haluan myrkyttömiä mansikoita ja voiko mansikat ruiskuttaa mäntysuopaliuoksella ja miten pian huuhtelen ruiskutuksen jälkeen suovan poin, että alkava kukinta ei kärsisi.
Kiitollisena odotan pikaista vastausta. En ole myrkkyjen kannattaja, vaan luonnolinen tapa torjua , mitä on torjuttava.
Kiitän vastauksista ja pyydän asiallisia vastauksia
tehoaako mäntyneste ruiskutus mansikoihin
1
1820
Vastaukset
- huvimaja
Riippuu siitä miksi haluat ruiskutella. Mäntysuopaliuos auttaa kirvoihin mutta mansikan ongelmana on usein härmä ja homeet. Itse olen käyttänyt tuhkaa ja rasvatonta maitoa. Maito on vanha konsti kirvoille, mutta nyt on tieteellistäkin tutkimusta siitä että kasvihuonemansikoille ruiskutettu maito vähentää harmaahometta. Itse ruiskutin keväällä maitomäntysuopaliuoksella ja näytti tehoavan ruusuihin, mansikat ovat avomaalla ja ainakin toistaiseksi voivat hyvin. Kemppejä ei vielä ainakaan näy ja homekin on pois.
Härmään on myös suositeltu pihlajanmarja tai puolukkamehua.
Halpa ja helppo konsti kokeilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417054
- 323958
- 473391
- 402959
- 172736
- 372238
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472127- 402078