Paikallisessa marketissa nuorehko nainen kiiruhti eteen päin hengityssuoja kasvoillaan muita asiakkaita vältellen. Hyvin on pelottelu purrut. Sääliksi käy, sairaus on tuo sairastumisen pelkokin.
Voi raukkaa
44
1454
Vastaukset
Monet lääkärit ovat lakanneet kättelemästä potilaitaan, samaa suositellaan laajasti muillekin. Suomalaiset on vihdioin saatu koskettelemaan toisiaan, osoittamaan hellyyttä , antamaan jopa poskipusuja ja käsisuudelmia. Flunssan pelko polkee alleen nämä mielenterveydellekin tärkeät ihokontaktit. Pitänee opetella aasialaisia tervehdyksiä : kämmenet yhteen leuan alle ja sitten vaan nyökkäillään. Japanilaiset kumartelevat vielä huoneesta selkä oveen päin peruuttaen. Täytyy vain sanoa puspus, eikä liian läheltä, ettei s-kirjaimen kohdalla sylkipisarat roisku.
- ja pussata
Siinä on ainakin miellyttävämmät keinot saada flunssa kuin vaikka bussimatkalla tai kaupassa. Lääkärin vastaanotollekkin saa jonottaa pöpöjen kantajien kanssa monta tuntia, viimeistään siellä sairastuu! Sairaalaan joutuminen se vasta kamalaa on, pienen leikkauksen kylkiäisenä voi saada sairaalabakteerin.
Kasvosuoja puoltaa paikkaansa jos on vasta ollut suuressa operaatiossa, sairastaa esim leukemiaa, on ollut kantasoluhoidossa vast´ikään tai muuten heikentynyt vastustukyky. Näissä ja monissa muissakin tapauksissa infektion saaminen voi olla hyvinkin katastrofaalinen. Mene nyt Jopel apteekkin ja osta desinfioivaa käsihuuhdetta kotiisi. Sen hankinta on paikallaan välttääksemme infektioita. WC:n huuhtelunuppi, ovien kädensijat ym ovat oikeita bakteeripesiä ainakin kodin ulkopuolella. Olen siirtynyt sisäruokintaan hygieenisyys syistä, ulkoruokintaa tietoisesti vältän taidan siis olla "pöpö" kauhuinen.
Luin jokin päivä sitten, että Aasian maissa hengityssuojainta pitävät nimenomaan flunssaiset ihmiset, että eivät tartuttaisi muita. On sitä itämaista kohteliaisuutta, jota ei meillä päin ymmärretä. Mutta minä ihmettelen, mihin ne miljoonat käytetyt suojaimet pannaan! Kauanko virus elää? Joku kirjoitti, miten inhalta tuntuu, kun asiakas hedelmätiskillä nuolaisee flunssaista kieltään ja avaa muovipussin, johon sitten valikoi omenia. Samoin sormin. Olen siirtynyt appelsiineihin!
En minä siellä kaupassa juossut. Toisaalta. kyllä meillä on käsi- ym.hygienia kunnossa. Sitä käsigeeliäkin on. Entä teillä? Tuo hesalaisten lääkäreiden kättelemättömyys on päätetty jo ennen sikaflunssaa. Olet kyllä oikessa, voihan suojan käyttöön olla muitakin syitä. Ajankohta on vain niin sopiva muillekin päätelmille. Noiden kasvosuojien merkitys taitaa olla kyseenalainen. Suojaa se tietysti muita sen katajan pärskeiltä ja kättä ei silloin saa työnnettyä vahingossa omaan nenään tai suuhun.
