hullu vl-ukko. Lyö lapsia ja minua. Osasi seurustelun aikana olla vl-kiltti. Teeskennellä jokainen osaa vuosia. Sitten kun arki koittaa, eläminen on yhtä helvettiä. Kuitenkin eroan, otan uuden miehen.
Avioerohakemus
48
2202
Vastaukset
- pitää lähteä
Väkivalta on aina väärin. Hyvä, kun olet päättänyt erota. Onnea eroprosessiin ja elämään muutenkin. Muista hakea tukea lähipiiristäsi tai muilta tahoilta.
- jokaista
kirjoitusta täällä ottaa tosissaan!
asumisero, äläkä ikinä muuta takasin...turha luottaa enään...
- aloituksen tekijä
itsekään ole uskomassa, kun jatkaa tuossa, ottavansa uuden miehen. Ei noin uskovainen menettele.
- Eiku wehameed
Lausuu (omasta mielestään) viisaita ohjeita Hullut vl.ät pitää laittaa lukkojentaa Asumusero on johdonmukaista vl yhteisössä koska heillä on kaksinsismoraali kovin lähellä sydäntä. Rehellisyys puuttuu puuttuu kaikki.
- Avakas..
aloituksen tekijä kirjoitti:
itsekään ole uskomassa, kun jatkaa tuossa, ottavansa uuden miehen. Ei noin uskovainen menettele.
Saa erota ja ottaa uuden aviopuolison! Mutta eu tämä nainen, jollei hänen miehensä HUORAA!!! Huoruus on AINOA syy eroon ja antaa myös oikeuden avioitua uudelleen!!!
- Avakas..
Eiku wehameed kirjoitti:
Lausuu (omasta mielestään) viisaita ohjeita Hullut vl.ät pitää laittaa lukkojentaa Asumusero on johdonmukaista vl yhteisössä koska heillä on kaksinsismoraali kovin lähellä sydäntä. Rehellisyys puuttuu puuttuu kaikki.
Yksioikoinenkin moraali, ei kaikki ole samaan muottiin valettuja...
aloituksen tekijä kirjoitti:
jos äijä lyö, niin siitä ulos ja nopeasti, se on raukkamaista lyödä heikompaa tai yleensä ketään, piste.
- ...........
Välttämättä kovin moni mies ei hihku innosta kun saa kuulla muontako lasta sinulla on.
- Ajattele omilla aivoilla
että kun sutta lähtee pakoon, karhu tulee vastaan? Voisitko olla rehellinen ja ottaa selvää miksi hän lyö? Olisko mahdollisesti mielenterveydessä korjaamista? Tutkiskele itseäsi provosoitko häntä millään tavalla? Aina kannattaa olla rehellinen ennenkaikkea itselleen. Miksi ett pysty olemaan hetkeä yksin? Pitääkö altistua toistamiseen samaan ahdinkoon? Kannattaisi olla sillä tasolla, että pystyy keskustelemaan kiperistäkin asioista puolisonsa kanssa. Ehkä miehelläsi on(Jos on lapsia?)huoli perheensä elatuksesta, ehkä hän on suivaantunut Vl- käytäntöön ja oppeihin? Ei nää asiat ole koskaan niin yksoikoisia, vai mitä?
- avaaja.
Ja sitä paitsi edelliset kirjoitukset ovat täysin lapsellisia, puollustuksellisia. Jos turpiin tulee tuon tuostakin, ehkä mies on samanlaisesti kasvatettu, ei siis hellä aviomies. Näin en halua elämää elää, meni miten meni. Voisin jopa väitää, että vl-miehet yleensä ovat akresseviisia. Kasvatus on miesvoittoinen. Ihmeellisesti pyysit keskustelemaan. Niinkö? Elatus ei minua kiinnosta, vaan lasten terveys. Haluan hellyyttä, ei hullua miestä. Tutkisteleppa itse tunnossasi ajatuksiasia. Niissä ei ole kuin....
