Pujoaika pahimmillaan

omakohtainen torjunta

Olen jo useampana kesänä kerännyt pujot pois lähiympäristöstäni,ja mielestäni pujon aiheuttamat oireet ovat olleet huomattavasti vähäisemmät kuin aijemmin.
Lääkitystä pujoallergiaan olen voinut vähentää minimiinsä!
Egologinen ja helppo tapa hoitaa pujosta aiheutava allergia
mahdollisimman vähäiseksi,ei myrkkyjä eikä kustannuksia.
Vain viitseliäisyys kerätä pitkin kesää pujot pois kasvamasta lähipiiristä.Jos tämän pujojen poistamisen nyhtämällä saisi yleistymään,niin uskoisin siitä olevan hyötyä myös yhteiskunnallisesti!
ps.kaupungeissa pujoja kasvaa lastentarhojen,urheilukenttien laidoilla jossa ne saavat rauhassa rehottaa.Vierestä kyllä nurmikkoa leikataan!

2

855

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kenkkk

Joo ihanaa olis, jos ihmiset viitsisivät pujoa torjua, mutta kun on itse tosi allerginen myös heinälle, ei voi itse mennä noihin pusikoihin repimään yhtään mitään. Sitten lisäksi ainakin täällä Jyväskylässä on paljon joutomaita, joita kaupunki ei hoida mitenkään, joissa kasavaa isoa pujoa vierivieressä, siis varsinaisia pujopeltoja. Sais olla aika nytäjä, jos meinais nyhtämällä ne kaikki poistaa.

Miten muuten oireilette heinästä ja pujosta, onko eroa? Mulla heinä aiheuttaa ensisijaisesti nenän tukkoisuutta ja josku myös vuotoa ( tietysti kaikkea muutakin, kuten korvien ja simien kutinaa, aikaa myöten myös kurkun karheutta, kipua ja turvotuksen tunnetta) ja sitten vasta vähän myöhemmin tulee astma-oireita. Pujosta tulee heti ensimmäiseksi astmakohtaus ja poskionteloiden limakalvoturvotusta, nenässä tuntuu sitten vähemmän, lisäksi tulee sellaista ihmeellistä kaulan (ihon?) kihelmöintiä, turvotuksen tunnetta.

• Anonyymi

Silmääni ovat pistäneet eri puolilla Hämettä monivuotiset pujoesiintymät ja nyhtänyt niitä joutessani. Ja kas, asukkaat ovat panneet asian merkille. Puikot ovat alkaneet vähetä. En ole piilotellut nyhtämiäni pujoja, vaan käyttänyt niitä näkyville.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6925
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3908
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3280
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2092
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2047
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      1980
    Aihe