Minulla on 665 valmetti jonka ostin kun siinä oli 1000 tuntia, nyt tulee mittariin 10000 tuntia.
Vikoja ei juuri ole ollut, ainoastaan kytkin kerran on vaihdettu.
Huollot olen tehnyt säännöllisesti ohjekirjan mukaan. Kone ei vieläkään syö öljyä 150h vaihtovälillä jota olen pitänyt.
Kysymys kuuluu et paljon noilla koneilla on muut ajaneet ilman koneremontteja?
Paljonko saa ajaa Valmettiin tunteja ilman koneremonttia.
12
1543
Vastaukset
- insinööri..
joku 17000 h niin sitten tee täysremppa
- Ford 8830
Itse ajoin 905 turbo Valmetilla noin 12000 tuntia mittariin, kunnes se joutui koneremonttiin. Tällä hetkellä 905 on vielä korjaajalla. Konetta ei ole säästelty. Joka päivä on ollut kone käynnissä. Myllyä on pyöritelty, paskaa ja maata kauhakuormaimella siirretty, telakärryllä koneita siirretelty ja 6m kultivaattoria vedetty. Vaihdelaatikkoa ei ajamalla saa rikki ja moottori kestää 10000-20000t riippuen käyttötarkoitusta.
- P.Ölvästi
mutta nyrkkisääntönä voidaan pitää, että sellainen "kellotuntimittari" mikä valmetissakin on, kerää tunteja jopa puolta enemmän kuin perinteinen "moottorituntimittari". Eli jos perinteisellä mittarilla olevilla koneilla ajetaan remontitta 10 000 tuntia, pitäisi valmetilla päästä 20 000 tuntia. Mutta tosiaan riippuu käyttötarkoituksesta ja ennenkaikkea siitä KULJETTAJASTA ja HUOLLOSTA.
- japo
mikä on toi sun kellotuntimittari ?????
kyl mun valmettiin ja valtraan tulee tunteja vain siitä kun moottori käy.
mitähän hittoa sä tarkoitat ?????
T: toimivan käyttötuntimittarin omistaja - P.Ölvästi
japo kirjoitti:
mikä on toi sun kellotuntimittari ?????
kyl mun valmettiin ja valtraan tulee tunteja vain siitä kun moottori käy.
mitähän hittoa sä tarkoitat ?????
T: toimivan käyttötuntimittarin omistajaMittari laskee tunnin tunnista kun kone käy. Moottorituntimittari laskee tunnin tunnista, mutta vain kun moottori käy nk nimelliskierroksilla. Siis pienemmillä kierroksilla tunteja tulee vähemmän. Esim kaikkia nykyaikaisia moottoreita pyritään käyttämään jossain suurimman väännön ja maksimitehon kierroslukujen välillä. Nämä kierrosluvut ovat alhaisemmat nykyisissä moottoreissa kuin nimelliskierrosnopeus (mikä ei suinkaan ole sama kuin termi maksimikierrosnopeus). Näin ollen moottorituntimittarissa tulee vähemmän tunteja kuin valmettien mittariin.
- ....................
P.Ölvästi kirjoitti:
Mittari laskee tunnin tunnista kun kone käy. Moottorituntimittari laskee tunnin tunnista, mutta vain kun moottori käy nk nimelliskierroksilla. Siis pienemmillä kierroksilla tunteja tulee vähemmän. Esim kaikkia nykyaikaisia moottoreita pyritään käyttämään jossain suurimman väännön ja maksimitehon kierroslukujen välillä. Nämä kierrosluvut ovat alhaisemmat nykyisissä moottoreissa kuin nimelliskierrosnopeus (mikä ei suinkaan ole sama kuin termi maksimikierrosnopeus). Näin ollen moottorituntimittarissa tulee vähemmän tunteja kuin valmettien mittariin.
En oikein ymmärrä miksi mollaat pelkästään valmettia. Ainakin 90-luvun traktoreissa, ja sitä uudemmissa, on lähes kaikissa merkeissä tuntimittari sähköinen. Eli tunti tunnista kaikilla kierroksilla. Vanhemmat toki vähän erikseen. Muistan esim valmet 903:sen, jossa ei karttunut tunteja juurikaan, ellei suuria kierroksia lasissa.
- P.Ölvästi
.................... kirjoitti:
En oikein ymmärrä miksi mollaat pelkästään valmettia. Ainakin 90-luvun traktoreissa, ja sitä uudemmissa, on lähes kaikissa merkeissä tuntimittari sähköinen. Eli tunti tunnista kaikilla kierroksilla. Vanhemmat toki vähän erikseen. Muistan esim valmet 903:sen, jossa ei karttunut tunteja juurikaan, ellei suuria kierroksia lasissa.
merkitystä onko mittari sähköinen vai vaijerikäyttöinen, myös sähköisissä on mittareita jotka laskevat moottoritunteja. Enkä nyt mitenkään mollaa valumöttiä tässä asiassa, alkuperäinen kysyjä nyt vaan sattui kyselemään siitä merkistä!!!
