"Erikoista on ollut palkanalennuksen ohessa tarjottu lainaosio. Työnantaja on ollut valmis antamaan työntekijälle lainaa markkinakorolla, jos tämän talous on kovin tiukilla. Kohtaniemi ei ymmärrä mitä hyötyä työnantajan myöntämästä lainasta työntekijälle olisi. Toimihenkilöunionin työntekijät saavat lainaa pankistakin. Jos työnantajan lainalla maksaa esimerkiksi omaa asuntolainaa, joutuu maksamaan korot kahdesta lainasta. Lisäksi epäselvää on, mitä lainalle tapahtuu, jos työntekijän työsuhde päättyy. Toimihenkilöunionin kanta työnantajan tarjouksiin onkin selvä. Niihin ei kannata suostua". http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/05/21927 Palkanalennukset alentavat pidemmässä juoksussa eläkepalkkaa. Lisäksi työttömyyspäiväraha jää pienemmäksi, jos työntekijä palkanalennuksesta huolimatta tulee irtisanotuksi.
Työantajilla on nyt kova hinku tarjota
48
8510
Vastaukset
- Leme
Palkan alennukset puuduttavat taloutta entisestään ja lopulta kaikki kärsivät. Valtiolla ei ole enää varaa tarjota veronkevennyksiä.
- Katainen-Vanhanen
Rikkaiden veroale lainarahalla!
- huono homma
Katainen-Vanhanen kirjoitti:
Rikkaiden veroale lainarahalla!
Rikkaita on Suomessa niin vähän, että vaikka niiltä vietäisiin 110% se ei riitä mihinkään.
- - 10-20%
Ikävintä tässä lamassa on, ettei Suomella ole enää varaa pitää yllä niin suurta tuottamatonta julkishallintoa kuin ennen on kuviteltu. Kuluja on laskettava, kun veroja ei enää kerry. Vihtoehdot: Joko palkkoja alennetaan tai väkeä vähennetään 10-20%, kuten EU-maat Viro, Latvia ja Liettua ovat jo fiksusti tehneet.
- mahd. pian
Ei ne julkishallinnon tyypit minnekään oikeisiin töihin voi siirtyä, joten niiltä voi vapaasti ottaa pois sen mihin ei ole varaa.
- laskea
Jos alennetaan vuokraa, asuntolainaa, ruuan hintaa, bensan hintaa samanverran.
- Eki68_
Ryhtykää yrittäjiksi niin näette, mistä se leipä tulee ? Ei ison yrityksen tilauskanta monesti ole 3-6kk suurempi, joten 3kk 40% tiputus vastaa jo yli se teidän 20% leikkauksia.
- orjuus tilalle
Palkka pois kokonaan. Sehän on työnantajalle lisäkustannus, joka heikentää tuottoa ja voittoa. Orjatyömalli otetaan käyttöön asteittain, jolloin työnantaja maksaa vain ruoka- ja pakolliset vaatekulut, eikä niitäkään, jollei työ maita. Eikös tämä sovi?
- Eikös...
...toi ole jo olemassa, sitä vaan kutsutaan hienommin nimellä "työharjoittelu" ?
- orjatyötä
Eikös... kirjoitti:
...toi ole jo olemassa, sitä vaan kutsutaan hienommin nimellä "työharjoittelu" ?
just näin ,, tuota "työharjoittelua" käyttävät monet yritykset hyväkseen ja kierrättävät vuodesta toiseen ihmisiä teettämällä ilmaista työtä.
- kahvinjuoja
orjatyötä kirjoitti:
just näin ,, tuota "työharjoittelua" käyttävät monet yritykset hyväkseen ja kierrättävät vuodesta toiseen ihmisiä teettämällä ilmaista työtä.
Oli kansallisessa ikoonisamme kolme kuukautta työharjoittelussa.Olen tehnyt palkkatyötä vuodesta 1968 graafisella alalla.Jouduin työttömäksi v.2004. Tuotannollisista ja taloudellisista syistä jne.jne.En ole vielä kokenut mitään älyttömämpää, kuin pakottaa aikuinen,ajatteleva ihminen työhön ilman palkaa,työhön jota ei todella osaa.On hengenvaarallinen trukkikuski.Parasta mitä voi tehdä on olla tekemättä mitään.Jos rahtimies pakotettaisiin tekemään vaikkapa lehden sivua,neuWWoni olisi:älä vaan koske mihinkään. Työkaverit Finnairilla olivat hienoja ihmisiä,ammattilaisia alallaan. Ns. "työharjoittelu" varmaankin soveltuu hyvin ja luontevasti nuorelle ammattiin valmistuvalle ihmiselle.Tottakai siitä pitää saada palkkaa. Järjetöntä touhua pakottaa iäkkäät työttömät,ammattihmiset "työharjoitteluun".
