Kastelu

orkideaneitsyt

Hei! niin kuinka sen kastelun kanssa? lähinnä siitä upotuksesta, siis saako ruukun upottaa niin syvälle että se on aivan upoksissa (siis ilmajuurineen kaikkinee)? vai vainko puoleen väliin ruukkua? entäs lannoitus? Olen aivan kauhuissani, sain orkidean äidiltäni. Nyt yritän olla hoitamatta sitä hengiltä :)

5

1710

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miukum@uku

Laita se orkideasi syvään kulhoon,ja kaada sinne kulhoon huoneenlämpöistä vettä niin paljon,että vesi ulottuu melkein orkidearuukun yläreunaan asti.On tarkoitus,että orkidean kasvualusta kastuu kokonaan,ylös asti, eikä vaan alaosasta. Jotkut suosittelee liottamaan orkideaa puolesta tunnista jopa tuntiin,mutta minä en ole liottanut omia orkideoitani kuin muutaman minuutin. Olen lannoittanut orkideoitani ihan tavallisilla kukkalannoitteilla,Kekkilällä tai Substralilla,mutta paljon laimeammin kuin muita kasvejani.Orkideat ei siedä voimakasta lannoitusta.Esim.jos lannoitepurkin ohjeessa käsketään laittaa korkillinen lannoitetta litraan vettä,niin minä olen laittanut korkillisen kolmeen litraan vettä,ja sillä lannoittanut pari kertaa kuukaudessa. Talvella en lannoita. Kastelen orkideoita kerran viikossa kasvuaikana,ja talvella parin viikon välein.

• orkideaneitsyt

Kiitos vastauksesta! Nyt yritän vain pitää orkideani hengissä :)

• tk

kiitos hyvistä neuvoista

• Neljän omistaja

Sadevesi olisi parasta...ja sitähän ainakin tänään on taivaalta tullut. Ja itse olen upottanut ruukun isompaan vesiastiaan reunaansa myöten, mutta en ole päästänyt vettä ruukun sisälle. Kyllähän se tarvittava vesi nousee sieltä alhaalta päinkin..ja joskus orkidea on ollut vesiastiassa vähän pitempäänkin, kun olen sen unohtanut...but no problems! Orkidealannoitusta olen kyllä käyttänyt!

• hämähäkkimies

Uitan Kymbideitäni ämpärissä pari minuuttia viikossa - veteen olen lisännyt vähäsen orkidealannotetta ja hieman kanankakkaa.
      Talvella harvemmin ja pelkässä vedessä.

lisää keskustelua hama.hakki@luukku.com

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7316
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4058
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3575
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3110
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2279
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      51
      2265
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37