Suomalaiset eivät lintsaa

töiläinen

53

2126

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • venlukka

-90 luvun laman jälkeen työtahti kiristyi äärimmilleen ja yhä sitä kiristetään vaikka vara loppui jo 15 vuotta sitten.

Mutta ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin ainakin itselleni. Aikani nylkkästyäni kiireen mukana havahduin miettimään. Mietinnän tuloksena otin lopputilin ja elää kitkuttelen nyt mitenkuten mutta olen silti onnellisempi kuin koskaan. Suosittelen!

• samaa miettinyt

Itse olen paiskinut niska limassa vuodesta -87 töitä suhteellisen pienellä palkalla ja keskusteluani erään henkilön kanssa joka on työttömänä ja opiskelee työvoimapolittiisilla kursseilla ja tienaa likipitäen yhtä paljon kuin minä. Hän saa asumistukea ja muita tukia lasten ansiosta. Kyrsii ihan suunnattomasti ja siksi olen itsekin miettinyt, että heittäytyisin yhteiskunnan elätiksi. Voinhan minä rahapulan yllättäessä tehdä kuutamokeikkaa.

Mitä tässä tosiaankaan turhia paineita ottaa, kun helpommallakin sitä rahaa näyttää saavan.

Taidanpa minäkin ottaa lopputilin ja alkaa oikeasti nauttia elämästä. Ruokaa löytyy metsästä kesästä syksyyn jos vaan viitsii sieniä ja marjoja poimia. Puutarhapalstalla voisi hyvin kasvattaa juureksia ja muita säilyviä herkkuja.

• parikymmentä testanut.

- swiddu, pulllamössöt ei osaa keskittyä työhönsä ees..esm.henkoht. kännykät yms auki työaikana. ja miettivät ihan jotain muuta kuin työtä, ja esm. asiakkaita. "sarastuvat" koska työ häiritsee liikaa vapaa aikaa. heidän pitäs päästä boss.iksi. koska luulevat,et boss laittaa työhuoneen oven kii, ja menee suomi24-chat,iin. ja boss niin vittumaien,ette maksa 5t-€/kk. mutta pienyrittäjät ei voi määritellä työläisten palkkoja, esm koska maksavat kaikki verot ja maksut. joita nämä suuryrittäjät kiertää. mutta juuri nämä nueuvottelevat työehtosopimukset.. onne matkaan.. hmm..

• kyllä lintsasin ja nyt olen lomautettuna, kuten ylläoleva sanoi tuolla, elä mä on
        tosi tosi paljon mukavampaa työttömänä kun sen oikein ymmärtää . ainakin näin kesäaikana ihan mukavaa

• Asia on kyllä

juuri toisinpäin , ainakin Metallissa

Ennen oli miränkin pajalla 1 kone ja kolme äijää 3-vuorossa

Nyt on 6 Konetta ja 8 äijää 4-vuorossa , päälle on tullut materiaalin ominaisuus-tarkkailut , ohjelmoinnit , pc-tekniikka , saldotus , tilaustenhoito jne

Ennen pääs rasvakoura-sukupolvi helpolla , katteeks käy vanhoja aikoja

• Balt Bolt
        tommihuuhaa kirjoitti:

kyllä lintsasin ja nyt olen lomautettuna, kuten ylläoleva sanoi tuolla, elä mä on
        tosi tosi paljon mukavampaa työttömänä kun sen oikein ymmärtää . ainakin näin kesäaikana ihan mukavaa

Onhan se nyt leppoisaa ja mukavaa nykiä kotona ja nostaa jos jonkinlaista tukirahaa kun masentaa ja ei ole juuri sitä unelmatyötä tarjolla. Yhteiskunta se meidät on ajanut näin laiskoiksi, mutta minkäs teet. On tukipaketteja, apurahoja, pään silitystä ja helposti saatavia diagnooseja.

Muutos tulee kyllä aikanaan. Menee siihen 5 tai sitten 20 vuotta niin kyllä niitä tukia leikataan, tai niitä ei vain enää koroteta kuten palkkoja ja tuotteiden hintoja. Eli rahaa tulee edelleen toista tonnia kuussa tekemättä mitään, mutta alkaa kohtuullisen kaksion vuokra olemaan tuhatta euroa ja leipäpaketti maksaa viittä euroa... Jo loppuu narina ja 10v patterien lataamisen jälkeen on vihdoinkin kaduilla siivoojia sekä väkisten hymyileviä bussikuskeja. Sitä odotellessa.

