tossa keväällä kyselin vp 290 kilven asennuskorkeuksia kun marinoimassani moottorissa (toyoa land cruiser 4.0l turbo diesel) on alkuperäinen imuilman putki niin korkealla että ottaa konekopan kanteen kiinni. olisi ottanutkin mutta jyrsin kannesta putken kohdalta 1,5 cm pois ja koneesta otin hehkun pois niin sain n.3cm matalemmaksi joten sain vetolaitteen kavitaatiolevyn pohjan tasalle.
asiaan eli lupasin kertoa koeajo tuloksista:
moottori 4l td jossa naftapumpun syötöt 250-300hp välijäähdytetty ja ahdettu holset 35sen turbolla. ahdot 1.2 kiloa ja kestäisi sen 1.5 kiloa joten kiristysvaraa on siinä tarvittaessa.
vetolaitteena vp 290
potkurit a6 set ja jaksaisi varmasti b7 lla mennä vielä
nousuun lähtö 4 henkilöllä 200l polttoaineella lähes saman tien, eli ei mitään ongelmaa. kierroslukumittaria en ole säätänyt vielä joten en osaa kieroksista sanoa enkä turbon mukaan tulo kierroksia, mutta holset rupee ahtamaan lähes saman tien kun lyön kahvat auki.
huiput garmin gps 30.1 solmua ja matkavauhtina voin pitää 22-24 solmua.
koitan tällä viikolla a7 potkureita
bayliner 2556 hj61 td
40
2509
Vastaukset
- 2556
Moi tiedätkö millä pakopesällä tuo sinun holset on??.
Itse laitoin ahtoputken kulkemaan koneen etukautta, jolloin sain mahtumaan konekoppaan lisä äänieristyksiä. Itsellä A5 kiinni ja mieli tekisi A6 siin vaihtaa.- Muuten vaan kiinnostaa
Kertokaa nyt vielä kumpikin, mikä välityssuhde teidän perävetolaitteissanne on??
- 2556
Muuten vaan kiinnostaa kirjoitti:
Kertokaa nyt vielä kumpikin, mikä välityssuhde teidän perävetolaitteissanne on??
1,95 ainakin minulla ja väittäisin tuossa toisessa olevan saman.
- tiedä
mutta asian saatan saada selvitettyä jossain kohtaa!!
elikkä onko sulla samanlainen yhdistelmä eli 2556 ja hj61:nen.
jos on niin miten sulla kulkee noilla a5 potkureilla ja miten olet kisuttanut konetta, että saat tehoja pihalle. - käytetään
2556 kirjoitti:
1,95 ainakin minulla ja väittäisin tuossa toisessa olevan saman.
165-230hp koneissa AINAKIN.
- 2556
tiedä kirjoitti:
mutta asian saatan saada selvitettyä jossain kohtaa!!
elikkä onko sulla samanlainen yhdistelmä eli 2556 ja hj61:nen.
jos on niin miten sulla kulkee noilla a5 potkureilla ja miten olet kisuttanut konetta, että saat tehoja pihalle.Yhdistelmä ollut 4vuotta aluksi yksipotkurisena 1 vuoden ja ja loput duopropilla. ykspotkurisena 1,61 välityksellä ja 16x17 nopeus 24,5 gps solmua ja duolla1,95 välityksellä A5 27gps solmua samalla 3600rpm. Tarkoituksena ehkä vaihtaa A6 koska ottaa helposti täydet kierrokset A5.
ahdot on tällähetkellä n.1,2kg enempää nuo potkurit eivät tarvitse., ahtoilmanjäähdytin löytyy, sopan saantia lisätty pumppupajalla. - 2556
2556 kirjoitti:
Yhdistelmä ollut 4vuotta aluksi yksipotkurisena 1 vuoden ja ja loput duopropilla. ykspotkurisena 1,61 välityksellä ja 16x17 nopeus 24,5 gps solmua ja duolla1,95 välityksellä A5 27gps solmua samalla 3600rpm. Tarkoituksena ehkä vaihtaa A6 koska ottaa helposti täydet kierrokset A5.
ahdot on tällähetkellä n.1,2kg enempää nuo potkurit eivät tarvitse., ahtoilmanjäähdytin löytyy, sopan saantia lisätty pumppupajalla.Onko tuossa sinun holsetissa sisäinen hukkaportti vai hoidatko ruiskutusmäärällä ahtopaineen.
