Edulliset etäopinnot?

taas_opiskelemaan

Mistä löytyy halvimmat etäopiskelukurssit? Onko Suomessa vai ulkomailla halvempaa?

5

1220

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkenna hieman mitä haluat opiskella. Kysymyksesi on niin ympäripyöreä, että siihen ei pysty vastaamaan..

• itse opiskelen lukiota etänä.. Menin kotikuntani aikuislukiolle ja kyselin mahdollisuutta opiskella kursseja etänä/verkossa.. kurssit eivät ole maksullisia, mikäli tutkinnon suorittaa määräajassa (4-vuotta) sen jälkeen ilmeisesti maksaa.. olen suorittanut nyt muutamia kursseja etänä, eli kolme opetustuntia/ kurssi ja tentti, sekä verkossa jolloin vain tentti käydään suorittamassa kuolulla valvotusti.. opiskelu itsensä kanssa on tuntunut ihan hyvältä, tietysti vaatii paljon aikaa sillä tehtäviä on paljon ja jos on useita kursseja/jakso.. :D mutta omaan tahtiin suorittaminen sopii paremmin minulle kuin luokassa opiskelu päivittäin..

• 789565

Minuakin kiinnostaa etäopinnot, mutta hinnat ovat aika kovia ainakin nuo mitä avoimen yliopiston sivuilla mainitaan (5 ov 85 € jne). Voiko vastaavia kursseja ottaa ulkomaisista opistoista? Ts. ovatko halvempia?

• ...

en varsinaisesti tiedä mutta kuvittelisin kovasti että ei ole ainakaan halvempaa, josko mahdollistakaan. Kun Suomi on niitä harvoja maita joissa esim. lähiopiskelu on ilmaista eli ei ole lukukausimaksuja. Kannattaa myös huomioida että vaikka esim USA:ssa voi suorittaa paljon juttuja etäopiskeluna, nämä eivät välttämättä kelpaa suomessa mitenkään virallisesti yliopistoissa tai ammatinhaussa

• etänä uusi ammatti

ite opiskelen kolarin ammatti-instituutissa ja ite koululle on matkaa monta sataa klm. virtuaali luokassa 2 kertaa viikossa istun kotona. ainoita kustannuksia on koulukirjat (suurimman osan olen saanut kirjastosta lainattua) ja tutkintomaksu koulun loppuessa 50 e. joten kannattaa ottaa yhteyttä kouluun josta löytyy oman alan koulutusta ja kysellä löytyykö etäopinto mahdollisuutta. meidän kaupungista löytyi erillinen koulutustori jota kautta löysin oman kouluni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7625
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4203
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3705
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3190
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2866
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2551
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2398
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51