- meizi83
kuulostaa erikoiselle. pk-seudulla kelvollinen asuminenkin maksaa 1500euroa kuukaudessa ja vielä pitäisi puhua palkanalennuksista... alle 40K eur vuosituloilla muuttuu täällä asuminen jo hankalaksi
Kaikki yliviisaat ystävämme eduskunnassa, jotka osaavat lähettää tekstiviestejäkin. Mikä normaali duunarille on vaikeaa:) Ei ole vielä ottaneet esille valmiutta omaan palkan alennukseen, josta kai osan maksamme:)
- elliivo
tervasnapsi kirjoitti:
Kaikki yliviisaat ystävämme eduskunnassa, jotka osaavat lähettää tekstiviestejäkin. Mikä normaali duunarille on vaikeaa:) Ei ole vielä ottaneet esille valmiutta omaan palkan alennukseen, josta kai osan maksamme:)
Korotuksia jo suunnittelevat omiin palkkoihinsa. Laman varjolla vedotaan duunarin omaantuntoon mutta ministereitä tämä ei koske. Pahinta palkanalennuksissa on se että myös sellaiset firmat joiden tuottoa lama ei supista käyttävät yleisesti hyväksyttyjä kiristyskeinoja työntekijöiden etuja karsiessaan. Itse katselin jo edellisen laman vaikutuksia opiskelija-asunto yhtiön työntekijänä. Kaikessa menoja kiristettiin vedoten lamaan. Asunnot olivat kuitenkin täynnä vuokralaisia joiden vuokran yhteiskunta maksoi. Yhtiön tulot eivät pienetyneet mutta duunareiden selkänahkaa nyljettiin säälimättä. Kun antaa jonkun saavutetun edun pois sitä ei saa enää koskaan takaisin. Jos asiasta myöhemmin valittaa sanotaan vain että voi voi, mitäs läksit.
- Wasa 46
elliivo kirjoitti:
Korotuksia jo suunnittelevat omiin palkkoihinsa. Laman varjolla vedotaan duunarin omaantuntoon mutta ministereitä tämä ei koske. Pahinta palkanalennuksissa on se että myös sellaiset firmat joiden tuottoa lama ei supista käyttävät yleisesti hyväksyttyjä kiristyskeinoja työntekijöiden etuja karsiessaan. Itse katselin jo edellisen laman vaikutuksia opiskelija-asunto yhtiön työntekijänä. Kaikessa menoja kiristettiin vedoten lamaan. Asunnot olivat kuitenkin täynnä vuokralaisia joiden vuokran yhteiskunta maksoi. Yhtiön tulot eivät pienetyneet mutta duunareiden selkänahkaa nyljettiin säälimättä. Kun antaa jonkun saavutetun edun pois sitä ei saa enää koskaan takaisin. Jos asiasta myöhemmin valittaa sanotaan vain että voi voi, mitäs läksit.
90-luvun alussa erään suuren suomalaisen varustamon henkilökunta suostui 10% palkanalennukseen laman nimissä.Kun noususuhdanne alkoi,nostettiinko palkkoja 10%? Ei todella nostettu,joten älkää suostuko mihinkään palkkojen alennukseen,se on työläisten pahinta kusetusta!
- erikoista?
Kaksioita ja kolmen huoneen asuntoja näyttäisi kyllä saavan Helsingistä(kin) jopa puoleen hintaan tai allekin tuosta. Nuo kalleimmat 'ökykaksiot' sitten voivat olla tuota hintaluokkaa. Mikähän palkkasi mahtaa olla ja mitä teet työksesi kun on noin kalliisti varaa asua?
