
        psyk. sh. kirjoitti:

Mutta. Varsinaisesta funktionaalisista psykooseista kärsivät (esim. eri skitsofreniat) juovat yleensä järkyttäviä määriä kahvia, ja sillä on selkeästi huono vaikutus kyseisiin potilaisiin. Kofeiinin ei varsinaisesti tiedetä aiheuttavan psykooseja, mutta ainakin se pahentaa monen oireita. Olet ensimmäinen maallikko joka on kiinnittänyt tähän huomiota. Pisteet siitä. Täytyy myös muistaa, että on olemassa ns. kofeiiniyliherkkiä ihmisiä. Hyvä kun olet ottanut kofeiininkin kaskusteluun mukaan, sillä se on tarkemmin tarkasteltuna päihde. Yleensä kofeiini sivuutetaan tyyliin, sehän on vain kahvia joka on nautinta-aine eikä päihde. Et ole todellakaan asiassasi täysin väärässä!

tiedetään aiheuttavan psykoosia yliannoksen yhteydessä. Sehän on yksi hypertensiivisen kriisin oireista, ja on tiedetty jo kauan, että kofeiinipsykoosia ei voi erottaa oireiden perusteella amfetamiinin tai skitsofrenian aiheuttamasta psykoosista, siksihän sille on vaadittu erotusdiagnoosia jo 70-luvulta asti. Itse koin selkeästi psykoottisluonteisia oireita, derealisaatiota, depersonalisaatiota jne. http://caffeineweb.com/ http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15732884?ordinalpos=9&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8711047?ordinalpos=26&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2375945?ordinalpos=40&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/690092?ordinalpos=53&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum

• Rev.McMoon
        psyk. sh. kirjoitti:

, mutta älä välitä. Terveydenhuollon ammattilaisena voin sanoa, että et puhu pelkkää puutaheinää. Suuri osa palstalla olijoista ei ymmärrä eri psykotrooppisten aineiden vaikutuksia ja tämän takia he usein morkkaavat. Pidäpäs hauska rento päivä!

heilauta, ihmiset uskovat aina auktoriteettia, eli sitä, jonka kanssa ovat samaa mieltä, elleivät tiedä, eivätkä ymmärrä asiasta mitään. Minulle riittää tieto siitä, että olen oikeassa.

• psyk. sh.
        Rev.McMoon kirjoitti:

tiedetään aiheuttavan psykoosia yliannoksen yhteydessä. Sehän on yksi hypertensiivisen kriisin oireista, ja on tiedetty jo kauan, että kofeiinipsykoosia ei voi erottaa oireiden perusteella amfetamiinin tai skitsofrenian aiheuttamasta psykoosista, siksihän sille on vaadittu erotusdiagnoosia jo 70-luvulta asti. Itse koin selkeästi psykoottisluonteisia oireita, derealisaatiota, depersonalisaatiota jne. http://caffeineweb.com/ http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15732884?ordinalpos=9&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8711047?ordinalpos=26&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2375945?ordinalpos=40&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/690092?ordinalpos=53&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum

Mikäli juot kahvia ylettömiä määriä, tulee mitä suurimmalla todennäköisyydellä unideprivaatiota (univajetta). Liian suuri univaje saattaa aiheuttaa psykoosin. Jostain syystä olin unohtanut tämän. Ehkä siksi, että psykoosin laukaisevat päihteet ovat yleensä niitä kovempia aineita kuin kofeiini, ja itse hoidan lähinnä muista aineista johtuvia psykooseja. Amfetamiinit sekä alkoholi ovat pahimmat. Nyt hieman nolottaa kun olin unohtanut tämän. Varsinkin kun olen psykiatrian ammattilainen. No, kaikkitietävää hoitsua/lääkäriä ei olekaan.