- on
2556 kirjoitti:
Onko tuossa sinun holsetissa sisäinen hukkaportti vai hoidatko ruiskutusmäärällä ahtopaineen.
säädettävä turpon ulkosyrjässä josta saan säädettyä ahtoja. säädöt oli aluksi 1,5 bar maximi kierroksilla mut nyt säädin niin että max 1.2kg ja matka-ajossa 0.9bar. mutta olen myös nostoon eli alku ahdot nostanut pumpun alkusyöttöruuvista. aluksi ei ahtanut lähdössä juuri ollenkaan mutta nyt pomppaa heti 0.6bar:iin kiersin sitä ruuvia neljä kierrosta kiinnipäin ja sillon rupes tapahtumaan.
mulla on sellanen tunne että voisin laittaa b7 potkurit kuhan lisäisin hiukan ahtoa ja lisäisin alkusyöttöä. aluksi meinaan koeajoin a7 jotka oli hiukan liian laiskat mutta nopeutta olisi kerännyt niillä varmaan 33 solmua jos ei jopa enemmänkin, mutta nostovaiheessa ei turbo lähtenyt oikeen mukaan vielä niillä kierroksilla - 2556
on kirjoitti:
säädettävä turpon ulkosyrjässä josta saan säädettyä ahtoja. säädöt oli aluksi 1,5 bar maximi kierroksilla mut nyt säädin niin että max 1.2kg ja matka-ajossa 0.9bar. mutta olen myös nostoon eli alku ahdot nostanut pumpun alkusyöttöruuvista. aluksi ei ahtanut lähdössä juuri ollenkaan mutta nyt pomppaa heti 0.6bar:iin kiersin sitä ruuvia neljä kierrosta kiinnipäin ja sillon rupes tapahtumaan.
mulla on sellanen tunne että voisin laittaa b7 potkurit kuhan lisäisin hiukan ahtoa ja lisäisin alkusyöttöä. aluksi meinaan koeajoin a7 jotka oli hiukan liian laiskat mutta nopeutta olisi kerännyt niillä varmaan 33 solmua jos ei jopa enemmänkin, mutta nostovaiheessa ei turbo lähtenyt oikeen mukaan vielä niillä kierroksillatarkoitatko alkusyöttöruuvilla sitä mihin tulee pieni ahtopaineletku?
- jos sopii?
2556 kirjoitti:
tarkoitatko alkusyöttöruuvilla sitä mihin tulee pieni ahtopaineletku?
Miltä naftankulutus tuntuu takapuolituntumalla, tuollaisessa piristetyssä koneessa?
- 2556
jos sopii? kirjoitti:
Miltä naftankulutus tuntuu takapuolituntumalla, tuollaisessa piristetyssä koneessa?
Taitaa jäädä alle 40L tunti. Itseleni asensin kulutusmittarin joten tuloksia saan n. viikon päästä.
- toyotaaaa
2556 kirjoitti:
tarkoitatko alkusyöttöruuvilla sitä mihin tulee pieni ahtopaineletku?
juu tarkotan sitä
- 2 5 56
2556 kirjoitti:
tarkoitatko alkusyöttöruuvilla sitä mihin tulee pieni ahtopaineletku?
tarkotan juuri sitä ruuvia. toinen millä saa vaikutettua lähdön ruokintaan on siinä imusarjan alla oleva iso varmaan 8-10mm kuusiokolo tulppa jonka alla joku ruuvi myös. sitä kun kuulemma kääntää niin rupee syöttään ainetta reilusti.