- tarkoitettu
erikoista? kirjoitti:
Kaksioita ja kolmen huoneen asuntoja näyttäisi kyllä saavan Helsingistä(kin) jopa puoleen hintaan tai allekin tuosta. Nuo kalleimmat 'ökykaksiot' sitten voivat olla tuota hintaluokkaa. Mikähän palkkasi mahtaa olla ja mitä teet työksesi kun on noin kalliisti varaa asua?
meitzi83:lle
- meizi83
tarkoitettu kirjoitti:
meitzi83:lle
Olen kuljetusalalla, tulot vuodessa noin 41,5K eur. Jos katsotaan siis, mitä omistusasuminen (mielestäni ainoa järkevä tapa asua) maksaa, niin tuohon 1500 eur/kk lukemaan saa kaksion, jonka velka on maksettu pois 15 vuoteen. Eli ei ole minulla ideaa maksella vuokrakämppiä eläkkeellä, tai 45 vuotiaanakaan. En juo/polta, ei ole autoakaan. Tuo 1500e on ihan sopiva kk-hinta asumisesta, joka on 10v päästä 180e/kk. Kuulostaa uskomattomalta, että puhutaan palkan alennuksista, vaikka kukaan ei ota huomioon, mitä nämä ihmisten perustarpeet kustantaa.
- oikeutta suurimmalle osaa k...
elliivo kirjoitti:
tarvitsee toistaa vuoden 1918 tapahtumat, kun tarpeeksi pahaksi menee. Hyvinvoinnilla ostetaan meille kaikille ihmisille yhteiskuntarauha. Ilmeisesti tämä ei mene kaikkien jakeluun.
- Tebaz X
Firmoilla menee tällä hetkellä vaihtelevalla menestyksellä, riippuu alasta. Kaikki eivät suinkaan kärvistele ns.kuoleman kourissa. Henkilöstö-kustannukset mieluusti painettaisiin mahdollisimman alas jotta tulevaisuuden voitot saadaan maksimoitua, siinä vaiheessa kun yritykset tekevät reilut voitot niin mikään yritysjohto ei muista yrityksen voitot tehneitä ihmisiä taloudellisesti...ja sen tietää kaikki jotka yritysmaailmassa ovat mukana olleet. Suomalaisen yritysjohdon mielestä työläinen eli alainen (erittäin loukkaava nimitys) on haittatekijä kun voittoja jaetaan yrityksen omistajille ja yrityksen johtohenkilöille, vähät välitetään ketkä sen yrityksen tuloksen todellisuudessa tekevät. Suomessa on menty amerikan malliin ja siinä mallissa suurin osa ihmisistä puristaa itsestään viimeisetkin mehut että ne muutama promille saa itselleen etuoikeutettujen luxus-elämän muiden kustannuksella...ja tietysti kunnioituksen ja palvonnan, ovathan he rikkaita eli superihmisiä (ainakin omasta mielestään !).
- joonatan
Palkkojen laskeminen ei auta ketään. Tai ehkä syönantajat saa enemmän voitooa sijoituksille joista ei vetoa valtiolle tule. Työntekijöiden ostovoima vähenee . terveyden huolto heillenee joka taas nostaa yhteiskunnan menojs. palkḱkatuloyt vähenee. aiheutta taas leikkauksia. Työn tarve ei suinkaan parane vaan kysyntä heikkenee ja vaikeuttaa entistä enenmmän työnantajis. sillä palkan maksun väheneminen ei suinkaan lisää työn tarvetta vaan vähentää sitä.
- Sal Pietari
joonatan kirjoitti:
Palkkojen laskeminen ei auta ketään. Tai ehkä syönantajat saa enemmän voitooa sijoituksille joista ei vetoa valtiolle tule. Työntekijöiden ostovoima vähenee . terveyden huolto heillenee joka taas nostaa yhteiskunnan menojs. palkḱkatuloyt vähenee. aiheutta taas leikkauksia. Työn tarve ei suinkaan parane vaan kysyntä heikkenee ja vaikeuttaa entistä enenmmän työnantajis. sillä palkan maksun väheneminen ei suinkaan lisää työn tarvetta vaan vähentää sitä.
vaikuttaa kotimaiseen kysyntään ,plavelusektoriin ja kauppaa niin että työttömyys lisääntyy edelleen. Kierre jyrkkenee.
Ehkäpä vain kirpputori kauppa kukostaisi, olen kierrellyt niissäkin, mutta niissä on aivan sikakalliit hinnat romusta.
- turdus merula
pitäisi olla sellainen sopimus kuin paavilla,ei palkkaa,mutta kaikki kulut maksetaan.ei muuta kuin visa vinkumaan.loppuisi ainainen palkanalennuksesta mariseminen.
- minä vaan
..tottuneet saamaan joka vuosi ainavain enemmän, niin teille ei riitä mikään..... Monella muulla on tulot tippuneet vuosi vuodelta mutta ainavain pitää yrittää... Vähintään 0-linja olis kohtuuratkaisu tässä taloudellisessa tilassa hyvä ratkaisu.
