1.8T vai 2.0?

Cazzo

Tarkoitus on hankkia A4, vm 2005->. Olen miettinyt kummalla moottorilla auto kannattaisi hankkia. 1.8T on varsin miellyttävä, mutta hieman arveluttaa turbomoottorin kestävyys. Olisiko 2.0 kuitenkin järkevämpi vaihtoehto kun ei ole kiire mihinkään ja auto tulee lähinnä vaimon käyttöön?

43

11526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Audismies

      Tuo 1,8t on luotettava ja pitkään käytössä ollut. Itse en noista miettisi yhtään, turbon kestävyyttä on turha miettiä, niin paljon kuluvia osia voi mennä muitakin. Tietty jos se vapari on paljon halvempi ja ei ole niin väliä miten se auto liikkuu niin kaikki riippuu kaikesta ;) Ps. 2 kpl 1,8t omistanut ja nykyään 2,0 tfsi käytössä

      • Anonyymi

        tuo 1.8 t on se paskin moottori 2005-2012 vuosina helvetillinen öljynkulutus vältä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuo 1.8 t on se paskin moottori 2005-2012 vuosina helvetillinen öljynkulutus vältä

        Mitähän jos tarkistaisit faktat...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän jos tarkistaisit faktat...

        kyllä näin on faktat parhaat veivät öljyä jopa 4 l per 1000km kerrotaan audi tiedotteessa vuodelta 2007 ja pitää paikkansa lähipiirissä oli tuolloin audi joka kulutti öljyä reilusti mallia 2008


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä näin on faktat parhaat veivät öljyä jopa 4 l per 1000km kerrotaan audi tiedotteessa vuodelta 2007 ja pitää paikkansa lähipiirissä oli tuolloin audi joka kulutti öljyä reilusti mallia 2008

        Mitä jos tarkistaisit mitä moottoria tämä öljynkulutus oikein koskeekaan


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kerrotaan ja sieltäkin selviää että hommahan ei koske 1,8T moottoria josta nyt ollut kyse vaan TSI / TFSI- moottoreita.

        outo juttu kun sukulaisen volsun perässä luki 1.8t ja se kulutti öljyä heti alusta alkaen auto 2009 mallinen kone meni vaihtoon 38 000km kohdalla


    • niin tiedät

      ettet koske audiin ollenkaan... Tai nykypäivän audiin, oli ne vielä joskus jotain. Mielipiteeni 1.8t tuninkiputkista yms vielä olemattomine tehoineen on amiksille.

      • ErkkiEer.

        Mitähän tuokin vastaus antoi kysyjälle? Mihin verrattuna 1,8t on olemattomine tehoineen? Tuossa verrattiin vapariin, ei mihinkään ässä audiin tai muuhun teholuokan autoon. Eikä tuo uutta tekniikkaa pitävä 1,8t ole mikään olemattomine tehoineen oleva auto amiksille, vai onko amiksilla liksat nousseet jotta pystyvät -05 uudempiin autoihin.


      • sun varmaan
        ErkkiEer. kirjoitti:

        Mitähän tuokin vastaus antoi kysyjälle? Mihin verrattuna 1,8t on olemattomine tehoineen? Tuossa verrattiin vapariin, ei mihinkään ässä audiin tai muuhun teholuokan autoon. Eikä tuo uutta tekniikkaa pitävä 1,8t ole mikään olemattomine tehoineen oleva auto amiksille, vai onko amiksilla liksat nousseet jotta pystyvät -05 uudempiin autoihin.

        turha puhua tuommoisia, kun ostat audisi osamaksulla... T:Käteisellä ostettu 1.8t A4 jota kuskaa amis


      • Anonyymi
        sun varmaan kirjoitti:

        turha puhua tuommoisia, kun ostat audisi osamaksulla... T:Käteisellä ostettu 1.8t A4 jota kuskaa amis

        tonnin auto


    • Nähty on

      Kaveri vaihto juuri 1.8T audiinsa turbon. Hinta 1500€ työt. No se nyt tietysti syytteli huoltomiehiä mutta totuus taitaa olla se että on se vähän herkkä kone tuo turbomoottori. Eikä Audi ole ongelmansa kanssa yksin, ihan normaalia että 150tkm kohdalla menee ensimmäinen turbo.