- uskoa
2556 kirjoitti:
Taitaa jäädä alle 40L tunti. Itseleni asensin kulutusmittarin joten tuloksia saan n. viikon päästä.
että ihan neljääkypää veis luultavasti 25-30l paikkeilla, mutta sen osaan sanoa vasta kun pääsen reissuun kunnolla. vanha paatti windy 22 hc jossa sama mylly niin vie alta litran maililta ja keskikulutus ollut 15l paikkeilla, että menee tosi kepeesti. paatti painaa koneen kanssa noin 2300kg ja kulkee pikkasen yli kolkkyt knotsii ja matkana oon pitäny 23-25knotsii.
HUOM: tämä paketti myytävänä nv:ssä jossa myös koneen kuva. nykyinen on lähes samanlainen beikussa - jokoooo
2556 kirjoitti:
Taitaa jäädä alle 40L tunti. Itseleni asensin kulutusmittarin joten tuloksia saan n. viikon päästä.
olet saanut naftankulutus lukemia otettua. itse pääsin nyt jussina ajelemaan sellaset 70mailia ja kyllä otti sydämestä. kulutus jopa 2l/ maili eli n.30-35L lähestulkoon johon en todellakaan ole tyytyväinen kun vastaavasti kad 42 koneella ajelevat 1,2-1,4L/maili kulutuksella tämä toyotan kone pitäis ja onkin tosi nuuka kuluttamaan vaan eipä ole tämä kone. tiedätkö vaikuttaako se em. ruuvi myös loppukierroksiin ja savuttaako sinulla harmaata tuupaa kun ajat pinnassa, meinaan mulla ainakin savupilveä on jos se ei ole höyryä, mutta tuskin on.
- 2556
jokoooo kirjoitti:
olet saanut naftankulutus lukemia otettua. itse pääsin nyt jussina ajelemaan sellaset 70mailia ja kyllä otti sydämestä. kulutus jopa 2l/ maili eli n.30-35L lähestulkoon johon en todellakaan ole tyytyväinen kun vastaavasti kad 42 koneella ajelevat 1,2-1,4L/maili kulutuksella tämä toyotan kone pitäis ja onkin tosi nuuka kuluttamaan vaan eipä ole tämä kone. tiedätkö vaikuttaako se em. ruuvi myös loppukierroksiin ja savuttaako sinulla harmaata tuupaa kun ajat pinnassa, meinaan mulla ainakin savupilveä on jos se ei ole höyryä, mutta tuskin on.
Enpä ehtinyt mittailemaan, kun unohdin tuon "juhannuksen". omasta paatista ei tule pintaan savuja/höyryjä paitsi syksyllä jolloin veden lämpö on alle 4 asteen.
Toyota kirja sanoo harmaan savun johtuvan 1:myöhäisestä ajoituksesta. 2: Tukeutuneesta suodattimesta 3:suutinten avauspaineissa häikkää. - suuttimet
2556 kirjoitti:
Enpä ehtinyt mittailemaan, kun unohdin tuon "juhannuksen". omasta paatista ei tule pintaan savuja/höyryjä paitsi syksyllä jolloin veden lämpö on alle 4 asteen.
Toyota kirja sanoo harmaan savun johtuvan 1:myöhäisestä ajoituksesta. 2: Tukeutuneesta suodattimesta 3:suutinten avauspaineissa häikkää.mulla on paineistettu ja suodattimia kaksin kappalein ja tankki juuri putsattu samalla kun lyhensin, että syyksi saattaa jäädä tuo ajoitus. en ala tehdä mitään ennen kun olen saanut kierrokset tietoon meinaan tarviihan sen viedä ainetta jos se kone huutaa matkavauhdilla esim: 3500-3600kierrosta. laitan kierrokset kohilleen ja sitten rupean miettimään kulutusta. saattaa olla että a7 joudun pistämään alle vaikka nouseekin laiskasti pintaan, saanpahan kierrokset ja kulutuksen alemmas.
