RG-line

vesa

Olettekos kansalaiset paljon seilanneet RG-linella? Onko laiva/hinnat/Uumaja mistään kotoisin?

www.rgline.fi

6

2056

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kari P

      Laiva pieni pitsapaatti, talvella matka-ajasta ei tietoa, yleensä alle vuorokausi. Hinta auto 5 matkustajaa 170 euroa yhteen suuntaan, mahdoton hinta. Uumaja aika onneton kaupunki.

      Vertailuna, millä itse viikon päästä menen. Festarilla turku-tukholma, 50 euroa, auto 4 matkustajaa. Helsingistäkin pääsee halvemmalla Tukholmaan hytin kanssa, kuin Vaasasta Uumajaan ilman hyttiä.....

      • Ako

        Alkuperäiseen kysymykseen: RGlinen paatit ovat pieniä kippoja, joissa viihdykkeinä on pizzabingo ja hedelmäpeli, ja koska kysymys on muutaman tunnin matkasta, hyttejä ei ole eikä tarvita. Uumajassa en ole koskaan pysähtynyt, joten en osaa kommentoida, mutta kokoisekseen suhteellisen vireältä kaupungilta se on auton ikkunasta näyttänyt, vrt. esim. Vaasa.

        Äskeiselle vastaajalle: Olen käyttänyt RGlinea kai kolmasti, kaikki kesäaikaan, ja joka kerta se on ollut tutkitusti edullisin eri tavoista ylittää meri Ruotsiin päin. Reaalikuluissa, jos siis huomioidaan _ainoastaan_ lompakosta vielä löytyvän rahan määrä määräsatamassa, RGline on eri vaihtoehdoista jopa ylivoimaisesti edullisin.

        Mutta kustannukset eivät ole olleet minun syyni RGlinen käyttämiseen, vaan aikataulut. Noilla kun pääsee Ruotsin puolelle eri aikoihin kuin "isoilla laivoilla" ja Helsingistä Norjaan matkustettaessa RGline on ollut aikataulusyistä usein se paras vaihtoehto. Lisäksi kun ajomatka tunneissa on kaikissa vaihtoehdoissa ollut sama, RGline tarjoaa bonuksena muutaman tunnin etenevän lepohetken ajamisen keskellä, kun Tukholman reitillä joutu pamputtamaan autossa 11 tuntia yhtä menoon jotta ehtii perille ennen aamuyötä.

        --ako


      • Kari P
        Ako kirjoitti:

        Alkuperäiseen kysymykseen: RGlinen paatit ovat pieniä kippoja, joissa viihdykkeinä on pizzabingo ja hedelmäpeli, ja koska kysymys on muutaman tunnin matkasta, hyttejä ei ole eikä tarvita. Uumajassa en ole koskaan pysähtynyt, joten en osaa kommentoida, mutta kokoisekseen suhteellisen vireältä kaupungilta se on auton ikkunasta näyttänyt, vrt. esim. Vaasa.

        Äskeiselle vastaajalle: Olen käyttänyt RGlinea kai kolmasti, kaikki kesäaikaan, ja joka kerta se on ollut tutkitusti edullisin eri tavoista ylittää meri Ruotsiin päin. Reaalikuluissa, jos siis huomioidaan _ainoastaan_ lompakosta vielä löytyvän rahan määrä määräsatamassa, RGline on eri vaihtoehdoista jopa ylivoimaisesti edullisin.

        Mutta kustannukset eivät ole olleet minun syyni RGlinen käyttämiseen, vaan aikataulut. Noilla kun pääsee Ruotsin puolelle eri aikoihin kuin "isoilla laivoilla" ja Helsingistä Norjaan matkustettaessa RGline on ollut aikataulusyistä usein se paras vaihtoehto. Lisäksi kun ajomatka tunneissa on kaikissa vaihtoehdoissa ollut sama, RGline tarjoaa bonuksena muutaman tunnin etenevän lepohetken ajamisen keskellä, kun Tukholman reitillä joutu pamputtamaan autossa 11 tuntia yhtä menoon jotta ehtii perille ennen aamuyötä.

        --ako

        Paatit? Niillähän on yksi laiva.

