Luin tässä Norjasta kertovia esitteitä talvella ja siinä kerrottiin ,että Norjassa Rollan saarella kasvaa luonnossa orkideoja. Nyt on retki sinne tehty ja tuliaisena löydetty kasvi vailla nimeä. Kukinto on vaalea lila ja useita kukkia on kuin kartiossa alemmat jo auenneita "alahuuli " isompi muita. Lehdet ovat pitkulaiset ja ruskeita poikittaisia n. 5mm levyisiä raitoja ei koko lehden levyisiä vain "pätkiä" koko lehden pinnassa.Kukassa on tummempia lila raitoja.
Mitenkähän menettelen löytöni kanssa talven jos sen siihen asti saan hengissä pidettyä? Istutanko purkiin ja otan sisälle vai jätänkö ulos ?
Olisi kiva saada tälle löydölle nimi ja vähän ohjeita.
Luonnosta löydetty
mikähän mahtaa olla ?
2
680
Vastaukset
- pitkä vieteri
En löytänyt kuvauksesi mukaista...
Mutta orkideoita kasvaa melkoisesti Espanjassa luonnonvaraisina. Olen innokas kuvaaja ja Espanjan matkaaja ja olen käyttänyt kasvieni tunnistamiseen tätä sivustoa: http://www.topwalks.net/plants/index.htm
Klikkaa ylhäältä linkkiä "kasvit heimon mukaan" ja valitse vasemmalta "Orchidaceae", ja löydät luonnonvaraisia tämän heimon kasveja.
Toivottavasti pääset jäljille...- mikähän mahtaa olla
Kiitos ompa hienoja kuvia ja kasveja. Tämä minun löydökseni muistuttaa paljon kuvia 5 ja 6 orkidea sivulta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467465
- 324108
- 573635
- 503150
- 172826
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons522386- 532327
- 432278
- 372268
- 162256