suuttimet kirjoitti:
mulla on paineistettu ja suodattimia kaksin kappalein ja tankki juuri putsattu samalla kun lyhensin, että syyksi saattaa jäädä tuo ajoitus. en ala tehdä mitään ennen kun olen saanut kierrokset tietoon meinaan tarviihan sen viedä ainetta jos se kone huutaa matkavauhdilla esim: 3500-3600kierrosta. laitan kierrokset kohilleen ja sitten rupean miettimään kulutusta. saattaa olla että a7 joudun pistämään alle vaikka nouseekin laiskasti pintaan, saanpahan kierrokset ja kulutuksen alemmas.
"kulutus jopa 2l/ maili eli n.30-35L lähestulkoon johon en todellakaan ole tyytyväinen kun vastaavasti kad 42 koneella ajelevat 1,2-1,4L/maili kulutuksella tämä toyotan kone pitäis ja onkin tosi nuuka kuluttamaan vaan eipä ole tämä kone".
Noilla tiedoilla puhutaan 15-17,5 solmun nopeudesta, joka takuulla on epätaloudellinen. Vaikka en kyseistä yhdistelmää ole ajanut, niin vene liukuu kunnolla vasta 20-23 solmun nopeudessa. Uskoisin että taloudelliset nopeusalueet ovat 1-8 solmua, ja yli 20 solmua.- matkanopeutta
Välittäjä_LKV kirjoitti:
"kulutus jopa 2l/ maili eli n.30-35L lähestulkoon johon en todellakaan ole tyytyväinen kun vastaavasti kad 42 koneella ajelevat 1,2-1,4L/maili kulutuksella tämä toyotan kone pitäis ja onkin tosi nuuka kuluttamaan vaan eipä ole tämä kone".
Noilla tiedoilla puhutaan 15-17,5 solmun nopeudesta, joka takuulla on epätaloudellinen. Vaikka en kyseistä yhdistelmää ole ajanut, niin vene liukuu kunnolla vasta 20-23 solmun nopeudessa. Uskoisin että taloudelliset nopeusalueet ovat 1-8 solmua, ja yli 20 solmua.pidin 22.5-23.5 solmua ja perjantaina tuuli melkoisesti vastaan mikä varmasti otti osansa meinaan silloin pidin kokeilumielessä matkana 23 solmua. siitä kun päästiin kääntymään saaren taakse tuulettomalle niin samalla kaasulla nopeus kasvoi 25 solmuun, että pidettiin aika kovaa kaasua.
tulin juuri koeajolta kun vaihdoin A6 set A7:hin. nousuunlähtö ei juurikaan laiskistunut mutta nokea tuuppasi aika hyvin. matka nopeus oli 22-23 solmua eikä kone huutanut läheskään samalla tavalla kun kuutosilla mikä tietenkin on selvää. loppunopeutta otti nyt vain 28 solmua mikä on ihan riittävä, mutta huippuja ei jaksa ottaa ainakaan 1.2 kilon ahdoilla. tiedättekö joku paljonkohan koneen kierrokset muuttuvat nousun muututtua esim. A6 A7 välissä pidettäessä samaa matkanopeutta. minulla ei ole vielä krm mittari säädöissään. matkanopeutta kirjoitti:
pidin 22.5-23.5 solmua ja perjantaina tuuli melkoisesti vastaan mikä varmasti otti osansa meinaan silloin pidin kokeilumielessä matkana 23 solmua. siitä kun päästiin kääntymään saaren taakse tuulettomalle niin samalla kaasulla nopeus kasvoi 25 solmuun, että pidettiin aika kovaa kaasua.
tulin juuri koeajolta kun vaihdoin A6 set A7:hin. nousuunlähtö ei juurikaan laiskistunut mutta nokea tuuppasi aika hyvin. matka nopeus oli 22-23 solmua eikä kone huutanut läheskään samalla tavalla kun kuutosilla mikä tietenkin on selvää. loppunopeutta otti nyt vain 28 solmua mikä on ihan riittävä, mutta huippuja ei jaksa ottaa ainakaan 1.2 kilon ahdoilla. tiedättekö joku paljonkohan koneen kierrokset muuttuvat nousun muututtua esim. A6 A7 välissä pidettäessä samaa matkanopeutta. minulla ei ole vielä krm mittari säädöissään.Millä mittaat nopeutta, luotettavalla "sumlog" tyyppisellä mittarilla, vai gps:ällä?