      • suunnilleen saman

        kuin laturi, Oikein käytettynä ei ongelmia.


      • Asentajaristo
        suunnilleen saman kirjoitti:

        kuin laturi, Oikein käytettynä ei ongelmia.

        Näin on, itsellä seitsemäs turbo vag menossa ja turboissa ei ole koskaan ollut ongelmia. Ennemmin pelkäisin jotain tuplaturbotettua Audia (s4, rs4 ynms), muttei ymmärrä mitä jengi mesoaa jostain 1,8t.n ongelmista? Yksi luotettavimmista tekniikoista mitä vag on tuottanut.


      • sitä
        Asentajaristo kirjoitti:

        Näin on, itsellä seitsemäs turbo vag menossa ja turboissa ei ole koskaan ollut ongelmia. Ennemmin pelkäisin jotain tuplaturbotettua Audia (s4, rs4 ynms), muttei ymmärrä mitä jengi mesoaa jostain 1,8t.n ongelmista? Yksi luotettavimmista tekniikoista mitä vag on tuottanut.

        1.8T moottoria vielä käytetty myös Polo GTI:ssä ja Ibiza FR:ssä? Tuskin se kovin epäluotettava on kun sitä kerta on käytetty vielä vähän aikaa sitten.


      • asdaf.

        VAG konsernin 1.8T kone eri variaatioineen/versioineen taitaa olla yksi eniten valmistetuista sarjavalmisteisista moottoreista, ellei eniten valmistettu. Itselläni eka 1.8T menossa ja seuraavaksi mahd. tulossa 2.0TFSI, kun autonvaihtoprosessi on tässä päällä. Vaparia en enää ottaisi. Jos aikanaan myyt autoa itse, kukaan ei sitä halua koska samoja autoja on myynnissä myös turbokoneella.


      • sarjavalmisteinen
        asdaf. kirjoitti:

        VAG konsernin 1.8T kone eri variaatioineen/versioineen taitaa olla yksi eniten valmistetuista sarjavalmisteisista moottoreista, ellei eniten valmistettu. Itselläni eka 1.8T menossa ja seuraavaksi mahd. tulossa 2.0TFSI, kun autonvaihtoprosessi on tässä päällä. Vaparia en enää ottaisi. Jos aikanaan myyt autoa itse, kukaan ei sitä halua koska samoja autoja on myynnissä myös turbokoneella.

        kone on letukan pikkulohko yli 100miljoonaa moottoria vuosikymmenten saatossa.


      • käytetään
        sitä kirjoitti:

        1.8T moottoria vielä käytetty myös Polo GTI:ssä ja Ibiza FR:ssä? Tuskin se kovin epäluotettava on kun sitä kerta on käytetty vielä vähän aikaa sitten.

        upouudessa Seat Exeossa...


      • Vastarannankiiski5
        suunnilleen saman kirjoitti:

        kuin laturi, Oikein käytettynä ei ongelmia.

        Löysin mittavan valikoiman turbon hajoamisesta kertovia otsikoita ultimateVW ja audiclub sivustoilta. Muutaman jutunkin luin niin vastaukset oli sellaista arvontaa että voin päätellä täysin ammattilaisen asentajankin olevan hukassa noitten turboautojen kanssa. Tiedän itsekkin muutamia tapauksia jossa suhteellisen uusi turbo on rikkoutunut, kulut luonnollisesti omistajan piikkiin, laturista en voi sanoa samaa.


      • haluaisiko...
        sarjavalmisteinen kirjoitti:

        kone on letukan pikkulohko yli 100miljoonaa moottoria vuosikymmenten saatossa.

        viestiketjun aloittaja autoonsa letukan 350 pikkulohkon, vai miten tää taas lipsahti ihan muualle, kuin alunperin oli kysymys...