Makriina kirjoitti:
Luin jokin päivä sitten, että Aasian maissa hengityssuojainta pitävät nimenomaan flunssaiset ihmiset, että eivät tartuttaisi muita. On sitä itämaista kohteliaisuutta, jota ei meillä päin ymmärretä. Mutta minä ihmettelen, mihin ne miljoonat käytetyt suojaimet pannaan! Kauanko virus elää? Joku kirjoitti, miten inhalta tuntuu, kun asiakas hedelmätiskillä nuolaisee flunssaista kieltään ja avaa muovipussin, johon sitten valikoi omenia. Samoin sormin. Olen siirtynyt appelsiineihin!
siitä asti, kun ulkomaan hedelmiä on ostettu. Kun lapset tulivat isommiksi, ostin ison kasan perunankuorimisveitsiä ja opetin käyttämään. Nykyisin sanotaan, että omenia voisikin syödä pelkän pesun ja paperipyyhkeeseen kuivaamisen jälkeen. Olen nyt kuienkin vielä kuorinut. Olenko liikojen myrkkyjen pelkääjä? :)
- pilvi*
Makriina kirjoitti:
Usein on pelko itsessään pahempi "vihollinen",joskaan en tarkoita etteikö normaalia puhtautta tule ylläpitää. Onhan todettu imeväisten ja ryömivien lasten kohdalla,liiallisen suojelun ja hygienian noudattamisella olevan haittavaikutuksensa mm.astman kehittymiseen. Alammme olla anssarikukkia nykyaikana(kuka on ja kuka ei) kun vastuskyky jo osalla lapsia on heikentynyt. Tuntuu,että tervettä talopoikaisjärkeä näissäkin asioissa,olis tarpeen.
Makriina kirjoitti:
Omenatkin voi kuoria, kuin perunat ikään. Joidenkin mielestä omenan mausta häviää paljon, jos ne kuorii. Omenan pesussa kannattaa käyttää esim. astianpesuainetta apuna, silloin säilöntävahat lähtevät hyvin pois.
- pilvi*
Jopel kirjoitti:
Omenatkin voi kuoria, kuin perunat ikään. Joidenkin mielestä omenan mausta häviää paljon, jos ne kuorii. Omenan pesussa kannattaa käyttää esim. astianpesuainetta apuna, silloin säilöntävahat lähtevät hyvin pois.
Ainakin ennen Israelin kibbutsilla, oli pulverimaista säilöntäainetta.Luulisi vahan oleva vaikea saada käytännössa pyöreisiin omenoihin? Kotimaisia omenia syön syksyisin pestyinä kuorineen. Maku on paljon parempi kuin monien ulkomaalaisten omppujen lajikkeet,komeasta näöstä huolimatta.
- fiiuliN
Tuli vain tapaus mieleeni joka sattui meillä kotipiirissä. Naapurin rouva joka kävi meillä saunassa sattui saamaan vyöruusun. Lääkäri oli sanonut ettei se ole tarttuvaa tautia. Kuitenkin vävypoikani joka sairasti leukemiaa sai tuon tartunnan vaikka kukaan muu meidän saunassa kävijöistä ei joutunut saman kohtalon alaiseksi, ei tyttärenikään.
- Ihmiselimistö ei voi mitään
Jopel kirjoitti:
niille, sitten tulevat syövät ja harmit muut.
Saivatpahan kasvosuojainten ja influenssalääkkeiden valmistajat ylimääräistä tuloa ja paljon. Kasvosuojaimet myytin loppuun oitis ja Suomenkin apteekeista loppuivat ko. lääkkeet. Taisi olla ihan lamantorjuntaa vakavalla asialla. Yleisimmin ottaen, ei kasvosuojainta tarvitse muut kuin terveyshenkilökunta.
joka oli todella kovassa flunssassa. "Hei, mutta unohdinkin teen..." sanoin ja häivyin tee-hyllyn suuntaan. Sitten toisen kassan jonoon. :)
- Ilmamaisteri
satu kirjoitti:
joka oli todella kovassa flunssassa. "Hei, mutta unohdinkin teen..." sanoin ja häivyin tee-hyllyn suuntaan. Sitten toisen kassan jonoon. :)
ei tietenkään ole hyväksi, mutta viisautta on ettei tietentahtoen halua altistua viruksille. Työpaikkoillahan ollaan töissä vaikka flunssa on päällä, säälitään niitä työkavereita. jotka muuten joutuisivat tekemään kahden työt. Mikäli se sikainfluenssa rantautuu tänne, on toki parasta pysytellä poissa väkijoukoista, jossa on pelkoa tartuntaan, muuten mielestäni turhaa pelkoa ei kannata mielessään lietsoa. Järkihän siinä menee, jos liikaa pelkää kaikkea.
