Jalkojenhoitajaksi työnohessa

pööpöö

Hei,onko kukaan opiskellut omaehtoisena lisäkoulutuksena jalkojenhoitajaksi työnohella??meinaan hakea vuoden kestävään koulutukseen ja pähkäilen onnistuuko se,kun teen kolmivuorotyötä.Kertokaa kokemuksia.

3

1800

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en ole varma

Hei! Eiks nykyään pidä olla ensin lähihoitajan peruskoulutus ja sitt suuntautumisvaihtoehtona tai erikoistumisena jalkahoitaja?

• tutkintoja.

Pääsyvaatimuksena koulutukseen on sosiaali-, terveydenhuollon tai kauneusalan perustutkinnon edellyttämät tiedot esim lh ja kolmen vuoden työkokemus.
        Lähihoitajatutkinnon suuntautumisvaihtoehtona ei ole jalkojenhoitoa. Tämä on erillinen koulutus.
        Linkistä löytyy tutkinnon perusteet, ja se suoritetaan näyttötutkintona.
        Koulutus alkoi 2002. Nykyisin on tullut valtavasti uusia tutkintoja valikoimiin ja lisäksi on tullut syventäviä erikoisammattitutkintoja. Esimerkikksi lähihoitaja tms voi suorittaa vanhustenhoidon erikoisammattitutkinon tai psykiatrisen hoidon erik.am.tutkinnon lisäkoulutuksena, vaikka olisi jo suuntautunut jompaan kumpaan aiemmasa koulutuksessa.Päihdetyöstäkin on tullut vielä erikseen ammattitutkinto, samoin kipsaamisesta. Jo vuosien ajan "lastenhoitajaksi" haluava on voinut suorittaa vain lähihoitajan ja erikoistua siinä vuoden ajan lasten hoitoon. Olen kuullut että tulevaisuudessa olisi vielä tulossa erikseen 3 vuotinen pelkästään lastenhoidon tutkinto. Vuonna 1994 tietämillä lähihoitajakoulutus yhdisti kaikki vanhat ammatit yhdeksi ja ne lakkautettiin, mutta nykyisin suunta on se että koko ajan tulee lisää tutkintoja. Todennäköisesti vielä ensihoidostakin tulee lähivuosina oma erillinen tutkinto vaikka siihen voi suuntautua lähihoitajassa. Sairaankuljettajatkin saivat muutamia vuosia sitten oman tutkinnon, mutta käsittääkseni se lakkautettiin (ei tuota riittävää ammattitaitoa) ja nykyisin pääsee vain lh tutkinnon suorittamalla. Tämä koulutusviidakko on jo tosi monimuotoinen ja jatkuvasti lisääntyvä.

http://www.edu.fi/julkaisut/maaraykset/naytot/jalkojenhoidon_at.pdf

• tervevaan
        tutkintoja. kirjoitti:

Pääsyvaatimuksena koulutukseen on sosiaali-, terveydenhuollon tai kauneusalan perustutkinnon edellyttämät tiedot esim lh ja kolmen vuoden työkokemus.
        Lähihoitajatutkinnon suuntautumisvaihtoehtona ei ole jalkojenhoitoa. Tämä on erillinen koulutus.
        Linkistä löytyy tutkinnon perusteet, ja se suoritetaan näyttötutkintona.
        Koulutus alkoi 2002. Nykyisin on tullut valtavasti uusia tutkintoja valikoimiin ja lisäksi on tullut syventäviä erikoisammattitutkintoja. Esimerkikksi lähihoitaja tms voi suorittaa vanhustenhoidon erikoisammattitutkinon tai psykiatrisen hoidon erik.am.tutkinnon lisäkoulutuksena, vaikka olisi jo suuntautunut jompaan kumpaan aiemmasa koulutuksessa.Päihdetyöstäkin on tullut vielä erikseen ammattitutkinto, samoin kipsaamisesta. Jo vuosien ajan "lastenhoitajaksi" haluava on voinut suorittaa vain lähihoitajan ja erikoistua siinä vuoden ajan lasten hoitoon. Olen kuullut että tulevaisuudessa olisi vielä tulossa erikseen 3 vuotinen pelkästään lastenhoidon tutkinto. Vuonna 1994 tietämillä lähihoitajakoulutus yhdisti kaikki vanhat ammatit yhdeksi ja ne lakkautettiin, mutta nykyisin suunta on se että koko ajan tulee lisää tutkintoja. Todennäköisesti vielä ensihoidostakin tulee lähivuosina oma erillinen tutkinto vaikka siihen voi suuntautua lähihoitajassa. Sairaankuljettajatkin saivat muutamia vuosia sitten oman tutkinnon, mutta käsittääkseni se lakkautettiin (ei tuota riittävää ammattitaitoa) ja nykyisin pääsee vain lh tutkinnon suorittamalla. Tämä koulutusviidakko on jo tosi monimuotoinen ja jatkuvasti lisääntyvä.

http://www.edu.fi/julkaisut/maaraykset/naytot/jalkojenhoidon_at.pdf

olen hakenut ko. koulutukseen! ja työnohella suoritan, kait se onnistuu kunhan saa rahallisesti järkättyä sekä vapaat koulupäiviä varten, niitä 5 kk täälläpäin. mihin paikkakunnalle olet hakenut, minä olen hakenut jyväskylään! =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7392
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4078
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3615
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3130
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2816
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2334
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2307
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37