Gepsi ei kerro veneesi nopeutta veteen nähden, vaan sateliitteihin. Eli nopeutesi on saattanut olla sama, mutta veden virtaus on vääristänyt tuloksia (gepsillä mitattuna).
Musta savutus kertoo aina suuttimien kuluneisuudesta, liiasta syötöstä, tai ylikuormasta...- tuleeee
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Millä mittaat nopeutta, luotettavalla "sumlog" tyyppisellä mittarilla, vai gps:ällä?
Gepsi ei kerro veneesi nopeutta veteen nähden, vaan sateliitteihin. Eli nopeutesi on saattanut olla sama, mutta veden virtaus on vääristänyt tuloksia (gepsillä mitattuna).
Musta savutus kertoo aina suuttimien kuluneisuudesta, liiasta syötöstä, tai ylikuormasta...täysin siitä että koneseen annettään reilusti ruokaa nostaessa pintaan, mutta ei se mustaa savua ole jota tupruttaa matkanopeudella. itse asiassa nyt ahdot jäi 0.7- 0.8bar tienoille matkanopeudella ja luulen että kulutus pieneni huomattavasti. se savu kun tulee pinnassa ajaessa on harmaata ja näyttäis vähän samalta kun vesihöyry. epäilen myös nyt itsekkin sitä ajoitusta meinaan se tosiaan kuulemma tekee sen jos on pielessä ja kiitos siitä tiedosta sinulle 2556/hj61. taidan huomenna nostaa max ahdot 1.4 bar ja katsoa kuinka paljon vaikuttaa loppunopeuteen, vaikka ei sen tarvitse mennä 27 solmua kovempaa kunhan olisi taloudellinen matkanopeuksissa, mutta kiinnostaa tietää. myös ajoitusta tutkin hiukan että mihin suuntaan pumppua käännän että ennakko hiukan muuttuu, jos vaikka savutus häviäisi
- 2556
matkanopeutta kirjoitti:
pidin 22.5-23.5 solmua ja perjantaina tuuli melkoisesti vastaan mikä varmasti otti osansa meinaan silloin pidin kokeilumielessä matkana 23 solmua. siitä kun päästiin kääntymään saaren taakse tuulettomalle niin samalla kaasulla nopeus kasvoi 25 solmuun, että pidettiin aika kovaa kaasua.
tulin juuri koeajolta kun vaihdoin A6 set A7:hin. nousuunlähtö ei juurikaan laiskistunut mutta nokea tuuppasi aika hyvin. matka nopeus oli 22-23 solmua eikä kone huutanut läheskään samalla tavalla kun kuutosilla mikä tietenkin on selvää. loppunopeutta otti nyt vain 28 solmua mikä on ihan riittävä, mutta huippuja ei jaksa ottaa ainakaan 1.2 kilon ahdoilla. tiedättekö joku paljonkohan koneen kierrokset muuttuvat nousun muututtua esim. A6 A7 välissä pidettäessä samaa matkanopeutta. minulla ei ole vielä krm mittari säädöissään.A5 rundit 3100-3300 22-24 solmua riippuen kuormasta.
potkurin koon vaihto (A6-A7)vaikuttaa tuossa varmaankin 200rpm eron (ehkä) - gps llä
2556 kirjoitti:
A5 rundit 3100-3300 22-24 solmua riippuen kuormasta.
