Ketä uskoa vai uskoako ketään?

baya

mitäs sanotte tästä asiasta? asia on se että saako potilas antaa suklaata ja muita lahjoja hoitohenkilökunnalle vai ei. ja miksi jotkut hyväksyy sen ja jotkut ei ja ketä asiassa uskoa vai uskoako ketään? Minäkin olen jonkun verran ollut n.s hoitotyössä hoitajana kun yläasteen työharjoitteluissa olin mm kehitysvammaisia auttamassa heidän asuntolassaan ja olin minä kerran kouluavustajan hommissa ala-asteen erityisluokassa. Ja minä ilahtuisin kovasti jos joku entinen avustettavani muistaisi minua suklaalla tai postikortilla ja kutsuisi vaikka kahville. Menisin toki kahville ja voisin jopa halata. Enkä näkisi sen asian mitenkään olevan väärin tai kummallista. Minulle ihminen on aina ihminen. ihminen on aina ihminen, olipa viraltaan mikä hyvänsä! kun kyllähän sitä monet ihmiset monia ihmisiä muistavat ja kuka vaan voi olla kenen vaan kaveri ja tosi ystävyys ei tunne mitään rajoja. Olen ajautunut kriisiin tämän mun ajatusmaailmani kanssa, en tiedä kuka on oikeassa vai onko kukaan. Uskoisin, että jokainen on väärässä omalla tavallaan, ihminen on aina väärässä ja erehtyväinen. Sen takia en hauku nyt enkä tuomitse ketään ihmistä, koska kaikki ollaan erehtyväisiä ihmisiä jotka joskus pidämme liiankin hanakasti kiinni siitä mikä mielestämme on oikein. Jotkut lääkärit, hoitajat ja entiset opettajat ilahtuvat kovasti jos minä heille esim ostelen lahjoja ja kirjoittelen sähköpostia. Jotkut taas sanovat, että se ei ole korrektia. Ja ihmettelen sitä, että miksei voisi järjestää yllätystä jollekin lääkärille tai hoitajalle, koska ihmisiähän hekin ovat ja ihminen ilahtuu kun sille antaa jonkun kivan yllärin!!! Sitäkin ihmettelen kun ei saa halata. Ja ihan vaan sen takia, kun minua on hoitajat, opettajat ja jopa lääkäritkin joskus halanneet. Minua on sellaiset ihmiset myös sanoneet ihanaksi ihmiseksi ja jopa kullanmuruksi ja rakkaaksi kullanmuruksi jne vielä nykyäänkin ja ilahtuneet kun ovat saaneet minulta positiivista palautetta. Minulle on yritetty jo lapsuudesta asti opettaa, että ei ole korrektia se, kun antaa lahjoja lääkärille tai hoitajalle jne ja että ei ole korrektia että milloin tahansa kertoo heille murheistaan. Mutta koska kaikki eivät ole pitäneet tästä säännöstä kiinni eivätkä ole johdonmukaisesti pysyneet sovitussa säännössä, minä en ole vieläkään luopunut tästä tavastani ja tuskin tulenkaan luopumaan. En tiedä, kuka on oikeassa ja kuka väärässä tässä, että sopiiko antaa lahjoja vai ei ja sopiiko kertoa huolia heille vai ei. Niinpä olen pitäytynyt siinä mikä minusta hyvältä tuntuu, eli siinä, että saa sille lääkärille tai hoitajalle lahjoja antaa, jos se on kiva. Ja olen päättänyt pitää sen että "se ei ole korrektia", joidenkin vakavikkojen ja hapannaamojen teoriana joka joutaa romukoppaan. Lähetin minä tuolle sosiaalityöntekijällekin suklaata postissa ja se ilahtui siitä. samoin myös mielenterveyskeskuksen hoitajalleni sitä lähetin ja hänkin ilahtui. En ymmärrä, mitä väärää siinä on.

3

250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja omat rajat

et varmaan tarkoita pahaa, mutta toisilla yksityisyyden rajat ovat erilaiset kuin sinulla.Joskus voidaan sallia sairaille asioita, suoraan sanoen säälistä.Ei todellakaan ole kohteliasta mennä koskettelemaan saati halailemaan ihmisiä, jos nämä eivät sitä itse halua.Vaikutat aika tungettelevalta.Sanoisin vielä, että ihmisillä on oma yksityiselämä ja jos tunnet jonkun työn kautta tunnet ehkä juuri ja juuri hänen työminänsä, en usko että kukaan haluaa vapaa-ajallaan olla tekemisissä potilaidensa kanssa.Antaisit ihmisten olla rauhassa, muuten saatat vaikuttaa jopa ahdistelijalta.

• lahjoja ystävillesi ja sukulaisille,jos tunnet sellaseen tarvetta.On ammattietiikan vastaista hoitohenkilökunnalta ottaa vastaan lahjoja potilailtaan.itselläni kulkee raja joulukortissa.Ahdistuisin taatusti,jos saisin postissa jotain.Lääkäreillä,hoitajilla ja sossuilla työajat,kuten kellä hyvänsä muillakin,omat perheet omine ongelmineen,ei varmasti kukaan halua heitä häirittävän työajan ulkopuolella.

• lähettelet

lahjoja bussikuskeille tai kaupan kassoillekaan!?Ei kukaan,esim ny vaik lääkäri halua olla potilaansa kans tekemisis 24/7.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4943
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      669
      4155
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2301
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2067
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1868
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      167
      1451
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1208
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      88
      1146
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94