Akku tyhjenee

pjotr

Auto on uudenkarhea (kesäkuun lopussa käyttöönotettu) 525 iA. Nyt sattui toisen kerran, että akku oli tyhjä, kun auto oli seisonut viikon tallissa. Valot olivat pois päältä, ovet ja luukut olivat kiinni eli mitään erityistä virrankuluttajaa ei pitänyt olla päällä. Kyseessä oleva automerkki on minulle sen verran tuore kokemus, joten tiedustelenkin, onko muille sattunut vastaavaa, selittämätöntä akun tyhjenemistä kyseisen mallin kanssa. Itse akku lienee kunnossa, se mitattiin eka kerran jälkeen.

17

12790

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 100

Tiedän vastaavan tapauksen 530 d:ssä.Syy löytyi radiosta. Siinä oli jonkinlainen virtavuoto vaikka se oli suljettu.Tutkituta radio ensimmäisenä.

• Monzun

Yes, radiota minäkin epäilen. Sattuipa nimittäin niin kolmisen vuotta sitten uudella saksalaisella autolla (ei bmw), että siihen asennettiin laadukkaampi soitin luovutushuollossa. Aina kun auto seisoi viikon-toista, oli akku aivan kuiva. Minä en tietysti tykännyt tästä ominaisuudesta, vaan valitettuani ongelmasta huollossa peliin vaihdettiin uusi akku (selityksen mukaan alkuperäinen oli viallinen). No, seuraavan seisontarupeaman jälkeen sama juttu, ja eikun taas huoltoon yhteys. Hakivat pitkään sähkövikaa, ei löytynyt mitään, kaikki oli ok. Sain taas uudet virrat akkuun. Eipä ongelma silläkään parantunut, vaan vika jatkui edelleen. Minusta koomisempi ehdotus huollolta oli pitää akkukaapelit takapaksissa ja ottaa apuvirtaa kun auton oma akku hyytyy. Ei paljon naurattanut itseäni eikä huoltoakaan, kun kysyin että tuletteko sitten käynnistämään myös saaristoon mökille, jossa ei ole sähköä. Toinen vaihtoehto olisi ollut vara-akku takapaksiin, mutta sattuneista syistä minulle ei oikein tämäkään vaihtoehto käynyt. Eivät oikein ottaneet todeksi koko vikaa, vaan piti itse ruveta mittaamaan napajännitteen alenemia seisonnan aikana.
        Loppujen lopuksi ongelmaksi osoittautui radio. Ja siinäkin oli näin jälkikäteen ajatellen aika koominen omituisuus. Ko. soitinmalli oli nimittäin suunniteltu käytettäväksi myös metsä- tms. työkoneessa, ja siinä oli ominaisuutena jatkuva virrankulutus. Valmistajalta asiaa kysyttäessä perusteluna oli se, että työkoneissa on sen verran paljon virtaa, ettei kulutus haittaa ja syynä moiseen oli, että pakkasilla soitin pysyy lämpimänä ja käyttövalmiina. Ei paljon minua naurattanut silloin uuden kulkupelin onnellisena omistajana... semminkin kun kulkine ei ollut mikään metsätraktori. Ei ollut maahantuojakaan törmännyt moiseen, satuin olemaan poikkeustapaus kun työni luonteen vuoksi ajopeli seisoi usein juuri tuon reilun viikon. Vaihtoivat muuten maahantuojan huollossa vaivihkaa koko soittimen toisen merkkiseen ja ainakin hinnan perusteella melkoisesti laadukkaampaan (toki kysyivät minulta suostumuksen).
        Tulipa pitkä tarina, mutta tämä vain osoittaa että autopuolella lähes kaikki on mahdollista.

• Hemmo

Saattaahan se olla Radiokin, mutta melkein aina Akku!
      Minulla oli uudessa autossa/akussa samankaltainen vika.
      Kaikkea tutkittiin ja kaikki oli OK:
      mm. Akku mitattiin hyväksi...
      No uusi halpa varaosa-akku vaan pelittää todella loistavasti!
      Noissa akuissa on nykyään paljon vikakappaleita(sam kuin kännyköiden akuissa)... elikkä mittaus tehdään yhdestä kennosta... joka toimii...Mutta jos yksikin on poissa pelistä(oikosulussa) akku menee nopeasti(muut kennot)!
      Kannattaa muuten aina tarkastaa moottorin maadoitus noissa tapauksissa, jos akku lataa vain silloin tällöin se menee nopeasti sököksi!
      Minulle kävi noinkin kerran, huollossa oli irroitettu maadoitus ja jätetty jälkeenpäin löysäksi...tietyillä keleillä/tärinässä ei maadoitus toiminut---Akku ei latautunut!

• Make

Mulla on vähän vanhempi bemari 520, sinänsä ihan ok käyttöpeli. Se tekee näköjään sen, että kun kuuntelee radiota pari tuntia parkissa, niin uusi akku on sen jälkeen tyhjä. Vaihdoin vanhan akun uuteen kun luulin sen väsähtäneen. Mutta ei vika akussa ole. Mikä ihme purkaa akun noin nopeasti, muuten ei mitään ongelmia. Joskus nuoruudessani soittelin tuntitolkulla cortinan autostereoita leirintäalueella, eikä akku ollut silloin moksiskaan.

• Velsheda

joo muulla jäi pari kertaa -99 520T E39 parkkiin akun vuoksi - kunnes huomasin akun kenkien löystyneen - helppo tsekata - oot varmaan kyllä jo kattonutkin. Akku vaan tiukkaan kiinni ettei mahdu liikkumaan.

