verottajalta tuli selvityspyyntö.olen ollut työssä rakennusalan firmassa 2006 loppu vuodesta.Toimitin verokirjan työnantajalle niin kuin kuuluukin.olin ollut 1,5kk firmassa työssä. aloin ihmettelemaan miksi en saa palkkalaskelmaa.no pyynnöistä huolimatta en sitä saanut ja sain tietää että kyseisen firma harrastaa laittomuuksia.lopetin työt siihen.palkat kyseiseltä ajalta oli tullut kuitenkin sovittuna aikana ja palkkaani nähden sellaisina kuin pitääkin.ilmoitin lähtöni jälkeen asiasta verottajalle joka lupasi selvitellä asiaa.no asiasta ei ole tähän päivään mennessä kuulunut mitään.nyt verottajalta tuli verotusta koskeva tiedustelu jossa verottaja karhuaa veroja maksettavaksi 40% siitä osasta jota firmalta sain.Firma on jo jäänyt kiinni ja edesvastuuseen kuittikaupasta yms.kysymys kuuluukin joudunko rehellisenä ihmisenä maksamaan tuon hirveän summan vai miten toimin asiassa??kiitos asiallisista vastauksista.
miten toimia?
5
311
Vastaukset
- se menee sun piikkiin
Näin se vaan on.Sinä itse olet se verovelvollinen,eli sinulle kuuluvasta palkasta verot maksetaan.Olet ikäänkuin saanut (tosin ilman omaa syytäsi) palkkasi kokonaisuudessaan.Kyseinen firma ei ole hyötynyt maksamattomista veroistasi (eri asia on sitten muut työnantajille kuuluvat maksut)Joudut siis maksamaan verot,toki kismittää että tulee näin paljon jälkikäteen,eikä itse tilanteessa tule ajatelleeksi sen olevan itseltä pois.
- eli summat mitä sain oli
kuitenkin niin sanotusti verojen jälkeen maksettuja.ihme sontaa mut täytyy kait sitten jatkaa valitsemalla tiellä ja kiertää tulevaisuudessa tahallaan veroja,ei ole itseltä ainakaan pois.
- kuitenkin hanttiin
eli summat mitä sain oli kirjoitti:
kuitenkin niin sanotusti verojen jälkeen maksettuja.ihme sontaa mut täytyy kait sitten jatkaa valitsemalla tiellä ja kiertää tulevaisuudessa tahallaan veroja,ei ole itseltä ainakaan pois.
Ei se nyt noin mene, että sinä joudut netosta maksamaan verosi. Ellet kuulu liittoon, niin mene nyt ihmeessä työsuojelupiiriin, siellä ovat hyvin kiinnostuneita näistä huijareista. Kysele myös onko eläkemaksusi maksettu. Kerää tiliotteet, työsopimus (jos on) ja tiedot työnantajasta. Kannattaa kuitenkin tehdä oikein, eikä ruveta nukkumaan öitä huonosti.
jos olisin sinä riitauttaisn verottajan maksuun laittaman ansio veron koska verot kuuluvat sille yeitykselle jossa teit töitä ansaitessasi kyseessä olevat rahat . verottaja on suomen suurin roisto jos se ei saa rahojaan sieltä mistä sen ne kuuluisi saada se perii ne sieltä mistä ne vain suonkin voisi saada . minusta sinulle tullut veron maksu pyyntö on aiheeton , koska sinun ei lain mukaan käsitykseni mukaan kuulu maksaa palkastasi itse enää veroa, sen kuuluu hoitaa sinut palkannut yritys . muista myös tarkastaa muut maksut kuten eläke ja kela maksut että ne ovat maksettu myös että niitä ei sitten myös karhuta sinulta . sinuna ottaisin myös yhteyden liittoon ja kysyisin neuvoa sieltä niihin todistuksien saanti ongelmaan koska sinulle lain mukaan kuuluu palkkanauha ja työtodistus sekä pyydettäessä palkkatodistus erikseen . liiton ihmiset hoitelevat tarvittavat paperit sinulle alta aika yksikön . tai yritys joutuu todellapulaan kun liiton rattaat alkavat pyöriä täydellä voimalla .ei yksikään työn antaja ole pullikoinut kovinkaan pitkään kun liitto rupeaa kertoilemaan miten hommat lain mukaan olisi kuulunut mennä ja vaativat asioiden välitöntä korjaamista työtuomio oikeuteen hastamisen uhalla.
- selvityspyynnön
mukana tullut luetteloa asioista, jotka sinun tulee selvittää (todisteet, joihin vedota?) Muistitko vuonna 2006 verotuksessa ilmoittaa tuloksi tämän 1,5kk tulon, muiden tulojen lisäksi? Selvityspyynnössä on yleensä tädin/sedän puhelinnumero, joka auttaa selvityspyynnön tekemisessä tai mene verotoimistoon kysymään, että mitenkä minä kantani todistan? Ne auttaa ihan oikeesti, kunhan itse muistat pysyä rauhallisena ja hengittää. Jos joskus joudut tekemisiin uudestaan samanlaisen firman kanssa, ota reippaasti yhtyttä liittoon tai työsuojelupiiriin. Et varmaan saanut myöskään työtodistusta? Voi muodostua ongelmaksi jos joudut joskus työttömäksi/lomautetuksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih547168Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113314Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1421605Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2451424- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 891220
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124