• Rev.McMoon
        psyk. sh. kirjoitti:

Mikäli juot kahvia ylettömiä määriä, tulee mitä suurimmalla todennäköisyydellä unideprivaatiota (univajetta). Liian suuri univaje saattaa aiheuttaa psykoosin. Jostain syystä olin unohtanut tämän. Ehkä siksi, että psykoosin laukaisevat päihteet ovat yleensä niitä kovempia aineita kuin kofeiini, ja itse hoidan lähinnä muista aineista johtuvia psykooseja. Amfetamiinit sekä alkoholi ovat pahimmat. Nyt hieman nolottaa kun olin unohtanut tämän. Varsinkin kun olen psykiatrian ammattilainen. No, kaikkitietävää hoitsua/lääkäriä ei olekaan.

psykoosia unideprivaation kautta vaan samalla mekanismilla kuin amfetamiinit ja kokaiini. Näiden kaikkien yliannoshoitokon on sama, bentsoja ja beetasalpaajia ylläpitämään elintoimintoja. Kofeiini on oikeastaan vain dieettiversio noista laittomista aineista. Ellet usko, niin ota vaikka 5-10 kofeiinitablettia kerralla, pääset kokemaan sen mitä potilaasikin käyvät läpi. Pitkäaikaiskäytössä psykoosi kehittyy hitaasti, arveklen sen mekanismin olevan melko laaja, enkä ole perehtynyt siihen, vaikka aivotutkimus on ollut sivyharrasteeni jo 70-luvun alkupuolelta asti.

• psyk. sh.
        Rev.McMoon kirjoitti:

psykoosia unideprivaation kautta vaan samalla mekanismilla kuin amfetamiinit ja kokaiini. Näiden kaikkien yliannoshoitokon on sama, bentsoja ja beetasalpaajia ylläpitämään elintoimintoja. Kofeiini on oikeastaan vain dieettiversio noista laittomista aineista. Ellet usko, niin ota vaikka 5-10 kofeiinitablettia kerralla, pääset kokemaan sen mitä potilaasikin käyvät läpi. Pitkäaikaiskäytössä psykoosi kehittyy hitaasti, arveklen sen mekanismin olevan melko laaja, enkä ole perehtynyt siihen, vaikka aivotutkimus on ollut sivyharrasteeni jo 70-luvun alkupuolelta asti.

vahvasti kofeiiniin.

• Rev.McMoon
        psyk. sh. kirjoitti:

vahvasti kofeiiniin.

herkkä HPA-akseli, kaiketi hypotalamuksen CRH, tai aivolisäkkeen ACTH liikaeritys adenosiinireseptorien salpaamisen seurauksena. Ehkä adenosiinireseptori A2a polymorfismi, sen arvellaan liittyvän ahdistukseen ja paniikkiin. Noista on mahdoton sanoa missä kohtaa ylilyönti tapahtuu, liian monimutkaista.

• psyk. sh.
        Rev.McMoon kirjoitti:

tarkemmin tuohon kofeiinin ja psykoosien väliseen suhteeseen. Ammatillisesti koen sen velvollisuudekseni.

• Rev.McMoon
        psyk. sh. kirjoitti:

tarkemmin tuohon kofeiinin ja psykoosien väliseen suhteeseen. Ammatillisesti koen sen velvollisuudekseni.

Näissä kofeiinitutkimuksissa on se vika, että ne ovat liian lyhytaikaisia. Kuten olen sanonut, minulla pahimmat oireet kestivät 4kk, ja vasta nyt, yli vuoden päästä alkaa persoonallisuuden hienoimmat vivahteet normalisoitua. Sen huomaa hyvin jos lukee blogiani kronologisessa järjestyksessä. Alkupuolella aivot eivät toimineet kuin ajoittain, hypomania ja toksinen dementia laskivat kognitiivisia kykyjä melko jyrkästi, kirjoitusvirheitä on paljon, lauserakenteet sekavia, logiikka hukassa, kofeiini aiheuttaa irrationaalisuutta.

• psyk. sh.
        Rev.McMoon kirjoitti:

herkkä HPA-akseli, kaiketi hypotalamuksen CRH, tai aivolisäkkeen ACTH liikaeritys adenosiinireseptorien salpaamisen seurauksena. Ehkä adenosiinireseptori A2a polymorfismi, sen arvellaan liittyvän ahdistukseen ja paniikkiin. Noista on mahdoton sanoa missä kohtaa ylilyönti tapahtuu, liian monimutkaista.