• em
        Balt Bolt kirjoitti:

Onhan se nyt leppoisaa ja mukavaa nykiä kotona ja nostaa jos jonkinlaista tukirahaa kun masentaa ja ei ole juuri sitä unelmatyötä tarjolla. Yhteiskunta se meidät on ajanut näin laiskoiksi, mutta minkäs teet. On tukipaketteja, apurahoja, pään silitystä ja helposti saatavia diagnooseja.

Muutos tulee kyllä aikanaan. Menee siihen 5 tai sitten 20 vuotta niin kyllä niitä tukia leikataan, tai niitä ei vain enää koroteta kuten palkkoja ja tuotteiden hintoja. Eli rahaa tulee edelleen toista tonnia kuussa tekemättä mitään, mutta alkaa kohtuullisen kaksion vuokra olemaan tuhatta euroa ja leipäpaketti maksaa viittä euroa... Jo loppuu narina ja 10v patterien lataamisen jälkeen on vihdoinkin kaduilla siivoojia sekä väkisten hymyileviä bussikuskeja. Sitä odotellessa.

kohtuullisen kaksion vuokra ON helposti tuhannen euron pinnassa jo nyt, leipäpakettikaan kovin halpa ole (puhuttaessa ihan oikeasta leivästä eikä esim ranskanleivän tyyppisestä pullasta). todisteet tästä näkyvät säännöllisin väliajoin kallion ja myllypuron leipäjonoissa joiden pituudet eivät ainakaan minua juuri naurata.

kokeilisit itse millaista on olla siivooja, bussikuski tai työtön nyky-suomessa ennen ylhäisen halveksuntasi jakamista.

• extyöläinen

Entisessä työpaikassani oli ainakin pari toimihenkilöä, jotka olivat pois vaikkeivät olleet sairaita tai "työkyvyttömiä". Kaikki sen tiesi ja kaikkia se suututti, mutta ko.henkilöt olivat sen luokan koviksia ettei heille työnantajakaan kai uskaltanut mitään sanoa. Työilmapiiriä se myrkytti. Lintsaajalle palkka juoksi, muut tekivät hänenkin työnsä. Pitäisi lintsaajien osata ajatella niin, että jos itse olisin työnantaja, niin miltä tuntuisi kun porukassa on lintsaajia. Todelliset sairastumiset on ihan eri juttu.

• "SAK:n asiantuntijalääkäri Kari Haring ihmettelee tietoja, että suomalaiset sairastavat paljon. Hän viittaa OECD:n tilastoihin, joiden mukaan suomalaiset olivat poissa keskimäärin 15 työpäivää vuodessa vuonna 2005. Ruotsissa lukema oli 25 päivää, Norjassa 22 päivää ja Ranskassa 17 päivää."

• alkoholismi

mä kun olin työelämässä. niin välttelin ja lintsasin rajusti. työtä. olen alkoholisti,siksi aina krapulassa ta huonossa työ vireessä, välttelin työtä kaikin tavoin, ja kävin työaikanakin bubissa lieventämässä krapulaa, minusta eiollut juuri hyötyä misää tehtävässä, silti eläkekassat tästä mitättömästä työntuloksesta maksavat kuin joulupukki 1800€/kk eläkettä, jota milloinkaan en katso ansainneeni. tällaisia ihmisä on muitakin ssuomessa, mutta ssilti valittavat, eiväät yymmärrä edes katsoa peiliin.

• esim

paperitehtaat siirretään muualle?? Suomessa on ay liikkeillä liian suuri valta ja aivan tolkuttomat vaatimukset!! Palkkauksen pitäisi perustua tulokseen vähän niinkuin urheilijoillakin niin loppuis pullamössö poikien/tyttöjen saikku leikit ym ym. Yksi mut aika tärkeä seikka miten päästäisiin taantuman yli olisi se että siirryttäisiin 6pv työviikkoon ainakin pahimman ajan ajaksi mut jos halutaan säilyttää kilpailu kyky muihin nähden niin mieluiten pysyvästi.

