Avoin yliop. opiskelu

*Minä*

Seinäjoella alkaa elokuussa haku avoimen yliopiston opintoihin (Tampereen yliopiston alainen).
Osaako joku kertoa millä perusteilla avoimeen pääsee opiskelemaan, ei kai siinä katota aiempia opintoja tms.??
Entä onko jollakin kokemusta aineopintojen tai perusopintojen kannattavuudesta? Kumpi olisi "järkevämpi" ottaa kun suunnittelen yrittäväni ens vuonna okl:ään.
Olen kuullut että suositellaan otettavaksi kasvatustiede jos aikoo yliopistoon. Onko kokemuksia? Onko kasvatustieteen tekeminen avoimessa erilaisempaa kuin yliopistossa? Ongelmia, haasteita??
Yritin jo tänä vuonna okl:ään mutta pääsykokeen pisteet ei riittäny. Vuosi töitä ja ohessa avoimen opintoja...silti hieman hukassa :)

2

561

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aösldgh

Avoimeen ei ole sillä tavoin pääsyvaatimuksia, että pitäisi olla jotain tiettyjä arvosanoja aiemmasta koulutuksesta tms. Avoin yliopisto on tarkoitettu kaiken kansan sivistämiseksi pohjakoulutuksesta riippumatta (just siksi sen nimi on AVOIN yliopisto). Sinne vain ilmoittaudutaan. Ja nopeat syövät hitaat eli jos kurssille on ilmoittautuneita enemmän kuin voidaan ottaa, ihan ilmoittautumisjärjestyksessä otetaan.

• Avoimen suunnittelija

Hei

Avoin yliopisto on tosiaan avoin kaikille opinnoista kiinnostuneille, meillä ei ole esim. pohjakoulutusvaatimuksia.

Oppiaineen opinnot aloitetaan aina perusopinnoista, joiden laajuus on useimmiten 25 opintopistettä.
      Ja kun perusopinnot on suoritettu, opintoja voi jatkaa aineopintoihin.
      Olet siis tervetullut mukaan meille, Tampereen yliopiston Avoimeen yliopistoon, opiskelemaan kasvatustieteiden perusopintoja:
      http://www.avoinyliopisto.fi/fi-FI/Opetustarjonta/StudyUnit.aspx?StudyUnitId=7ca42f25-8217-44a7-b60c-04f5f2c39c8c

Opiskelijat otetaan ryhmään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Kasvatustieteiden perusopintojen suorittamisesta ei saa enää lisäpisteitä luokanopettajakoulutuksen valintakokeissa, mutta opinnot varmasti auttavat valmistautuessa valintakokeiden kirjalliseen osuuteen. Ja jos opiskelet myöhemmin Tampereen yliopistossa luokanopettajaksi, voit liittää avoimessa yliopistossa suoritetut kasvatustieteiden perusopinnot tutkintoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7555
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4173
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3675
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3170
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2846
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2456
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2378
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40