Minä jouduin pikavipin uhriksi ihan ilman omaa syytäni. Mieheni tai nykyään exä oli päivät kotona, kun minä olin koulussa. Enkä tietenkään kantanut rahapussia,kännykkää mukanani tai muita pankkitietojani kuten tilinumeroa,salasanoja jne.
Rupesin pitkän tovin jälkeen ihmettelmään miksei pankistani tule minulle tilitietoja ja kyselin asiasta mieheltäni, että onko hän laittanut ne johonkin? johon hän vastasi tietenkin, että ei ole nähnyt. Asia jäi silloin vielä siihen.
Yksi kaunispäivä, kun tulin koulusta kotiin näin lattialla kirjekuoren jossa oli minun nimeni ja toki sitten sen avasin. Meinasin perseelleni tippua kun minun nimelläni oli haettu 600e pikavippi ja eräpäivä viikonpäästä! Ensin olin, että tämän on pakko olla vitsi koska en minä ole tälläistä hakenut,sitten tuli kamala paniikki ja pelko jokin sisäinen ääni laittoi minut soittamaan pankkiini ja kysymään ovatko he lähettäneet tilitietoja mistä pankki vastasi, että kyllä.
Mieheni tulessa kotiin kysyin miksi minun tililleni minun tiedoillani on otettu 600e pikavippi ja mieheni ei tiennyt asiasta mitään. Olin niin raivoissani, että aloin penkomaan kaikkia kaappeja ja käänsin suurinpiirtein joka nurkan lävitse etsiessäni tilitietojani kunnes löysin ne piilotettuna vaatehuoneemme ylimällehyllylle varapeittojen ja tyynyjen väliiin.Huusin,itkin ja paiskoin tavaroita, miheni oli lähdössä "ulos" kun totesin että, saatana sinä lähde nyt mihinkään, että sä kerrot mulle mitä helvettiä tää tämmönen on?!
Kävimme mieheni kanssa joka ikisen tilitieto lapun lävitse ja loppu tulos oli sellainen, että miehini oli ottanut minun tiedoillani minun tililleni yli 2100e edestä pikavippejä. Pyysin mieheltäni, että tuo ne kaikki laskut minulle, nähtyäni ne totesin että tästä en selviä...osasta oli eräpäivä mennyt umpeen ja osasta oli menossa.Tämän keskustelun jälkeen mieheni pakkasi tavaransa ja lähti enkä ole sen jälkeen hänestä mitään kuullut enkä halua koskaan enää kuullakkaan.
Edelleen maksan pikavippejä pois ja kun yritin saada apua sossusta,pankista, ja velkaneuvojalta niin apua ei tullut eikä tule. Poliisille on jutun asiasta tehnyt, mutta koska en pysty todistamaan etten ole itse vippejä ottanut on se yhtä tyhjänkanssa.
Miten pikavippejen ottaminen minun tililleni on ollut mahdollista:
1. Kännykkäni on päivisin kotona en kanna sitä koulussa mukana.
2. rahapussi on myös kotona ja rahapussissa tilinumero
3.laatikossani kotona pankkitunnukset
4.kännykässä korttini tunnunluku
5.sinisilmäsyys miestäni kohtaan joka tiesi kaikesta kaiken.
On todellakin aivan liian helppoa ottaa toisen nimille pikavippejä. Nyt puhelimessani on onneksi estot kaikkiin lyhyt numeroisiis palveluihin ja tilinumero,kortti ja tunnukset kaikki on nyt vaihdettu, mutta luottotiedot on mennyt =( en pystynyt maksaan noin suurta summaa mistä sitten koitui montaa muutakin murhetta.
Suurin opetukseni tässä asiassa oli: Älä luota kehenkään
Pikavipin uhri ilman omaa syytään
52
5887
Vastaukset
- gfdgjdfk
Mikäli tässä on käytetty pankkitunnuksia, niin on tapahtunut ns. vahva tunnistautuminen. Käytännössä tuo mies olisi niillä pankkitunnuksilla voinut tilata mitä tahansa, mistä tahansa sinun nimiisi.
Totuushan tässä jutussa lienee se, että olet rikkonut pankkisi kanssa tekemääsi verkkopankkitunnus-sopimusta. Olet joko paljastanut salasanasi/käyttäjätunnuksesi miehelle tai säilyttänyt käyttäjätunnusta/salasanoja yhdessä ja samassa paikassa niin, että mies on sitä kautta päässyt niihin käsiksi. Nuo molemmat jutut on kielletty verkkopankkisopimuksessa.- *kata*
Kysymys jos seurustelen henkilönkanssa yli 3 vuotta, oletko itse ollut kertomatta hänelle tilinumeroasi tai pankkitunnusta? Esim. meillä kun mentiin kauppaan ja mies meni pankkiautomaatille annoin korttini ja sanoin että nosta sieltä rahaa...siinä tilanteessa hän sai tunnukseni. OMA MOKA MYÖNNETÄÄN.
Toiseski minulla on tilinumero aina ollut rahapussissa ja pankkitunnuksen ja muut niin kotona laatikossa. Missä ne varmaan monella muullakin on. Ja kun oli yhteinen koti miehenkanssa niin en voinut kieltää häneltä ettet saa sitten katsoa mihinkään etkä koskea mihinkään, minun olessani pois hän on sitten käynyt katsomassa laatikot sun muut. - kenellekkään
*kata* kirjoitti:
Kysymys jos seurustelen henkilönkanssa yli 3 vuotta, oletko itse ollut kertomatta hänelle tilinumeroasi tai pankkitunnusta? Esim. meillä kun mentiin kauppaan ja mies meni pankkiautomaatille annoin korttini ja sanoin että nosta sieltä rahaa...siinä tilanteessa hän sai tunnukseni. OMA MOKA MYÖNNETÄÄN.
Toiseski minulla on tilinumero aina ollut rahapussissa ja pankkitunnuksen ja muut niin kotona laatikossa. Missä ne varmaan monella muullakin on. Ja kun oli yhteinen koti miehenkanssa niin en voinut kieltää häneltä ettet saa sitten katsoa mihinkään etkä koskea mihinkään, minun olessani pois hän on sitten käynyt katsomassa laatikot sun muut.Olitte olleet vaikka naimisissa 50 vuotta et silti saa paljastaa pankkitunnuksiasi puolisollesi!