- Siiri.
avaaja. kirjoitti:
Ja sitä paitsi edelliset kirjoitukset ovat täysin lapsellisia, puollustuksellisia. Jos turpiin tulee tuon tuostakin, ehkä mies on samanlaisesti kasvatettu, ei siis hellä aviomies. Näin en halua elämää elää, meni miten meni. Voisin jopa väitää, että vl-miehet yleensä ovat akresseviisia. Kasvatus on miesvoittoinen. Ihmeellisesti pyysit keskustelemaan. Niinkö? Elatus ei minua kiinnosta, vaan lasten terveys. Haluan hellyyttä, ei hullua miestä. Tutkisteleppa itse tunnossasi ajatuksiasia. Niissä ei ole kuin....
Väkivaltaiseen suhteeseen ei pidä missään nimessä jäädä. Kun nyrkki heiluu, siinä ei paljon keskustelut auta. Tämän tietää jokainen jolla on vähänkin asiasta kokemusta. Jaksamista ja voimia Sinulle! Toivottavasti pääset miehestä lopullisesti eroon, jotkut voivat jäädä niin sinnikkäästi ympärille pyörimäään että tarvitaan lähestymiskieltoa. Nimimerkki Avakkaalle sanon etten ole ennen noin sydämetöntä ja myötätunnotonta tekstiä lukenut.
- avakas
Siiri. kirjoitti:
Väkivaltaiseen suhteeseen ei pidä missään nimessä jäädä. Kun nyrkki heiluu, siinä ei paljon keskustelut auta. Tämän tietää jokainen jolla on vähänkin asiasta kokemusta. Jaksamista ja voimia Sinulle! Toivottavasti pääset miehestä lopullisesti eroon, jotkut voivat jäädä niin sinnikkäästi ympärille pyörimäään että tarvitaan lähestymiskieltoa. Nimimerkki Avakkaalle sanon etten ole ennen noin sydämetöntä ja myötätunnotonta tekstiä lukenut.
Ole lukenut aikaisimpia kirjoituksiani... Tässä osoite jossa on avioerosta:http://vakas.se/index.html
- etsivä
avaaja. kirjoitti:
Paavalin ensimmäinen kirje korinttilaisille on hieman armollisempi. Siihen täällä muutkin viittaavat. (ei tosin myötämielinen uudelle avioliitolle). Katsotaanko tosiaan, että joku on uskovainen, kun lyö puolisoaan. Eikö jo pienemmästäkin katsota ei uskovaksi. Asumusero ensivaiheessa varmaankin auttaa, mutta jättää huoltajuusasiat auki. Ero on siinä mielessä selvempi. Pääsetkö turvakotiin? Ruumiillisen väkivallan lisäksi elät henkisessä maanpäällisessä helvetissä. Kuuntele siis aiemmin kokeneiden neuvoja. Kyllä täällä jotkut ovat samalla tavalla julmia kuin miehesi.
- ei vl-ukko
Katsokin ettei ole hakkaava vl-ukko.
- Avakas..
Jos miehelläsi ei ole toista naista!!! Lue Matt: 19.9
- Ja sun hullu usko
Ei määrää saako erota. Eron myöntää tuomari ja sillä selvä. Hihhulit hiljaa
- ollut
kovin monta vuotta vl-panomattona, ettei lapsia olisi vielä kovin monta. Eroa samantien vl-herätysliikkeestä. Sehän on todellinen käärmeenpesä.
- saman kokenut
Meillä on vain yksi elämä ja se kuluu ällistyttävän nopeasti. Siksi sitä ei pidä tuhlata ottamalla selkäsaunaa aviomieheltään ja kärsimällä kaikki väliajat. Olet velkaa lapsillesi ja ennen kaikkea itsellesi, että saat elää rauhassa ilman väkivaltaa ja pelkoa ja ahdistusta. Toivon sinulle turvallista ystävää, jonka kanssa saat purhaa ongelmasi, tai sitten ammattiauttajat auttavat. Kuitenkin uuden puolison ottaminen tulee ajankohtaiseksi vasta sitten, kun olet saanut asiasi ensin järjestykseen ja vihasi ja kiukkusi pahoinpitelevää puolisoasi vastaan on laantunut ja kykenet antamaan hänelle anteeksi (vaikka hän ei sitä pyytäisikään). Anteeksiantaminen on tärkeintä oman itsesi kannalta, silloin ei viha tai katkeruus vie voimavarojasi ja voit keskittyä nauttimaan elämästä ilman mitään soraääniä:) Kun annat hänelle anteeksi, hän on menettänyt viimeisenkin otteensa sinusta:) Jumalan siunausta ja rohkeutta. Muista myös, että vl-liike ei ole sama kuin Jumalan valtakunta, eikä vl-mies ole sama kuin uskovainen mies. 1. Kor. 7:15 Mutta jos se puoliso, joka ei usko, tahtoo erota, niin erotkoon. Uskovaa veljeä tai sisarta ei tällaisessa tapauksessa sido mikään pakko. Jumala on kutsunut teidät elämään rauhassa. [Room. 12:18, 14:19] Sinun tapauksessasi vl-miehesi ei usko ja hän tahtoo erota (et sinä, vaikka veisit paperit tuomioistuimeen), koska ei kohtele sinua, kuten miehen tulee vaimoaan kohdella. Ole vapaa myös uuteen avioliittoon aikanaan.