potkurin koon vaihto (A6-A7)vaikuttaa tuossa varmaankin 200rpm eron (ehkä)vai mittarilla. kuulostaa aika pieneltä noi kierrokset ku kuulostais omassa koneessa kierrokset olevan perhanaan ylhäällä ku ajelin 23 solmua. ens lauantaina näen kierrokset ken eilen sain vihdoin ja viimein säädettyä suunnilleen kohdilleen. otatko sinä kanssa laturista kierrokset ja oletko kulutusmittarin saanut paikalleen
- 2556
gps llä kirjoitti:
vai mittarilla. kuulostaa aika pieneltä noi kierrokset ku kuulostais omassa koneessa kierrokset olevan perhanaan ylhäällä ku ajelin 23 solmua. ens lauantaina näen kierrokset ken eilen sain vihdoin ja viimein säädettyä suunnilleen kohdilleen. otatko sinä kanssa laturista kierrokset ja oletko kulutusmittarin saanut paikalleen
Kaikki vauhdit gps ja rpm anturi on kampiakselin hihnapyörässä. Kulutusmittari on paikallaan, mutta kunnon koeajo puuttuu. Tänään lähdössä ajelemaan niin palailen asiaan.
- n-taa
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Millä mittaat nopeutta, luotettavalla "sumlog" tyyppisellä mittarilla, vai gps:ällä?
Gepsi ei kerro veneesi nopeutta veteen nähden, vaan sateliitteihin. Eli nopeutesi on saattanut olla sama, mutta veden virtaus on vääristänyt tuloksia (gepsillä mitattuna).
Musta savutus kertoo aina suuttimien kuluneisuudesta, liiasta syötöstä, tai ylikuormasta..."Gepsi ei kerro veneesi nopeutta veteen nähden, vaan sateliitteihin."
GPS kylläkin kertoo _maanopeuden_, satelliit menevät radallaan vähän toisessa nopeusluokassa (n. 24 h maapallon ympäri), joten gepsin näyttämä ei todellakaan ole nopeus satelliitteihin nähden... - ensiviikolla
2556 kirjoitti:
Kaikki vauhdit gps ja rpm anturi on kampiakselin hihnapyörässä. Kulutusmittari on paikallaan, mutta kunnon koeajo puuttuu. Tänään lähdössä ajelemaan niin palailen asiaan.
sorvin ääreen. nyt tarvii lähtee myös veneelle mopo
- 2556
ensiviikolla kirjoitti:
sorvin ääreen. nyt tarvii lähtee myös veneelle mopo
Pientä mittailua kaasupohjassa 27 gps solmua n.37 L/H ja matkavauhtia 20- 24 solmua 25-27 L/H . Tankki täynnä 3 aikuista pikkasen roipetta kevyessä tuulessa.
Lähes tyhjällä tankilla kulutukset pysyivät suunnilleen samoina. Painoero n.250kg. - piiienellä
2556 kirjoitti:
Pientä mittailua kaasupohjassa 27 gps solmua n.37 L/H ja matkavauhtia 20- 24 solmua 25-27 L/H . Tankki täynnä 3 aikuista pikkasen roipetta kevyessä tuulessa.
Lähes tyhjällä tankilla kulutukset pysyivät suunnilleen samoina. Painoero n.250kg.kulutuksella menee eikä painon muutos hetkauta kulutusta se on hyvä. meinasin ite tehä 30l pytyn johon laitan naftan imulähdön / paluulähdön ja otan eri nopeuksia kellon kanssa, joten siitä saan tarkan kulutuksen. voisko olla että mun holsetti ei sittenkään jaksa ehkä pysyä tarpeeksi kevyellä naftalla mukana, joten pumppuhan lykkää tavaraa lisää jotta ahtaisi. en itse tiedä turboista juuri mitään. villi ajatus kaväisi mielessä, että asentaisin ensivuonna remmiahtimen taikka toisen pienemmän p.kaasuahtimen (vain ajatus). toinen idea, kaveri on tehnyt pakokanavan ohjauksen eli suljetaan painekellolla toinen kanava joka avautuu edellämainitun kellon ohjauksesta. tällä saadaan ahdin lähtemään mukaan normaali kierroksiin verrattuna jopa 500-1000rpm aikasemmin, jolloin syötön ei ehkä tarveisi olla ihan noin suurta AINAKAAN PINTAAN NOSTAESSA. mikäs se sun pakopesä olikaan.