Kun paljastat rikot pankin kanssa tekemääsi sopimusta vastaan. Mikään instanssi ei sinulle korvaa vahinkoa, joka on tehty pankkitunnuksillasi, jotka olet antanut toisen tietoon.
Tosi paska temppu kyllä toi on sinua kohtaan mutta tästä taas jotain oppii. Ei koskaan pidä luottaa toiseen ihmiseen omissa raha-asioissa, varsinkaan sellaisiin tunnuksiin liittyvissä asioissa, kuin pankkitunnukset.
Nyt otat ja vaihdat tunnukset HETI ja tarkastat (MYÖSKIN HETI) onko se sika tehnyt muita kupruja sinulle. Pankkitunnuksilla kun pystyy hoitamaan niin monia muitakin asioita kuin vain pankkijuttuja! Pankkitunnuksilla voi suorittaa tunnistautumisen moneen muuhunkin paikkaan ja hoitamaan ns sähköisen allekirjoituksen. - kun on
kenellekkään kirjoitti:
Olitte olleet vaikka naimisissa 50 vuotta et silti saa paljastaa pankkitunnuksiasi puolisollesi!
Kun paljastat rikot pankin kanssa tekemääsi sopimusta vastaan. Mikään instanssi ei sinulle korvaa vahinkoa, joka on tehty pankkitunnuksillasi, jotka olet antanut toisen tietoon.
Tosi paska temppu kyllä toi on sinua kohtaan mutta tästä taas jotain oppii. Ei koskaan pidä luottaa toiseen ihmiseen omissa raha-asioissa, varsinkaan sellaisiin tunnuksiin liittyvissä asioissa, kuin pankkitunnukset.
Nyt otat ja vaihdat tunnukset HETI ja tarkastat (MYÖSKIN HETI) onko se sika tehnyt muita kupruja sinulle. Pankkitunnuksilla kun pystyy hoitamaan niin monia muitakin asioita kuin vain pankkijuttuja! Pankkitunnuksilla voi suorittaa tunnistautumisen moneen muuhunkin paikkaan ja hoitamaan ns sähköisen allekirjoituksen.yhteiset tilit. Yhteiset lainat, yhteiset nettipankkitunnarit..
- kun ei....
kun on kirjoitti:
yhteiset tilit. Yhteiset lainat, yhteiset nettipankkitunnarit..
Tili voi olla yhteinen. Laina voi olla yhteinen. Kaikki muu voi olla uhteistä mutta verkkopankkitunnukset eivät _KOSKAAN_ ole yhteiset vaan ovat _henkilökohtaiset_. Otappa ja tarkasta asia vaikka pankistasi. Verkkopankkitunnuksiin sovelletaan lakia sähköisistä allekirjoituksista 24.1.2003/14
- stsdftsdrt
No ei se ihan noin mee että sä et tiiä mitä SINUN tilillä tapahtuu. Kannattaa kahtoa tosiaan peiliin ja opetella oleen kuin aikunen. Kukaan ole niin tyhmä että antaa kellekkään omia pankkitietoja tai mitään. Sait mitä kerjäsit
- *kata*
Sun on varmaan vaikeaa ymmärtää kun ei sulle ole itselleni käynyt näin.
- ymmärrä
Kyllä se vaan niin on, että monet ja taas monet ihmiset luovuttavat pankkitunnuksensa puolisonsa tietoon. Onpa sellaisiakin, että henkilö itse ei ole koskaan pankista ulos astumisen jälkeen edes käyttänyt omia pankkitunnuksiaan, vaan puoliso hoitaa toisen pankkitunnuksilla kaikki raha-asiat.
Toiset ovat vaan niin perkeleen sinisilmäisiä ja uskovat ihmisistä (tai ainakin siitä omasta puolisosta) vain hyvää. Ihminen on ihminen, eikä se siitä miksikään muutu. Epärehellisyys kuuluu ihmisen perimmäiseen olemukseen. Sitä vain pyritään kitkemään ja peittämään yhteiskunnan yleisten moraalinormien mukaisiksi (luojan kiitos se kuitenkin valtaosin toimii tiettyyn pisteeseen). Juuri vahva usko siihen, että puoliso toimii yhteisöllisten moraalinormien mukaan mahdollistaa silmien sulkemisen ihmisen perusolemukselle ja mahdollistaa huijatuksi tulemisen.
Toiset vaan uhriutuvat helpommin kuin toiset, sekin on yksi elämän perusasioita, kuvainnollisesti: syö tai tule syödyksi.
Alkuperäinen on varmasti ottanus tapauksesta opikseen (ellei ole suoranaisesti itsetuhoisesti uhrautuvaa tyyppiä), eikä koskaan enää luovuta henkilökohtaisia tunnuksiaan kenellekkään. Joten lienee aivan turha häntä töppäyksestään ruoskia. Kyllä hän jo tietää, että tuli luottaneeksi liikaa. - käsitys suhteesta
ymmärrä kirjoitti:
Kyllä se vaan niin on, että monet ja taas monet ihmiset luovuttavat pankkitunnuksensa puolisonsa tietoon. Onpa sellaisiakin, että henkilö itse ei ole koskaan pankista ulos astumisen jälkeen edes käyttänyt omia pankkitunnuksiaan, vaan puoliso hoitaa toisen pankkitunnuksilla kaikki raha-asiat.
Toiset ovat vaan niin perkeleen sinisilmäisiä ja uskovat ihmisistä (tai ainakin siitä omasta puolisosta) vain hyvää. Ihminen on ihminen, eikä se siitä miksikään muutu. Epärehellisyys kuuluu ihmisen perimmäiseen olemukseen. Sitä vain pyritään kitkemään ja peittämään yhteiskunnan yleisten moraalinormien mukaisiksi (luojan kiitos se kuitenkin valtaosin toimii tiettyyn pisteeseen). Juuri vahva usko siihen, että puoliso toimii yhteisöllisten moraalinormien mukaan mahdollistaa silmien sulkemisen ihmisen perusolemukselle ja mahdollistaa huijatuksi tulemisen.
Toiset vaan uhriutuvat helpommin kuin toiset, sekin on yksi elämän perusasioita, kuvainnollisesti: syö tai tule syödyksi.