Olen joskus pähkäillyt, josko tällä olisi asian kanssa jotain tekemistä. Jos joku valopää keksii nyt nimittää minua psyykkisesti sairaaksi, totean vain, että hypoteesit ovat sallittuja sekä suotavia. Tällä tavoin se lääketiedekin on edennyt. Sairauteni vaikutta myös muun muassa välittäjäainetoimintoihin. Mutta kuten sanoin, tämä oli nyt tällainen ex tempore hypoteesi.

• Rev.McMoon
        psyk. sh. kirjoitti:

Olen joskus pähkäillyt, josko tällä olisi asian kanssa jotain tekemistä. Jos joku valopää keksii nyt nimittää minua psyykkisesti sairaaksi, totean vain, että hypoteesit ovat sallittuja sekä suotavia. Tällä tavoin se lääketiedekin on edennyt. Sairauteni vaikutta myös muun muassa välittäjäainetoimintoihin. Mutta kuten sanoin, tämä oli nyt tällainen ex tempore hypoteesi.

Aivot ovat ehdottomasti jumalan monimutkaisin ja mielenkiintoisin keksintö, ja siitä mukava, että niitä pystyy tutkimaan parhaiten aivoilla itsellään ihan ilman työkaluja.

• mutta ei sitä

tarvitse pakkotoistaa joka ketjussa kaikenaikaa.

• Rev.McMoon

tajua, että kaikki eivät lue kaikkia viestejä ja jos joku viesti vaikuttaa mielestäni viittaavan mahdolliseen kofeinismiin, totta helvetissä otan asian esille. Jos juttuni ahdistavat, niin älä kiusaa itseäsi lukemalla niitä. Käytätkö muuten itse kofeiinia?

• kyllä,esim juuri bentsovierotuksessa,mut luulis sun huomaavan että miehellä melkonen mania päällä.Ei esim nuku öitään,paasaa vaan kofeiinista. jos se olis oikeassa kaikessa tossa mitä hölöttää,sehän tarttis nobelin. jos kaikki aiheutuis kofeiinista,eihän mitään sairauksia olis olemassakaan. kuitenkin se tupakoi,puhuu kannabiksen puolesta.

• on mania päällä.

Miten sais hänet rauhoitettua.

• Rev.McMoon

lapsenlapsesi sairastuisi syöpään, eikä lääketiede pystyisi auttamaan, niin kieltäysyisitkö lääkitsemästä häntä kannabisöljyllä, jolla ei tiedetä olevan mitään trveydelle vahingollisia vaikutuksia oikein käytettynä, ja jonka on osoitettu parantavan syöpää monissa eläinkokeissa, ja joka on todistettavasti parantanut myös ihmisiä, jopa terminaalivaiheen syövästä? Kun et asioista mitään tiedä, etkä tunnu ymmärtävän yksinkertaisimpiakaan asioita, niin keksi mielummin jokin muu harrastus kuin minun perässäni juokseminen ja tyhjäpäinen suusoitto. Jotkut ovat seuranneet neuvojani ja ovat parasta aikaa toipumassa lopetettuaan kofeiinin käytön. Heitä alkaa varmaan ilmaantua kertomaan asiasta, kunhan selviävät vieroituksesta.

• psyk. sh.

kaksisuuntaisen mielialahäiriön maniajaksoa, taikka hypomaanisuutta ei voida diagnostisoida näkemättä potilasta kasvokkaiskontaktissa. Jospa jättäisimme sen diagnoosin tekemisen ammattilaiselle, eli psykiatrian erikoislääkärille. Ps. Keskustelkaa asiallisesti. Kukaan ei hyödy aggressiivisesta palautteesta palstalla. Debattia voi käydä, mutta älkää tehkö sitä tyyliin haista...jne.

