henkkarit vai passi?

?????

ollaan suunniteltu matkaa bulgariaan ja olen saanut melko ristiriitaista tietoa siitä että hyväksytäänkö siellä poliisilaitoksella myönnetty henkilökortti.hlökortin olen hommannut 2007 joulukuussa ja on ihan virallinen. uskallanko lähteä sillä reissuun vai hommaanko varuilta passin? vai onko siellä edelleen että virkailijasta kiinni kysyykö passia vai riittääkö henkilökortti?

4

472

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Expat

Lukuisista puutteistaankin huolimatta Bulgaria on EU:n jäsenvaltio, johon toisen jäsenvaltion kansalainen voi huoletta matkustaa uusi, ns. EU-henkilötodistus matkustusasiakirjanaan.

Viimeisin omakohtainen kokemus aiheesta on tältä aamulta n. klo 5.30, jolloin Sofian lentokentällä henkilökorttini tarkistettiin Bulgarian rajavartioston passintarkastuksessa. Ei mitään ongelmaa, kuten ei myöskään niinä noin 20 kertana, jotka olen tänä vuonna Bulgariassa käynyt. Passiakin pidän mukanani, mutta vain ja ainoastaan sen vuoksi, että tarvitsen sitä notaarilla, pankeissa jne., sillä se on rekisteröity yrityksemme perustamisasiakirjoihin. Turistilla ei liene vastaavaa tarvetta, joten matkusta huoletta henkilökortillasi. :)

• ..

4 kertaa käyny Bulgariassa, turistikohteissa vain mutta siellä tuli semmonen olo että passi kannattaa olla mukana, katto jopa passia vähän oudosti ja pitkään, vaikka oli ihan voimassa oleva. Tänä vuonna ei tietenkää ole tullut käytyä, eli ei hajua millanen meininki ja varmasti esim. Sofiassa kelpaa muukin kuin passi. :) Henkilökortinhan pitäisi käydä, koska kyseessä EU-maa mutta itse ei vaan oikein luota.. Vissiin vähä maku-kysymys minkä kanssa lähtee liikenteeseen :) Toivottavasti päädyt oikeaan ratkaisuun!

• takuulla

olen kulkenut henkkarilla ilman mitään ongelnia, toivotetaan vain hyvää lomaa!!!

• henkilokortti

Henkilökortilla on tanne tultu ja ei ollut mitaan ongelmia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      317
      8123
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      99
      6369
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      174
      3673
    4. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      70
      2440
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      40
      2430
    6. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      42
      2204
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      2176
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      196
      2014
    9. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      83