• pjotr

Sorry, kun tämä vastaus viivästyi! On ollut noita sähkövikoja enemmälti. Täälläpäin kävi taannoin myrsky, joka räpsytteli sähköjä. Sattui olemaan tämä tietokone juuri silloin auki. Valot talossa välähti pari kertaa ja sitten kuului koneesta poks ja alkoi tuoksua sähkö. No poweri ja kovalevy piti uusia ennen kuin tilanne normalisoitui.

Mitä siihen 525:n akun tyhjenemiseen tulee, ensinnäkin kiitokset kaikille vastaajille!

Käytin autoa verstaalla tutkittavana. Mitään todellista vikaa ei kuitenkaan löytynyt. Sitä ihmeteltiin, että autossa oli aktivoitu varashälytintoiminto, vaikka mitään hälytintä ei autossa ole. Sanottiin, että seisonnan aikana automatiikka hakee koko ajan olemattomia ovi- ym. vahteja, eikä uskalla mennä ”levolle”, kuten se tekee, jos kaikki on ok. Automatiikan ottama virta levossa on alhaisempi kuin ei-levossa ollessa. Varashälytintoiminto passivoitiin.

Selitys kuulostaa kohtuullisen uskottavalta. Mutta, mutta… Muistin vasta verstaalta lähdettyäni huomatessani ovien automaattisen lukitustoiminnon (ovet lukkiutuivat liikkeelle lähdön jälkeen) hävinneen, että sitä lukitustoimintoa autoon kesällä ohjelmoitaessa (toisella BMW-korjaamolla) tuli asentajalle ahaa-elämys: Varashälyttimen tulee olla aktivoitu, jotta automaattinen ovien lukitus voi toimia.

Olisikohan BMW:n insinööreille tullut tällainen kömmähdys, ettei automaattilukitusta ole älytty kieltää niissä tapauksissa, joissa autosta puuttuu varashälytin. Jotenkin jää epäilyksen siemen asiasta. Täytyy odottaa seuraavaa seisontajaksoa.

• Allawi

Minulla on 325 ja akku kans tyhjenee vaikka on ihan uusi akku, se myös ei lukiudu vaikka on keskuslukitus. Oven kun laittaa kiinni niin sitten kaikki ovet mene kiinni ja sit heti auki ja sit taas välillä ovet mene ihan normaalisti kiinni.

• valot vilkkuu

Neljä päivää ja akku tyhjä. Alle vuosi sitten vaihdettu uusi akku BMW huollossa samasta syystä.

Liittyykö auton valojen vilkuttelu itsekseen akun tyhjenemiseen?

Ei voi käsittää, mihin tuo rakkine vie virtaa! Kampiko tuohon 80 000 euron härpäkkeeseen pitää asentaa, että sen saa käyntiin?

• huviajelua

Paljon pitää ajaa (kilometrejä, aika, nopeus), että akku latautuu täyteen?

• Pensalenkkari

100km, 30 min. Satasta.

• ercq4wrc

Jos akku on lähes tyhjä, niin silloin ajomatka on 99km ja aika 28 min, eikä niinkuin ylläolevassa viestissä sanotaan.

• donaldmcronald

jos aku on tyhjä niin silloinhan poikaystävä on tehnyt hommansa;=)

• jkkäm

Bmw 118 i 2 viikkoa vanha, käynnistettäessä vikaluetteloa riittää, huollossa kerrottiin että pakkanen tekkee, (25 pakkasta)että osta ylläpitolaturi.kaksi kertaa ei käynnisty napista kui toka tai n.9 keralla. Laturi kuulemma kohmeessa huollon mielestä , että silleen.. nyt tilaan ylläpitolaturin asennuksen, ja pitäskö ostaa autotalli?

• Premiumkaukanapakkasella

Mulla on 3 sarjalainen bensakoneellakin ja vuosimallia 2014. Akku reistailee myös tosi paljon pakkasilla. Mittasin tänään akun tehon ja se oli puolen tunnin ajon jälkeen about 5 min kylmänä sen jälkeen vain 12,1. v. Menee hermot. Pitäisi varmaan ostaa uusi akku ja automaattilaturi siihen. Ei tosiaankaan tämän hintaisessa autossa voi olla noin paska akku, mutta on se näköjään. Tosin bannerin akku on kyseessä ja samaa sontaa saa tokmannista 70€ hintaan. Eli ei toisaalta ihme...

• Näissähän on se virran talteenotto ominaisuus, jolloin akussa pitää olla "tilaa", kun jarruenerdiaa otetaan talteen. Tämän vuoksi akku on vain 80% varauksessa elektroniikan toimesta, joka on huono juttu Suomen talvessa akusta 1/5 tehosta pois. Joku koodaajavelho pystyy koodaamaan tuon ominaisuuden pois, mutta sitä ei tehdä marmorilla. Itsellä -13 malli 320iA xDrive, jota säilytän ulkona ylläpitolaturissa zetek jossa AGM akun ohjelma.

• Jassu35

BMW OEM HEATER BLOWER RESISTORE viimeinen vaihe YKSIKKÖ E39 E46 E53 X5 E83 X3 6929486

US $ 29,95 täsä on vikaa 100%

• Anonyymi

Juuri näin👍

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6895
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3888
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3270
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2082
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2037
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      37
      1952
    Aihe