• Rev.McMoon
        psyk. sh. kirjoitti:

kaksisuuntaisen mielialahäiriön maniajaksoa, taikka hypomaanisuutta ei voida diagnostisoida näkemättä potilasta kasvokkaiskontaktissa. Jospa jättäisimme sen diagnoosin tekemisen ammattilaiselle, eli psykiatrian erikoislääkärille. Ps. Keskustelkaa asiallisesti. Kukaan ei hyödy aggressiivisesta palautteesta palstalla. Debattia voi käydä, mutta älkää tehkö sitä tyyliin haista...jne.

ovat molemmat kofeinismin oireita, enkä ole käyttänyt kofeiinia yli vuoteen. Viime kesältä minulla on kokemusta kofeiinivieroitukseen liittyvästä hypomaniasta ja aika mielenkiintoisia episodeja, jotka muistuttivat amfetamiinin vaikutuksia, sekä yksi psykoosin suuntaan edennyt episodi. Nämä tapahtuivat yli 4kk lopettamisen jälkeen, kun kudoksiin varastoitunutta kofeiinia vapautui takaisin verenkiertoon. Olen kuvannut niitä blogissani.

• psyk.sh. itse
        psyk. sh. kirjoitti:

moon.No keskustele itsesi kanssa.

• Rev.McMoon
        psyk.sh. itse kirjoitti:

moon.No keskustele itsesi kanssa.

paranoiaan jollakin tavalla, tai sitten harrastat itse sitä ... varas luulee kaikkia varkaaksi :D

• psyk. sh. kirjoitti:

ei sais tehä diagnooseja,palstan säännötkin sen kieltävät,mut kaikki tääl ovat kurkkuaan myöten täys kofeiinia.Tiedän kyllä mitä määriä psyykenpotilaat kahvia päivässä mättävät,taatusti pahentaa oireita,mut ku tämän kaverin mielestä kofeiini syypää,vaik joku sanois että katkes varpaasta kynsi.Pari kahvikupillista päivässä ei ketään tapa.

• Rev.McMoon
        minttupuu kirjoitti:

ei sais tehä diagnooseja,palstan säännötkin sen kieltävät,mut kaikki tääl ovat kurkkuaan myöten täys kofeiinia.Tiedän kyllä mitä määriä psyykenpotilaat kahvia päivässä mättävät,taatusti pahentaa oireita,mut ku tämän kaverin mielestä kofeiini syypää,vaik joku sanois että katkes varpaasta kynsi.Pari kahvikupillista päivässä ei ketään tapa.

piipaa-autolla polille jo kupillisesta kahvia. Ei se ole määrästä kiinni, kofeiiniaineenvaihdunnan nopeus voi vaihdella siten, että puoliintumisaika voi olla alle tunnista useisiin vuorokausiin, jos homma toimii liian hitaasti, nousee veren kofeiinipitoisuus yli aivojen kyvyn suojautua myrkyltä ja aiheuttaa oireita. Kofeiinin kertyminen elimistöön on myös todistettu, ja on myös se, että jos suu vetää enemmän kuin maksa ehtii käsitellä, kofeiinijäämät varastoituvat kehon kudoksiin soluja myöten, erityisesti aivokudokseen. Kofeiini on psykoosia aiheuttava tappava myrkky, joka säätää aivokemiaa portaattomasti psykoosin suuntaiseksi kevyessäkin päivittäiskäytössä, mutta oireita aiheutuu noin 10-20 prosentille käyttäjistä, eli Suomessa noin ½ miljoonalle ihmiselle.

• -minttupuu-
        Rev.McMoon kirjoitti:

lapsenlapsesi sairastuisi syöpään, eikä lääketiede pystyisi auttamaan, niin kieltäysyisitkö lääkitsemästä häntä kannabisöljyllä, jolla ei tiedetä olevan mitään trveydelle vahingollisia vaikutuksia oikein käytettynä, ja jonka on osoitettu parantavan syöpää monissa eläinkokeissa, ja joka on todistettavasti parantanut myös ihmisiä, jopa terminaalivaiheen syövästä? Kun et asioista mitään tiedä, etkä tunnu ymmärtävän yksinkertaisimpiakaan asioita, niin keksi mielummin jokin muu harrastus kuin minun perässäni juokseminen ja tyhjäpäinen suusoitto. Jotkut ovat seuranneet neuvojani ja ovat parasta aikaa toipumassa lopetettuaan kofeiinin käytön. Heitä alkaa varmaan ilmaantua kertomaan asiasta, kunhan selviävät vieroituksesta.

tulee jossai vaiheessa lääke,asia ok.uskon että sillä lääkinnällisiä vaikutuksia.mutta ihmiset jotka vetävät sitä sätkän muodossa silmänvalkuaiset punaisina,ennemmin tai myöhemmin sairastuvat.enkä juokse sun perässä,oon loppujen lopuks hyvin vähän kommentoinut juttujasi.nytkin lähen töihin,tutki sinä kofeiiniasi.