Pääasia on että tiedostaa tuon eron, se kun voi joissain töissä olla miltei jopa puolet eroa tuntikertymässä. Muuten, en tiedä oletteko käytettyä traktoria ostaessanne (tai omaa myydessänne) perehtyneet mitä kaikkea kivaa tietoa nykykoneiden sielunsyövereistä löytyy, kun on laitteet ja valtuudet tutkia pohjimmaisetkin eprom muistit. Joskus on huvittavaa kun edellinen omistaja puhuu kauniita, ja kun koneen lykkää piuhoihin, niin totuus selviää oitis. Itse olen aina nollauttanut esim kaikki vikakoodit ym tiedot ennenkuin olen koneen päästänyt eteenpäin.... - niinpaaaa
P.Ölvästi kirjoitti:
merkitystä onko mittari sähköinen vai vaijerikäyttöinen, myös sähköisissä on mittareita jotka laskevat moottoritunteja. Enkä nyt mitenkään mollaa valumöttiä tässä asiassa, alkuperäinen kysyjä nyt vaan sattui kyselemään siitä merkistä!!!
Pääasia on että tiedostaa tuon eron, se kun voi joissain töissä olla miltei jopa puolet eroa tuntikertymässä. Muuten, en tiedä oletteko käytettyä traktoria ostaessanne (tai omaa myydessänne) perehtyneet mitä kaikkea kivaa tietoa nykykoneiden sielunsyövereistä löytyy, kun on laitteet ja valtuudet tutkia pohjimmaisetkin eprom muistit. Joskus on huvittavaa kun edellinen omistaja puhuu kauniita, ja kun koneen lykkää piuhoihin, niin totuus selviää oitis. Itse olen aina nollauttanut esim kaikki vikakoodit ym tiedot ennenkuin olen koneen päästänyt eteenpäin....parempi onki hävittää tieto ei sitä muuten kukaa tontilleen ostas jos tietäs mitä ja mitenkä paljon konetta laetettu.sama kun auton mittarista pois ainakin puolet. epä rehellistä porukkoo kyllä riittää
- hölömöukko
P.Ölvästi kirjoitti:
Pääasia on että tiedostaa tuon eron, se kun voi joissain töissä olla miltei jopa puolet eroa tuntikertymässä. Muuten, en tiedä oletteko käytettyä traktoria ostaessanne (tai omaa myydessänne) perehtyneet mitä kaikkea kivaa tietoa nykykoneiden sielunsyövereistä löytyy, kun on laitteet ja valtuudet tutkia pohjimmaisetkin eprom muistit. Joskus on huvittavaa kun edellinen omistaja puhuu kauniita, ja kun koneen lykkää piuhoihin, niin totuus selviää oitis. Itse olen aina nollauttanut esim kaikki vikakoodit ym tiedot ennenkuin olen koneen päästänyt eteenpäin....Kestääkö koneet miten paljon enemmän kuin vanhat?
Valmet 855 mittarissa 14000 tuntia ja vieläkin ensiasennus kytkin ja kansi aukasematta.Kerran meni pyörännapa tyhmyyttäni.Kone ollut jokapaikan höylänä, pellolla, suolla, metsässä.
Mielestäni hyvin koska on sentään isolla etukuormaajalla. - noissa,
hölömöukko kirjoitti:
Kestääkö koneet miten paljon enemmän kuin vanhat?
Valmet 855 mittarissa 14000 tuntia ja vieläkin ensiasennus kytkin ja kansi aukasematta.Kerran meni pyörännapa tyhmyyttäni.Kone ollut jokapaikan höylänä, pellolla, suolla, metsässä.
Mielestäni hyvin koska on sentään isolla etukuormaajalla.755 ja 855 malleissa ollut vakiona turbiini kytkin....
- hölömöukko
noissa, kirjoitti:
755 ja 855 malleissa ollut vakiona turbiini kytkin....
Ja löytyy sieltä se toinen levy.
Olen sitä mieltä ettei tavallisella kytkimellä kannata ees ajatella etukuormaajaa, jos sillä töitä tekkee.Suunnanvaihto ois kans hyvä juttu.
Mutta kyllähän nuo kaikki etukuormaajakoneet on hepposia kun vertaa oikeisiin pyöräkoneisiin, mutta pikkuhommiin kyllä käypäsiä.
- Anonyymi
Paljos lootaan. Nettikoneessa moneen korjattu pikavaihteet siinä 17000 tunnin kieppeillä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod213481- 162362
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3751970Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2371874- 271581
- 311577
- 321519
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai671192- 141137
- 641049