• kuus päivää
        esim kirjoitti:

paperitehtaat siirretään muualle?? Suomessa on ay liikkeillä liian suuri valta ja aivan tolkuttomat vaatimukset!! Palkkauksen pitäisi perustua tulokseen vähän niinkuin urheilijoillakin niin loppuis pullamössö poikien/tyttöjen saikku leikit ym ym. Yksi mut aika tärkeä seikka miten päästäisiin taantuman yli olisi se että siirryttäisiin 6pv työviikkoon ainakin pahimman ajan ajaksi mut jos halutaan säilyttää kilpailu kyky muihin nähden niin mieluiten pysyvästi.

Päinvastoin. Neljään päivään pitää siirtyä että on useammalle ihmiselle töitä. Silloin on useammalla varaa toteuttaa tätä kapitalismin ihannetta eli kuluttaa ja kuluttaa. Silloinhan kansantalouden pyörät pyörivät entistä vinhemmin. Tätähän kokoomuslaiset ja muut riistoporvarit meille toitottavat.

• Ari_K
        esim kirjoitti:

on kovin pieni paperitehtaiden kuluista.
        Etelä-Amerikassa puu kasvaa 7 kertaa nopeammin kuin Suomessa ja puuta kasvatetaan isoilla alueilla lähellä paperitehtaita. Et sitten katsonut keväällä tätä asiaa käsittelevää televisio-ohjelmaa?

Älä aina syyllistä työläisiä. Työelämä ei saa olla kilpaureilua, mutta kuten edellä totesin, ei tässä työläisten osuudesta ole kysymys.

Etelä-Amerikan markkinatkin ovat nyt ihan lähellä tehtaita.
        Toivottavasti paperia ei kannata sieltä Suomeen rahdata.

• s.k.
        alkoholismi kirjoitti:

mä kun olin työelämässä. niin välttelin ja lintsasin rajusti. työtä. olen alkoholisti,siksi aina krapulassa ta huonossa työ vireessä, välttelin työtä kaikin tavoin, ja kävin työaikanakin bubissa lieventämässä krapulaa, minusta eiollut juuri hyötyä misää tehtävässä, silti eläkekassat tästä mitättömästä työntuloksesta maksavat kuin joulupukki 1800€/kk eläkettä, jota milloinkaan en katso ansainneeni. tällaisia ihmisä on muitakin ssuomessa, mutta ssilti valittavat, eiväät yymmärrä edes katsoa peiliin.

Nostan hattua! Todellakin. Olet tunnistanut virheesi ja elät niiden kanssa. Pidä kiinni elämästä.

• ........................

Niin siis se on naiset jotka harrastavat tätäkin (kieroilua) maailman eniten Suomessa.

esim. pk-seudun yrittäjät ovat keskimääräisesti sairaslomalla n. 1 viikon vuodessa, hkin kaupungin naisvaltaisella sosiaalipuolella ollaan keskimäärin lähes 5 viikkoa "omalla lomalla" vuodessa - vaikka flunssabakteeri kannat ynm ovat siis täysin samoja, samalla alueella sekä yrittäjillä että näillä naisvaltaisilla aloilla.

• VIISKYT JA RISAT

Olen tullut siihen tulokseen, että nuoret ovat ainakin meidän työpaikalla (sairaala) suurimpia lintsareita. Ovat vähän väliä poissa töistä ja pitkiäkin aikoja kun taas me vanhemmat ollaan vaikka vähän kipeinäkin töissä. Tyhmäähän se on olla puolikuntoisena töissä. nuoret valittaa työolosuhteista ja kaikista ja heitä suojellaan ja järjestellään kaikki paremmin (onhan se toisaalta hyvä valittaakkin niin saa kun työnantaja kaiketi pelkää että ne lähtee uihin tölihin niin kuin aina uhkaavatkin; mitäs meistä vanhoista ne ajattelee että ei ne enää mihinkään lähde; ei kun rumbaa vaan päälle) mutta vielä koittaa aika jolloin me poistutaan työelämästä; mitä jää jäljelle - lintsaavat nuoret?