Ilmamaisteri kirjoitti:
ei tietenkään ole hyväksi, mutta viisautta on ettei tietentahtoen halua altistua viruksille. Työpaikkoillahan ollaan töissä vaikka flunssa on päällä, säälitään niitä työkavereita. jotka muuten joutuisivat tekemään kahden työt. Mikäli se sikainfluenssa rantautuu tänne, on toki parasta pysytellä poissa väkijoukoista, jossa on pelkoa tartuntaan, muuten mielestäni turhaa pelkoa ei kannata mielessään lietsoa. Järkihän siinä menee, jos liikaa pelkää kaikkea.
Moni asia on hyvä vähässä määrin, mutta liioiteltuna paha. Minusta on ikävää, jos kassa aivastelee ja pärskii, sekä koskettelee jokaisen juustonpalasen, jugurttipurkin, ja pikku tavaran, minkä sitten kassiisi ladot. Vaikka ei nyt kauheasti pelkäisi sairautta, onhan se aina ikävää ja vaivalloista sen saaminen.
- Hintriika*
satu kirjoitti:
Moni asia on hyvä vähässä määrin, mutta liioiteltuna paha. Minusta on ikävää, jos kassa aivastelee ja pärskii, sekä koskettelee jokaisen juustonpalasen, jugurttipurkin, ja pikku tavaran, minkä sitten kassiisi ladot. Vaikka ei nyt kauheasti pelkäisi sairautta, onhan se aina ikävää ja vaivalloista sen saaminen.
Liekö minulla käynyt hyvä säkä, mutta en ole ikinä osannut pelätä mitään ihme pöpöjä. Omenat olen aina syönyt kuorineen pelkän pesun jälkeen, samoin kuin tuorekurkut yms. Niin söivät myös lapseni pieninä. En ole osannut säikkyä aivastelevia ihmisiä, en noudattaa ylenpalttista käsien pesua tai olla muutenkaan hysteerinen mistään lentävästä viruksesta. Silti en ole ikinä sairastanut edes tavallista flunssaa. Eivät muistaakseni lapsenikaan. Jos nyt sitten ikäihmisenä satun kuolemaan johonkin virukseen tai bakteerin, niin sitä voisi sanoa vaikka huonoksi tuuriksi. Todennäköisempää minun kohdallani olisi tippua tikkailta tai jotakin vastaavaa, mikä voi tapahtua korkean paikan kammosta kärsivälle. Jostakin luin, ettei niistä kasvosuojuksista ole juuri mitään hyötyä. Paitsi tietenkin niillä tienaaville.
- Kyllä sitä pelätä saa mutta
Hintriika* kirjoitti:
Liekö minulla käynyt hyvä säkä, mutta en ole ikinä osannut pelätä mitään ihme pöpöjä. Omenat olen aina syönyt kuorineen pelkän pesun jälkeen, samoin kuin tuorekurkut yms. Niin söivät myös lapseni pieninä. En ole osannut säikkyä aivastelevia ihmisiä, en noudattaa ylenpalttista käsien pesua tai olla muutenkaan hysteerinen mistään lentävästä viruksesta. Silti en ole ikinä sairastanut edes tavallista flunssaa. Eivät muistaakseni lapsenikaan. Jos nyt sitten ikäihmisenä satun kuolemaan johonkin virukseen tai bakteerin, niin sitä voisi sanoa vaikka huonoksi tuuriksi. Todennäköisempää minun kohdallani olisi tippua tikkailta tai jotakin vastaavaa, mikä voi tapahtua korkean paikan kammosta kärsivälle. Jostakin luin, ettei niistä kasvosuojuksista ole juuri mitään hyötyä. Paitsi tietenkin niillä tienaaville.
eipä taida auttaa. Ja oletteko ajatelleet, että kaupan henkilökunta tutkitaan tarkasti, on vietävä ulostusnäytteet, ja joka vuosi keuhko kuvassa. Mutta sitten kaikki pultsarit saa vapaasti puristella vehnäskukon pätkät, käsillä, jotka ei ole muuta kosteaa nähneetkään, mitä nyt on roskiksia kaivettu.Ja eipä niitä vaatteitakaan ole hajusta päätellen niin viimeisen päälle desinfioitu, että sillee.....
