Ruokanipona sikaa ja nautaa syömättömänä kyselen, voitteko suositella jotain hyvää pelkästään broilerin tai kalkkunan lihasta tehtyä grilliin sopivaa makkaraa? Ehkäpä jopa jotain ulkomaisen valmistajan?
Entä onko muilla valmistajilla tofumakkaraa kuin Poutulla? Muihin en ole ainakaan törmännyt ja se on testattu. Periaatteessa Poutun ihan ok, mutta rakenteensa puolesta ei kyllä kovin hyvä grillattavaksi saati sitten kepissä paistettavaksi. Nakkisoppaan kyllä erinomainen!
Kiitos jo etukäteen vastauksista. Sen kerran kun kranttu pistää makkaraa suuhunsa, taustatyökin on oltava tehty huolella!
Makkra ilman sikaa/nautaa
8
678
Vastaukset
- h.moilanen
...miksi ei sika tai nauta käy? Etkö tykkää mausta? Tuota "punaisen lihan" syömättömyyttä kun ei voi perustella millään järkevällä - ei eettisellä tahi terveydellisellä- syyllä. Vai tahdotko vain ilmeisesti päästä pätemään ja nipottamaan ruoasta? :D
- Nipo-Jaana
Juu juu, tuo nipottamisen ja pätemisen tarvehan on tietenkin etusijalla :) Mutta punaisen lihan välttely on kyllä myös terveyskysymys. Tiesitkö, että punaisen lihan käyttö lisää esim. paksusuolen syövän riskiä? Sitä paitsi esim. reumapotilaille sianliha on suorastaan myrkkyä. Ja kun ei vuosiin ole punaista lihaa syönyt, pari makkaraakin pistäisi mahan kyllä melkolailla sekaisin.
- kaketsu
Nipo-Jaana kirjoitti:
Juu juu, tuo nipottamisen ja pätemisen tarvehan on tietenkin etusijalla :) Mutta punaisen lihan välttely on kyllä myös terveyskysymys. Tiesitkö, että punaisen lihan käyttö lisää esim. paksusuolen syövän riskiä? Sitä paitsi esim. reumapotilaille sianliha on suorastaan myrkkyä. Ja kun ei vuosiin ole punaista lihaa syönyt, pari makkaraakin pistäisi mahan kyllä melkolailla sekaisin.
siirtyä kaltaistesi pariin, eli sinne vegepalstalle, nipotusta ja saarnaa
eläinten oikeuksista tulee sata varmana.
Samoin terveysoppia sivutolkulla ja tuhatkunta linkkiä asiasta.
Makkara ei oo makkara ilman lihaa, se on totuus. - Nipo-Jaana
kaketsu kirjoitti:
siirtyä kaltaistesi pariin, eli sinne vegepalstalle, nipotusta ja saarnaa
eläinten oikeuksista tulee sata varmana.
Samoin terveysoppia sivutolkulla ja tuhatkunta linkkiä asiasta.
Makkara ei oo makkara ilman lihaa, se on totuus.No niin, kun siellä sitten taas kiellettäisiin minua syömästä juuri sitä broileria ja kalkkunaakin. Olenpas nyt pahasti väliinputoaja, kenenkään seuraan minua ei huolita. Taidan sitten tyytyä grillaamaan vain tomaatteja.
- herkkusieniä
Nipo-Jaana kirjoitti:
No niin, kun siellä sitten taas kiellettäisiin minua syömästä juuri sitä broileria ja kalkkunaakin. Olenpas nyt pahasti väliinputoaja, kenenkään seuraan minua ei huolita. Taidan sitten tyytyä grillaamaan vain tomaatteja.
Kasviksista löytyy ja saa monta erinomaista grilliherkkua!
- Sitte vielä
herkkusieniä kirjoitti:
Kasviksista löytyy ja saa monta erinomaista grilliherkkua!
Porkkanaa, ku se muistuttaa makkaraa!
- kun sen..
Sitte vielä kirjoitti:
Porkkanaa, ku se muistuttaa makkaraa!
..porkkanen laittaa luonnonsuoleen....
- -
Kannattaa kokeilla Ukko-Pekan Kalkkunamakkaraa. Laadukas tuote, löytyy ainakin K-Market, K-Supermarkettien valikoimista. Useimmat einesvastaavat myös tilaavat pyynnöstä kalkkuna-, soija- yms makkaroita.
Ensi kesän grillailuja odotellessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih405161Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181740Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738