• toinen hoitsu

eli teillä nuoremmat työntekijät ymmärtävät sairaana jäädä kotiin, toisin kuin te vanhemmat jotka puolikuntoisina levitätte tautinne koko työyhteisöön sekä potilaille? sairas ihminen ei mene töihin tartuttamaan muita, varsinkin jos työpaikkana on sairaala, jossa pienelläkin pöpöllä voi jollekin heikkokuntoisemmalle potilaalle olla tuhoisat seuraukset.

nuoret vaativat oikeuksiaan (joita te ette ole älynneet edes kainosti pyytää - miksihän sairaanhoitajien palkat olivat pitkään niin suhteettoman huonot?) ja saavat myöskin asioita parannettua - MYÖS teidän osaltanne - ja sinä valitat?

haiskahtaa pahasti katkeruudelta ja jonkinlaiselta kateudelta nuorempaa polvea kohtaan.

• Pissed off

On taas vaihteeksi ilmoittamatta poissa eikä mitään tietoa koska on tulossa.. Ei varmaan yllätä, ettei vastaa edes puhelimeen. Onko tää sitä yrittäjän vapautta?!§#@!!

• Petsku betonimies

Kyllä tosiasia on että työmoraali suomessa on todella huono. Ammatti ja tekemisen ylpeys on mennyttä suurimmalta osalta ja halutan päästä mahdollisimman helpolla. rahan pitäisi tulla sillä että vaivaudutaan yleensä olemaan työpaikalla
      Täytyy todella ihmetellä miten suomi voi olla hyvinvointivaltio tällä työpanoksella.
      Kaikki vaan vouhottaa että miten työnantaja riistää jne.. joka ainoalla meillä on oikeus ja mahdollisuus yrittäjyyteen eli siitä vaan jos tuntuu että yrittäjyys on niin ihana asia.
      Maahanmuuttajia lisää. Heillä on työmotivaatio tallella ja ovat ahkeria.

• ei saatana!

Tämä työ hysteeriä on alkanut näyttämään koomisia piirteitä. Ihmisen joka 10 sana on työhön liittyvä sana. Ihminen on pärjännyt ilmän työtä ennekin ja pärjää vieläkin jossain päin maailma. Tämä alkaa olla pahempaa kuin saksalaisten natsien propaganda.

• parisuhteet.

Ei ole mitään muutakaan sellaista konkreettista missä ihminen voisi pätevöityä ja saada ihmisten huomion.

• Rehti

Sellainen maku jäänyt suuhun että jos teet jonku asian oikein mutta siinä menee kauemmin kuin muilla. Toiset tyypit laistivat hommia ja heillä meni vähemmän aikaa. Silti sakotetaan sitä joka tekee tarkimmin hommat. Tämä yhteiskunta ei oikeasti panosta tarkkaan työhön ja sen varmana nokia pomotkin tietävät.

• Kelailia

Siellä pyöritellään papereita ja peukaloita yhtä paljon mutta silti saavat samaa palkkaa.

• Ari_K
        Kelailia kirjoitti:

Siellä pyöritellään papereita ja peukaloita yhtä paljon mutta silti saavat samaa palkkaa.

Kansanedustajien palkka on noussut enemmän kuin esim. yksityisen sektorin toimihenkilötyöläisten.
        Nyt siellä saadaa n. kaksinkertaista kk-palkkaa verrattuna omaani.
        Aiemmin heidän palkkansa oli n. 35% enemmän kuin minun palkkani.

Kyllä monessa valtion virassa maksetaan muutenkin enemmän kuin yksityisellä puolella.

• -virkanainen
        Kelailia kirjoitti:

Julkishallinon työtehtävisä ei tavoitella voittoja. Julkisella sektorilla on pääasiä, että tehtävät tulee tehtyä jossain vaiheessa. Maassamme on työnantajasektorilla noin 1 800 tuhatta kokoaikaista palkansaaja ja näistä noin 600 tuhatta on julksellasektorilla.

• näin....
        Ari_K kirjoitti:

Kansanedustajien palkka on noussut enemmän kuin esim. yksityisen sektorin toimihenkilötyöläisten.
        Nyt siellä saadaa n. kaksinkertaista kk-palkkaa verrattuna omaani.
        Aiemmin heidän palkkansa oli n. 35% enemmän kuin minun palkkani.