      • mut ainakaan
        haluaisiko... kirjoitti:

        viestiketjun aloittaja autoonsa letukan 350 pikkulohkon, vai miten tää taas lipsahti ihan muualle, kuin alunperin oli kysymys...

        toi vag kone ei ole eniten valmistettu moottori maailmassa, toisin kuin letukan pikkulohko..


      • Anonyymi

        Ei vaihtanut. Vaan vaihdatti. Tuolla rahalla itse tehden olisi laittanut jo isomman ahtimen.


      • Anonyymi
        sitä kirjoitti:

        1.8T moottoria vielä käytetty myös Polo GTI:ssä ja Ibiza FR:ssä? Tuskin se kovin epäluotettava on kun sitä kerta on käytetty vielä vähän aikaa sitten.

        miten voit olla noin tietämätön hölmö ,onhan sen myöntänyt maahan tuojakin kuinka paskoja kyseiset moottorit ovat kun niitä takuuseen korjanneet ja paljon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten voit olla noin tietämätön hölmö ,onhan sen myöntänyt maahan tuojakin kuinka paskoja kyseiset moottorit ovat kun niitä takuuseen korjanneet ja paljon

        Kukahan se tietämätön hölmö onkaan...


      • Anonyymi
        sitä kirjoitti:

        1.8T moottoria vielä käytetty myös Polo GTI:ssä ja Ibiza FR:ssä? Tuskin se kovin epäluotettava on kun sitä kerta on käytetty vielä vähän aikaa sitten.

        onhan ladaakin myyty miljoonia vaikka paska auto


    • turbon.

      Ei siinä turbon kestävyydessä ole mitään ongelmaa niin kauan kun ei aleta lastuttaa ja virittää, saattaa kulkea pikkaisen pienemmällä polttoainemäärällä kun tuo 2.0. Siitä päätellen miten kauan tuo 1.8T moottori on ollut tuotannossa, kyseessä on yksi parhaista moottoreista mitä on tarjolla.

      • mikäkin

        moottori on ollut tuotannossa ei tee siitä parempaa tai huonompaa. Ton perusteella Fiat 127 tai Volkkarin kuplan koneet olisivat ylivertaisia muihin moottoreihin nähden, eiköhän ne perusteet paremmuudesta ole jotkut toiset kuin valmistusmäärät.


      • melkein sama

        kuin 2.4 vapari, että en usko et kulkee pienemmäl määräl kuin 2.0


      • nyt.
        mikäkin kirjoitti:

        moottori on ollut tuotannossa ei tee siitä parempaa tai huonompaa. Ton perusteella Fiat 127 tai Volkkarin kuplan koneet olisivat ylivertaisia muihin moottoreihin nähden, eiköhän ne perusteet paremmuudesta ole jotkut toiset kuin valmistusmäärät.

        Mietippäs nyt pikkasen. Tekeekö joku tehdas ehdointahdoin lisää sellaisia moottoreita, joissa on ollut suuria ongelmia koko moottorin elinkaaren ajan? Sehän tulisi tehtaalle aivan helvetin kalliiksi jos niitä vikoja pitäisi alkaa korjata takuuseen. Jos tuossa 1.8T:ssä olisi ollut isoja ongelmia, niin se olisi korvattu pikavauhtia jollain uudella mallilla, nyt niin ei tarvinnut tehdä, ja TSI tai TFSI moottorit tulivat myyntiin sitten kun olivat valmiita.