- avakas
Syntiin,ei pitäisi neuvoa toisia sellaisissa asioissa ,mistä ei ite tiedä mitään... Tämä nainen ei saa eroa Jumalan tykönä, joten hän olisi huorana uudessa liitossaan!!!
- vain yhteen
avakas kirjoitti:
Syntiin,ei pitäisi neuvoa toisia sellaisissa asioissa ,mistä ei ite tiedä mitään... Tämä nainen ei saa eroa Jumalan tykönä, joten hän olisi huorana uudessa liitossaan!!!
Raamatun jakeeseen. Niitä on muitakin, mm tuo, jonka lainasin. Et voi ottaa vain yhtä kohtaa Raamatusta ja sen mukaan tuomita toinen elinkautiseen kärsimykseen, kun toisaalla Raamatussa Paavali kehottaa miehiä kohtelemaan vaimojaan hellästi ja kauniisti. Jos mies ei ole näin tehnyt, vaan pahoinpitelee vaimoaan ja lapsiaan, niin hän on uskoton, ja haluaa erota. Haluaa erota, koska ei kohtele Raamatun mukaan vaimoaan. Jos hän kohtelisi Raamatun mukaan ja olisi uskovainen, niin ei olisi mitään syytäkään erota. Jeesus on Rakkaus ja Hänen taakkansa on sovelias ja keveä ja Hän rakastaa kaikkia kaltoin kohdeltuja ja sorrettuja, kuten aloittajaakin. Hän ei aseta tällaisille ihmisille suurempaa taakkaa, kuin he jaksavat kantaa. Muista, että kaikessa, mitä kirjoitat toiselle ihmiselle, tuomitsemisen sijasta pitäisi näkyä rakkaus. Sinun kirjoituksestasi puuttui rakkaus. Sehän on käskysanoista suurin. Ja jos rakkaus puuttuu, ei auta, vaikka olisit kuinka oikeaoppinen ja pitäytyisit kuinka SRK:n perinnäissäännöissä, se ei auta yhtään mitään. Lue 1.Kor 13:1-10 terv saman kokenut
- saman kokenut
vain yhteen kirjoitti:
Raamatun jakeeseen. Niitä on muitakin, mm tuo, jonka lainasin. Et voi ottaa vain yhtä kohtaa Raamatusta ja sen mukaan tuomita toinen elinkautiseen kärsimykseen, kun toisaalla Raamatussa Paavali kehottaa miehiä kohtelemaan vaimojaan hellästi ja kauniisti. Jos mies ei ole näin tehnyt, vaan pahoinpitelee vaimoaan ja lapsiaan, niin hän on uskoton, ja haluaa erota. Haluaa erota, koska ei kohtele Raamatun mukaan vaimoaan. Jos hän kohtelisi Raamatun mukaan ja olisi uskovainen, niin ei olisi mitään syytäkään erota. Jeesus on Rakkaus ja Hänen taakkansa on sovelias ja keveä ja Hän rakastaa kaikkia kaltoin kohdeltuja ja sorrettuja, kuten aloittajaakin. Hän ei aseta tällaisille ihmisille suurempaa taakkaa, kuin he jaksavat kantaa. Muista, että kaikessa, mitä kirjoitat toiselle ihmiselle, tuomitsemisen sijasta pitäisi näkyä rakkaus. Sinun kirjoituksestasi puuttui rakkaus. Sehän on käskysanoista suurin. Ja jos rakkaus puuttuu, ei auta, vaikka olisit kuinka oikeaoppinen ja pitäytyisit kuinka SRK:n perinnäissäännöissä, se ei auta yhtään mitään. Lue 1.Kor 13:1-10 terv saman kokenut
