Puupakosarja

Rallyman

Täällä on paljon puhuttu peltipakosarjoista, mutta kukaan ei ota keskusteluihin mukaan paljon parjattua puupakosarjaa. Omat kokemukseni puusarjasta ovat myönteiset. Teholisäys penkissä on ollut minimissään 50% ajoneuvosta riippuen. Olen myös tehnyt muutaman pakosarjan ja putkiston katalysaattoreineen jopa lasikuidusta. Lyömätön yhdistelmä, sanon minä.

16

1523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RTT

      Paikkaansa. Jos olet tehnyt niin miksi. Fenolihartsilla. Epoksi eikä polyesteri eivät ole tulenkestäviä. Ei ole edes totuudenpohjaa kirjoituksellasi. Millä kiilloitat sen fenoliputken sisältä. Pidä MUTU tuntumasi omanasi. Siinä sinulle markkinarako, puiset katit. Ala sorvaamaan. Konkurssinvaara 50% minimissään.

    • rallyman

      Voi poika kuule. Meillä on jurvassa tehty pakosarjoja vuodesta miekka ja kilpi. Ehdottomasti paras paras pakosarja, saatiin valamalla silikonimassaa muottiin ja apropoo meillä oli pakosarja joka ei resonoinut lainkaan. Todella hiljainen käyntiääni, ainut ongelma oli ahtimen paino jota pakosarja ei kestänyt vaan pakosarja venyi ja pakoputkisto tuli noin 10 metriä auton perässä ahtimineeen päivineen. Auto BMW 530D oli muuten hääkuljetusten ykkönen vuosina 2002 ja 2003.

      • RTT

        En usko että olet tehnyt pakosarjan silikonista. Muuten varmaan onnistuis, mutta silikoni ei kestä nokipartikkeleita joita auton pakokaasuissa on. Älä kuule rupee mutu tuntumalla duunaan.


      • Rallyman
        RTT kirjoitti:

        En usko että olet tehnyt pakosarjan silikonista. Muuten varmaan onnistuis, mutta silikoni ei kestä nokipartikkeleita joita auton pakokaasuissa on. Älä kuule rupee mutu tuntumalla duunaan.

        Tällä hetkellä työn alla on mercedes benz E sarjalainen 3.0 turbodiesel. Olen valmistamassa ko. autoon sylinterikohtaisia tehopillejä, pillit tuodaan konepeiton läpi jäähdytyksen varmistamiseksi koska jokaisen pillin päähän asennetaan scania vabiksen turboahtimet. En tiedä miksi? Lisäksi suuri haaveeni olisi saada eteen sohvapenkki ja taakse kuppi-istuimet.


      • Rallyman ja RTT
        Rallyman kirjoitti:

        Tällä hetkellä työn alla on mercedes benz E sarjalainen 3.0 turbodiesel. Olen valmistamassa ko. autoon sylinterikohtaisia tehopillejä, pillit tuodaan konepeiton läpi jäähdytyksen varmistamiseksi koska jokaisen pillin päähän asennetaan scania vabiksen turboahtimet. En tiedä miksi? Lisäksi suuri haaveeni olisi saada eteen sohvapenkki ja taakse kuppi-istuimet.

        hommaa tämä keskustelu pakoputkien maailmassa.


      • RTT
        Rallyman ja RTT kirjoitti:

        hommaa tämä keskustelu pakoputkien maailmassa.

        Et kai tosissasi väitä "puusarjaan".Ensinnäkin puu on elävämateriaali. Kahta samanlaista et pysty tekemään ja niinkuin sanoin elävämateriaali. Kiinnostaisi tietää millä puulla on samat lämpöominaisuudet kun valuraudalla. No. niin SKEIDAT loppui. Tee sinä laturi puusta, niin minä teen nokka-akselin.


      • Rallyman
        RTT kirjoitti:

        Et kai tosissasi väitä "puusarjaan".Ensinnäkin puu on elävämateriaali. Kahta samanlaista et pysty tekemään ja niinkuin sanoin elävämateriaali. Kiinnostaisi tietää millä puulla on samat lämpöominaisuudet kun valuraudalla. No. niin SKEIDAT loppui. Tee sinä laturi puusta, niin minä teen nokka-akselin.

        Silikonipakosarja meni täydestä vai...? =D


      • koneistaja
        RTT kirjoitti:

        Et kai tosissasi väitä "puusarjaan".Ensinnäkin puu on elävämateriaali. Kahta samanlaista et pysty tekemään ja niinkuin sanoin elävämateriaali. Kiinnostaisi tietää millä puulla on samat lämpöominaisuudet kun valuraudalla. No. niin SKEIDAT loppui. Tee sinä laturi puusta, niin minä teen nokka-akselin.

        Tulikin mieleeni,että olen tehnyt kuplafolkkariin nokka-akselin puusta.Sorvasin sen kopiosorvilla samanlaiseksi,kun nämä jokkismiesten nokat olen saanut aikoinaan muuutamia myytyäkin.


    • kukaan,

      puumäntää

      • tai vaikka

        puu emäntää?


    • Paljonkin

      RTT:n, se jos joku tuntee autot. Tuskin on suotta Tampereen menestyiksempiä yrittäjiä. Huomasin että lakkasi kinaamasta kanssasi. Arvaa kumpaa uskon.Minimissään 50%.....RTT on oikeassa. Mistähän lasikuidusta puhut, ei sellaista ole olemassakaan. Vai tarkoitatko lujitemuovia.