Kyllä monessa valtion virassa maksetaan muutenkin enemmän kuin yksityisellä puolella.

Melkeimpä 20 ensimmäistä kovapalkkaisinta työtehtävää (ammattia) löytyy kunnan ja valtion palveluksesta.

• näin meillä

meillä taas kaupanalalla ollaan töissä sairaanakin, jos vaan mahdollista. pienen kuumeilun tai flunssan takia siis pois ei olla, päätös poisjäännistä heijastuu muiden työntekijöiden harteille ja yleensä toisten vapaapäivät menee sitten tehdessä sairastavan työvuorot.
      itsekin olen kyllä pois ollut, mutta olen joko toipunut leikkauksesta tai joutunut sairaalapetiin. eli töihin mennään jos jalat vain kantaa...

• varmasti lintsaa

yksittäistapauksia lukuunottamatta. Suomessa todella sairastellaan eniten, niin työpaikoilla kuin kotona ja syykin on selvä. Homeasunnot / työpaikat. Voisi syyttömien uhrien leimaaminen loppua!

www.homeasunnot.suntuubi.com

• vierestä seurannut

Itse en ole ollut sairaslomalla viimeiseen 20 vuoteen kun yhden päivän. En kyllä ole ollut sairaanakaan töissä. Meidän työpaikalla porukat ovat aika herkästi sairaslomalla, keksivät kaikenlaista paskaa päästäkseen saikulle. Saa sitten tehdä näitten tekokipeitten lusmuperseiden töitä omien lisäksi. Antaisivat lääkärin/terveydenhoitajan vastaanotolla saikunhakijalle turpaan ja vielä potkun perseelle.

• liian

karskia kielenkäyttöä ja epäsivistyneesti kirjoitettu. Mutta totta on, että joillakin aloilla ja tietyt ihmiset ovat pinnareita. Sairauslomaa haetaan usein, jos perheeseen tulossa isompi tapahtuma: rippijuhla, ylioppilasjuhla tms. Perheen äiti sairauslomalla, jotta ehtii leipomiset tehdä. Nämä tyypit ovat myös laiskoja työssään, kaikki ns. likainen työ delekoidaan toisile. Sitten on ääripää, joka tulee työhön vaikka pää kainalossa levittämään tauteja talon asukkaisiin ja henkilökuntaan ja jupisevat toisten saikuista tyyliin: Minä en ole ollut saikulla ja plaa, plaa, plaa. Kuka saa koriamman kruunun päähänsä, kysynpähän vaan.

• liian

karskia kielenkäyttöä ja epäsivistyneesti kirjoitettu. Mutta totta on, että joillakin aloilla ja tietyt ihmiset ovat pinnareita. Sairauslomaa haetaan usein, jos perheeseen tulossa isompi tapahtuma: rippijuhla, ylioppilasjuhla tms. Perheen äiti sairauslomalla, jotta ehtii leipomiset tehdä. Nämä tyypit ovat myös laiskoja työssään, kaikki ns. likainen työ delekoidaan toisile. Sitten on ääripää, joka tulee työhön vaikka pää kainalossa levittämään tauteja talon asukkaisiin ja henkilökuntaan ja jupisevat toisten saikuista tyyliin: Minä en ole ollut saikulla ja plaa, plaa, plaa. Kuka saa koriamman kruunun päähänsä, kysynpähän vaan.

• Ilmiselvästi

jokohan loppuu Ruostalaisten haulluminen, kun taas osoitettiin selvästi, että Suomalaiset ovat pahimpia lintsareita pohjoismaalaisista.

• työnantaja alkaa

maksaa parempaa palkkaa niin eiköhän työt kiinnosta banaani palkalla voi hyvin olla poissa töistä.

• Yksi pienyrittäjä
        työnantaja alkaa kirjoitti:

maksaa parempaa palkkaa niin eiköhän työt kiinnosta banaani palkalla voi hyvin olla poissa töistä.