- turdus merula
kyllä se 0 linja sopii jo onnistut saamaan sen myös elintarvikkeille ja polttoaineille.
- minä vaan
turdus merula kirjoitti:
kyllä se 0 linja sopii jo onnistut saamaan sen myös elintarvikkeille ja polttoaineille.
ihan sama....itse olen joutunut kärsimään alenevilla tuloilla nousevia kustannuksia vastaan jo vuosikaudet, myös elintarvikkeiden ja polttoaineiden. Palkansaajilla on helppoa.
- turdus merula
minä vaan kirjoitti:
ihan sama....itse olen joutunut kärsimään alenevilla tuloilla nousevia kustannuksia vastaan jo vuosikaudet, myös elintarvikkeiden ja polttoaineiden. Palkansaajilla on helppoa.
alenevat tulot ei ole sama asia kuin palkanalennus.
- minä vain
turdus merula kirjoitti:
alenevat tulot ei ole sama asia kuin palkanalennus.
sama vaikutus sillä kuitenkin on....
- turdus merula
minä vain kirjoitti:
sama vaikutus sillä kuitenkin on....
sama vaikutushan sillä on,mutta minkä takia olisi palkanalennuksiin suostuttava kun kauppakaan ei suostu hintojen alennuksiin.kyllä ek:n puheenjohtajalla on hyvä vaatia palkanalennuksia kun tienaa päivässä saman kun meikäläinen kuukaudessa.
- minä vain
turdus merula kirjoitti:
sama vaikutushan sillä on,mutta minkä takia olisi palkanalennuksiin suostuttava kun kauppakaan ei suostu hintojen alennuksiin.kyllä ek:n puheenjohtajalla on hyvä vaatia palkanalennuksia kun tienaa päivässä saman kun meikäläinen kuukaudessa.
...jos nyt olisikin se palkan nollalinja, tälläkertaa... Kauppojen hinnat sisältävät myös palkkakuluja, ja ne nousevat kun palkkoja nostetaan. Kun työntekijöiden palkat nousevat, hinnat nousevat ja meidän tulonvähennyksestä ( todellisesta euromääräisestä, vuodesta toiseen) kärsimme aina. Pörssiyhtiöt sunmuut ahneet liikemiehet ovat toki kaiken tämän kurjuuden aiheuttajia, käsittämätöntä että vuodesta toiseen pitäis olla kasvua, jos heille ei tule joka vuosi lisää rutkasti suurten omaisuuksien päälle, he ovat ihan paniikissa. Mulle ainakin riittäis 0-linja jos edes kohtuullisesti pärjäis.
- Anttilan
minä vain kirjoitti:
...jos nyt olisikin se palkan nollalinja, tälläkertaa... Kauppojen hinnat sisältävät myös palkkakuluja, ja ne nousevat kun palkkoja nostetaan. Kun työntekijöiden palkat nousevat, hinnat nousevat ja meidän tulonvähennyksestä ( todellisesta euromääräisestä, vuodesta toiseen) kärsimme aina. Pörssiyhtiöt sunmuut ahneet liikemiehet ovat toki kaiken tämän kurjuuden aiheuttajia, käsittämätöntä että vuodesta toiseen pitäis olla kasvua, jos heille ei tule joka vuosi lisää rutkasti suurten omaisuuksien päälle, he ovat ihan paniikissa. Mulle ainakin riittäis 0-linja jos edes kohtuullisesti pärjäis.
johdolla.Eläinten hyvinvointituki verovaroilla.ISÄNTÄVÄKI käy etelässä,P....E
- minä vain
Anttilan kirjoitti:
johdolla.Eläinten hyvinvointituki verovaroilla.ISÄNTÄVÄKI käy etelässä,P....E
..säkin sekoilet???? Kuka on puhunut mistään elikoidenhoidosta mitään?????
- Palkansaaja
Palkanalennukset ovat tosia-asia tulevaisuudessa. Vaihtoehto on irtisanomiset ja lomautukset. Kun irtisanotaan, voidaan myöhemmin samat henkilöt ottaa alemmalla palkalla tai sitten kokonaan toiset henkilöt mikäli aikaisempaa alempi palkka ei kelpaa. Niin yksinkertaista se on, ei kellään ole vara maksaa nykyisten suuruisia palkkoja ja eläkkeitä. Taantuman ja laman loppua ei ole näkyvissä ennen kuin palkat, eläkkeet ja elinkustannukset alenevat. Tällaisella hintatasolla ei globaalisesta maailmassa Suomi pitkälle pötki. Kaikkea on laskettava, säästettävä ja pienennettävä...
