Mazda 626 -79

CH_

Sattuisko kukaan tietämään onko Mazda 626 2.0 takapotku coupe vm.1979 kui harvinainen suomessa? Tietääkseni ensimmäisiä 626tosia mitä tänne tuotu. Enkä kyllä omaan muistiin oo vielä näihin päiviin aiemmin vastaan tullu.

3

483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Retkuilija

on takuulla harvinainen.Hyvän näköinen malli mielestäni.

• harvinainen

Mazda 626 tuli Suomessa myyntiin kesällä 1979. Muistikuvieni mukaan coupeja tuotiin aluksi hyvin vähän, takavetomallin viimeisinä elinvuosina 1981-83 enemmän.

Tässä kuva coupesta:

http://www.adclassix.com/a3/79mazda626.htm

Isäni osti syksyllä 1979 sedan-mallisen 626:n 1,6-litran koneella, jolla itsekin tuli aikanaan ajeltua. Tuo auto meni vaihtoon vuonna 1985 takanaan 190 000 ongelmatonta kilometriä.

Takavetoinen Mazda 626 on käynyt aika harvinaiseksi, kesäisin tulee vielä pari yksilöä bongattua. Ehdottamasti säilyttämisen arvoinen sedaninakin. Minun mielestäni kuuluu kautta aikojen parhaiten muotoiltujen japsiautojen joukkoon.

• maksa

Ehottomasti on aikansa helmiä ja pitää yhä pintasa tuolla liikenteessä.. :P Oma on tosiaan 2 litranen sedan. Sillä on ajettu n. 130 000km (huollot, katsastus ym. paperit todistaa) ja kone kuulostaa ja käy siistimmin ku -00 accortissa. En oo vielä paljoa ehtiny penkomaan, mutta korin osat ja penkit tuntuis olevan vähän hukassa. auto nimittäi näyttää kaukaa katottuna tosi rapaselta mutta se onki ruostetta. etulokarit ja ovet ku jostai löytäis nii homma helpottuis tosi paljon..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7412
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4088
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3625
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3140
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2826
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2349
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2317
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43