Hintriika* kirjoitti:
kanssasi Hintriika*, en osaa mitään tautia ennalta pelätä. Mitään kulkutauteja en sitten lapsuuden tulirokon jälkeen en ole sairastanut. Käsien pesun suoritan aina kaupasta tulon jälkeen, muuten en ole suojautunut, omenat kuorin, siksi, että ulkolaisissa on niin paksu kuori. Normaali terve ihminen kestää kyllä tautien hyökkäilyt, joku on vaan herkempi tauteja saamaan. Sairaan on varmasti syytä varoa. Suojaa voi myös käyttää erittäin pahaa astmaa sairastava, koska siitepölyt aiheuttaa paljon harmia. Hymyillen muistan, kun poikaani syöttäessäni laitoin kasvosuojan, äitini vähän vinosti hymyili ja kysyi, luuletkos tuon auttavan? Muuten saakos sairaslomaa miten helpolla, ne nuhaiset kassarouvat, ennen ei ainakaan pienestä voinut pois töistä olla.
- mata-lana
Terveyshenkilökunta suosittelee KAIKKIEN käyttävän hengitysuojaa, jos on hengitystieinfektion kantaa.
- nämäkin
SkillaN kirjoitti:
kanssasi Hintriika*, en osaa mitään tautia ennalta pelätä. Mitään kulkutauteja en sitten lapsuuden tulirokon jälkeen en ole sairastanut. Käsien pesun suoritan aina kaupasta tulon jälkeen, muuten en ole suojautunut, omenat kuorin, siksi, että ulkolaisissa on niin paksu kuori. Normaali terve ihminen kestää kyllä tautien hyökkäilyt, joku on vaan herkempi tauteja saamaan. Sairaan on varmasti syytä varoa. Suojaa voi myös käyttää erittäin pahaa astmaa sairastava, koska siitepölyt aiheuttaa paljon harmia. Hymyillen muistan, kun poikaani syöttäessäni laitoin kasvosuojan, äitini vähän vinosti hymyili ja kysyi, luuletkos tuon auttavan? Muuten saakos sairaslomaa miten helpolla, ne nuhaiset kassarouvat, ennen ei ainakaan pienestä voinut pois töistä olla.
Mikäs se pahan tappais ?
Tuollainen on ollut liikkeellä Lounais-Suomessa ja aiheuttanut suorastaan hirmuista, pitkäaikaista oksentelua ja kuumeilua. Sairaus kestääkin viikon verran. Nuri sukulaisnainen sairastui tähän ja sai yli 39-asteen kuumeen. Sairaalaan passitettiin lyhyeksi aikaa. Vanha, yli 80v, sisareni sai saman sairauden. Viikon päivät syömättömänä eikä mikään lääkekään pysynyt sisällä. Yllätys, yllätys: Minä ja lähisukuni olimme tietoisia tästä sairaudesta. Lähtöisin ilmeisesti päiväkodista ja ensimmäisenä uhrina n. 1 vuotias pikkupoika. Viikkoja pikkupojan paranemisen jälkeen uskaltautuivat isovanhemmatkin 1-vuotispäiville ja tartunta tuli. Ainakin nyt on selvillä, että tämän viruksen uhri kantaa tartuntaa 8 VIIKKOA!
- älä vaan kuvaile
tarkemmin tuota mahatautia !
- teillä kaikilla
se on ihmisen elimistössä jo lapsesta asti, on vain tuuria koska se aktivoituu, Ei ole tartuntatauti!
- väkeä
kaiken aikaa, ties mitä tauteja kantavat. Turistit samaten käyvät vasiten hankkimassa eksoottisia tauteja, joita kalliilla sitten täällä yhteiskunta hoitaa. Koirilla pitää kyllä olla rokotustodistukset ja on ankarat karanteeriuhat.
- Omanimm.
niin perussuomalainen, että
- ollaan niin
Omanimm. kirjoitti:
niin perussuomalainen, että
demaria että
- Omanimim.
ollaan niin kirjoitti:
demaria että
lipilaaria.