Alkuperäinen on varmasti ottanus tapauksesta opikseen (ellei ole suoranaisesti itsetuhoisesti uhrautuvaa tyyppiä), eikä koskaan enää luovuta henkilökohtaisia tunnuksiaan kenellekkään. Joten lienee aivan turha häntä töppäyksestään ruoskia. Kyllä hän jo tietää, että tuli luottaneeksi liikaa.Siis tottakai parisuhteen perusta on, että toiseen voi luottaa kaikissa asioissa täydellisesti. Siis ei tarvitse piilotella mitään, edes raha-asioita ja tunnuksia. Paitsi jos toisella on tiedetty ongelma (alkoholi/pelaaminen/shoppailu/huumeet/yms), silloin jokainen tajuaa olla varovaisempi. Mutta tässä tapauksessa kuulostaa siltä, että kirjoittaja ei tiennyt toisen ongelmista ja muutenkaan tuntenut toista tarpeeksi ennen yhteen muuttoa.
Kyllä meilläkin on molemmilla pääsy toisen verkkopankkiin, tunnarit samassa paikassa. Ja tankkaamassa käydessämme annan usein pankkikortin miehelle, joka jo muistaa helpon tunnusluvun ulkoa. Ja minä yleensä maksan laskut tasan molempien tileiltä, koska minä olen meistä se järjestelmällisempi yksilö. Tämä tietysti vaatii luottamusta molemmilta ja sen, että tuntee toisen ennen yhteen muuttoa ja tietää toisen olevan luottamuksen arvoinen.
Mutta aloittajalle jaksamisia ja toivottavasti joskus löydät jonkun luottamuksen arvoisen. - luottamus suhteessa
käsitys suhteesta kirjoitti:
Siis tottakai parisuhteen perusta on, että toiseen voi luottaa kaikissa asioissa täydellisesti. Siis ei tarvitse piilotella mitään, edes raha-asioita ja tunnuksia. Paitsi jos toisella on tiedetty ongelma (alkoholi/pelaaminen/shoppailu/huumeet/yms), silloin jokainen tajuaa olla varovaisempi. Mutta tässä tapauksessa kuulostaa siltä, että kirjoittaja ei tiennyt toisen ongelmista ja muutenkaan tuntenut toista tarpeeksi ennen yhteen muuttoa.
Kyllä meilläkin on molemmilla pääsy toisen verkkopankkiin, tunnarit samassa paikassa. Ja tankkaamassa käydessämme annan usein pankkikortin miehelle, joka jo muistaa helpon tunnusluvun ulkoa. Ja minä yleensä maksan laskut tasan molempien tileiltä, koska minä olen meistä se järjestelmällisempi yksilö. Tämä tietysti vaatii luottamusta molemmilta ja sen, että tuntee toisen ennen yhteen muuttoa ja tietää toisen olevan luottamuksen arvoinen.
Mutta aloittajalle jaksamisia ja toivottavasti joskus löydät jonkun luottamuksen arvoisen.Totta, kyllä suhteessa pitää pystyä luottamaan. Meinasin tippua tuolilta kun luin mielipiteitä siitä, että "ihminen on vain ihminen", anteeksi mitä? Itse olen niin rehellinen, etten koskaan pystyisi toiselle mitään tuollaista tekemään, ja uskon että rehellisiä ihmisiä on maailma täynnä.. Jos toiset haluavat olla suhteessa siinä uskossa etteivät voi pohjimmiltaan luottaa toiseen ja pitää raha-asiansa täysin erillään niin mikäs siinä.. En kyllä näe tuollaisessa onnea.
- onnea???
luottamus suhteessa kirjoitti:
Totta, kyllä suhteessa pitää pystyä luottamaan. Meinasin tippua tuolilta kun luin mielipiteitä siitä, että "ihminen on vain ihminen", anteeksi mitä? Itse olen niin rehellinen, etten koskaan pystyisi toiselle mitään tuollaista tekemään, ja uskon että rehellisiä ihmisiä on maailma täynnä.. Jos toiset haluavat olla suhteessa siinä uskossa etteivät voi pohjimmiltaan luottaa toiseen ja pitää raha-asiansa täysin erillään niin mikäs siinä.. En kyllä näe tuollaisessa onnea.
No jos olette tätä mieltä niin olkaa. Tämä ajattelutapa ilmeisesti luo teille onnellisuuden tunteen, hyvä niin. Toivon, että se teillä kestää. Juuri rehelliset ihmiset ovat kaikista helpoimmin petettävissä, koska uskotte, että muutkin ja varsinkin ne kaikista läheisimmät toimivat ja ajattelevat asioista samalla tavalla, kuin te itse.
Itsekin olen joskus asioista noin ajatellut, koska pyrin rehellisyyteen joka tilanteessa. Valitettavasti työni kautta olen joutunut käsitystäni ihmisistä muuttamaan. Toimin tössä, jossa olen tekemisissä raha-asioiden kanssa ja näen viikottain tapauksia, joissa parisuhteessa (ja huom. jopa vuosikymmeniä kestäneissä suhteissa) toinen on joutunut puolisonsa pettämäksi juuri raha-asioissa. Nämä ovat tulleet täysin yllätyksenä toiselle osapuolelle, eivätkä he ole osanneet aavistaakaan, että puoliso voisi niin epärehellisesti toimia.
Kun teette sopimuksen pankin kanssa verkkopankkitunnuksista ja maksukorteista, sitoudutte pitämään tunnustiedot vain itsellänne. Ette saa antaa niitä puolisonnekaan tietoon.
Älkää koskaan sekoittako rakkautta ja rahaa. Siitä tulee vain eripuraa. Tottakai yhteisiä raha-asioita voi olla, mutta muistakaa oma on omaa ja yhteinen yhteistä. - avioliitto = luottamus
Tää kommentti tulee vaan semmoselta ihmiseltä, joka elää AVIOliitossakin niin, että mun rahat ja sun rahat. Mä en ymmärrä miten semmonen liitto voi toimia. Ja sitten vielä ihmetellään miks on niin paljon avioeroja...
Naimisissa kun ollaan on KAIKKI yhteistä. Ainakin meillä. Me tosiaankin käydään toistemme tileillä sekä netin kautta että ottomaatilla ja joka sentti on molempien eikä vaan toisen. Tienas toinen sitten enemmän kun toinen tai ei.
Tässä ap:llä vaan kävi paska säkä, että ihminen, johon luuli voivansa luottaa, ei ollut luottamuksen arvoinen. - niinkään
avioliitto = luottamus kirjoitti:
Tää kommentti tulee vaan semmoselta ihmiseltä, joka elää AVIOliitossakin niin, että mun rahat ja sun rahat. Mä en ymmärrä miten semmonen liitto voi toimia. Ja sitten vielä ihmetellään miks on niin paljon avioeroja...
