Niin onkohan synkrot kulunut, vai onko tuo alunperinkin synkronoimaton tuo Scania R:n pakki? Siis muuten vaihteet pelittää normaalisti, mutta pakki rahisee aina niin kauan kunnes on laatikko pysähtynyt, siis ihan fullerityyliin, mutta ei vaan ole kytkinjarrua millä tuon voisin pysäyttää. Eli siis täytyy aina odottaa monta sekuntia ennen kuin voi tarjota pykälää pesään.
Niin ja tarkemmin kun ajattelee niin sama se on ryöminnänkanssa, eli sekä R että C, jotka on siellä kaaviossa samalla puolella on tuollaisia fullerityylisiä.
Ärräläisen pakki!!
16
3778
Vastaukset
- tipitypyy
Sama toimii 4-sarjassa niin miks ei tuossakin, 1: Pysähdy, 2: Ykkönen pesään, 3: Ja sitten pakki. Ei rutise ja rahise ja kyllä toimii hienosti. Ja tietysti tuon 1-vaihde pakki operaation aikana kytkin pohjassa koko ajan.
- ykköstä
...edes tarvitse laittaa sisään asti. Kunhan vain painaa keppiä sen verran lovea kohti (rietasta tämä kuljetusala), että ne ykkösen synkrorenkaat saavat rattaat laatikossa pysähtymään.
- luolamies rahtari
Scania elää vielä kivikaudella voimansiirron suhteen, volvossa ei narise vaihteet kun i-shiftin kepin tyrkkää r asentoon....
- volgo
muutaman kerran narahti ja koko laatikko vaihtoon.. ohjelmavika. '
helvetin kallis remontti!! - vmm
volgo kirjoitti:
muutaman kerran narahti ja koko laatikko vaihtoon.. ohjelmavika. '
helvetin kallis remontti!!en oo ennen kuullu
- Volvo-kuski
vmm kirjoitti:
en oo ennen kuullu
Joo, en oo minäkään kuullu tuollaisesta. I-shift ei narise eikä varoittele, se hajoaa kerralla. Meillä se laatikko rusahti kerran niin et selkärankaa vihloi. Sitte tilattiinki uus i-shift laatikko. Auto on 2007 vuoden FH520 ja rahtiauto. Autolla oli ajettu 130 000 ku laatikko meni säpäleiksi. Uus I-shift ollu nyt reilun vuoden ja 3 kertaa lyöny jumiin. Viimeiset kaks kertaa on jouduttu auto hinaan pajalle. Lisäksi Volvoon on taidettu laittaa Scanian 6-kone ku öljyä kuuluu niin helvetisti. Meinaan et naapurin isännällä on vm 2005 R470 ja se syö öljyä yhtä paljo ku dieseliä.
- kun en osaa vaihtaa
Volvo-kuski kirjoitti:
Joo, en oo minäkään kuullu tuollaisesta. I-shift ei narise eikä varoittele, se hajoaa kerralla. Meillä se laatikko rusahti kerran niin et selkärankaa vihloi. Sitte tilattiinki uus i-shift laatikko. Auto on 2007 vuoden FH520 ja rahtiauto. Autolla oli ajettu 130 000 ku laatikko meni säpäleiksi. Uus I-shift ollu nyt reilun vuoden ja 3 kertaa lyöny jumiin. Viimeiset kaks kertaa on jouduttu auto hinaan pajalle. Lisäksi Volvoon on taidettu laittaa Scanian 6-kone ku öljyä kuuluu niin helvetisti. Meinaan et naapurin isännällä on vm 2005 R470 ja se syö öljyä yhtä paljo ku dieseliä.
http://www.trailer.se/bildview.php?bild=bildarkiv/16/s_4a304714a0cd6.jpg
- narinaa narinaa
volgo kirjoitti:
muutaman kerran narahti ja koko laatikko vaihtoon.. ohjelmavika. '
helvetin kallis remontti!!En tiedä mutta ainakin Scanian opticruisessa vaihteet (tai lähinnä pakki) sorvaa välillä aika lailla, mutta eipä se siitä ole kummemmin itseensä ottanut. Lähinnä jos on pysähtyy nopeasti ja laittaa samantien pakin päälle, niin rasahtaa aika lailla.
- i-shift,optir...
narinaa narinaa kirjoitti:
En tiedä mutta ainakin Scanian opticruisessa vaihteet (tai lähinnä pakki) sorvaa välillä aika lailla, mutta eipä se siitä ole kummemmin itseensä ottanut. Lähinnä jos on pysähtyy nopeasti ja laittaa samantien pakin päälle, niin rasahtaa aika lailla.
mutta manuaalia en ota enää.Kytkin, kartaani remonttia vastaavasti vähempi!