        Muka edullisin, ei tosiaan, kallein. Jos menee pohjoisruotsiin tai -norjaan, silloin ymmärrettävää. Talviaikaan ongelmana laivan kulku jäissä, viime talvena pisin aika oli vuorokauden luokkaa, mitä ylitys kesti, matkustajille ei tarjottu laivayhtiön puolesta edes kahveja!


      • moxu
        Ako kirjoitti:

        Alkuperäiseen kysymykseen: RGlinen paatit ovat pieniä kippoja, joissa viihdykkeinä on pizzabingo ja hedelmäpeli, ja koska kysymys on muutaman tunnin matkasta, hyttejä ei ole eikä tarvita. Uumajassa en ole koskaan pysähtynyt, joten en osaa kommentoida, mutta kokoisekseen suhteellisen vireältä kaupungilta se on auton ikkunasta näyttänyt, vrt. esim. Vaasa.

        Äskeiselle vastaajalle: Olen käyttänyt RGlinea kai kolmasti, kaikki kesäaikaan, ja joka kerta se on ollut tutkitusti edullisin eri tavoista ylittää meri Ruotsiin päin. Reaalikuluissa, jos siis huomioidaan _ainoastaan_ lompakosta vielä löytyvän rahan määrä määräsatamassa, RGline on eri vaihtoehdoista jopa ylivoimaisesti edullisin.

        Mutta kustannukset eivät ole olleet minun syyni RGlinen käyttämiseen, vaan aikataulut. Noilla kun pääsee Ruotsin puolelle eri aikoihin kuin "isoilla laivoilla" ja Helsingistä Norjaan matkustettaessa RGline on ollut aikataulusyistä usein se paras vaihtoehto. Lisäksi kun ajomatka tunneissa on kaikissa vaihtoehdoissa ollut sama, RGline tarjoaa bonuksena muutaman tunnin etenevän lepohetken ajamisen keskellä, kun Tukholman reitillä joutu pamputtamaan autossa 11 tuntia yhtä menoon jotta ehtii perille ennen aamuyötä.

        --ako

        RG:llä on ajossa yksi alus, vuonna 1966 valmistunut ja -86 peruskorjauksella sekä 2001 "nykybrändiin päivittämällä" pilattu Fennia.
        Siitä, kuinka paljon rahaa Helsingistä tai Turusta lähtevillä kelluvilla juottoloilla saa kulumaan, voi aina keskustella, mutta jos ihan puhtaasti matkailullisessa mielessä ollaan liikkeellä, on lounaisesta Suomesta kaksi edullista tapaa matkata Ruotsiin. Toinen on Turun ja Tukholman välillä kulkeva SeaWind Line, Siljan tytäryhtiö, jonka aluksissa matkustajat kulkevat rahdin sivutuotteina ja toinen yhdistelmä Ålandstrafiken-Eckerö Linjen, jolloin tosin pitää yöpyä Ahvenanmaalla, mutta jonka tarjoama vaatimaton kyyti on todellinen elämys -ja varsin edullinen.

        http://www.seawind.fi
        http://www.alandstrafiken.aland.fi
        http://www.eckerolinjen.fi


      • Suede
        Kari P kirjoitti:

        Paatit? Niillähän on yksi laiva.

        Muka edullisin, ei tosiaan, kallein. Jos menee pohjoisruotsiin tai -norjaan, silloin ymmärrettävää. Talviaikaan ongelmana laivan kulku jäissä, viime talvena pisin aika oli vuorokauden luokkaa, mitä ylitys kesti, matkustajille ei tarjottu laivayhtiön puolesta edes kahveja!

        Sanoisin että rg-line on hyvä matklaiva siinä missä juna tai lentokin. Kertaakaan viime vuosien aikana ei ole yli 4,5h kestänyt (talvellakaan) ja mieluummin sillä matkustaa kun bussilla tornion kautta... Sanoisin että ruotsin laivoilla kyllä viihdykkeeseen ja ostoksiin saattaa mennä sama määrä rahaa kuin rg-linen matkoihin! Ihan huippu kun ollaan laskettelemaankin menossa.


    • arska

      Riippuu miksi seilaat. Meidän perhe (4-5h) on kulkenut lou-suomesta Casino Expressillä jo useita kertoja Tärnaby-Hemavaniin. Hinta aika kova, mutta matkaa lyhenee paljon ja lepotauko pitzaa nauttien!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6983
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2939
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2716
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2077
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2048
    Aihe