Paltamon lukio

Kyselen

Olisin Paltamon lukioon ehkä menossa, mutta huolestuttaa se, että monen mielestä kys. lukio ei ole ilmapiiriltään kovin mukava yms.
Voisiko joku kertoa omakohtaisia kokemuksia Paltamon lukiosta, onko siellä oikeasti niin kamalaa mitä kuulee? Kannattaako minun mennä tuonne vai lähdenkö toiselle paikkakunnalle opiskelemaan?

5

1326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ___

Ilmapiiri mielestäni Paltamon lukiossa on hyvä....
      Millaisia kommentteja olet kuullut muilta ihmisiltä.
      Esimerkkejä?

• perekele

yks kakka paikka,kahvikin maksaa automaatista 50snt.
      ilmapiiri on todella huono,välillä änkyttää joku puolivamokki tai kädetön opettaja.
      Suosittelen vaihtamaan lukioa pikaisesti,esimerkiksi otanmäestä löytyy varmasti todella mukavia opiskeluhetkiä!

• jaahassss

Ahaah, no lähdin kuitenkin toiselle paikkakunnalle. Kiva kun vastailitte kuitenkin.

• Jo kirjoittanut
        jaahassss kirjoitti:

Ahaah, no lähdin kuitenkin toiselle paikkakunnalle. Kiva kun vastailitte kuitenkin.

Olen itse opiskellut Paltamon lukiossa ja minusta oppilaitos oli mukava ja on sitä yhä. Yhtään vamokkia tai kädetöntä opea en ole siellä nähnyt. Toki opettajissa, niin kuin meissä opiskelijoissa löytyy moneen lähtöön. Ne, joilla on ollut ns. motivaatio-ongelmia, ja joita opiskelu ei muutenkaan kiinnosta, tuskin pitävät ao paikasta. Tai muustakaan lukiosta. Minusta ilmapiiri on kiva ja välitön. Oppilaasta välitetään ja jos joku asia on ongelmana, siihen puututaan. Minä koin sen välittämisenä. Isoissa lukioissa opiskelija on monesti pelkkä numero, eivätkä opettajatkaan tunne oppilaita nimeltä. Ja kukaan ei kysele perään, jos olet poissa.

Tuskin mihinkään lukioon tai kouluun kannattaa lähteä, jos asenne on jo valmiiksi kielteinen. Minä olen ollut tyytyväinen ja niin ovat olleet ystävänikin, mutta kaikki ei sovi kaikille. Eikä lukion tarkoitus ole olla päivähoitopaikkana heille, jotka eivät koulutusta arvosta. Siksipä on hyvä että on olemassa vaihtoehtoja.

• Anonyymi

Tämä keskustelu on jo vanhentunut, mutta koska löysin tämän, niin kirjoitanpa tähän jotain muisteluksia. Olen itsekin ollut Paltamon lukiossa, vuosina xx-xx eli "jokunen" vuosi sitten. Silloin Korpitien koulu toimi vielä vanhoissa tiloissa, jotka molemmat on nytten jo hajotettu ja uusi tehty tilalle. Kävin toissa kesänä katsomassa sitä. Paikkaa ei tahdo enää tuntea samaksi, vaikka opetustoimi on edelleen jäljellä, sekä nimi Korpitien koulu (Se on: Paltamon yläaste ja lukio).

No mitä Paltamon lukioon tulee, niin oli se minusta ihan hyvä koulu. Raili Kemppainen oli siellä silloin rehtorina ja oli kyllä loisto-täti! Sen parempaa rehtoria ei ole toista. Myös opettajat olivat minusta hyvät - SINIKKA HEISKANEN varsinkin. Hänen tunneillaan ei ollut mahdollista olla oppimatta ruotsia. Oli hän kyllä niin loistava ja taitava opettaja. Toiset tykkäsivät hänestä, toiset eivät. Eipä sitä kukaan voi kaikille olla mieliksi. Sinikka oli tosi VAATIVA, jopa vähän ankara, mutta hän tarkoitti kaikella hyvää.

Ja kauniitä tyttöjä... Niitähän oli. Kauniita, reippaita ja mukavia kainuulaistyttöjä. Paltamon lukion vuodet säilyvät alati muistoissani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7515
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4143
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3655
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3160
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2836
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2426
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2358
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40