- mata-lana
Yleisesti suositeltava tapa käyttää hengityssuojaa, jos joutuu flunssaisena liikkumaan yleisön parissa.
- kuolo korjaa
tätä ikäluokkaa tavallisenkin influenssan jälkitautina saadun kehkokuumeen takia ainakin satoja vuosittain. Hysteriaa tuntuu teillä hedelmienkin suhteen olevan, sama se on kuoriiko seitsenkymppinen omenat vai ei, ellei sitten tekarit pysty paremmin kuorittuun. Koululaisetkin räkii pitkin bussikatoksia, ette tiedäkkään mitä kaikkea kotiinne kuljetatte. Kun käytätte vahvoja puhdistusaineita, syntyy uusia pöpökantoja nuorempien riesaksi. Teihin ei enää mikään pöpö pysty.
- voisi*
pukeutua somalinaisen kaapuun :) Silmät vain näkyviin niin,pelko pois vain Rosmarin!
- mutta eihän
voisi* kirjoitti:
pukeutua somalinaisen kaapuun :) Silmät vain näkyviin niin,pelko pois vain Rosmarin!
islamin uskoiset saa sikaflunssaa koska eivät sikaa syökkää.:/
- Pökky Pää
mutta eihän kirjoitti:
islamin uskoiset saa sikaflunssaa koska eivät sikaa syökkää.:/
Siastapa hyvinkin
- Wagner**
Pökky Pää kirjoitti:
Siastapa hyvinkin
Armahtakaa minua. En minä pahaa tarkottanut.
- Viivin**
Wagner** kirjoitti:
petikaverina vaan tai köpelösti käy!
- Viivi ja Wagner
Wagner** kirjoitti:
yhteen ääneen.
- Kana-rouva
Viivi ja Wagner kirjoitti:
yhteen ääneen.
Kanasta voi saada salmonellaa ja voihan se lintuinfluenssakin taas iskeä!
Minä olen ymmärtänyt, että tämä sikainfulessa ei tartu siata suoraan ihmiseen. Sikojen joukkoteurastamiset sen varjolla tuolla islmistissa maissa on siis vain tekosyy vähemmistöuskontokuntien kiusaamiseksi. Olenkohan ymmärtänyt väärin?
Tätä pelättyä influenssaa on väärin nimitetty sikainfluenssaksi. Sikainfluenssa ei tartu ihmisiin mutta nyt leviävä virus on muuntunut ihmisiin tarttuvaksi. Virukselle on annettu oma koodinsakin sekaannusten välttämiseksi.
- Atolfia
Ruuneperi kirjoitti:
Tätä pelättyä influenssaa on väärin nimitetty sikainfluenssaksi. Sikainfluenssa ei tartu ihmisiin mutta nyt leviävä virus on muuntunut ihmisiin tarttuvaksi. Virukselle on annettu oma koodinsakin sekaannusten välttämiseksi.
tautijutustakin saadaan huumoria vedettyä kehiin. On niin naurattanut makeasti, vaikka kyllä se hymy hyytyy, jos tauti iskee. Muistan lapsuudessani erään tädin, joka desinfioi jokaisen vieraan jälkeen kaikki ovenrivat ym:t, mihin tämä vieras oli mahdollisesti koskenut. Hän kai ajatteli, että vara ei venettä kaada. Olen tullut hieman araksi pienten lasten flunssien kanssa. Olen nimittäin saanut aina tartunnan, kun olen hoitanut sairaita lastenlapsiani. Lapsista aikuiseen tarttuu helpommin, kuin aikuisesta aikuiseen. H1N1, näinhän tätä sikainfluenssaa kutsutaan, on uutisten mukaan laantumassa tällä erää, mutta saattaa tulla uusi, lievempi aalto myöhemmin. Toivotaan, että säästymme tältä kurimukselta.