• psyk. sh.
        minttupuu kirjoitti:

Rev... ei keskustele itsensä kanssa. Olen eri henkilö. Herätti vain ammatillista mielenkiintoa kyseinen aihe. En allekirjoita kaikkia hänen väittämistään, mutta hänellä on oikeus tuoda mielipiteensä esille. Aihe ei ole sieltä tavanomaisimmasta päästä ja luultavasti tämä vaikuttaa suuresti mielenkiintooni aihetta kohtaan. Alalla työskenneltyäni olen nähnyt niin uskomattomia tapauksia, että fiktio jää kauaksi todellisuudesta

• Rev.McMoon
        -minttupuu- kirjoitti:

tulee jossai vaiheessa lääke,asia ok.uskon että sillä lääkinnällisiä vaikutuksia.mutta ihmiset jotka vetävät sitä sätkän muodossa silmänvalkuaiset punaisina,ennemmin tai myöhemmin sairastuvat.enkä juokse sun perässä,oon loppujen lopuks hyvin vähän kommentoinut juttujasi.nytkin lähen töihin,tutki sinä kofeiiniasi.

osoittamaan kannabiksen aiheuttavan mitään sairauksia oikein käytettynä. Tuosta vastauksestasi paistaakin läpi, että et tiedä, etkä ymmärrä, vaan uskot auktoriteettia. Käytätkö itse kofeiinia? Kysyn siksi, että nistit aina puolustavat raivoisasti kamaansa ja ahdistuvat kovin jos sitä arvostellaan.

• psyk. sh.
        -minttupuu- kirjoitti:

Tarvitaan vain resepti sekä erityislupa lääkelaitokselta. Luokitellaan suomessakin lääkkeeksi, mikäli respa kunnossa. Ilman respaa kyseessä on illegaali päihde. Juridiselta nimeltään huumausaine, jonka luvattomasta käytöstä seuraa rikosoikeudellisia sanktioita.

• Rev.McMoon
        psyk. sh. kirjoitti:

Tarvitaan vain resepti sekä erityislupa lääkelaitokselta. Luokitellaan suomessakin lääkkeeksi, mikäli respa kunnossa. Ilman respaa kyseessä on illegaali päihde. Juridiselta nimeltään huumausaine, jonka luvattomasta käytöstä seuraa rikosoikeudellisia sanktioita.

sen käyttö on estetty poliittisista syistä, sitä ei saa määrätä kuin julkisen sektorin kipuklinikka ja niiden politiikka on, että kannabiksen kanssa ei olla missään tekemisissä. Ironista tässä on se, että kofeiinin tiedetään kiihdyttävän aivojen luonnollista solukuolemaa ja estävän hippokampuksen uusien solujen syntymistä, kun taas kannabiksen on todettu suojelevan aivosoluja ja edistävän uusien solujen syntymistä. Laittomalla kannabiksella siis pystysi korjaamaan laillisen kofeiinin aiheuttamia aivovaurioita, mutta poliitkot ja lääkärit estävät sen, koska suojelevat kansainvälisen lääketeollisuuden taloudellisia intressejä. Olen itse kärsinyt kroonisesta neuropaattisesta kivusta yli 20 vuotta ilman mitään hoitoa, maksa ei kestä synteettisiä lääkeitä c-hepatiitin takia ja kipupoli kieltäytyy kannabisreseptistä. Tutkimus osoittaa, että krooninen kipu tappaa aivosoluja 1,3 kuutiosenttimetriä vuodessa, Suomen lääkepolitiikka aiheuttaa minulle siis jatkuvasti kasvavaa aivovauriota.

