Terve! Tarkoitus olisi laittaa tuollainen VT 600 Shadow vuosimallia -89/95 väliltä oleva pyörä vaimolle ajokiksi ja muutamia käytiin jo kokeilemassa. Eräs varteenotettava nätti yksilö löytyikin vm93, mutta kyseinen pyörä olikin tuontipyörä saksasta ja kuristettu 25kw papereille....ja sen kyllä ajossa väännön/tehon puutteena huomasi vs. toiseen kokeiltuun vm90 VT 600:n.. Eli kertokaappas asiasta perillä olevat, millä tavalla tuo kuristus tuolla saksanmaalla on yleensä totetettu? Täälläpäinhän on noita kuristuksia VT 600 tehty ns, kaasukahvan ruuvirajoittimella, mutta sellaista viritystä ei kyseisetä yksilöstä löytynyt. Onko kyseessä putkikuristus, luisti vai imukurkkujen pienentämisellä toteutettu tehonalennus. (jossakin pyörissä muistan lukeneeni jostain kuristusta tehdyn nokka-akselit vaihtamalla....olikohan Yamahan tai Hondan patentteja?...kertokaa mikäli tietoa löytyy!) Faktatiedoista kiitollinen...
Shadown 600 kuristus "saksanpyörissä"
6
3117
Vastaukset
- vasta laittamassa
Itse ostin vt 600:sen ruotsista ja on ilmeisesti tuotu sinne saksasta. Ruotsissa ollut 25kw papereissa. paikallaan oli avarretut vakioputket joihin oli lisätty huilut ja joku lisärajoitin pakoputkeen(nämä oli siis jonkun omatekoisia härpäkkeitä). Tilasin suorat putket ja dynojetin suuttimet. Nuo paikallaan alkoi kiihdyttäessä pätkimään ja kaasareita tutkiessa huomasin että kaasarin kurkut on mallia 25kw. Kurkuissa reikä on kooltaan vain noin 2cm. Siinä kumin reunassa lukee 25kw. Lisäksi saattaa pääsuuttimet joutua vaihtamaan. Täystehoisen vakio pääsuutin on kokoa 100. Tilasin nuo kurkut storm motorista. Varmaan ensiviikon maanantaiksi saan nuo paikalleen joten tietää miten toimii
- putket ei
vaadi suuttimien vaihtamista. Näin sanoi valtuutettu huolto, kun vaihdoin omman matalaviritteiseen Hondaan suorat putket. Vääntöä tuli selvästi lisää, polttoaineen kulutus laski 0,5l/ 100 km. Sitten jos vaihdat vapaavirtaus suodattimen tai uudet suuttimet, niin suosittelen käyttämään pyörän penkitettävänä. Silloin saat hyödyn tehdyille muutoksille...
- honda mies
putket ei kirjoitti:
vaadi suuttimien vaihtamista. Näin sanoi valtuutettu huolto, kun vaihdoin omman matalaviritteiseen Hondaan suorat putket. Vääntöä tuli selvästi lisää, polttoaineen kulutus laski 0,5l/ 100 km. Sitten jos vaihdat vapaavirtaus suodattimen tai uudet suuttimet, niin suosittelen käyttämään pyörän penkitettävänä. Silloin saat hyödyn tehdyille muutoksille...
itsekkin olen hommannut sakasan tuonti honda vt600 vm.-94 ja ylä kierroksilla ei meinaa mennä minnekkään huiput 80km/h ja kun rupesin tutkimaan löytyi ilmanputsarille tulevasta kanavasta ennen putsaria liimattuna kumitulppa joka oli irronnut laitoin tulpan paikoilleen ja johan meno maistui 140km/h miks ihmeessä moisia sinne viritellään minkä kokoisia suuttimia kannattas kokeilla nyt paikallaan 100 ja varmaan putkillekkin on jotain tehty kun äänet on melko kovat imukaulat oli joku ihan ite veistelly puukolla isommiks mut hommasin stormilta uudet ja tietääköhän kukaan mistä johtuu kun moottorijarrutuksessa paukuttelee putkissa?
- ...
Terve!
Itsellä pääsuuttimet 150, vapari ja suorat putket. Iloisesti kulkee :)- ..
Korjausta sen verran että stormin lyhyet huilut on putkissa..
- hurjastelija
Onkohan minun pyöräni sitten vain paperilla 25, kun olen ongelmitta ajanut 120 ja vielä olisi ollut varaa suurempaankin nopeuteen...yllättävän pirteä siis kun ottaa huomioon että minulla on painoakin sellaiset 100kg
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 396905
- 323898
- 453280
- 342844
- 162662
- 372228
- 162176
- 372082
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482047- 371952