Naimisissa kun ollaan on KAIKKI yhteistä. Ainakin meillä. Me tosiaankin käydään toistemme tileillä sekä netin kautta että ottomaatilla ja joka sentti on molempien eikä vaan toisen. Tienas toinen sitten enemmän kun toinen tai ei.
Tässä ap:llä vaan kävi paska säkä, että ihminen, johon luuli voivansa luottaa, ei ollut luottamuksen arvoinen.Emme elä niinkään, että sun rahat ja mun rahat. Yhteistäkin on. Mutta pankkitunnukset on ja pysyy omina...
25 avioliittovuotta on takana ja voin kertoa, että päivääkään en pois vaihtaisi. Onnellisia oleme olleet ja olemme edelleen. Onkohan asia kuitenkin niin, että niitä eroja tulee juuri sen vuoksi, kun sotketaan suhteeseen sellaisa asioita, joita ei suhteeseen sotkea kuulu.
Hienoa kuitenkin, että sinä voit olla varma, ettei sinun kohdallesi se paska säkä satu... ja ihminen johon luulet voivasi luottaa varmasi pysyy luottamuksen arvoisena. Minä en halua pitää ketään ihmistä niin varmana nakkina, että voisin 100% varmuudella tietää, mitä toisen päässä liikkuu nyt ja tulee tulevaisuudessa liikkumaan.
Se on mielestäni todella kaukana kumppanin kunnioittamista, että pitää hänen ajatustoimintaansa niin yksinkertaisena, että voi kertoa, mitä toinen ajattelee ja tietää toisen toimintamallit joka ikisessä elämän tilanteessa, myös tulevissa. - ''''''''''
avioliitto = luottamus kirjoitti:
Tässä ap:llä vaan kävi paska säkä, että ihminen, johon luuli voivansa luottaa, ei ollut luottamuksen arvoinen....
- Ei nettipankkia?
Miten sinä olet maksanut laskusi koko tämän ajan? Jos nettipankissa, niin miten ihmeessä et huomannut että tilillesi oli tullut noita pikavippejä, jotka oli sitten nostettu pois?
Ei kai nuoren ihmisen käsitys siitä mitä hänen tilillään tapahtuu, voi nykymaailmassa olla pelkästään paperisten, kerran kuussa tulevien tiliotteiden varassa?- ...
Samoilla linjoilla ollaan, kuinka se on mahdollista ? No toisaalta, jos aina laskut kävisi maksamassa pankissa automaatilla (perinteisellä, mutta silti pitäisi siellä näkyä saldot sun muut).
Ja aloittajalle, jos tämä on totta,asia on tosi valitettava, mutta ole onnellinen että kyse oli vain parista tuhannesta (asia voi olla vielä pahemminkin esim. summat voisivat olla kymmeniä tuhansia). Ja jos et enää asu tuon miehen kanssa, vaihdatapa myös lukot oveen.
- jeepasase
vituttaa kakki viisastelijat.. saatte mut raivon valtaan.. ootte muka niin parempi/älykkämpiä. kyllä ketjun alottaja tietää jo että on kussut tuon homman. ei sitä tarvi ennää suolata. joo isot jA pieNet.
- *kata*
Joku tuossa ihmetteli, että miten en ole huomannut laskuja maksaessani tai muuten minun tilini saldoa sun muuta...no asia on niin että silloinen mieheni oli päivät kotona, minä kun taas opiskelin ja olin illat töissä niin en juurikaan kerinnyt laskuja makselemaan tai muutenkaan hoiteleen asioita joten silloinen mieheni hoisi "perheemme" asiat ja kun minä tienasin niin minun rahoilla kaikki myös maksettiin tai luulempa ettei kaikkia maksuja ole edes maksettu vaan ne rahat on mennyt jonnekkin muualle.
Sitten taas se että minulla on periaate etten vinguta visaa niin ku sanotaan vaan mulla on aina käteistä, en siis juurikaan korttiani edes käytä. Nykyään asia on sit eri kun katson tarkaan kaikki tilitietoni sun muut asiat.
En sitten tiedä kuinka paskana ihmisenä mua täällä oikein pidetään, kun luotin ex mieheeni 110%,mutta asialle ei vaan enää voi mitään...halusin kertoa mitä mulle on tapahtunut ja toivon ettei kukaan ole niin sinisilmäinen ku minä olin.
KIITOS KOMMENTEISTA! - Kri-Pekka
Sinä et ole "pikavipin uhri" vaan miehesi on suorittanut tiedoilla petoksen. Olet siis miehesi suorittaman rikoksen uhri. Pikavippi-palvelut ovat myös joutuneet tuossa uhriksi sillä rahojaan hekään tuskin saavat takaisin.
Toisen ihmisen henkilötunnuksella ja verkkopankkitunnuksilla (joka Suomessa siis vastaa käytännössä sähköistä allekirjoitusta) saa aika laajaa tuhoa aikaan joten ne todella kannattaa pitää salassa.
Todella ikävä juttu toki, tuon jälkeen voi olla luottamus aika vaikeasti ansaittavissa :( - Mitä vielä vaadit??
"On todellakin aivan liian helppoa ottaa toisen nimille pikavippejä."
No voi helvetti sentään! Miten paljon sinusta yhteiskunnan pitää suojella ihmistä omalta tyhmyydeltään?
Mikä sinusta olisi sellainen varmistuskeino, joka pikavippiyritysten pitäisi ottaa käyttöön, että miehesi EI olisi onnistunut noita vippejä ottamaan sen jälkeen kun itse olet kohdellut omia pankkitunnuksiasi noin kertakaikkisen holtittomasti?
Vaatia että jokainen asiakas menee sinne vippifirmaan henkilökohtaisesti käymään vai? Kun muuta mahdollisuutta ei enää jää, kun sinulle ei nähtävästi riitä varmistuskeinoksi nämä nykyiset?
"Enkä tietenkään kantanut rahapussia,kännykkää mukanani"
Miten niin "et tietenkään"? Minusta on erittäin outoa että joku on liikkeellä ilman noita, monta tuntia poissa kotoa!
Millä sinä siellä koulussa tai kotimatkalla esim. hoidat mitään ostoksiasi, kun sinulle ei ole lompakkoa mukana? Miten saat yhteyden mieheesi tai keneenkään, jos sattuu jotain odottamatonta, kun puhelin ei ole mukana?