- tähänkin
narinaa narinaa kirjoitti:
En tiedä mutta ainakin Scanian opticruisessa vaihteet (tai lähinnä pakki) sorvaa välillä aika lailla, mutta eipä se siitä ole kummemmin itseensä ottanut. Lähinnä jos on pysähtyy nopeasti ja laittaa samantien pakin päälle, niin rasahtaa aika lailla.
Aina ensteks kannattaa pysähdyttää auto ennen kuin alkaa pakkia työntämään päälle!
Kun käyttää opticruisen keppiä ensin siinä a-asennossa ja menee lähtövaihde pesään niin siitä sitten heti suoraan pakille ja imaisee pykälän pesään perkuleen ihanasti. Ei rutise ja pauku ja menee alta nanosekunnin rallivaihde asentoon.
Tässäkin perusprinsiippinä on sen vaihdelootan akseleiden pysäyttäminen vaihteenkytkennän helpottamiseksi kun se pakki on synkronoimaton.
Liikkuvaan maaliin on vaikeampi osua kuin seisovaan lehmään. - vinkkinä
tähänkin kirjoitti:
Aina ensteks kannattaa pysähdyttää auto ennen kuin alkaa pakkia työntämään päälle!
Kun käyttää opticruisen keppiä ensin siinä a-asennossa ja menee lähtövaihde pesään niin siitä sitten heti suoraan pakille ja imaisee pykälän pesään perkuleen ihanasti. Ei rutise ja pauku ja menee alta nanosekunnin rallivaihde asentoon.
Tässäkin perusprinsiippinä on sen vaihdelootan akseleiden pysäyttäminen vaihteenkytkennän helpottamiseksi kun se pakki on synkronoimaton.
Liikkuvaan maaliin on vaikeampi osua kuin seisovaan lehmään....vaan, että noi robottilaatikot on kyllä kai kaikilla merkeillä ihan kokonaan synkronoimattomia. Siis niin eteen kuin taaksekin päin vaihteet. Se robottihan sovittelee moottorin kierrokset sopiviksi ja vaihtaa vaihteet raakana. Eiköhän sieltä se kytkinjarrukin löydy rattaiden pysäyttämiseksi auton ollessa paikoillaan. Sitäkin vain käyttää se robotti.
- jl
vinkkinä kirjoitti:
...vaan, että noi robottilaatikot on kyllä kai kaikilla merkeillä ihan kokonaan synkronoimattomia. Siis niin eteen kuin taaksekin päin vaihteet. Se robottihan sovittelee moottorin kierrokset sopiviksi ja vaihtaa vaihteet raakana. Eiköhän sieltä se kytkinjarrukin löydy rattaiden pysäyttämiseksi auton ollessa paikoillaan. Sitäkin vain käyttää se robotti.
Kyllä kai mun käsittääkseni opticruisessa on ihan sama
laatikko kun manuaalissa, hallintakotelo on vaan tietysti
ihan eri. Näin ainaki vanhemmissa vehkeissä, en tiä sitten
näistä uusista. I-Shift ny onki sitten ihan eri peli. - ihan sama
jl kirjoitti:
Kyllä kai mun käsittääkseni opticruisessa on ihan sama
laatikko kun manuaalissa, hallintakotelo on vaan tietysti
ihan eri. Näin ainaki vanhemmissa vehkeissä, en tiä sitten
näistä uusista. I-Shift ny onki sitten ihan eri peli.lodju manuaali/opticruise. Voi muuttaa melko helposti perinteiseksi jos hermo menee automatiikan kans.
- kuskin vika
Volvo-kuski kirjoitti:
Joo, en oo minäkään kuullu tuollaisesta. I-shift ei narise eikä varoittele, se hajoaa kerralla. Meillä se laatikko rusahti kerran niin et selkärankaa vihloi. Sitte tilattiinki uus i-shift laatikko. Auto on 2007 vuoden FH520 ja rahtiauto. Autolla oli ajettu 130 000 ku laatikko meni säpäleiksi. Uus I-shift ollu nyt reilun vuoden ja 3 kertaa lyöny jumiin. Viimeiset kaks kertaa on jouduttu auto hinaan pajalle. Lisäksi Volvoon on taidettu laittaa Scanian 6-kone ku öljyä kuuluu niin helvetisti. Meinaan et naapurin isännällä on vm 2005 R470 ja se syö öljyä yhtä paljo ku dieseliä.
ala postipekaksi niin firma säästää euroja
- toimiva homma
Kun pysähdyt lähteäksesi peruuttamaan, pidä viimeksi päällä ollut vaihde päällä kunnes auto on pysähtynyt. Samalla pysähtyvät vaihteiston rattaat ja pakki solahtaa päälle sovinnolla. Ei tarvitse tehdä ylimääräisiä liikkeitä. Sama toimii Volvossakin.
- mut mut
joskus sitä vaan joutuu lähteä perimään parkista. Siinä ei auta kuin keppijumppa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224444- 203585
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4052387- 272081
- 341984
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391959- 351784
- 151648
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191467- 121331