vaihdoin öljyt ja ajattelin vilkaista samalla tulppien kuntoa. Tulppa ei lähtenytkään suosiolla ja olin jo aivan varma että kierteet tuli mukana, aukesi kuitenkin ja oli sellainen nelikärkinen tulppa, väri vaalea ja vaikutti kuluneelta mutta kunnossa olevalta, kaksi kärjistä oli muita lyhyempiä, onkohan uusissa tulpissa kaksi kärkeä muita lyhyempiä ja voiko käyttää "tavallisia" tulppia. Miten nuo loput tulpat avaisi lämpimänä vai kylmänä ja voiko jenkoihin laittaa vaikka vaseliinia jämähtämisen estämiseksi.
Carina E -97 tulppien
2
886
Vastaukset
- Arto1
Tulppaonkalot paineilmalla puhtaaksi, sitten pieni löysytys ja suihkaus vaikka Wd-40 irroittajaa tulppaonkalon pohjalle, sitten pikkusen kiristystä ja taas löysäten , tätä jatkaen... Tälleen kitkuttamalla olen itse irroitellut hyvinkin kiinnipalaneita tulppia. Kitkuttelu lie ainoa ja tuo irroitusöljyn käyttö. Pitkiä vaihtovälejä käyttämällä karstaa kertyy tulpan palotilan puoleiseen päähän kierrettä ja jos väkisin kiertää vaan auki , voi kierre mennä alukannesta rikki. Asentaessa kuparirasvaa kierteeseen , voi olla helpompaa ensikerralla tulppien irroitus. Moottoriöljy taitaa palaa kierteestä ajan kanssa pois , joten en suosita sitä tai vaseliiniä . Käytä ohjekirjan suosittelemia tulppia . Taitaa Toyota suositella Nippon Densoa , ehkä NGK myös käy?
- itsekin
keksiä, kiitti neuvosta. Tulppa tosiaan aukeaa kierroksen pari ja sitten jämähtää sain käyttää kaikki taitoni että tulppa aukesi on kyllä tullut niitä jonkin verran availtua mutta tämä oli kyllä tiukin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406963
- 323938
- 453320
- 402919
- 172696
- 372238
- 162186
- 412133
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392010