Kyllä tämä niin vahvasti provolta haiskahtaa. Eihän tuollaisia ihmisiä voi olla olemassakaan.- pikavipin uhri
Voit tulla katsomaan niin olen ihan elävä ihminen joka on nyt tyrinyt asiansa. En kuljeta rahapussia sun muuta mukanani koska en käy kaupassa heti kouluni tai töitteni jälkeen vaan käyn aina ensin kotona. Mikä ei kyllä ole mitenkään ihmeellistä. Ja itse olen sitä mieltä,että mitään pikavippejä ei tarvisi saada ollenkaan!!!!Pois kaikki sellaiset! Kävisivät ihmiset töissä ni saisivat rahaa!
Taidat itse olla pahanen teini joka ei tiedä elämän asioista yhtään mitään! - sitä mieltä
pikavipin uhri kirjoitti:
Voit tulla katsomaan niin olen ihan elävä ihminen joka on nyt tyrinyt asiansa. En kuljeta rahapussia sun muuta mukanani koska en käy kaupassa heti kouluni tai töitteni jälkeen vaan käyn aina ensin kotona. Mikä ei kyllä ole mitenkään ihmeellistä. Ja itse olen sitä mieltä,että mitään pikavippejä ei tarvisi saada ollenkaan!!!!Pois kaikki sellaiset! Kävisivät ihmiset töissä ni saisivat rahaa!
Taidat itse olla pahanen teini joka ei tiedä elämän asioista yhtään mitään!että rahaa omalta tililtä pitäisi saada nostettua vain pankissa asioimalla kuvallisen henkilöllisyystodistuksen kanssa? Että netin kautta omien tiliasioiden käsittelyn ei pitäisi olla lainkaan mahdollista? Sillä tuo mieshän olisi voinut tyhjätä ap:n tilit tuosta vaan, kun toinen jättää pankkitunnuksensa toisen vapaaseen käyttöön.
Pikavipin ottamisen omiin nimiin estää varsin tehokkaasti jo sillä, että kuljettaa mukanaan edes kännykkäänsä. Jos ei sen vertaa jaksa omista tavaroistaan huolehtia, että kännykkänsä ja lompsansa jaksaisi laukussa mukanaan kuskata päivisin, niin ei pidä syyttää pikavippejä...
- ...
Asiassa ei välttämättä kannata heittää kirvestä kaivoon. Jos pikavipit on otettu kännykkäsi tekstiviestipalvelulla, teleyhtiöllä saattaa olla tallessa tunnistetiedot kyseisistä viesteistä. Niistä selviäisi kenties, missä kännykkä on ollut silloin kun viestit on lähetetty. Jos sinä taas olet tuolloin todistettavasti ollut esimerkiksi koulussa, niin riittävä näyttö saattaisi löytyäkin.
Rikosnimike ei myöskään olisi mikään kovin kevyt. En ole juristi, mutta mieleen tulevat ainakin käsitteet maksuvälinepetos ja kavallus. Saisiko noilla nimikkeillä luvan teletunnistetietojen käyttämiseen omistamastasi liittymästä - en tiedä, mutta kannattaa kysyä.- *kata*
Kiitoksia vinkeistä, täytyy ottaa asiasta selvää.
- Kri-Pekka
*kata* kirjoitti:
Kiitoksia vinkeistä, täytyy ottaa asiasta selvää.
Kyseessä on päivänselvä rikosasia jonka voi viedä poliisille.
- xorxos
Kri-Pekka kirjoitti:
Kyseessä on päivänselvä rikosasia jonka voi viedä poliisille.
Kyllähän kenen tahansa pankkitiedot saa ongittua tietoonsa kun käy penkomassa tavaroita silloin kun toinen on vaikkapa suihkussa. Mullakin on luottokortin tunnusluku koska en sitä muuten muista ulkoa. Niin harvoin sitä tulee käytettyä. Ja kuinka moni lukitsee kännykkänsä PIN-koodilla? Aika harva.
Mutta tottahan on että mikään instanssi ei voi ottaa tuosta vastuuta kuin se joka on pankkitietonsa toisen käyttöön luovuttanut. Tuosta tuskin oikeusjuttua saa, koska näytön saaminen on käytännössä mahdollista. Mies voi aina väittää ettei ole nostanut pikavippejä ja oikeus joutuu punnitsemaan mahdollisuutta että mies on syytön. On kuitenkin kohtuullisen vaikea todistaa ettei ole ollut kotona juuri silloin kun vipit on otettu ja että tarkoitus olisi ollut vilpillinen.
Aika jännä että mies on ollut kaiken aikaa kotona kun toinen on päivisin koulussa ja iltaisin töissä. Minua ainakin epäilyttäisi tuollainen lusmuilu... varmaan pelannut päivät pitkät nettipokeria ja tarvinnut pelikassaan täydennystä...
Oletko todella noin tyhmä? Olisit mennyt suoraan poliisilaitokselle ja tehnyt asiasta
rikosilmoituksen.Etkö tajua, että miehesi on varas. Hän varasti elämästäsi 3 kuukautta, koska sen ajan teet töitä maksaaksesi velan.
Itse olisin heti tehnyt asiasta rikosilmoituksenMene välittömästi poliisilaitokselle tekemään rikosilmoitus!