2556 kirjoitti:
Pientä mittailua kaasupohjassa 27 gps solmua n.37 L/H ja matkavauhtia 20- 24 solmua 25-27 L/H . Tankki täynnä 3 aikuista pikkasen roipetta kevyessä tuulessa.
Lähes tyhjällä tankilla kulutukset pysyivät suunnilleen samoina. Painoero n.250kg.antaa koneesi kampiakselilta tehoa jos kulutus on oikeasti 37l/t kahvat kaakossa,eli pumppua on ruuvailtu turhaan, pitäisi saada ilmaa lisää,kestääkö kone / kannentiiviste kovia ahtopaineita?
- 2556
sr.v kirjoitti:
antaa koneesi kampiakselilta tehoa jos kulutus on oikeasti 37l/t kahvat kaakossa,eli pumppua on ruuvailtu turhaan, pitäisi saada ilmaa lisää,kestääkö kone / kannentiiviste kovia ahtopaineita?
Itse laskeskelin 180hv (236g/kwh) dieselin 0,85kg/l. Pumpussa on kyllä varaa säätää lisää, mutta en näe tarvetta A5 potkureilla kun moottori ottaa nytkin täydet kierrokset nytkin..
-- Holsetin 12cm pesällä - millanen ja mistä
2556 kirjoitti:
Pientä mittailua kaasupohjassa 27 gps solmua n.37 L/H ja matkavauhtia 20- 24 solmua 25-27 L/H . Tankki täynnä 3 aikuista pikkasen roipetta kevyessä tuulessa.
Lähes tyhjällä tankilla kulutukset pysyivät suunnilleen samoina. Painoero n.250kg.oot hankkinut kulutusmittarin. näyttääkö mittari koko ajan sen hetkistä kulutusta numeroilla vai onko joku ecovalo näyttö. sitten onko kallis investoida.
- 2556
millanen ja mistä kirjoitti:
oot hankkinut kulutusmittarin. näyttääkö mittari koko ajan sen hetkistä kulutusta numeroilla vai onko joku ecovalo näyttö. sitten onko kallis investoida.
Mittarini ovat Navman/Northstar laitteita. Navman diesel 3200 on erillinen mittari antureineen (Meno ja paluu anturit rundit). Itselläni Nortstarin M sarjan yhdistelmä näyttö mihin sai ostaa pelkät diesel anturit kierrosnopeusanturi. Taisi tulla tilattua Kanadasta muistaaksen. Eivät ole aivan halpoja.
Näyttää numeroina sen hetkistä kulutusta ym.
Kulutus ilmeisesti niin pieni alle 1500rpm että mittarin lukema heittelee, tai jokin säätö minulla tekemättä - 2556/hj
2556 kirjoitti:
Mittarini ovat Navman/Northstar laitteita. Navman diesel 3200 on erillinen mittari antureineen (Meno ja paluu anturit rundit). Itselläni Nortstarin M sarjan yhdistelmä näyttö mihin sai ostaa pelkät diesel anturit kierrosnopeusanturi. Taisi tulla tilattua Kanadasta muistaaksen. Eivät ole aivan halpoja.
Näyttää numeroina sen hetkistä kulutusta ym.
Kulutus ilmeisesti niin pieni alle 1500rpm että mittarin lukema heittelee, tai jokin säätö minulla tekemättäaikast kalliilta ja tekniseltä laitteelta, että tyydyn siihen kannu mittaukseen vaan.