• psyk. sh.
        Rev.McMoon kirjoitti:

sen käyttö on estetty poliittisista syistä, sitä ei saa määrätä kuin julkisen sektorin kipuklinikka ja niiden politiikka on, että kannabiksen kanssa ei olla missään tekemisissä. Ironista tässä on se, että kofeiinin tiedetään kiihdyttävän aivojen luonnollista solukuolemaa ja estävän hippokampuksen uusien solujen syntymistä, kun taas kannabiksen on todettu suojelevan aivosoluja ja edistävän uusien solujen syntymistä. Laittomalla kannabiksella siis pystysi korjaamaan laillisen kofeiinin aiheuttamia aivovaurioita, mutta poliitkot ja lääkärit estävät sen, koska suojelevat kansainvälisen lääketeollisuuden taloudellisia intressejä. Olen itse kärsinyt kroonisesta neuropaattisesta kivusta yli 20 vuotta ilman mitään hoitoa, maksa ei kestä synteettisiä lääkeitä c-hepatiitin takia ja kipupoli kieltäytyy kannabisreseptistä. Tutkimus osoittaa, että krooninen kipu tappaa aivosoluja 1,3 kuutiosenttimetriä vuodessa, Suomen lääkepolitiikka aiheuttaa minulle siis jatkuvasti kasvavaa aivovauriota.

, että morfiini ja muut euforisoivat analgeetit ovat helpommin saatavina lääkkeeksi kuin kannabis. No, Esim. morfiinillahan ei tunnetusti ole mitään haittavaikutuksia, ei voi käyttää huumeena, eikä aiheuta minkäänlaista riippuvuutta jne. Olen kyllä joskus kuullut, että morkku on ns. kova huumausaine. Olen ilmeisesti käsittänyt väärin. En suosittele kenellekään kannabiksen käyttöä, mutta onhan tilanne aivan totaalisen sairas, jos heroiinin ohella kovin huumausaine on sallittu, mutta uusimpien ja vanhempien tutkimusten mukaan vähähaittaisin ja miedoin päihde herättää kauhua. Missä helvetissä se päättäjien järki on, mitä tulee suhteessa lääkekannabikseen? Ei se ainakaan päässä ole. Liekö hanurissa.

• Rev.McMoon
        psyk. sh. kirjoitti:

, että morfiini ja muut euforisoivat analgeetit ovat helpommin saatavina lääkkeeksi kuin kannabis. No, Esim. morfiinillahan ei tunnetusti ole mitään haittavaikutuksia, ei voi käyttää huumeena, eikä aiheuta minkäänlaista riippuvuutta jne. Olen kyllä joskus kuullut, että morkku on ns. kova huumausaine. Olen ilmeisesti käsittänyt väärin. En suosittele kenellekään kannabiksen käyttöä, mutta onhan tilanne aivan totaalisen sairas, jos heroiinin ohella kovin huumausaine on sallittu, mutta uusimpien ja vanhempien tutkimusten mukaan vähähaittaisin ja miedoin päihde herättää kauhua. Missä helvetissä se päättäjien järki on, mitä tulee suhteessa lääkekannabikseen? Ei se ainakaan päässä ole. Liekö hanurissa.

se on politiikkaa, päättäjät seuraavat Amerikan sanelemaa mallia peläten sanktioita, jos livetään ruodusta. Ja siksi toisekseen, kannabis on hyvä tapa lietsoa hysteriaa ja kerätä poliittisia irtopisteitä. Eräs lääkäri kirjoitti paikallislehteen ennen vaaleja tulipalopuheen huumeiden vaaroista ja meni valtuustoon, että ovet paukkuivat. Minulle tarjottiin kipupolilta morfiinia tai vastaavaa synteettistä, mutta kannabis on kuulemma liian vaarallista.

• on kasvi
        psyk. sh. kirjoitti:

eikä mikään lääke!

• lääkkeistä
        on kasvi kirjoitti:

eikä mikään lääke!

on kehitetty kasveista,joko suoraan tai ainakin synteettisesti!

