Imbolc lähestyy - suunnitelmia?

Ana

Oletteko ajatelleet viettää Imbolcia?

Olisi kiva kuulla teidän tarinoitanne ja saada inspiraatiota. Kun minähän olen vielä uusi näissä asioissa, ja tuntuisi hyvältä tulla pakanaksi "ihan oikeasti", eikä vaan kutsua itseään siksi.

9

645

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Doggy

En juhli Imbolcia. Voit saada parempia vastauksia wicca-palstalta.

• ogelilainen

Imbolc, tai suomeksi valon juhla (kristittyjen kynttilänpäivä) on minun mielestäni yhteinen kaikille uuspakanoille ja vuoden kiertokulun juhlia viettäville. Imbolc on puolivälissä talvipäivän seisausta ja kevätpäivän tasausta, sitä on Graham Harveyn (Contemporary Paganism) mukaan vietetty keskisessä Euroopassa lampomisen alkamisen aikaan.

Imbolc on siis tavallaan sekin hedelmällisyyden juhla, ja tietenkin valon. Syvempi merkitys sillä (taas Harveytä mukaillen) on muutokseen valmistautuminen; sitä voi itse kukin pohtia mielessään. Ja tietenkin mielellään kokoontua yhdessä sytyttämään tulia.

• Jade Metsänlapsi

Oulussa on miitti Imbolcin aikaan, sinne siis..

• terhen täysikuu

kiinnostais hirveästi yrittää jotain tapaamista täällä pohojanmaalla päin... mutta melko epätoivoista. varsinkin kun on hirveästi hommaa tässä seuraavat puolitoista viikkoa. deadlineja täynnä...

eli taitaa mennä taas perinteisiksi kynttilöiksi=)

• Jade Metsänlapsi

Missä päin pohjanmaata siis yrittelet miittiä kalastaa?

• terhen täysikuu
        Jade Metsänlapsi kirjoitti:

Missä päin pohjanmaata siis yrittelet miittiä kalastaa?

nivalassa. oulussako on jonkinnäköistä toimintaa?
        se on hiukan turhan kaukana. mun budjetti saattais kaatua täysin...=)

lehdon sivuilla näytti olevan ylivieskalainen pakana. pitäis varmaan yrittää ottaa yhteyttä, mut nyt kyllä on niin perkeleen kiireinen kevät, että en kykene repeämään enää mihinkään toimintaan...
        ens syksynä saattais helpottaa, niin vois yrittää järjestää jotain vakituistakin toimintaa.

• Jade
        terhen täysikuu kirjoitti:

lehdon sivuilla näytti olevan ylivieskalainen pakana. pitäis varmaan yrittää ottaa yhteyttä, mut nyt kyllä on niin perkeleen kiireinen kevät, että en kykene repeämään enää mihinkään toimintaan...
        ens syksynä saattais helpottaa, niin vois yrittää järjestää jotain vakituistakin toimintaa.

Maaliskuun 27. päivä (jos se nyt oli lauantai?) on Oulussa pakanatapaaminen, tervetuloa toki, jos kiinnostaa. Tosin aika kaukanahan tämä silti on. Jos kiinnostaa, niin yhteyttä yoannas@suomi24.fi

• Anastasia
        terhen täysikuu kirjoitti:

Nivalasta minäkin...

Oon seurannut mielenkiinnolla tätä ja magia -palstaa jo pitemmän aikaa. En vain pysty osallistumaan keskusteluihin, koska nettiyhteys on käytettävissä vain töissä:(

Mutta onpa mukava tietää, että täältäpäin on muitakin:) Ja ois kiva, jos saataisiin järkättyä jonkinlaista toimintaa tänne. Minkä ikäinen muuten olet?

• terhen täysikuu
        Anastasia kirjoitti:

Nivalasta minäkin...

Oon seurannut mielenkiinnolla tätä ja magia -palstaa jo pitemmän aikaa. En vain pysty osallistumaan keskusteluihin, koska nettiyhteys on käytettävissä vain töissä:(

Mutta onpa mukava tietää, että täältäpäin on muitakin:) Ja ois kiva, jos saataisiin järkättyä jonkinlaista toimintaa tänne. Minkä ikäinen muuten olet?

täällähän alkaa törmäämään oikeasti ihmisiin=)

muuten ei varmaan hirveästi tule mainostettua omaa uskoa? vallitsevista kristinuskon lahkoista johtuen meidät varmaan oikeasti kivitettäisiin...
        juuh... nivalasta voitais keskustella enemmänki... eikä välttämättä niin postitiivisissa merkeissä...

olen syntynyt 1988. eli laske siitä. tässä vaiheessa ihmiset sanoo, että menehän pentu kotiis kasvamaan...=) eli baareihiin ei miittejä laiteta!!!;)

mun käsittääkseni täältä löytyy pari wiccaa. mutta wiccathan ovat mitä ovat;) vitsivitsi... ja kai täältä muutama muukin kaapissa pysytellyt voisi löytyä?

mä voin yrittää olla yhteydessä sinne ylivieskaan päin. kai siihenkin on joku ollut yhteydessä?

miten Jadet muut ovat aloittaneet toimintaa? mietn kannattaisi naarata porukkaa paikalle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5324
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4508
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2631
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2294
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2038
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1968
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1627
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1561
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1307
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1224
    Aihe