...etkö jo nimimerkistäni saanut sellaista ymmärrystä, että olen kokenut samaa? Siis todellakin tiedän jotakin ja sinä vain sohaisit minua "pyhässä vihassasi" kehottamalla olemaan kirjoittamatta sellaista, mistä en mitään tiedä. Minä todellakin tiedän ja tiedän vl-ihmisten painostukset näissä asioissa. Ja kun menee kovan vl-miehen kanssa aina jaksamisen äärirajoille sairaslomille ja sairaseläkkeelle kun yrittää pitää avioliittoa kasassa, niin eikö silloin jo ole yritetty tarpeeksi? Vuosikymmenten rukouksetkaan eivät ole auttaneet yhtään mitään. Kysyinkin kerran eräältä uskovaiselta (ei-vl), että miksi Jumala ei vastannut kymmenien vuosien rukouksiini ja pelastanut avioliittoani, vaikka tein itse kaikkeni, niin hän vastasi: "Siksi, koska Jumala on antanut ihmisille vapaan tahdon. Jos puoliso ei tahdo muuttaa käytöstään eikä kohdella hyvin toista, niin ei Jumalakaan siihen puutu. Ihmisen pitää silloin itse pelastaa itsensä (ja lapsensa)". Mietipä näitä, avakas, ennen kuin ryntäät tuomitsemaan toisia ihmisiä, kuten teit minua ja avaajaa kohtaan. Sinä et ole mikään tuomari, eikä kukaan muukaan ihminen. Vain Vanhurskas Jumala tuomitsee, Jeesuksen kautta, viimeisellä tuomiolla. Muista vielä, että kun sinulta puuttuu rakkaus, sinulta puuttuu kaikki ja "oikeaoppinen" uskosi on ihan turhaa.
- avakas
vain yhteen kirjoitti:
Tuomari niin kuolleitten kuin elävien seassa!!! Raamatussa ei ole toista paikkaa joka asiaa kirkastaisi niinkuin Matt:19.9...
- Huutelee mitä saa ja mitä ei
avakas kirjoitti:
Kyllä on aikoihin eletty, whski mies saa naukkailla ja nimitellä naisia huoriksi. HÄPEÄ juoppo!
- avakas
Huutelee mitä saa ja mitä ei kirjoitti:
Kyllä on aikoihin eletty, whski mies saa naukkailla ja nimitellä naisia huoriksi. HÄPEÄ juoppo!
Sinulla kun sitä Hävettävää on!!!
- Kun ite et osaa
avakas kirjoitti:
Sinulla kun sitä Hävettävää on!!!
Taitamattomat juoppo lallukat antaa täällä vääriä ohjeita juvuspäissään kehuskellen olevinaan mukamas uskovaisia. Teidän touhunne tiedetään ja väärä oppinne jolla meette helvettiin.
- avakas
Kun ite et osaa kirjoitti:
Taitamattomat juoppo lallukat antaa täällä vääriä ohjeita juvuspäissään kehuskellen olevinaan mukamas uskovaisia. Teidän touhunne tiedetään ja väärä oppinne jolla meette helvettiin.
Omasta puolestasi,lälläröinneistäsi täälläkin!!! Puhut enemmän kuin juoppo ,kuin juopot itse!!!
- Alkaa vappu olla ohi
avakas kirjoitti:
Omasta puolestasi,lälläröinneistäsi täälläkin!!! Puhut enemmän kuin juoppo ,kuin juopot itse!!!
Kaamea kohmelo alkaa....
- avakas
Alkaa vappu olla ohi kirjoitti:
Kaamea kohmelo alkaa....
Käy kun kallistelee liikaa huonoja viinoja...
- vl-avioeron.
Pohjanmaan rikkaat ja äänekkäät opettajasuvut. Muut eivät eroa voi uskovaisella sydämellä ottaa.