• psyk. sh.
        Rev.McMoon kirjoitti:

se on politiikkaa, päättäjät seuraavat Amerikan sanelemaa mallia peläten sanktioita, jos livetään ruodusta. Ja siksi toisekseen, kannabis on hyvä tapa lietsoa hysteriaa ja kerätä poliittisia irtopisteitä. Eräs lääkäri kirjoitti paikallislehteen ennen vaaleja tulipalopuheen huumeiden vaaroista ja meni valtuustoon, että ovet paukkuivat. Minulle tarjottiin kipupolilta morfiinia tai vastaavaa synteettistä, mutta kannabis on kuulemma liian vaarallista.

(norjalainen kriminologian guru)vaarallisin huumausaineiden käyttömuoto on niiden poliittinen käyttö.

• Rev.McMoon
        psyk. sh. kirjoitti:

(norjalainen kriminologian guru)vaarallisin huumausaineiden käyttömuoto on niiden poliittinen käyttö.

sanonut jo 70-luvulta asti. Jokaisen huumeisiin kuolleen nuoren hautakivi on suomalaisten poliitikkojen ja lääkärien kyvyttömyydestä johtuvan epäonnistuneen huumausainepolitiikan muistomerkki. Huumausaineongelma olisi helppo ratkaista siten, että se katoaisi lähes täydellisesti, se pitäisi vain jättää asiantuntijoiden tehtäväksi, enkä tarkoita asiantuntijoilla kirjoituspöytäteoreetikkoja.

• psyk. sh.
        Rev.McMoon kirjoitti:

sanonut jo 70-luvulta asti. Jokaisen huumeisiin kuolleen nuoren hautakivi on suomalaisten poliitikkojen ja lääkärien kyvyttömyydestä johtuvan epäonnistuneen huumausainepolitiikan muistomerkki. Huumausaineongelma olisi helppo ratkaista siten, että se katoaisi lähes täydellisesti, se pitäisi vain jättää asiantuntijoiden tehtäväksi, enkä tarkoita asiantuntijoilla kirjoituspöytäteoreetikkoja.

yhteistyötä suomalaisen päihdetutkija Kettil Bruunin kanssa. Suosittelen lukemaan heidän yhteisiä teoksiaan, ellet jo ole perehtynyt niihin. antaa hyvää sosiologista näkökulmaa päihdepolitiikkaan, sekä sen vaikutuksiin.

• Rev.McMoon
        psyk. sh. kirjoitti:

yhteistyötä suomalaisen päihdetutkija Kettil Bruunin kanssa. Suosittelen lukemaan heidän yhteisiä teoksiaan, ellet jo ole perehtynyt niihin. antaa hyvää sosiologista näkökulmaa päihdepolitiikkaan, sekä sen vaikutuksiin.

vaikka olenkin tietoinen heistä, olen perehtynyt aiheeseen kentällä lapsesta asti.

• psyk. sh.
        Rev.McMoon kirjoitti:

vaikka olenkin tietoinen heistä, olen perehtynyt aiheeseen kentällä lapsesta asti.

enemmän kuin kirjallisuus. Kentällä tosiaan oppii.

• xxxxx

itse sairastan bibo 2, ja tiedän kyllä, että kofeiinilla on omat vaikutuksensa mielialaan esim. jos en syö, juon vain kahvia niin minulle iskee hypomania päälle. Töissä tulee juotua kahvia 2 kuppia päivässä ja se tuntuu sydämentykytyksinä eli olen herkkä kofeiinin vaikutuksille, viikonloppusin juon vain tilkan aamulla ja se riittää. Voisinpa jättää koko juoman pois, pärjään varmasti ilmankin.

• Rev.McMoon

ja saattaa jopa aiheuttaa sitä kertymismekanismin kautta. Kun kehoon kertynyt kofeiini palaa verenkiertoon, tulee maaninen vaihe, ja kun taso veressä laskee, seuraa depressiovaihe vieroitusoireena.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4923
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      661
      4109
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2291
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2057
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1858
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1696
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      167
      1441
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1208
    9. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94
      1134
    10. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      87