- pakko palata
niin kysyit minulta pakopesän kokoa. en osaa sanoa kun en ole katsonut meistiä mikä on kuulemma lyöty pesän sisälle, mutta luultavasti vakio eli joko 14 tai 16. millä pesällä tuo sinun ahdin on. niin tossa mun ahtimessa on jaettu nielu onko sulla kanssa?? nyt tarveisin luultavasti 12:n pesän koska koneen virtaus ei riitä ihan tarpeeksi tuohon nykuiseen, että jos löytyy jostain ylimääräinen niin täällä on käsi pystyssä ottamassa vastaan!!!
- 2556
pakko palata kirjoitti:
niin kysyit minulta pakopesän kokoa. en osaa sanoa kun en ole katsonut meistiä mikä on kuulemma lyöty pesän sisälle, mutta luultavasti vakio eli joko 14 tai 16. millä pesällä tuo sinun ahdin on. niin tossa mun ahtimessa on jaettu nielu onko sulla kanssa?? nyt tarveisin luultavasti 12:n pesän koska koneen virtaus ei riitä ihan tarpeeksi tuohon nykuiseen, että jos löytyy jostain ylimääräinen niin täällä on käsi pystyssä ottamassa vastaan!!!
Eli 12 pesällä heräilee suunnilleen 1800-1900rpm.
Pakopesän luku löytyy ainakin omastani: keskirungon puolelta ja läheltä pakosarjan laippaa. - iiitsseekin
2556 kirjoitti:
Eli 12 pesällä heräilee suunnilleen 1800-1900rpm.
Pakopesän luku löytyy ainakin omastani: keskirungon puolelta ja läheltä pakosarjan laippaa.holsetin 35:sen ahtimen jossa on tuo 12cm p.pesä. kävin vasta koerundin heittämässä ja jopas jaksaa puskea. oli pakko pienentää sitä alkusyöttöä ku ahto heti sen 08-1kg erran. huomenna vaihdan nuo a 7 potkurit ja lähen reissuun niin saa nähä vaikuttaako esim kulutukseen , kun ei tarvii laahata yhtään pintaan ku otti tosiaan vielä paremmin nuo kierrokset ylös huh huh.... palaillaan
- hj61/2560
iiitsseekin kirjoitti:
holsetin 35:sen ahtimen jossa on tuo 12cm p.pesä. kävin vasta koerundin heittämässä ja jopas jaksaa puskea. oli pakko pienentää sitä alkusyöttöä ku ahto heti sen 08-1kg erran. huomenna vaihdan nuo a 7 potkurit ja lähen reissuun niin saa nähä vaikuttaako esim kulutukseen , kun ei tarvii laahata yhtään pintaan ku otti tosiaan vielä paremmin nuo kierrokset ylös huh huh.... palaillaan
moro taas. no nyt tilasin holsetin jossa on toi 8 tai 9 pakopesä. turbo on dodge ram 2500 dieselistä jossa on 5,9l rivi 6 oisko ollut joku 200-300hp vakiona. noista tehoista päättelin että virtaus riittäisi 4l moottoriin kun riittää 5,9 litraseenkin, että ei rupeaisi ahistamaan. tuolla saavuttaisi ainakin ahtojen mukaan tulon tosi alhaisilla kierroksilla mikä olisi tervetulutta venemaailmaan :))
oletko itse 2556 ajellut paljon maileja tauluun ja onko jotain ongelmia ollut??? "jaa niin"mihin olet ohjannut huohotuksen?? takaisin koneeseen vai ulos ??
- 740 DP
tulisi olla pari senttiä pohjan alapuolella. Eli olisit säästynyt turhalta työltä kun olisit alunperin asentanut sen kilven oikealle korkeudelle.
- 2556
Itse tuon homman tehneenä tuo kilven korkeuden aiheuttama lisätyö on pienin juttu koko projektissa.
Minulla samanlainen vene,tällä hetkellä bensakoneella,HJ 61 kiikarissa.Olisi kiva nähdä moottorisi ja kysellä
tehonnostosta, asennuksesta ym.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506873Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6762978Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981271- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371120- 721022
- 223927