- Kokemus kotoa
Mun vanhemmat asuu eri paikkakunnilla ei erota mutta käytännössä ollaan erottu. Kaksinsismoraali kukkii huh sanon minä
- pääset
ojasta allikkoon. Näitä eronneita on maailma täynnänsä, jotka etsivät etsimästä päästyään, mutta eivät löydä tunnolleen rauhaa. On hyvä muistaa että "erotauti" kulkee myös "geeneissä" eli on periytyvää sorttia sukupolvien yli. Tämä on/olisi helposti myös todistettavissa ihan tieteellisestikin, jos vain tahtoa löytyisi.
- metaskeema
Luin joskus aiheesta.
vaan ja heti paikalla...
- täälä neuvot
mutta minne katosi se thaikku? nyrkkejä vai lahkoa pakkoon?
- Ota itelles kunnon
Puoliso joka arvostaa sua
- avakas
On nyt, eikö siellä sanota , jotta vaimo olkoon miehellensä alamainen!!!! Tämä nainen ei saa avioeroa Jumalan tykönä taivaassa, mikäli hänen miehensä ei ole HUORANNUT!!! Eikä eroon riitä pahoinpitely!!!
- Tässä asiassa
avakas kirjoitti:
On nyt, eikö siellä sanota , jotta vaimo olkoon miehellensä alamainen!!!! Tämä nainen ei saa avioeroa Jumalan tykönä taivaassa, mikäli hänen miehensä ei ole HUORANNUT!!! Eikä eroon riitä pahoinpitely!!!
Nyt eletään tasa-arvon aikaa. Missä sun orjat on? Esim miksi jäivät 2000 vuotta vanhoja tapoja nykyaikaan vain osittain. Eikös tuo ole hurskastelua?????
- säännöt.
Seurusteluaika oli onnellista. Naimisissaolossa mies muuttui täysin, psykopaatiksi. Erosin hullusta vl-miehestä, joka pahoinpiteli koko perheen. Irtaannuin vl-yhteisöstä. Läysin ihanan miehen. Uskonnollinenkin oli vielä. Teimme parannuksen ja nyt olemme ikionnellinen perhe. Hellä, herttainen eikä lyö minua eikä lapsiamme.
- matriarkkojen
ja srkn kieroon kasvattamat useat ovat - onnea elämääsi!
- Hakkaajia liikkeessä
matriarkkojen kirjoitti:
ja srkn kieroon kasvattamat useat ovat - onnea elämääsi!
Riittää???
- avakas
Jos ei ,niin sinun nykyinen liittosi on HUORALIITTO!!
- eroon?
avakas kirjoitti:
Jos ei ,niin sinun nykyinen liittosi on HUORALIITTO!!
Mitä se haittaa! Pääasia on, että pääsee sairaasta aviosuhteesta pois. Tarkoitatko, että siitä ei muuten pääse? Pitääkö odottaa, että mies lähtee vieraisiin? Helpompi lähteä itse huoraamaan ja ottaa syy niskoilleen. Saa sitten vl-mieskin mennä paremman kanssa uusiin naimisiin. Oletko itse tehnyt niin? Jos et, niin miksi et? Vai oliko vaimosi muutenvain hankala? Mutta ei antanut sinulle huoraamalla aihetta uuteen valintaan? Otan osaa.
- avakas
eroon? kirjoitti:
Mitä se haittaa! Pääasia on, että pääsee sairaasta aviosuhteesta pois. Tarkoitatko, että siitä ei muuten pääse? Pitääkö odottaa, että mies lähtee vieraisiin? Helpompi lähteä itse huoraamaan ja ottaa syy niskoilleen. Saa sitten vl-mieskin mennä paremman kanssa uusiin naimisiin. Oletko itse tehnyt niin? Jos et, niin miksi et? Vai oliko vaimosi muutenvain hankala? Mutta ei antanut sinulle huoraamalla aihetta uuteen valintaan? Otan osaa.
Asian käsitit, muuten kuin että vaimoni antoi aiheen eroon...
- erota.
Jos on yhtä harski kuin Uuno Turhapuro-leffojen henkilö, saa erota.
- silmämusta
kyllä vl nainen ei niin vain avioeroa ota-periaattesta- vaikka silmä on mustana tuon tuostakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394953Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6724188Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162067MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401878- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671461OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 911164
- 941144