Maksan neljälle työntekijälleni ammattiliiton määräämää kuukausipalkkaa.
        Lisäksi maksan sairaspäivät, lasten sairastamisesta johtuvat poissaolot, lähiomaisen kuolema ja oma merkkipäiväkin ovat myös sellaisia, jolloin saa olla poissa palkallisella vapaalla.
        Maksettava on myös arkipyhät (kuuluinpa kirkkoon tai en). Näitä ovat Joulu (3pv), Uusi Vuosi (1pv), Loppiainen (1pv), Pääsiäinen (2pv), Vappu ( 1pv), Helatorstai ( 1pv), Juhannus (1pv) Itsenäisyyspäivä ( 1pv). Ja lomalla olevalle maksetaan myös se lomaltapaluuraha, joka vastaa 15pv palkkaa.
        Noiden lisäksi on ne normaalit talviloma 6pv ja kesäloma 24pv ja pekkaspäiviä 12,5/vuosi. Yhteensä maksan vuosittain 68,5 tekemätöntä työpäivää yhdelle henkilölle ja tuossa määrässä ei ole sairaspäiviä. Kun sen kertoo neljällä ( meillä on neljä työntekijää minun lisäkseni) on tuloksena 274 työpäivää, jota kukaan ei yrityksessäni tee, mutta joista maksan täyden palkan sosiaalikuluineen eläkemaksuineen.
        Ihan banaanipalkasta en puhuisi, kyllä ne on euroina heidän tileilleen menneet. Ihme ja kumma, he pystyvät silti niillä roposilla matkustelemaan, ostamaan mökkejä ja uusia autojakin on tuplaten pihoissa. He rakentavat talot, kouluttavat lapsensa jne...

Tätä pienen yrittäjän suurituloista ja helppoa elämää kannattaa tavoitella, jos työn tekeminen toisen leivissä ei kiinnosta. Jos saat pankista tarpeeksi lainaa, voit ostaa itsellesi ja siinä sivussa monille muillekin työpaikan (ja tottakai työllistät, sehän ei maksa mitään tai no ehkä pari banaania silloin tällöin..).
        Työnantajathan käärii kaiken rahan omiin taskuihinsa, mikset siis teksisi samoin!
        Ota hyöty irti ja palkkaa heti legioonan verran tyyppejä kortistosta. Tiedät jo valmiiksi miten paskoja kaikki työnantajat ovat, voisit olla hyvänä esimerkkinä muille ja maksaa iloisin mielin tuplapalkat kaikille ja puolet vuodestahan heillä vähintäänkin on lomaa nuo muut edut siihen päälle. Saavutetuista eduista heidän ei kannata luopua, tee se heille heti selväksi!
        Sen verran vain katsot, että rahasi riittävät, konkurssin jälkeen nimittäin menetät ihmisarvosi kaiken omaisuutesi ja läheistesikin omaisuuden mikäli uskaltavat taata velkojasi.

Mistähän nämä nykyisestä työttömyydestään iloitsevat aikovat joskus saada eläkettä, kun se aika koittaa... Kannattaa tsekata oma tilanne jos et ole vielä saanut kotiin ilmoitusta tähän mennessä kertyneestä eläkkeestäsi.
        http://www.tyoelake.fi/Page.aspx?Section=39058

• julkinen ja yksityinen

No ainakin kunnan ja valtion tehtävistä lintsataan. Se että lintsataanko Suomessa eniten, riippuu siitä, että onko Suomessa eniten ihmisiä töissä julkisella puolella ja sitä kautta lintsareita on myöskin enemmän.

• Olisiko

Olisikohan suomalaisessa työelämässä jotain vikaa...Esimiesten, johtajien, työnjohtajien sietäisi joskus katsoa peiliin, myös voi olla varsin ikäviä työkavereita työpaikoilla. KIusaaminen on yksi suomalainen syy, joka alkaa jo alakoulussa...

• ei, ei, ei....

Ei ole mitään johtajan työntekijän vastakkainasettelua!!! Olen ollut yrittäjänä ja voin sanoa, että tarvitsin apua tehtävien hoitamisessa ja siihen tarkoitukseen ns. palkkasin ihmisen (ihminen ei tee enään nykyisin töitä toisellebihmiselle ruoka ja asunto palkalla) TÖIHIN. Maksoin työntekijöille ns. lakisääteisen työehtosopimuksen mukaisen raha määrän. Annoin näille ihmisille tehtäviä hoitaakseen joita hoidin ennen yksinäni. Näin sain apuvoimia tarjota kasvavalle asiakas määrälle heidän tarvitemansa palvelun ja helpotettua omaa taakkaa jota olisi ollut täysin mahdotonta hoitaa yksinäni. Yksin ei nimittäin kykene kovinaan suuriin tekoihin.

