Varusmies loukkaantui saatuaan osuman ylävartaloonsa ampumaharjoituksissa tiistaina Hangossa. Tapaus sattui iltapäivällä Uudenmaan Prikaatin harjoituksissa Syndalenissa. Potilas kiidätettiin ambulanssilla lääkintähelikopteriin, joka lennätti hänet Meilahden sairaalaan Helsinkiin. Uudenmaan prikaatin esikuntapäällikkö, komentaja Lauri Helaniemi kertoi illalla, että potilaan tila on vakaa. Helaniemi sanoi, että tapahtuma sattui rutiininomaisessa puolustusharjoituksessa. Hän ei kuitenkaan halunnut ennen poliisitutkinnan valmistumista kommentoida tapahtunutta enempää. Asiaa tutkii Länsi-Uudenmaan poliisi. Heidän otaksumansa mukaan ase on lauennut vahingossa. STT
Varusmies haavoittui
2
495
Vastaukset
- Kapiainen evp.
Asevelvollisuutta puolustetaan sen edullisuudella. Kuitenkin näissä arvioissa armeijan aiheuttamat haavoittumis- ja kulumavammat sekä niistä koituvat pysyvät menot valtion budjetissa jätetään tietoisesti huomiotta. Itse pitäisin puhdasta ammattiarmeijaa parhaana järjestelynä muuttuneissa oloissa. Siihen voitaisiin kyllä liittää kaikille pakollinen siviilipalvelus.
Mitä tästä muutakaan voi päätellä. Armeijan aseenkäsittelyohjeet ovat periaatteessa erittäin turvalliset ja idioottivarmat, kunhan niitä noudatetaan ja valvotaan asianmukaisesti. Olen itse aikanaan nähnyt yhden tällaisen tapauksen, jossa harjoitusta johtaneen alikersantin lepsuilusta johtuen eräälle varusmiehelle jäi patruuna piippuun, seurauksena vahingonlaukaus polkupyöräkellarissa. Useat polkupyörät saivat osumia sinne tänne kimpoilleesta luodista. Tämän jälkeen kaikkien aseenkäsittely olikin todella huolellista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467455
- 324098
- 573635
- 503150
- 172826
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons522386- 532327
- 432268
- 372268
- 162246