- Globaalitalous jyrää!
Millä perusteella suomalaisen duunarin tai varsinkaan virkamiehen pitäisi saada enemmän palkkaa kuin mitä Kiinassa maksetaan? Mehän kilpaillaan niitten kanssa samoista markkinoista!
- Newman
Globaalitalous jyrää! kirjoitti:
Millä perusteella suomalaisen duunarin tai varsinkaan virkamiehen pitäisi saada enemmän palkkaa kuin mitä Kiinassa maksetaan? Mehän kilpaillaan niitten kanssa samoista markkinoista!
Puhut asiaa...
- sussari62
Joo kaikkea pitää alentaa myös elinkustannuksia eli sähkön hintaa alas samoin bensan,vuokrien ,ruokatarvikkeiden... ei täällä muuten kohta syödä ku kynsiä!!
- reino
Niin ja ostovoima pienenee sitä myötä. Rikkaat ja todella hyvä tuloiset, jotka niitä rahojaan säästelee hautaan saakka eivät vaatisi enempää, niin kaikkien palkkoja voitaisiin nostaa/laskea järkevälle tasolle ja työn vaativuuden mukaan. Tavallinen kansa se on joka kuluttaa eniten, sitä myötä kaikilla on enemmän työtä ja silti omistajat saavat ihan tarpeeksi hilloa jos ei enemmänkin. Esim. vertailuna, kuinka monta maitopurkkia tai nuppineulaa maailmassa kuluu. Kuinka paljon keksijä on tienannut jo pelkästään, koska niitä kuluu niin paljon. Tosin täytyy miettiä tarkasti ympäristön kannalta sitä kulutusta. Kumpi uhraa henkensä tai terveytensä palomies, poliisi tai kuka muu tahnsa yhtä lailla kuin osakkeenomistaja, johtaja, ministeri yms. Eli kumpi sen rahan ansaitsee. Mutta poliisit ja muut tekevät työtään koska haluavat auttaa, mutta mitäs jos he kääntyvätkin pelkästään kansalaisten puolelle. Se aika koittaa vielä Suomessakin kun tarpeeksi ärsytetään, siihen vielä armeija lisäksi niin ministerien ja johtajien pää on vadilla.
- köyhät
Newman kirjoitti:
Puhut asiaa...
kyykkyyn. Paskat ne mitään safkaa tarvii. Kämpästä puhumattakaan. Samalla pistetään kiinteistön omistajat kuseen, ku vuokralaisilla ei oo fynssiä. Ei muuta kuin hallittua rakennemuutosta kehiin. Toimi oikeen vitun hyvin 90-luvullakin.
- kyllähän
reino kirjoitti:
Niin ja ostovoima pienenee sitä myötä. Rikkaat ja todella hyvä tuloiset, jotka niitä rahojaan säästelee hautaan saakka eivät vaatisi enempää, niin kaikkien palkkoja voitaisiin nostaa/laskea järkevälle tasolle ja työn vaativuuden mukaan. Tavallinen kansa se on joka kuluttaa eniten, sitä myötä kaikilla on enemmän työtä ja silti omistajat saavat ihan tarpeeksi hilloa jos ei enemmänkin. Esim. vertailuna, kuinka monta maitopurkkia tai nuppineulaa maailmassa kuluu. Kuinka paljon keksijä on tienannut jo pelkästään, koska niitä kuluu niin paljon. Tosin täytyy miettiä tarkasti ympäristön kannalta sitä kulutusta. Kumpi uhraa henkensä tai terveytensä palomies, poliisi tai kuka muu tahnsa yhtä lailla kuin osakkeenomistaja, johtaja, ministeri yms. Eli kumpi sen rahan ansaitsee. Mutta poliisit ja muut tekevät työtään koska haluavat auttaa, mutta mitäs jos he kääntyvätkin pelkästään kansalaisten puolelle. Se aika koittaa vielä Suomessakin kun tarpeeksi ärsytetään, siihen vielä armeija lisäksi niin ministerien ja johtajien pää on vadilla.
tota jo kokeiltiin. Tais olla viime vuosisadan alussa, siinä itsenäisyyden alkutaipaleella. Kummallekkohan puolelle ne poliisit silloin meni? Mutta mikäs siinä. Mieluummin minä lahtareita ammun kuin pidän lapsia nälässä.
