Aloitteleva uistin kalastaj

MINUSTA MIES

Olen harrastanut perhostelua ja ajattelin voivani siirtyä uistin kalastajaksi. Kysyisinkin riittääkö vielä 10 vuoden perhokalastus tähän.

Eniten arveluttaa onnistuuko kerta-heitto.
Uistimen uinnin viritys arveluttaa myös, uintisyvyydestä puhumattakaan.

4

693

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • psykolooki

Luultavasti olet addiktoitunut liikaa vispausliikkeeseen. Ainakaan ensimmäiseen pariin vuoteen ei saisi olla ihmisiä sataa metriä lähempänä, jos koukullisella vieheellä harjoittelet kertaheittoa. Voisi aivan hyvin ajatella että harjoittelisit merenrantataulun äärellä pari vuotta. Vapana toimii vappuhuiskasta tehty tikku aivan hyvin. Tai vappuhuiska. Jos alkaa kuulua yhtenäinen kahina, on vispausmoodi kytkeytynyt taas päälle.

Kammasta saa hyvän kelausrefleksiäänen. Eli vasempaan käteen kampa piikit ylöspäin. Samalla kun oikealla kädellä teet kelausliikettä, vedät piikkejä vasemman käden peukalolla. Siinä oikean käden liikkeessä on hieman samaa kuin on heittonarun lappaminen jalkoväliin. Eli luultavasti tuo liike tuo nautintoakin heti. Mutta kun juttu on liian kauan ollut lappamispuolella niin muista palata kelan kampipuolelle.

Kahlaamista ei tarvita niin paljoa uistellessa ja heitellessä. Sen voi korvata täyttämällä kahlaushousut mutaisella vedellä.

• psykolooki

Niin tuo ensimmäinen kahden vuoden jakso oli umpikelalle. Varmaankin sen huomasit, kun oikean käden kelausliikkeestä siinä selitettiin. Oletetaan siis ettet ole "vasenkätinen".

Minulla on 40 vuoden kokemus heittelystä eli virvelöinnistä. Mainitsemasi syväysjuttu ja vieheitten viritys ei vielä ole ajankohtaista eli älä huolehdi liikaa. Hommaa vaan se vappuhuiska ja rantataulu.

• lukihäiröinen

Kyllä jonkin sortin kalastelu aina miehekkäämpää on kuin perhosluistelu. Eli vapakauppaan siitä nyt vaan joutuin. Ellet ole nainen. Jos olet nainen ei ole asiaa vapakauppaan vaan siihen viereen hamekangaskauppaan.

• kelamies.

"Eniten arveluttaa onnistuuko kerta-heitto."

Myös olisi hyvä opetella yhdys-sanat ennen heittoongen hommaamista. Pervostelijoilla on tunnetusti kieli-ongelmia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7515
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4143
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3655
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3160
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2836
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2426
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2358
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40