Olisi tarkoitus aloittaa biojätteen kompostointi omakotitalossa. Luin jostakin kompostointiohjeistosta, että kompostorin saisi sijoittaa rakennuspiirrustuksissa jätteenkäsittelyyn tarkoitettuun paikkaan. Meillä sekajäteroskis on talon seinustalla pihakivetyksen/asfaltin päällä. Voiko kompostorin todella sijoittaa tällaiseen paikkaan? "Vuotaako" se esim. jonkinlaista tavaraa ulospäin? Olen aina luullut, että kompostori laitetaan jonnekin pihan perälle, nurmikolle tms. Olisihan se kätevää, jos kompostorin voisi todella sijoittaa ulko-oven lähelle, jossa sen täyttäminen onnistuisi roskienvientireissulla! Hankinnassa on Biolan pikakompostori. Kiitokset aloittelijaa auttaville!
Kompostorin sijoitus
3
2727
Vastaukset
- niin tarkkaa
Olen todennut juuri sopivan kosteana pitämisen ongelmaksi jos sen haluaa noin tarkasti hoitaa. Kyllä se siis vuotaa vaikka toimii hyvin. En voi suositella tuollaiselle kiveykselle. Myös silloin kun sitä tyhjentää tahtoo hieman levitä vaikka olisi kuin tarkka. Valitse sellainen paikka jossa neste voi imeytyä maahan ja on kuitenkin lähellä tyhjennystä ajatellen
- kompostoijaperhe
Meillä on sijoitettu autotallin seinustalle, kadunvarresta katseilta piiloon, tuulelta suojaiseen paikkaan. Siihen on helppo kulkea talvellakin, ja kuivikeaineet on siinä vieressä varastossa, niin niitäkin tulee laitettua riittämiin, kun on vieressä eikä pihan toisella puolella.
- takapihalle
11 vuotta sitten. Kukaan Tampereen viranomainen ei ole koskaan tullut valittamaan, että olisi mukamas laittomassa paikassa. Joten pistä sinäkin ihan rauhallisella mielellä sinne minne itse haluat. On ihan eri asia miten sijoittaa sellainen biojäteastia, josta viedään kama Tarastenjärvelle kompostoitavaksi.
Muista riittävä seosaine, että komposti pysyy kuohkeana. Liian tiivis sisältö ei kompostoidu kunnolla vaan alkaa haista TODELLA pahalla. Rajanaapuri ei varmaan tykkää. Alussa tätä itselle tapahtui, ennenkuin opin kunnolla kompostorin käytön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465397Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5561957Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens781125Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77973
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53951- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50823Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748