- petettypaska
Meidän firmassa toimihenkilöt muuttivat lomaltapalluurahan vapaaksi, menetys 2 viikon liksa. Me tavalliset duunarit menetetään yövuorojen vähennyksestä johtuen 2 kuukauden liksa, notta näin PERKELE ETTÄ VITUTTAA
- näinhän
se menee. Toimistossa pyörii jos jonkinmoista manageria, assistenttia ja mitä lie. Niiltä kupataan jotka tekee sen oikeen työn. Pomoja on joka lähtöön, mut ensinmäisenä lähtee työntekijä. Toivottavasti se olen minä. Muuten joudun tekemään hommia kahden edestä kun kaveri lähtee päivärahoille. Ei kyllä sapeta yhtään. Ois pitäny käydä kouluja ja jalostaa luonnettaan härskimmäksi. oma moka
- yksityistämisfani ;)
näinhän kirjoitti:
se menee. Toimistossa pyörii jos jonkinmoista manageria, assistenttia ja mitä lie. Niiltä kupataan jotka tekee sen oikeen työn. Pomoja on joka lähtöön, mut ensinmäisenä lähtee työntekijä. Toivottavasti se olen minä. Muuten joudun tekemään hommia kahden edestä kun kaveri lähtee päivärahoille. Ei kyllä sapeta yhtään. Ois pitäny käydä kouluja ja jalostaa luonnettaan härskimmäksi. oma moka
Minkä takia maksaa jotain palkkaa työläisille?? Eläähän ne ilmankin.
Parempi kerätä työväki suuriin parakkeihin kerrossänkymajoitukseen, johon jaetaan tankkiautolla velliä jokaiselle jopa lautasellinen päivässä.
Yhteismajoitusvastaava huolehtii että työryysyt ja muut kamppeet jaetaan parakin kanttiinista töihin mennessä ja palautetaan tullessa. Saa siitä hyvästä itselleen korpun päivässä jos kaikki kamat ovat pysyneet ehjinä.
Kun työläinen ajan kanssa rispaantuu, annetaan hieman "terästetty" annos ja raato voidaan jauhaa vaikkapa minkeille, niin saadaan kiiltäväkarvaisia turkkeja.
Eikö ?
- palkkaani.
Meidän työpaikalla kävi niin, että pääluottamusmies alensi johtajien kanssa yksituumaisesti sen työporukan palkkaa, johon minäkin kuulun, eikä edes käynyt ilmoittamassa asiasta meille. Näin PAM toimii!
- palvelu,siirtyykö
tämäkin viesti ensimmäiseksi?
- taktiikkaveto
Sehän on selvä, että ennen uuden nousukauden (ensi syksyn) alkua, täytyisi palkat saada alennettua. Työnantajat yrittävät myös lobata nollakorotuksia uusiin sopimuksiin. Ei onnistu.
Syksyllä ja talvella sovitaan taas 5–10 prosentin palkankorotuksista, ei alennuksista. - vanha uudistamista
Noin 1 900 tuhannesta Suomen vakituisesta palkansaajasta on 600 tuhatta (kunnan ja valtion palveluksessa) saanneet lainaa työnantajaltaan jo useamman vuoden ajan. Näistä lopuista 1 300 tuhannesta (yksityinen työnantaja) palkansaajasta osa saa palkkansa avustuksilla toimivista yrityksistä. Voidaan katsoa, että hekin ovat kiertoteitä pitkin kuntien ja valtion palkansaajia.
- ÄÄNESTÄNJOVASL
Veroparatiisit on suljettava. Veropakolaisyritykset on laitettava verotukseen ja aitoon yhteiskuntavastuuseen. Niiden rahoittaminen Valetyöllistämisen, Valeterveydenhoidon, tai minkään muunkaan takinkäännön, valehtelun ja petoksen takia, on loputtava !
http://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/3695131-punavihrea-vai-sinivihrea-helsinki
Menkää ihmiset Äänestämään nyt, kun meillä on mahdollisuudet, kaataa äärioikeistoporvareiden veroparatiisivalta. - KaadaVeroparatiisiSote
Ajatelkaa, Tanskassa pelkästään toimeentulotuki on 1500€/kk - Suomessa eivät palkat ja eläkkeet, ole edes tuota tasoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7395003Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734239Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732321Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192125MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401898- 961716
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711493OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921203
- 941154