- SAMPOPANKKI
SILLON KUN MÄ EROSIN MUIJASTANI OLIN SEN VERRAN VIISAS KOPIOIN PANKKI TUNNUKSET JA SALASANA TAULUKON SAMOIN TEIN MUULLEKIN MUIJALLE TILASIN ITSELLENI KAIKEN MITÄ TARVITSIN UUTEEN KOTIIN TIETYSTI TAVARAT TULIVAT MUIJIEN OSOITTEESEEN KUN KAIKKI OLI TILATTU SANOIN YHTENÄ PÄIVÄNÄ MUIJALLE ETTÄ MEIDÄN YHTEIS ELO PÄÄTTYY TÄHÄN EIPÄHÄN OLE MUIJAT HUUDELLEET PERÄÄNI TIETYSI MAKSUT SUORAAN TILILTÄ KATOS OLEN NIIN NERO NÄISSÄ HOMMISSA ETTEI JÄÄ KIINNI NYT ELÄMÄ HYMYILEE
- saatanan vaikee lukea
SAMPOPANKKI kirjoitti:
SILLON KUN MÄ EROSIN MUIJASTANI OLIN SEN VERRAN VIISAS KOPIOIN PANKKI TUNNUKSET JA SALASANA TAULUKON SAMOIN TEIN MUULLEKIN MUIJALLE TILASIN ITSELLENI KAIKEN MITÄ TARVITSIN UUTEEN KOTIIN TIETYSTI TAVARAT TULIVAT MUIJIEN OSOITTEESEEN KUN KAIKKI OLI TILATTU SANOIN YHTENÄ PÄIVÄNÄ MUIJALLE ETTÄ MEIDÄN YHTEIS ELO PÄÄTTYY TÄHÄN EIPÄHÄN OLE MUIJAT HUUDELLEET PERÄÄNI TIETYSI MAKSUT SUORAAN TILILTÄ KATOS OLEN NIIN NERO NÄISSÄ HOMMISSA ETTEI JÄÄ KIINNI NYT ELÄMÄ HYMYILEE
Luulen, ettei yksikään jaksa lukea tuota kirjoittamaasi tekstiä, koska isoilla kirjaimilla kirjoitetut viestit ovat vain niin saatanan raskasta lukea. Isot kirjaimet sopivat vain huudahduksiin, ei ikinä kokonaisiin lauseisiin!
- SAMPOPANKKI
SAMPOPANKKI kirjoitti:
PROVO? Sampopankki ei ole kouluja käynyt ja sivistys on puutteellista. Entä muuten kasvatus ja moraali. Huonolle jäänyt. Vai onko provo ehkä noi isot kirjamet ja kirjoitustapa noi muuten jo kuvailee mihin väestöryhmään hän täällä Suomessa kuuluu. Auervaarahan oli paatunut psykopaatti jolla oli narsistinen häiriö. Itsetunto nousee itseään kehumalla ja hyvät fiilikset saa kun on ns. "nero" ja pääse vaan itseään kehumaan. Muiden tunteista siis viis. Omatuntoa ei aivokopassa ole. Normaalilla ihmisellä on se omatunto olemassa, jolloin tiedetään mikä on oikein ja mikä väärin ja miten täällä elellään.
- hpmoilane
Vaikka oletkin toiminut sinisilmäisesti, sinun ei tarvitse maksaa toisen henkilön sinun nimiisi ottamia vippejä. Pikavippiyhtiöihin kannattaa ilmoittaa miten asia on ja tehdä poliisille tutkintapyyntö.
- ???????
Vastaukset siitä, miten pankkitunnuksia ja muita säilytetään?? Itsellä ei tulisi mieleenkään, että piilottelisin aviomieheltäni puhelinta, pankkikorttia, kukkaroa tai mitään muutakaan. Tärkeät paperit, pankkitunnukset on kotona, molempien samassa kaapissa. On meillä yhteinen tilikin omien tiliemme lisäksi ja molemmat hoidamme pankkiasioita kaikilta tileiltä.
Veikkaampa että aika moni säilyttää tavaroitaan, kukkaroa ja puhelinta huolettomasti kotona ja pitää pankkitunnuksia laatikossa, epäilemättä että puoliso käyttäisi niitä väärin. Aloittajalla kävi todella paskamaisesti, mutta ei ole hänen vikansa, että elämänkumppani olikin petollinen huijari. Luottamus on parisuhteessa A ja O, ja tässä se meni päin helvettiä. Tovon aloittajalle parempaa jatkoa, äläkä silti menetä luottamustasi ihmisiin. - Tearcandy
Monet tässäkin ketjussa höpisevät, että kyllähän sitä nyt oma kumppani tietää tilitiedot..
Minä tiedän mieheni pankkikortin tunnusluvun. Mieheni tietää minun tunnuslukuni..
Mutta: verkkopankkitunnuksiamme me emme tiedä. Ne ovat molemmilla päässä.
Meillä on lisäksi yhteinen tili, joka näkyy molempien tunnuksella, ja minä siirrän sinne rahaa laskuihin, ja mieheni siirtää sinne rahaa laskuihin, ja sitten on sama, kumpi niitä makselee kun eräpäivä koittaa.
Että vaikka sitä olisi sen 50 vuotta yhdessä, niin kyllä sitä saa olla jotain henkilökohtaistakin, ei kaikkea pidä jakaa. Ja todellakin: mies on tehnyt rikoksen tuossa tapauksessa, ja hopihopi, tilaa teletunnistetiedot ja käyppä juttelemassa asianajajan kanssa, niin hän laittaa asian eteenpäin. Ellei juttu ole jo vanhentunut.
Ja edelleen: kirjoittaja itse on myös syyllistynyt rikokseen, sillä niitä tunnuksia Ei saa säilyttää niin että toinen saa ne käyttöönsä, joten siinä mielessä turha itkeä kun maito on jo maassa.
Ei, ei ole liian halppoa ottaa pikavippiä toisen nimiin; jos itse olet tyhmä, et voi syyttää pikavippien myöntäjää. Mitä heidän pitäisi mielestäsi tehdä, varmistaakseen henkilöllisyytensä? Mielestäni he käyttävät kyllä jo nykyään ihan tarpeeksi suurta varovaisuutta. Minusta sinä olet itse aiheuttanut nyt itsellesi sotkun: puhelimen pin-koodiakaan ei tarvitse kumppanille kertoa, puhelimen voi pitää kiinni. Ja totta helvetissä se rahapussi pidetään töissä mukana, jumaleishön. Johan sitä tarvitsee henkkarit mukaansa jos vaikka poliisisetä pysäyttää, tai tapahtuu jotain sellaista. Järki käteen....- Tearcandy
Jos kerran nostot on toteutettu pankkikortilla ja tunnusluvulla, niin sehän ON petos. Eikun poliisille, tiedätte varmaan että Jokaisella Otto-maatilla ON kamerat. Jokainen Nosto Tallennetaan.
Eli eikun katsomaan nostoajat ja sitten poliisi pyytää kuvat pankilta jonka vastuulla k.o automaatit ovat.
Turha ruikuttaa, jos oikeasti todisteita saa. Eli mars mars sinne asianajajan juttusille, jos tulosi ovat heikot, saat varmasti myös ilmaisen oikeusavun, senkin hakemisessa asianajaja auttaa. - Saattaapi saada
Tearcandy kirjoitti:
Jos kerran nostot on toteutettu pankkikortilla ja tunnusluvulla, niin sehän ON petos. Eikun poliisille, tiedätte varmaan että Jokaisella Otto-maatilla ON kamerat. Jokainen Nosto Tallennetaan.