• kiusaajia

Esimiehiä, johtajia ja työnjohtajia ei peiliin katsominen kiinnosta. Kaikki haluavat päästä määräämään toisia itsetuntonsa kohottamiseksi. Alaisten luonnollinen reaktio on passiivisuus - innottomuus paskiaisten palvelemiseen.

• johto...
        kiusaajia kirjoitti:

Esimiehiä, johtajia ja työnjohtajia ei peiliin katsominen kiinnosta. Kaikki haluavat päästä määräämään toisia itsetuntonsa kohottamiseksi. Alaisten luonnollinen reaktio on passiivisuus - innottomuus paskiaisten palvelemiseen.

Julkisensektorin pomot ja työnjohtajat yms. ovat mainitsemasi tyyppisiä ihmisiä. Yksityisella puolella työnantajan ei ole varaa vaarantaa elinkeinoaan olemalla työntekijöilleen pahansuopa. Eri asia on taas avustuksilla toimivat yksityisten yritrysten työnantajat ja pomot, johtajat esim. sosiaaliset yritykset. koulutuspalvelut yms....

• lienee harvinaista

Ainakin meidän firmassa työtahti sen verran kiivas, että lomat joutuu sitten käyttämään kokonaan omien asioiden hoitoon, kun muuten ei ole vapaa aikaa vaan ylitöitä pitäisi aina tehdä. Ja vaikka väkeä on vähennetty rankalla kädellä jo moneen otteeseen, työmäärät vaan lisääntyy. Eiköhän täälläkin ala kohta porukalla kunto romahtamaan niin henkisesti kuin fyysisestikin tämän "kovan ajon" seurauksena.

• duuni!!

> Töistä otetaan lomaa kun vituttaa!!.tai on muita menoja eikä muitakaan lomia ole itse ainakin haen lomaa jos tuntuu tihkaasevan.Onhan se mielenterveyden kannalta parempi ettei polta itseään loppuun.Ja työnantajan kannalta parempi pitkässä juoksussa,eläkkeelle jos joutuu hermojen takia se tulee paljon kalliimmaksi.

• Virya

Kun töitä tehdessä ei saisi edes hengittää samalla. Pitää olla niin tehokas.

• lintsaamista

ei varmaankaan ole

Silmiini osui artikkeli työpaikka kiusaamisesta
      ja sen kymmenen kohtaa
      aiemmin en ollut sen enempää ajatellut mitä se tarkaan ottaen on
      kunnes totesin näin meilläkin olevan
      tämä on varmaan suurin sairastuttaja työpaikoilla

koska on niitä jotka ovat töissä ja niitä jotka ovat "töissä"
      tai joka paikan höyliä todellisuudessa käydään vain tauoilla niilläkin väleillä kun se varsinainen työpiste ei sitä huomaa
      tarkoitan tällä sitä kun sitten vihdoin tullaan taas siihen paalupaikalle
      mennään tauolle kun ei ole keritty pitää sitä taukoa

no, ei tuokaan vielä mitään
      mutta sellainen ihminen juuri itse suurin valittaja muista
      koska hän ei hyväksy edes sitä kuuluvaa taukoa toisille
      vaikka on itse käynyt jo kolme kertaa erinäisillä tauoilla
      ennen sitä toisien ensimmäistäkään

ei meillä lasketa
      käy vaan se neljäskin
      mutta, kun itse jouduin valituksen kohteeksi
      aloin ihan mielen kiinnosta seuraamaan jos ja kun töiltäni ehdin

sitä aiemmin ihmettilin että miten toisilla riittää aikaa seurata
      ja kyräillä toisia
      kun oma aikani meni töitä tehden
      mutta, siellä seurailtiinkin sitä että porukka on paikalla ja nyt voi itse mennä
      no, en minäkään huomannut sitä näkymätöntä perässä hiihtäjää vessaan mennessä
      hällä väliä
      olin ollut kuulema tupakalla liian monta kertaa

nyt valittajat ovat saaneet vastuuta enemmän ja
      napina tauoista on hiipunut
      mutta, niin se vaan on että jotkut ihmistyypit
      sairastuttavat muita omalla erinomaisuudellaan
      jos vain hänen tapansa on se ainoa oikea

sinä tiedät vain ettet tiedä
      henkilön henkilökohtaisista asioista mitään
      ei kaikki johdu aina töistä jos on muutakin elämää ollut.