Lintuinfluenssa se vasta metakan nosti pari vuotta sitten. Jokainen talitinttikin oli tappouhan alla. Lasten pelättiin saavan virukset ilmasta, kun muuttolinnut lentävät pään yli. Vakuutukset siitä, että tartunnan saanut lintu ei jaksaisi lentää meren yli Suomeen, meni kuuroille korville. Nyt on sentään ymmärretty pitää paremmin huolta, ettei hallitsemattomat huhut leviä ihmisten keskuuteen. Pitääpä sanoa, kuten entinen mies lokkien täyttämällä Kauppatorilla:"Mikä onni, ettei lehmät (siat) lennä!"
Kun sitä lintuinfulenssaa oikein pelättiin, niin lääketehtaat myivät, kun varsinkin rikkaat maat, Suomi mukaan lukien, halusivat ostaa rokotetta omaan varastoon. Eihän sitä silloin tarvittu, mutta lääketehtaat tekivät hyvän diilin. Tuli vain mieleen, että onkohan nämä vähän tehtyjä juttuja?
Jopel kirjoitti:
Kun sitä lintuinfulenssaa oikein pelättiin, niin lääketehtaat myivät, kun varsinkin rikkaat maat, Suomi mukaan lukien, halusivat ostaa rokotetta omaan varastoon. Eihän sitä silloin tarvittu, mutta lääketehtaat tekivät hyvän diilin. Tuli vain mieleen, että onkohan nämä vähän tehtyjä juttuja?
Joku terveydenhoidon edustaja sanoi eräänä aamuna, että ennen aasialaiset influenssat vain tulivat, ja yht´äkkiä ne olivat siinä. Tartunnat tulivat jos olivat tullakseen, eikä asiasta puhuttu sen enempää. Ja nytkin rokotetaan joka syksy halukkat, ja rokotus turvaa vain jonkun yksittäisen flunssaviruksen iskulta. Mahdotonta rokottaa aina oikeaa tautia vastaan, kuulemma. Miksi rokotuksia sitten annetan ja otetaan? Lintuinfluenssaakin on ollut kautta aikain, mutta kun siitä alettiin niin puhua, pelko kasvoi suhteettomasti. Lintulentsuun kuoli kai jotain parisataa henkeä koko maailmassa, kun moniin aivan tunnettuihin tauteihin kuollaan ilman mitään dramatiikkaa. Ruotsissa on nyt yksi sikainfluenssa todettu, lievänä. En ole kuullut, miten potilas siitä on selvinnyt.
- Lokari-x
Makriina kirjoitti:
Joku terveydenhoidon edustaja sanoi eräänä aamuna, että ennen aasialaiset influenssat vain tulivat, ja yht´äkkiä ne olivat siinä. Tartunnat tulivat jos olivat tullakseen, eikä asiasta puhuttu sen enempää. Ja nytkin rokotetaan joka syksy halukkat, ja rokotus turvaa vain jonkun yksittäisen flunssaviruksen iskulta. Mahdotonta rokottaa aina oikeaa tautia vastaan, kuulemma. Miksi rokotuksia sitten annetan ja otetaan? Lintuinfluenssaakin on ollut kautta aikain, mutta kun siitä alettiin niin puhua, pelko kasvoi suhteettomasti. Lintulentsuun kuoli kai jotain parisataa henkeä koko maailmassa, kun moniin aivan tunnettuihin tauteihin kuollaan ilman mitään dramatiikkaa. Ruotsissa on nyt yksi sikainfluenssa todettu, lievänä. En ole kuullut, miten potilas siitä on selvinnyt.
Sillä tapaa se minusta tarttuu... Tota vaikka kyl määkin olen joskus pusun saaanu, nääs kuh joskus ovatten muoakin siaks sanoneet . Tommenen turhan aikane pelko kuh mun mielestäni oh ihan turhaa nääs, kuh kerran täältä maalimasta lähtö kyl tulee jokkaiselle. Mää kyl olen niikö vaaravyöhykeessä , kuh tonne meksikoon ei oll kovinkah pitkä matka. Emää ol ottanuh minkänn lajin rokotusta mihinkään infulensuun jah hyvin mää olen ainakih tähän asti pärjännyh. Emää silti oll kuulukan et joku olis lopettanu henkittämisen , toisin sanojen ei mun tuttujani oll eres kukaan kippeenäkän. Terv: Lokari-x
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516926Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6803008Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.203955