Eli eikun katsomaan nostoajat ja sitten poliisi pyytää kuvat pankilta jonka vastuulla k.o automaatit ovat.
Turha ruikuttaa, jos oikeasti todisteita saa. Eli mars mars sinne asianajajan juttusille, jos tulosi ovat heikot, saat varmasti myös ilmaisen oikeusavun, senkin hakemisessa asianajaja auttaa.Jos olet opiskelija, saatat hyvinkin olla oikeutettu ilmaiseen lakineuvontaan, tai ainakin alennettuihin hintoihin jossakin lakimiestoimistossa. Kannattaa ottaa selvää, ainakin näin on Tampereen yliopistossa. Tsemppiä sulle...
- GetEven
Et ole yksin tässä asiassa, minulle kävi lähes samoin. Äläkä liikaa syytä itseäsi sinisilmäisyydestä, sinä se rehellinen olet!! Entinen miehesi on vaan patologinen valehtelija. Ei sitä vaan usko puolisosta tuollasta pahaa. En minäkään aluksi..Minä menin katsomaan tulevaa yhteistä asuntoa 200 km päähän, avain mukana...joka ei sitten lukkoon käynytkään, eikä ollut oikea osoite, koska sitä ei ollut olemassakaan..Mies oli kusettanut koko ajan. Kokemus teki minusta myrkyllisen kyynisen ihmisen. En halua auttaa, enkä tutustua kehenkään.
Nyt käyt ottamassa pankista maksupalvelukuitin ja kirjekuoren..
Kirjoitat siististi saajan kohdalle oman nimesi ja tilinumerosi.
Maksajan kohdalle, miehesi nimen ja tilinumeron henkilötunnuksen (sinähän sen varmaan muistat 3 vuoden jälkeen)
Eräpäiväksi kirjoitat, heti tai joku päivämäärä esim. 13.7.2009 Sitten allekirjoitat sen miehesi nimissä ja kirjoita vielä viestikenttään, takaisinmaksua yms..
Varmista! Että miehesi tilillä on rahaa..muuten maksusuoritus hylätään..
Teko on aivan sama, mitä miehesi teki sinulle (ilman kolmatta osapuolta eli vippifirmaa) Voit vedota ihan samoihin asioihin, ettei henkilötunnusta kukaan anna ulkopuoliselle. Saapahan ex-miehesi myös puuhasteltavaa.
Samalla voit sulkea sen pankki yms. kortit..Kiusa se on pieninkin kiusa
T: Se kyyninen ämmä, jota ei kuseteta ;)- tee rikosta
Vaikka tietysti mielellään suosisi "silmä silmästä, hammas hampaasta"-meininkiä niin älä nyt hyvä ihminen mene allekirjoittamaan toisen -edes sen petturin - nimissä maksupalvelukuittia... Se on rikos, josta joudut itse vastuuseen!
- vanja
*kata* kirjoitti:
Suurin opetukseni tässä asiassa oli: Älä luota kehenkään
Ei, suurin opetus tässä on - Älä ole (jatkossa) tyhmä!- Delusions
Jos asiat on sillä mallilla että pitää omia asioitaan puolisolta piilotella, niin on kyllä valinnut väärän puolison.
Asiat eivät ole ihan niin mustavalkoisia. Itse esimerkiksi tiedän että oma avovaimoni tilien saldo on huomattavasti suurempi kuin omani, ja tämä on (ehkä jopa turhankin) tarkka raha-asioissaan, on luottamus syystäkin hyvällä tasolla. Ja tarkka olen minäkin, vaikkakaan en lähellekään samalla viivalla. Kumpikin kuitenkin hallitsee asiansa hyvin ja kumpikin tietää sen. Ei ole siis mitään syytä alkaa pankkitunnuksiaankaan sen paremmin jemmailemaan.
Onhan se tietysti totta sekin, että nuo asiat kyllä pitäisi ihmisestä haistaa jokaisen jo kaukaa. Mutta kaipa rakkaus sokaisee meistä jokaisen jos kohdalle turhan vahvana osuu. Aloittajalle tsemppiä ja kuten joku aikaisemmin totesi, ole onnellinen että summa on loppujenlopuksi noinkin pieni, vaikkakin opiskelijalle tuntuva onkin. Harmillinen takaisku josta on hyvä oppia jotain. Näitä kusipäitä on kuitenkin loppujenlopuksi niin vähän, että turha asiasta on liikaa katkeroitua, tai vallan vainoharhaiseksi alkaa.
- rikosilmoituksen..
siitä vain tuskin seuraa muutaku harmia ja ajanhukkaa sulle. näin kävi ainakin mulle..nimikkeenä petos ja identiteetin varastaminen eikä ne saa sitä ihmistä oikeuden eteen. (4vuotta sitten soppa alkanut ja loppua ei näy..)
enivei, eikö näitä pikavippejä saa tekstarilla tilattua ihan ilman mitään pankkitunnuksiakin? tarkistaako joku muka onko se tilaajan oma puhelinnumero tai pankkitili mihin vippi menis... mun tapaukses henkilö jäi kiinni jo uuden pankkitilin avaamisen jälkeen (mun nimissä), eli vippejä ei kerennyt vielä lainailla.
Suurin opetuksesi oli todellakin, älä luota kehenkään! :( näin se vain on. - rikosilmoituksen..
siitä vain tuskin seuraa muutaku harmia ja ajanhukkaa sulle. näin kävi ainakin mulle..nimikkeenä petos ja identiteetin varastaminen eikä ne saa sitä ihmistä oikeuden eteen. (4vuotta sitten soppa alkanut ja loppua ei näy..)
enivei, eikö näitä pikavippejä saa tekstarilla tilattua ihan ilman mitään pankkitunnuksiakin? tarkistaako joku muka onko se tilaajan oma puhelinnumero tai pankkitili mihin vippi menis... mun tapaukses henkilö jäi kiinni jo uuden pankkitilin avaamisen jälkeen (mun nimissä), eli vippejä ei kerennyt vielä lainailla.
Suurin opetuksesi oli todellakin, älä luota kehenkään! :( näin se vain on. - aloittajan oma
leväperäinen suhtautuminen raha-asioihinsa on jo kyseessä. Miten voi olla, että ihmistä ei oman tilinsä tapahtumat kiinnosta kuukausimääriin edes sen vertaa, että netin kautta niitä kävisi silmäilemässä vaikka laskujaan maksaessaan. Ihmettelee vaan että tiliotteita ei näy, ja sittenkin jättää asian siihen...