• Lintsaa !!

Meillä 2 tarha ikästä lasta ja ollaan paljon kipeänä.
      Itsekkin olen yleensä 2-3 flunssaa/vuodessa ja kestot vaihtelee 3-6 päivää/krt. ja aina kuume yli 39.

Olen aika paljon puolikuntoisena buranan voimalla töissä toki olen varmaan n.4-8 päivää /vuodessa sairaslomalla.

Mut itellä se menee näinpäin et olen kipeenä töissä , en lintsaa>ei tässä ole järkeä ,mut jotenkin on vittumaista olla pois. Vetää mielummin 800 buranaa ja muu ei haittaakkaan kuin kova kuume silloin ei pysty tekemään meidän fyysistä hommaa ulkona.Toki sisätöissä pärjäis helpommin ja jos vielä vois istuskella.

• -työläinen-

En lintsaa, mutta alipalkattuna ja muutenkin huonon ilmapiirin vuoksi, en tee töitäkään kovin motivoituneena ... enkä ainakaan panosta liikaa töihin enkä stressaa sen vuoksi.

• isäukko ja minä

Isäukko teki töitä lapsesta kuolemaansa asti vaikka oli joskus melkein kuolemansairaskin. Isäukko hankki vaimon, perheen, auton, kesämökin ja vuokralla asuttiin. Isäukko oli töissa ma-pe klo 8:00-16:00. Viikonloppuisin käytiin mökillä lumettomaan aikaan. Isäukko ryyppäsi välillä viikonloppuisin baareissa ja kotona ja silloin tällöin arkisinkin. Ulkomailla käytiin kerran 5-10 vuodessa. Me penskat käytiin koulua ja oltiin kavereiden kanssa ties missä. Nuorempana käytiin vieläkin koulua, ajeltiin autolla, oltiin baareissa ja vikiteltiin tyttöjä.

Näin vanhemmalla iällä olen huomannut, että ympyrä on sulkeutunut. Olen hankkinut vaimon, perheen, auton, kesämökin, rivitalohuoneiston. Olen töissa ma-pe klo 8:00-16:00. Viikonloppuisin käydään mökillä lumettomaan aikaan. Viikonloppuisin juhlitaan välillä baareissa ja kotona ja silloin tällöin arkisinkin. Ulkomaila on käyty kerran 3-5 vuodessa. Pemskat käyvät koulua ja ovat kaveriensa kanssa.

• gasko

Suomalaiset lääkärit rahasta kärjoittavat sairaus todistuksia vaikka potilaalla ei ole mitään sairauksia.Jos vaivautuisivat katsoa asiakketten silmiin näkisivät että lintsaus on kysymyksessä.

• mitä saa olla?

Tiesitko, että hammaslääkäreiden raha pussiin kilahtaa aina ylimääräistä sitä mukaan mitä enemmän toimenpiteitä suoritetaan asiakkaille esim. puudutus, valkaisut yms. toimenpiteet.

• Maassa!

Lintsata..Ei..Hehehe

• StippaS

Media taas vääristelee asiaa.. Miksi eivät suoraan töräytä, että Suomen kansalaiset ovat niin huonokuntoisia johtuen surkeista elintavoistaan, etteivät yksinkertaisesti jaksa töissä ja sairastuvat huomattavasti helpommin ja pahemmin kuin mitä muun maan kansalaiset. Koska sehän se totuus on eikä mikään muu.

• ei tee töitä

kummasti suomi nousi nousukaudella muita selvästi paremmin

• Turretti

Aattelin soittaa puhelinsaitsua kun on krapula, mutta ei kai sitä sitten...

• näin taas

kun ei ole töitä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      106
      6822
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4241
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      46
      3466
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3372
    5. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      179
      3294
    6. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      50
      3289
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2789
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      55
      2045
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      34
      1981
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13