Olen oppisopimuskoulutuksessa myyjäksi ja tajusin juuri, että tuntipalkkani on 7,5 euroa. Olen siis töissä kaupan kassalla. Oppisopimustyöntekijän palkkahan on 85% prosenttia normaalista tuntipalkasta, joten onko muka jokun myyjän palkka niinkin huono kuin 8,60€/h? En myöskään saa ilta- tai viikonloppulisiä töistä, koska niitä ei ole kuulemma oppisopimusopiskelijalle pakkko maksaa, muttei minun sitten niihin tarvitsisi suostuakaan, mutta olenpa suostunut tyhmyyttäni. Kusetetaanko minua vai onko palkka oikeasti niin huono?
Myyjä oppisopimuksella
j80ertj80ar0
2
1842
Vastaukset
- io
...teet todellakin ilmaista työtä...olisi pitänyt kysyä palkastasi ennen kuin aloitit oppisopimuksen, eihän kukaan tuolla palkalla töitä tee...mutta lykkyä tykö vaan jos siitä sulle työn ilo jää!!!
- allisoni
Oppisopimusopiskelijan tulee saada työehtosopimuksen mukaista palkkaa ja samat etuudet (lomat ylityökorvaukset jne.) kuin "oikeillakin" työntekijöillä!
Sua viilataan linssiin nyt isosti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 457392
- 324078
- 573615
- 503130
- 172816
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons512334- 532307
- 372258
- 432258
- 162246