- semmosta se...
Tuo on sun kannalta mahdollisimman hankala. Vaikka voisit todistaa olleesi muualla, kun vipit on otettu, niin silti et voi todistaa olleesi tietoinen asiasta.
Pikavippi otettu sinun puhelimella ja sinun tilille. Rikosilmoituksen voit tehdä ja kannattaakin tehdä, mutta jos ex miehesi kertoo, että vippaamiseen oli sinun lupa, niin siihen kaatuu koko juttu.
Pikavippi firman mukaan taas ei rikosta ole tapahtunut, koska tili jolle rahat on tulleet, on sinun nimissä.
Ainoa millä pelastuisit olisi ex miehesi apu. Mutta epäilen onko kaverilla kanttia lähteä asiaa selvittämään. Jos hän myöntäisi ottaneensa haltuunsa sinun kännykän ja käyttäneensä sinun tietoja, niin silloin olisi pieni mahdollisuus, että et joutuisikaan maksajaksi. Tuon mahdollisuus on pieni, mutta oikeusapu toimistosta varmaan saat selville kannattaako sitä edes yrittää. - näin on..
Et varmasti one ensimmäinen etkä viimeinen. Pikavippi firmojen mukaan näitä ei satu, kuin muutama vuoteen. Totuus on ihan toinen. Se on yleisempää kuin uskoiskaan. Julkisuuteen asiat ei tule, koska mitään ei voi tehdä. Joku maksaa vipin ja se on ainoa mistä vippifirma on kiinostunut.
Jos soitat vippifirmaan, niin sanovat, että sinun puhelin ja sinun tili. Jos sanot, että et tiennyt asiasta, niin mene tekemään rikosilmoitus. Voit tietysti tehdä ilmoituksen, mutta asia ei siitä muut, vaikka kaveri tunnustaisikin. Kaikkihan on tapahtunut lakien mukaan, etkä koskaan voi todistaa ettet tiennyt asiasta, vaikka näin olisikin.
Vippifirma tulee perimään kaikki korkojen kanssa. Vanhemmat maksavat lastensa vippejä ja muutkin, koska vippi toisen puhelimella ja vieläpä omalle tilille onnistuu helposti, koska pankkisalaisuus estää tilitietojen tarkistuksen.
Pitäkää huoli kännyköistä ja sotu tunnuksista, sillä jonain päivänä voi ylläri tulla.- siis boikottiin
Vippifirmoilla etu kun saavat rahansa aina isojen korkojen kera. Ne nyt ei välitä mistään. Normaali rahoistaan huolehtiva ihminen ei ota kalliilta vippifirmalta ensiksi ylimääräistä lainaa mutta epäluotettava vilpillinen ystävä sen sitten tekee. Tämä on väärin ja vilpilliset "ystävät" pitäisi saada vastuuseen teostaan. Kyllä samassa taloudessa oleva saa toisen pankkitiedot tosi helposti itselleen. Kyllä rikosilmoitus pitäisi tehdä.
- vihivihivhiivhiihiiv
Pankkitunnuksia pidetään aina päässä. Samoin kuin pankkikortin pin koodikin.
- !!!!!!!!!!!!
aikamoinen saa olla, jos muistaa 88 kappaletta vaihtuvia pankkitunnuksia! Onnea, jos sinä pystyt ne kaikki päässäsi pitämään. Kolmen erillisen tilin omaavana minunkin pitäisi siis muistaa 264 kuuden numeron sarjaa satunnaisessa järjestyksessä. Sori, ei onnistu meikäläiseltä. Jossainhan niitä on kuitenkin säilytettävä ja veikkaan että useimmat pitävät niitä kotona :P
- ...
Kirjoitat, että "Rupesin pitkän tovin jälkeen ihmettelmään miksei pankistani tule minulle tilitietoja ja kyselin asiasta mieheltäni". Ihmettelen, että miksi et silloin mennyt verkkopankkiin katsomaan, mitä tilillä on tapahtunut ja nähynt pikavippinostot.
Anyway, petoshan tuo on jos miehesi on pikavippejä sinun tunnuksillasi ja puhelimellasi ja tililläsi tilannut. Ei muuta kuin rikosilmoitus poliisille. - sluibbis
Turvaudu kirkkoon, jos kuulut siihen. Ei uskoisi, että on hyötyä, mutta kirkko maksoi esim. yhden kaverini velkarästit pois (n.2000e) antaen uuden mahdollisuuden parempaan elämään, ja toisen kaverin kuukauden vuokran maksoi kun oli todennut, ettei hän pysty sitä maksamaan. Kirkostakin on joskus hyötyä, yritäppä siis sitä kautta. Diacor on paikka, johon kannattaa siis mennä.
- mutta otan osaa.
"Miten pikavippejen ottaminen minun tililleni on ollut mahdollista:
1. Kännykkäni on päivisin kotona en kanna sitä koulussa mukana.
2. rahapussi on myös kotona ja rahapussissa tilinumero
3.laatikossani kotona pankkitunnukset
4.kännykässä korttini tunnunluku
5.sinisilmäsyys miestäni kohtaan joka tiesi kaikesta kaiken."
Ja tuon jälkeen kehtaat vielä täällä netissä tilittää ja avautua! Kyllä oikein välillä pelottaa tämä ihmisten suoranainen TYHMYYS! Ja nämä ihmiset saavat äänestää vaaleissa, ajaa autoa, hankkia lapsia...
Olet useassa viestissäsi kertonut, ettet tuntenut miestäsi tarpeeksi hyvin. Kuitenkin annat kaikkein yksityisimmät tietosi hänen haltuunsa. Ei hyvää päivää.
Miten ihmeessä liikut ilman kännykkää ja lompakkoa kaupungilla? Tämä ei minun kaaliini mahdu. Kuljetatko käteistä rahaa takintaskuissa vai? Ja puhelut hoidat puhelinkopeissa (joita ei taida enää edes olla).
Avaus haiskahtaa provolta kilometrien päähän.- jaakko69
en minä pelkää että joku ottaisi minun nimiini vippejä, poliisi on kuitenkin olemassa!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394903Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6594088Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732281Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162047MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401848- 961686
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671431OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301198- 941134
- 871121