      • 4-1

        Ei ihan tämä veneisiin tarkotettu polyesterihartsikäy pakosarjan valmistukseen jos meinaa olla lämpö ongelmaa upottaa valuun muutamia vesiputkia ja konehuone täyteen flekteja osoittamaan pakosarjaa.Olen muuten itsekin kokeillut rallymanin ohjeilla pakosarjaa silikonista hyvä tuli kannattaa laittaa ehdottomati wurtin saniteetti silikonia jos kuumenee niin voipi heittää vaikka vettä päälle.Kerran tiepalvelun miehet jopa kusasivat sarjalle oli Joulun aikaa ja operaatio lumihiutale.


      • Jani P.
        4-1 kirjoitti:

        Ei ihan tämä veneisiin tarkotettu polyesterihartsikäy pakosarjan valmistukseen jos meinaa olla lämpö ongelmaa upottaa valuun muutamia vesiputkia ja konehuone täyteen flekteja osoittamaan pakosarjaa.Olen muuten itsekin kokeillut rallymanin ohjeilla pakosarjaa silikonista hyvä tuli kannattaa laittaa ehdottomati wurtin saniteetti silikonia jos kuumenee niin voipi heittää vaikka vettä päälle.Kerran tiepalvelun miehet jopa kusasivat sarjalle oli Joulun aikaa ja operaatio lumihiutale.

        Alumiinioksidipuhaltelin 4-2-1-pakosarjan ja uitin valokuitumattoa myrkyllisessä divetymonoksidissa paineistetussa kopissa puolisen tuntia, jolloin valokuitumatto muistutti liivatelehteä - se oli läpikuultavaa. Hieman rasvanpoistoainetta pakosarjan päälle, kuivaus, ja Würthin O'rly-pohjustusainetta päälle, tunnin kuivaus ja jo jonkin verran kuivahtanut valokuitumatto päälle. Limittäin tuota kuten lasikuidulla konsanaan, mutta saumakohdat oli tiivistettävä ilmastointiteipillä (viralliset ohjeet, lue Google "ilmastointiteippi, valokuitusauma"), joka ns. suli sauman päälle divetymonoksidin takia.


        Näin sain muotin tehtyä, kun matto oli kuivunut originaalin valurautapakosarjan päälle. Halkaisin paineilmarälläkällä muotin kyljestä kahteen osaan ja yhdistin ne uudestaan em. keinoilla eli ilmaistointiteipillä. Valokuitumatto muuttui divetymonoksidin takia vuorokauden kuivauksen jälkeen oranssehtavaksi, mutta lopputulos oli vankka, erittäin kevyt, resonoimaton ja tiivis. Pultinreiät oli helppo tehdä mukailemalla originaalisarjan kantaa.

        Ainoa miinus oli työn kotioloissa hankala tekemisaste.


      • 3454745544754
        Jani P. kirjoitti:

        Alumiinioksidipuhaltelin 4-2-1-pakosarjan ja uitin valokuitumattoa myrkyllisessä divetymonoksidissa paineistetussa kopissa puolisen tuntia, jolloin valokuitumatto muistutti liivatelehteä - se oli läpikuultavaa. Hieman rasvanpoistoainetta pakosarjan päälle, kuivaus, ja Würthin O'rly-pohjustusainetta päälle, tunnin kuivaus ja jo jonkin verran kuivahtanut valokuitumatto päälle. Limittäin tuota kuten lasikuidulla konsanaan, mutta saumakohdat oli tiivistettävä ilmastointiteipillä (viralliset ohjeet, lue Google "ilmastointiteippi, valokuitusauma"), joka ns. suli sauman päälle divetymonoksidin takia.


        Näin sain muotin tehtyä, kun matto oli kuivunut originaalin valurautapakosarjan päälle. Halkaisin paineilmarälläkällä muotin kyljestä kahteen osaan ja yhdistin ne uudestaan em. keinoilla eli ilmaistointiteipillä. Valokuitumatto muuttui divetymonoksidin takia vuorokauden kuivauksen jälkeen oranssehtavaksi, mutta lopputulos oli vankka, erittäin kevyt, resonoimaton ja tiivis. Pultinreiät oli helppo tehdä mukailemalla originaalisarjan kantaa.

        Ainoa miinus oli työn kotioloissa hankala tekemisaste.

        Joo mullapa onkin männät ja sylinteriputket sorvattu puusta. Toi lähes 30hp tehonlisäyksen litrasessa koneessa.


      • asdasdasdasdasdasdas
        3454745544754 kirjoitti:

        Joo mullapa onkin männät ja sylinteriputket sorvattu puusta. Toi lähes 30hp tehonlisäyksen litrasessa koneessa.

        ite veistin koivusta ja tuli 65hp lisäystä tuli mun malagaa.


      • hjaaardi
        asdasdasdasdasdasdas kirjoitti:

        ite veistin koivusta ja tuli 65hp lisäystä tuli mun malagaa.

        Mulla tuli 75 heppaa lisää, ku tein leppälastuista jakopään ketjun ja antenni on kelohonkaa!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7495
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4133
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3645
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3150
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2836
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      53
      2409
    7. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2348
    8. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      38
      2281
    9. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2278
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2256
    Aihe