      • tosiaan ettei
        nyt. kirjoitti:

        Mietippäs nyt pikkasen. Tekeekö joku tehdas ehdointahdoin lisää sellaisia moottoreita, joissa on ollut suuria ongelmia koko moottorin elinkaaren ajan? Sehän tulisi tehtaalle aivan helvetin kalliiksi jos niitä vikoja pitäisi alkaa korjata takuuseen. Jos tuossa 1.8T:ssä olisi ollut isoja ongelmia, niin se olisi korvattu pikavauhtia jollain uudella mallilla, nyt niin ei tarvinnut tehdä, ja TSI tai TFSI moottorit tulivat myyntiin sitten kun olivat valmiita.

        tuota konetta ole muutettu ja kehitetty elinkaarensa aikana? höpö höpö


      • Anonyymi
        nyt. kirjoitti:

        Mietippäs nyt pikkasen. Tekeekö joku tehdas ehdointahdoin lisää sellaisia moottoreita, joissa on ollut suuria ongelmia koko moottorin elinkaaren ajan? Sehän tulisi tehtaalle aivan helvetin kalliiksi jos niitä vikoja pitäisi alkaa korjata takuuseen. Jos tuossa 1.8T:ssä olisi ollut isoja ongelmia, niin se olisi korvattu pikavauhtia jollain uudella mallilla, nyt niin ei tarvinnut tehdä, ja TSI tai TFSI moottorit tulivat myyntiin sitten kun olivat valmiita.

        " Tekeekö joku tehdas ehdointahdoin lisää sellaisia moottoreita, joissa on ollut suuria ongelmia koko moottorin elinkaaren ajan?"

        Vuonna 2025 voimme todeta tuohon että aika monikin tehdas valmistaa tuollaisia moottoreita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Tekeekö joku tehdas ehdointahdoin lisää sellaisia moottoreita, joissa on ollut suuria ongelmia koko moottorin elinkaaren ajan?"

        Vuonna 2025 voimme todeta tuohon että aika monikin tehdas valmistaa tuollaisia moottoreita.

        volsu ja audi etusijalla


    • Cazzo

      Eipä tämä paljoa asiaa selventänyt. Mielipiteitä tuntuu oleva lähes yhtä paljon kuin vastauksiakin. Lähinnä olisin ollut kiinostunut kuulemaan kyseisten mallien omistajien kokemuksia. Katsotaan nyt mihin tässä päädytään. Ehkä ei lainkaan Audiin...

      • audifoorumit

        Turha tältä suolipalstalta on mitään kysellä. Tietoa löytyy yllinkyllin esim. ffp.fi, www.audiclub.fi/audifinns tai www.ultimatevw.com sivuilta joissa saa oikeatakin tietoa.


      • moottorit

        hammashihnalla toteutettuja unkarissa väsättyjä öljyrohmuja. Esim. japanilaiset tekee paljon parempia koneita.


    • minä tässä vain

      yksinkertaisesti, kun sellaisen hankit ja omistat, ajat pari vuotta ja jos se vielä on multitronic-vaihteistolla - ei paluuta enää ole. Sen jälkeen et edes harkitse vapaastihengittäviä enää ikinä, niin suuri ero niissä on.Usko pois. Katso vaikkapa vääntölukemia ja millä kierroksilla ne irtoaa.

      • Anonyymi

        väännät paskat pönttöön siinä sun vääntö


    • Anonyymi

      Itselläni oli Audi A 4 1,8 t. 163 hv moottorilla vm 2004. Kyllä siihen sai öljyä lisätä. Muut viat vielä päälle.

      • Anonyymi

        Kyllähän 20 vuotta vanhassa autossa varmaan iän mukanaan tuomaa vikaa jo on.

        Mutta 20 vuotta vanhaan autoon ne on "edullisia" korjata, toisin kuin nykyautojen ongelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän 20 vuotta vanhassa autossa varmaan iän mukanaan tuomaa vikaa jo on.

        Mutta 20 vuotta vanhaan autoon ne on "edullisia" korjata, toisin kuin nykyautojen ongelmat.

        mutta ei 15000km ajetussa moottorissa


    • Anonyymi

      EIkös siitä ollut myös komea 2.4 l versio....,,

    • Anonyymi

      tosiasia on että fiksut kiertää kaukaa nämä vag tuotteet uudet ja vanhat etenkin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5194
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4378
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2501
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2264
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1998
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1918
    7. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1607
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1531
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1267
    10. Kerranki asiat oikein

      Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1174
    Aihe